بازدید 6364
Scarfbank 1858 روز پیش
۸ دیدگاه

چگونه کسب و کاری در زمینه تولید شال و روسری راه اندازی کنیم؟ قسمت دوم

در مقاله قبلی با مراحل اولیه راه اندازی یک کسب و کار در حوزه پوشاک آشنا شدیم. تا به اینجای کار شما باید یک بوم کسب و کار تایید شده توسط کارشناسان روسری و شال، یک تحقیقات بازار منسجم و جامع، یک نام برند و یک لوگوی مفهومی داشته باشید. همچنین باید اطلاعات مفیدی در زمینه قوانین مرتبط با نیروی انسانی داشته باشید.

در این مقاله می‌خواهیم ببینیم که بعد از گذراندن مقدمات راه‌اندازی یک کسب و کار در زمینه تولید روسری و شال، چه مراحلی در پیش داریم. برای دانستن این موارد کافی است تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

راه اندازی کسب و کاری مانند فروش شال و روسری با توجه به اینکه شاید مدنظر داشته باشید تا برند خود را مطرح نمایید، قطعا دردسر و چالش هایی دارد. برای کم کردن این ریسک‌ها، شما می‌توانید مرحله به مرحله جلو بروید و برند خود را در مراحل بعدی به مخاطبان و مشتریانتان معرفی کنید.
بانک روسری ایران می‌تواند طرح شما را روی پارچه های مدنظر شما با برند شما چاپ کند ولی باید به ریسک های آن هم توجه کنید ولی برای کاهش این ریسک ها ما یک پیشنهاد برای شما داریم و آن این است که با خرید شال و روسری از فروشگاه بانک روسری با تعداد بالای ۱۰ عدد، تخفیف خوبی دریافت کنید و کسب و کار خود را راه بیاندازید. برای کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید

خرید شال و روسری عمده

طراحی، شروع جذاب‌ترین بخش کار

برای آن که بتوانید در صنعتی مثل صنعت تولید روسری و شال که اصلی‌ترین تمرکز آن بر زیبایی است، رقابت کنید باید بتوانید جذاب‌ترین طرح را برای مخاطبان و مشتریان خود تولید کنید.

برای آن که بتوانید طراحی مناسبی داشته باشید، باید با یک سری از اصول اولیه آشنا باشید. به عنوان مثال برای طراحی و در نهایت تولید یک روسری مناسب باید اندازه استاندارد روسری، وزن و کیفیت پارچه، نحوه طراحی و از همه مهمتر چاپ روسری اطلاع داشته باشید.

حالا وقت آن رسیده که طراحی خود را آغاز کنید. در طراحی فقط به کلیات اکتفا نکنید. سعی کنید در طراحی جزئیات را نیز به خوبی نشان دهید. حالا باید طرح خود را در معرض آرای اطرافیان قرار دهید. از میان اطرافیان خود آن دسته از افرادی که به مشتریان هدف شما نزدیکتر هستند، انتخاب کنید و طرح‌های خود را به آن‌ها نشان دهید و بازخورد از آن‌ها دریافت کنید.

طراحی کالکشن‌های فصلی

سعی کنید، مجموعه طرح‌های خود را به صورت فصلی طراحی کنید. چرا که فروشگاه‌ها متناسب با میزان وسعت کارشان، مجموعه طرح‌های فصلی را پیش خرید می‌کنند. بعضی از این فروشگاه‌ها خریدشان را حتی تا دو فصل زودتر هم انجام می‌دهند. مثلا کالکشن بهاره را در اواسط پاییز سفارش می‌دهند.

حتما نمونه طرح‌های خود را در تعداد کم تولید کنید

نمونه طرح‌های خود را تولید کنید. این کار را حتما جدی بگیرید تا قبل از تولید انبوه متوجه ضعف‌های کارتان شوید. در بسیاری از مواقع چیزی که ما از طرح انتظار داریم، بعد از تولید به دست ما نمی رسد پس بهتر است این آزمون و خطا را با تعداد کم انجام دهیم و میزان ضرر خود را تا حد زیادی کاهش دهیم.

تولید شال و روسری ارزان قیمت

معمولا تولید شال و روسری هایی که از کیفیت چندان مناسبی برخوردار نیستند و در عین حال قیمت پایینی دارند، از طرفدارن مخصوص خود برخوردارند. سعی کنید تا در ابتدای فعالیت خود به عنوان تولید کننده شال و روسری، این روند تولید را در نظر داشته باشید. تولید شال و روسری ارزان، علاوه بر افزایش میزان فروش، به شناخته‌تر شدن شما در بازار کمک شایانی خواهد کرد. شال و روسری با قواره‌های کوچک، تولید شال و روسری با چاپ تک رنگ و…. از جمله انواع مواردی هستند که می‌توانید از آنها برای تولید شال و روسری ارزان استفاده کنید. 

