معرفی انواع شال یاخما و نحوه ست کردن آن با استایل
بازدید 648
Scarfbank 649 روز پیش
بدون دیدگاه

معرفی انواع شال یاخما و نحوه ست کردن آن با استایل

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در زمان خرید شال و روسری با آن مواجه هستیم، جنس پارچه‌ شال و روسری است. پارچه شال و روسری ممکن است از جنس الیاف طبیعی و یا مصنوعی باشد و یا اینکه ترکیبی از هر دوجنس باشد. البته طرح و مدل پارچه، بحث دیگری است. یکی از پرطرفدارترین پارچه‌های شال و روسری در بین بانوان، پارچه یاخما است. انواع شال یاخما از جمله شال‌هایی است که در استایل‌های شیک و لوکس از آن استفاده می‌شود.

دقت داشته باشید، خرید پارچه امروزه نسبت به قبل سخت‌تر شده است زیرا پارچه‌های مختلفی با جنس‌های متنوع و طرح‌های گوناگون در بازار وجود دارند. به همین دلیل انتخاب بین این پارچه‌ها سخت است. البته این موضوع باعث شده است که افراد با سلیقه‌های گوناگون بتوانند مدل لباس دلخواه خود را تهیه کنند. پارچه یاخما یکی از پارچه‌های جدیدی است که طرفداران زیادی نیز پیدا کرده است.

انواع شال و روسری یاخما

 

پارچه یاخما چیست؟

اگر به دنیای مد علاقه داشته باشید، مسلما نام پارچه‌های گوناگون با طرح‌ها و بافت‌های مختلف را شنیده‌اید. برخی از تولید کنندگان سعی می‌کنند که با ترکیب چند نوع بافت پارچه، پارچه جدیدی را تولید کنند. پارچه یاخما از جمله پارچه‌های جدیدی است که در آن ظرافت و زیبایی دیده می‌شود. این پارچه در کشور ترکیه تولید می‌شود. ترکیه یکی از بهترین تولید کنندگان پارچه است و در صنعت نساجی پیشرفته است. به همین دلیل پوشاک و پارچه‌های ترک در سطح جهانی شهرت و محبوبیت دارند. در بافت یاخما از پارچه ارگانزا استفاده شده است و این سبب تفاوت در بافت این پارچه شده است.

به دلیل اینکه در بافت یاخما از پارچه ارگانزا که پارچه‌ای سبک و حریر مانند است، استفاده شده، پارچه یاخما وزن زیادی ندارد. همچنین پارچه یاخما به قدری لطیف است که برخی افراد آن را با پارچه حریر، دانته یا تور اشتباه می‌گیرند. حریری بودن و نازک و سبک بودن پارچه یاخما باعث شده است روی آن طرح‌های برجسته و درخشانی ایجاد شود. البته پارچه یاخما بیشتر به عنوان رویه در لباس استفاده می‌شود و حالت تزئینی دارد و اگر بخواهید آن را به عنوان پارچه اصلی لباس استفاده کنید، باید حتما برای آن استری بدوزید.

پارچه یاخما همچنین نوعی پارچه تابستانی است زیرا الیاف آن بسیار نرم و لطیف هستند. در ضمن بهتر است پارچه زیری یا آستری که برای پارچه یاخما استفاده می‌کنید، نازک باشد تا طرح‌های یاخما روی آن دیده شوند.

کاربرد پارچه یاخما

کاربرد پارچه یاخما

محبوبیت پارچه یاخما به اندازه‌ای است که در بیشتر مدل‌های ترند امسال به کار رفته است. ظریف بودن این پارچه و طراحی‌های متنوع و بی نظیر این پارچه باعث شده است که خانم‌های خوش پوش به سمت این نوع پارچه بروند و با آن مانتوهای کلاسیک و مجلسی بدوزند.

بدین منظور از پارچه یاخما تنها در یک قسمت از مانتو استفاده می‌شود. مثلا می‌توان از پارچه یاخما تنها در سر آستین استفاده کرد. و یا قسمت بالاتنه را با پارچه یاخما طراحی کرد و برای پایین تنه و آستین ها تنها از پارچه ساده استفاده نمود. معمولا در مدل‌های کلاسیک مانتو، پارچه یاخما به صورت کامل در دوخت مانتو به کار می‌رود و زیر آن یک آستری همرنگ استفاده می‌شود تا به برجسته شدن طرح یاخما کمک کند.

در لباس‌های مجلسی نیز می‌توان از پارچه یاخما استفاده کرد. بدین صورت که آستری از جنس ساتن یا کرپ ساده تهیه کنید که با رنگ پارچه یاخما همخوانی داشته باشد. همچنین می‌توان رنگ آستری را چند درجه متفاوت از پارچه یاخما انتخاب کرد.

در ضمن پارچه یاخما دارای انواع مختلفی است و نوع گل برجسته این پارچه در بین طرح‌هایی مانند توپ توپی، پرطاوسی، ستاره‌ای، راه راه، چهارخانه، توری و … محبوبیت بیشتری دارد. پارچه یاخما گل برجسته همچنین دارای طیف وسیعی از رنگ‌هاست که می‌توان از آن برای دوخت انواع لباس مجلسی، مانتو یا شال و روسری استفاده کرد.

ویژگی شال یاخما

شال و روسری‌هایی که با پارچه یاخما دوخته می‌شوند دارای حالتی توری و نازک هستند. طرح‌های روی این نوع شال‌ها همچنین کلفت بوده و به شکل برجسته روی سطح پارچه وجود دارند. همچنین به دلیل تنوع بالای پارچه یاخما، نمونه‌های شال یاخما موجود در بازار بسیار متنوع هستند. شال یاخما در دسته شال‌های لوکس و مجلسی قرار دارد و با انواع استایل‌های مجلسی و مهمانی می‌توان از این شال استفاده کرد.

