۰

نحوه شستن شال ‌های مختلف به چه صورت است؟

نحوه شستن شال چگونه است؟
بازدید 838

شال و روسری یکی از اصلی‌ترین بخش‌های پوشش بانوان در کشورهای اسلامی را تشکیل می‌دهند. همچنین بانوان محجبه باید همواره نوعی شال یا روسری بخصوصی بر سر داشته باشند. اهمیت استفاده مداوم از این پوشش‌ها، ضرورت شستشوی آنها را نیز با خود به همراه می‌آورد. چرا که این پوشش مدت زمان زیادی روی سر قرار گرفته و در صورت آلودگی و کثیفی، علاوه بر ظاهری نامرتب، زمینه ساز مشکلات پوست و مو خواهد شد. از طرفی، نحوه شستن شال و روسری با دیگر انواع البسه متفاوت است.

زیرا شال و روسری دارای جنس نخی و ظرافت خاصی هستند که باید در شرایط خاصی شسته شوند تا بافت و ساختار آنها بر هم نریزد. در همین راستا، در ادامه این مطلب به بررسی نحوه شستن شال خواهیم پرداخت.

نکاتی در باب شستن شال

پیش از آن که نحوه شستن شال و انواع روسری را بررسی کنیم، باید به چند نکته توجه کنید:

  • قبل از شستن شال، تگ دوخته شده به آن را به دقت مطالعه کنید تا با شیوه صحیح شستشو و مواردی از قبیل دمای آب، امکان اتو کردن، شستشو با ماشین لباسشویی و … آن آشنا شوید.
  • از شوینده‌های قوی و آب با دمای بسیار بالا برای شستن شال و روسری استفاده نکنید.
  • تا حد امکان شال و روسری را به همراه دیگر لباس‌ها در ماشین لباسشویی نشویید. زیرا شال شما به دیگر لباس‌های موجود در ماشین لباس‌شویی پیچیده و بافت آن آسیب می‌بیند.مطمئن ترین نحوه شستن شال چگونه است؟
  • شال و روسری را با عملکرد خشک کن ماشین لباسشویی خشک نکنید یا در صورت لزوم، دستگاه را روی دور کند قرار دهید. همچنین بهتر است انواع شال و روسری شسته شده را از جایی آویزان کنید تا در فضای آزاد و به صورت عادی خشک شوند.
  • برای اتو کردن شال و روسری، به حداکثر دمای قابل تحمل آن‌ها (که روی تگشان نوشته شده) توجه کنید و اتو را بیش از حد داغ نکنید.
  • بهتر است در هنگام اتو کردن، پارچه سفید و تمیزی روی شال خود بیندازید تا بافت آن به طور مستقیم با اتو تماس نداشته و از ایجاد لکه‌های احتمالی ناشی از بخار یا اسپری آب نیز جلوگیری شود.

شستن شال و روسری با ماشین لباسشویی و خشک کردن آن نیازمند دقت و توجه زیادی است. حال ممکن است این سوال برای شما به وجود آید که آیا روش بهتر و آسان‌تری برای این کار وجود ندارد؟

بهترین و مطمئن‌ترین شیوه شستن شال و روسری

در زمان‌های قدیم که تکنولوژی و برق در اختیار مردم نبود، افراد تمامی لباس‌های خود را به صورت دستی می‌شستند و برای خشک کردن آن‌ها نیز، لباس‌ها را زیر نور آفتاب پهن می‌کردند. جالب است بدانید بهترین و ساده‌ترین روش شستن شال و روسری نیز شستن آنها با دست است.

شستن شال و روسری با دست، از بروز آسیب به بافت و ساختار آن‌ها جلوگیری می‌کند.

مراحل و نحوه شستن شال و روسری با دست

  • درون یک ظرف یا لگن را با آب ولرم پر کنید. سپس مقداری مایع شوینده، شامپو یا سرکه بریزید.
  • شال و روسری خود را در این ظرف قرار داده و کمی تکان دهید.
  • برای آبکشی نیز کافی است تا ظرف را خالی کرده و دوباره با آب تمیز پر کنید. حالا شال یا روسری را در آن قرار داده و تکان دهید تا کف و مواد شوینده از آن خارج شود.
  • در هنگام آبکشی، هرگز شال و روسری خود را نپیچانید و فشار ندهید.
  • بهترین کار برای جذب آب اضافی شال و روسری، تکاندن (به آرامی) و آویزان کردن آن است. شما همچنین می‌توانید حوله تمیزی را روی سطح پهن کرده و شال خود را روی آن بیندازید.
  • برای خشک کردن شال و روسری، آنها را در مقابل نور مستقیم آفتاب نگذارید.نحوه شستن شال زمستانی را بدانیم

شستن شال زمستانی

نحوه شستن شال زمستانی، به دلیل داشتن بافت و الیاف خاص، با دیگر انواع شال و روسری متفاوت است.