تولیدی‌های معتبر بازار روسری و شال را شناسایی کنید.

اگر قرار نیست، خودتان به صورت مستقیم به عرصه تولید و چاپ روسری و شال وارد شوید، پس حتما به دنبال بهترین‌ و معتبرترین تولیدی‌ها بروید. تولیدی‌هایی که از بروزترین تجهیزات و ماشین‌آلات نساجی می‌کنند و می‌توانند طرح‌های مورد نظرتان را با کیفیتی مناسب تولید یا چاپ کنند.

برای شناخت این تولیدی‌ها می‌توانید به نمایشگاه‌های صنعت نساجی یا صنعت چاپ که هر ساله در کشورمان برگزار می‌شود، مراجعه کنید. در این نمایشگاه‌ها می‌توانید تجهیزات مورد استفاده، جنس پارچه، کیفیت چاپ و حتی بسته‌بندی محصولات توسط تولیدکنندگان مختلف را ببینید و با هم مقایسه کنید.

تا اینجای کار شما علاوه بر مقدمات راه‌اندازی کسب و کار خود، طرح‌های تولیدی خود را نیز طراحی کرده و در مرحله تولید قرار دارید.

از اینجا به بعد به بخش مهمی از فرایند کسب و کارتان که همان تبلیغات و بازاریابی است وارد شده‌اید. البته همانطور که در ابتدای مقاله قبلی به آن اشاره کردیم، بهتر است قبل از اقدام به تولید بازار مناسب و توزیع‌کنندگان خود را پیدا کنید ولی ممکن است شما به دلایلی این امکان برایتان فراهم نشده باشد. پس نگران نباشید، ما به شما خواهیم گفت که چگونه می‌توانید در این بازار دیده شوید.

وب سایت خود را راه‌اندازی کنید

یکی از مهمترین قدم‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها برای هر کسب و کاری استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی و آنلاین برای فروش هر چه بیشتر محصولات و خدمات است. شاید شما هم به دلایلی اکنون امکان راه‌اندازی یک وب سایت فروشگاهی را نداشته باشید ولی این به این معنا نیست که نمی‌توانید حتی سایتی داشته باشید.

این روزها هر کسی با گذراندن چند ساعت آموزش که به راحتی در اینترنت نیز یافت می‌شود، می‌تواند به یکی از سامانه‌های مدیریت محتوا(CMS) مانند وردپرس، جوملا، اپن کارت، پرستاشاپ و … مسلط شود.

پس از آن با استفاده از قالب‌های پیش طراحی شده موجود در اینترنت می‌توانید قالب مورد نظر خود را انتخاب کنید و بعد از چند دقیقه سایت شما به همان زیبایی که در پیش نمایش قالب دیده‌اید، در اختیار شماست.

تبلیغات را آغاز کنید

تبلیغات یکی از بزرگترین چالش‌هایی است که در ادامه فعالیت خود با آن مواجه هستید. اگر قصد افزایش فروش خود در کوتاه‌ترین زمان را دارید، تبلیغات یکی از بهترین راه‌های پیش روی شماست. البته فراموش نکنید که تبلیغات به عنوان یک علم، برای اجرا نیاز به دانش تخصصی دارد و برای بهره‌گیری بهتر نیازمند استفاده از خدمات آژانس‌های تبلیغاتی و طراحی کمپین‌های تبلیغاتی مناسب است.

برای صرفه جویی در هزینه تبلیغات در ابتدای کار می‌توانید از این روش‌ها کمک بگیرید. فقط فراموش نکنید که قبل از شروع هر کدام از این موارد مطالعه کوتاهی در آن زمینه داشته باشید. البته می‌توانید از آموزش‌های مختلف متنی، تصویری و … هم استفاده کنید تا در کوتاه‌ترین زمان بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید.

شبکه‌های اجتماعی خود را راه اندازی کنید.

در شبکه‌های اجتماعی به تولید محتوا بپردازید و به وسیله آن مخاطبان خود را افزایش دهید. همچنین می‌توانید از طریق شبکه‌های اجتماعی آگاهی نسبت به برند(brand awareness) خود را نیز افزایش دهید.