 

ویژگی های شال یاخما

نحوه استفاده از شال یاخما

  1. مدل شال یاخما را می‌توان با مانتوهای مجلسی به کار برد. زیرا طرح و مدل شال یخما به گونه‌ای است که در موقعیت‌های مهم، مناسبت‌ها و مهمانی‌ها قابل استفاده است. همچنین به دلیل توری و نازک بودن این مدل شال، استفاده از آن حالتی لوکس و شیک به استایل می‌بخشد. انواع مدل‌های شال یاخما با طرح‌های درشت و ریز را می‌توانید به راحتی با مانتو مجلسی ست کنید. همچنین بهتر است اگر مانتو مجلسی شما دارای چندین رنگ است، از مدل‌های شال تک رنگ استفاده کنید. استفاده از شال یاخما چند رنگ در صورتی که مانتو شما ساده و دارای یک رنگ است، توصیه می‌شود.
  2. شال مدل یاخما را می‌توانید با لباس مجلسی بپوشید و استایلی شیک و مجلسی با آن بسازید. انواع پیراهن‌های مجلسی و بلند قابل ست شدن با شال یاخما هستند. می‌توانید در مراسم و مهمانی‌های مهم که به دنبال استایلی شیک و جذاب هستید، از این ترکیب استفاده کنید. در ضمن بهتر است شال یاخما را با طرح و رنگ موجود در لباس مجلسی ست کنید تا استایلی هماهنگ و متناسب داشته باشید. استفاده از شال یاخما ملایم و کمرنگ در کنار یک لباس مجلسی پر زرق و برق باعث می‌شود استایل شما جذاب‌تر به نظر برسد.
  3. استفاده از شال یاخما تنها به لباس‌ها و مانتوهای مجلسی محدود نمی‌شود. بلکه می‌توانید شال یاخما را با استایل‌های رسمی و ساده مانند کت و دامن یا کت و شلوار نیز ست کنید. استفاده از شال یاخما در این نوع استایل‌ها سبب تکمیل شدن زیبایی و جذابیت آن می‌شود. بنابراین بانوان ساده پوش و خوش پوش می‌توانند با به کارگیری شال یاخما در استایل رسمی خود، آن را زیباتر و شیک‌تر نشان دهند. این مدل استایل به دلیل سادگی و کلاسیک بودن با شال یاخما ترکیب جالبی به وجود می‌آورد و بیشتر به چشم می‌آید.

نحوه استفاده از شال یاخما

جنس پارچه انواع شال یاخما

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم پارچه یاخما نوعی پارچه لوکس و گران قیمت است. به همین دلیل در استایل‌های لاکچری و لوکس بیشتر به کار می‌رود. شال و روسری‌های یاخما برای فصل‌های گرم تولید شده‌اند. البته برخی از مدل‌های شال یاخما وجود دارند که دارای جنسی ضخیم هستند و در فصل زمستان می‌توان از آنها استفاده نمود. در کل شال یاخما، گزینه مناسبی برای استایل‌های روزمره و کژوال نیست و استفاده از آن در موقعیت های مهم و مجلسی بیشتر توصیه می‌شود.

جنس پارچه شال یاخما دارای تنوع است. برخی از شال‌های یاخما که حالتی توری و بسیار نازک دارند، از الیاف مصنوعی ساخته شده‌اند. اما در قسمت طرح‌ها و برجستگی‌ها از الیاف دیگری استفاده شده است. نمونه‌های ابریشمی شال حریر یاخما در قسمت طرح‌های برجسته نسبت به دیگر نمونه‌ها گران‌تر هستند. همچنین هر چه الیاف شال یاخما ظریف‌تر باشد، قیمت آن بیشتر است.

نکات مهم در خرید شال‌های یاخما

  • شال‌های یاخما برای استایل‌های مجلسی و مهمانی کاربرد دارند و برای ست کردن با انواع مانتو مجلسی و لوکس مناسب هستند. بنابراین اگر قصد دارید این نوع شال را در فضای مهمانی بپوشید، به سراغ خرید آن بروید.
  • در انتخاب رنگ شال یاخما دقت داشته باشید و متناسب با رنگ‌های کلی استایل و نوع پوشش خود، رنگ آن را انتخاب کنید.
  • متناسب با درجه کیفی شال یاخما، جنس آن نیز متفاوت است و شال یاخما دارای الیاف طبیعی نسبت به دیگر جنس‌ها ظرافت بیشتری دارد و به همین دلیل گران‌تر است.
  • بهتر است خرید شال یاخما را از فروشگاه‌های آنلاین معتبر انجام دهید تا نسبت به کیفیت محصول مطمئن باشید.
  • طرح و مدل شال یاخما را متناسب با استایلتان انتخاب کنید. زیرا طرح‌های این نوع شال به نوعی اکسسوری شما در استایلتان محسوب می‌شوند. مثلا می‌توانید از شال یاخما منگوله دار استفاده کنید.

سخن آخر

یکی از نمایندگی‌های فروش انواع شال و روسری و شال یاخما، بانک روسری است. در بانک روسری می‌توانید انواع شال و روسری را مشاهده کنید و طرح و مدل دلخواهتان را انتخاب کنید. تنوع بالای شال و روسری در بانک روسری باعث شده است همه افراد بتوانند مدل دلخواه خود را پیدا کنند. برای خرید شال و خرید روسری به فروشگاه ما سری بزنید.

برای امتیاز به این پست کلیک کنید
[کل: ۰ میانگین: ۰]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع سایت مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاپ آپ خرید روسری