شال و روسری زمستانی خود را تا حد امکان با دست و به آرامی بشویید.

برای شستن شال و روسری زمستانی باید به نکات زیر توجه کنید:

  • شال بافت را با صابون حمام یا صابون دستشویی نشویید.
  • شال زمستانی را در ماشین لباسشویی نیندازید.
  • از آب داغ برای شستن شال و روسری زمستانی استفاده نکنید.
  • اگر تنها بخشی از شال شما دچار لک و کثیفی شده، پیش از شستن، آن بخش را با شوینده ملایم بشویید و کمی فرصت دهید تا عملکرد شوینده روی لکه به طور کامل فعال شود.
  • شال زمستانی ابریشمی را در هنگام اتو کشیدن کمی مرطوب یا نم دار کنید تا بافت آن به کف اتو نچسبد. همچنین بهتر است همواره پارچه‌ای تمیز و روشن روی آن بیندازید تا بافت شال شما در معرض حرارت مستقیم قرار نگیرد.
  • نحوه شستن شال پشمی نیز مانند انواع شال و روسری بافت است. بنابراین بهتر است تا آن‌ها را در ماشین لباسشویی قرار ندهید و در صورت امکان این امر را به خشکشویی بسپارید. توصیه ما به شما این است که حتی اگر روی تگ شال و روسری بافت شما امکان شستشو با ماشین لباسشویی قید شده باشد، باز هم بهتر است آن را به صورت دستی بشویید!

شستن شال پلیسه

نحوه شستن شال پلیسه ، نخی چطوری است؟

شال پلیسه نوعی از انواع شال است که پارچه آن دارای خطوط تا یا چین خوردگی دائمی است. نحوه شستن شال پلیسه نیز تا حدود زیادی به شستن دیگر انواع شال و روسری شباهت دارد.

شال و روسری پلیسه را به آرامی و به صورت دستی بشویید تا چین و تای آن آسیب نبیند.

توجه کنید که بافت این نوع شال بسیار ظریف بوده و به همین دلیل نیز فرایند شستشو باید با دست و به آرامی انجام شود. دمای آب در هنگام شستشو نیز نباید بیشتر از ۳۰ درجه سانتی‌گراد باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شال پلیسه و نحوه شسنت آن پیشنهاد می‌کنم مقاله “شال پلیسه چیست؟ نحوه شستن شال پلیسه چگونه است؟” را مطاعه بفرمایید.

شستن شال نخی

شال نخی نیز مانند شال پلیسه، یکی از انواع شال و روسری ظریف به شمار می‌رود. بنابراین بهتر است آنها را با آب ولرم و شوینده ملایم بشویید و اگر آنها را در ماشین لباسشویی می‌اندازید، در هنگام خشک کردن، دستگاه را روی دور کند قرار دهید.

شستن شال گردن

شال گردن، یکی از پرکاربردترین انواع شال زمستانی است. ساختار شال گردن نیز همانند انواع شال و روسری بافت بوده و برای شستن آن بایستی نکاتی که پیشتر در بررسی نحوه شستن شال زمستانی مورد بررسی قرار دادیم را رعایت کنید. بدین ترتیب طول عمر شال شما افزایش یافته و با شستن نیز خراب نخواهد شد.

نحوه شستن شال و روسری

در این مطلب به بررسی اهمیت و نحوه شستن شال و روسری بانوان پرداختیم و دیدیم که هر یک از انواع شال و روسری، باید تحت شرایط خاصی شسته شوند تا تار و پود آنها آسیب نبیند. امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت کافی را برده باشید. همچنین اگر به مطالعه این قبیل مطالب علاقمند هستید، با ما در دیگر مقالات وب‌سایت … نیز همراه باشید.

بیشتر بخوانید

چاپ روسری

برای امتیاز به این پست کلیک کنید
[کل: ۰ میانگین: ۰]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع سایت مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاپ آپ خرید روسری