وب‌سایت ها و نشریات  مناسب را شناسایی کنید

مخاطبان شما مطالب چه وب‌سایت‌ها و نشریاتی را دنبال می‌کنند؟ تعدادی از آن‌ها را لیست کنید و تعرفه تبلیغات آن‌ها را نیز مشخص نمایید. متناسب با میزان بودجه‌ای که برای تبلیغ در نظر گرفته‌اید، یکی از آن‌ها را برای تبلیغ انتخاب نمایید.

حامی رویداد شوید

روزانه رویدادهای زیادی در سراسر کشور برگزار می‌شود. لیستی از این رویدادها تهیه کنید و در بازه‌های زمانی مختلف و در رویدادهای مختلف حامی شوید. می‌توانید از محصولات خود به عنوان جایزه نیز در این رویدادها استفاده کنید.

در انتخاب رویداد حتما به این نکته توجه داشته باشید که بخش زیادی از شرکت‌کنندگان در آن رویداد مشتریان بالقوه شما باشند. قطعا استفاده از یک رویداد صنعتی که عموم مخاطبان آن مردان هستند، برای معرفی کسب و کاری در حوزه شال و روسری مناسب نیست.

قدرت نمایشگاه را نادیده نگیرید

حضور در نمایشگاه‌های مرتبط می‌تواند ارتباطی مناسب میان برند شما و مخاطبانش ایجاد کند. شاید هزینه حضور در برخی از این نمایشگاه‌ها زیاد باشد ولی میزان فروش و از همه مهمتر تبلیغ برندتان می‌تواند این هزینه را جبران نماید.

خودتان اولین مشتری برندتان باشید

اول از همه خودتان باید بیشترین اعتماد را به برند خود داشته باشید پس خودتان زودتر از همه تولیدات خود را بپوشید و از دیگرن راجع به آن بپرسید. علاوه بر این در طراحی کارهای بعدی نیز این نظرات به کار شما خواهند آمد.

آموزش طراحی شال و روسری

یکی دیگر از راه‌های یادگیری طراحی روی شال و روسری، این است که در دوره‌های تخصصی طراحی شال و روسری شرکت کنید. شرکت کردن در این دوره‌ها باعث می‌شود تا علاوه بر کسب مهارت، تجربه خود را نیز در این زمینه افزایش دهید؛ و با افزایش ارتباطات خود، به بهبود درآمد خود کمک کنید. توجه داشته باشید که شرکت کردن در دوره‌های آموزشی طراحی روی شال و و روسری، باید قبل از مراحل ذکر شده در مراحل بالا باشد. برای شرکت کردن در این دوره‌ها نیز می‌توانید با کمی سرچ در فضای گوگل و اینترنت، به اطلاعت خوبی دسترسی پیدا کنید. اما پیشنهاد می‌کنیم که برای درک و آموزش بهتر و عمیق‌تر طراحی روی شال و روسری، حتما از مراکز تخصصی استفاده کنید. 

بیشتر بخوانید:

برای امتیاز به این پست کلیک کنید
[کل: ۲۲ میانگین: ۳.۹]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع سایت مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. بدریه آزاده دل گفت:

    سلام عرض میکنم ممنونم از مطالب مفیدتون
    ببخشید راه اندازی یه کارگاه روسری بافی چقد هزینه داره؟

  2. بردی نیاز قوامی گفت:

    هزینه تولیدی روسری چقدر است

    1. scarfbank_admin گفت:

      لطفا با شماره‌ی ۲۲۸۶۵۸۹۳ تماس بگیرید. همکاران مون با توجه به جنس پارچه و نوع طرح درخواستی شما را راهنمایی خواهند کرد.

  3. گودرزی گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    شما شال و روسری های ایراد دار هم دارید برای فروش؟

  4. baran گفت:

    سلام چطور میتونیم برای برندی شال یا روسری طراحی کنیم؟

    1. Scarfbank_admin گفت:

      سلام
      وقتتون بخیر
      منظورتون مهارت طراحی روسری هست یا ارتباط گرفتن با برندهای مختلف؟

  5. Faeze گفت:

    برای راه اندازی تولیدی شال از کجا باید شروع کنیم لطفا راهنمایی کنید ممنون

  6. آمنه گفت:

    سلام وقت بخیر
    برای راه اندازی تولیدی هدشال و توربان چه چیزهایی لازمه ممنون میشم راهنمایی کنید

پاپ آپ خرید روسری