رنگ پارچه ویسکوز و شخصیت افراد
بازدید 662
Scarfbank 566 روز پیش
بدون دیدگاه

ارتباط رنگ لباس با شخصیت افراد چگونه است؟

روانشناسی رنگ چیست؟

رنگ ابزار قدرتمندی برای ارتباط است و همچنین یکی از راه‌هایی است که به وسیله آن می‌توانیم خودمان و دیگران را بهتر شناسایی کنیم. رنگ لباس ما به عنوان علامتی برای دیگران عمل می‌کند و به آنها می‌گوید ما کی هستیم. وقتی هر روز صبح لباس می‌پوشیم، با رنگ به عنوان یک جزء حیاتی، به خود می‌گوییم که هدفمان این است که چه کسی باشیم و چه احساسی داریم. در ادامه در مورد ارتباط رنگ لباس با شخصیت توضیحات بیشتری را بیان می‌کنیم. با ما همراه باشید.

برای قرن‌ها، نظریه‌پردازان تلاش کرده‌اند تا معنای مرتبط با رنگ‌های مختلف را درک کنند. تاریخ و قوانین، افراد را از پوشیدن پالت‌های رنگ خاص منع و یا ملزم کرده است. به عنوان مثال، پزشکان و پرستاران لباس‌های فرم مشخص را در رنگ‌های مشخص می‌پوشند. رنگ اغلب برای نشان دادن وضعیت نیز استفاده شده است. در طول دوره تودور، قوانین جمع‌آوری انگلستان، پوشیدن لباس‌های زرشکی را برای افراد زیر درجه «شوالیه » منع کرده بودند. زیرا این رنگ گرانترین پارچه بود و بنابراین افراد با رتبه بالاتر برای به رخ کشیدن ثروت خود از آن استفاده می‌کردند.

شکی نیست که رنگ می‌تواند نقش مهمی در کمد لباس و زندگی ما داشته باشد. پس سوال این است که چگونه می توانیم رنگ مناسبی را انتخاب کنیم که بر خلق و خوی ما تأثیر بگذارد؟

 

بنر خرید روسری شال و روسری

رابطه لباس با شخصیت

روانشناسی رنگ ها هم جذاب و هم بسیار بحث برانگیز است. معنای رنگ می‌تواند در فرهنگ‌ها بسیار متفاوت باشد. در هند، قرمز سنتی‌ترین رنگ برای عروس است زیرا نشان دهنده رفاه و پاکی و همچنین شور و قدرت است. در بسیاری از کشورهای غربی، رنگ مشکی را برای عزاداری می‌پوشند. البته در برخی از فرهنگ‌های آسیای شرقی، رنگ سفید برای مراسم خاکسپاری ترجیح داده می‌شود، زیرا نشانه‌ای برای جشن گرفتن زندگی است.

روانشناسی رنگ در مد – پیدا کردن پالت رنگ شما

چگونه باید رنگ‌هایی که مناسب شما هستند را پیدا کنید. بهتر است ابتدا در مورد رنگ‌های گرم و رنگ‌های سرد اطلاعات کسب کنید و سپس با دانستن این موضوع شروع به آزمایش کنید. معانی خاصی که توسط رنگ درمانی و روانشناسی پذیرفته شده است ممکن است برای همه صادق نباشد، اما نقطه شروع بسیار خوبی هستند. به کمد لباس خود نگاهی بیندازید و ببینید چه احساساتی در هر رنگ ایجاد می‌شود.

رنگ‌های سبز و آبی (که اغلب به عنوان رنگ‌های سرد شناخته می‌شوند) می‌توانند به ایجاد حس آرامش کمک کنند. به همین ترتیب، رنگ های قرمز، نارنجی و زرد (یا رنگ های گرم ) می‌توانند خلق و خوی شما را تقویت کنند. هر کدام از این رنگ‌ها وقتی در سایه‌های مختلف از هم جدا شوند معنای متفاوتی پیدا می‌کنند. رنگ‌های کم‌رنگ یا روشن‌تر می‌توانند حالتی آرام‌تر و ملایم‌تر را ایجاد کنند، در حالی که سایه‌های پررنگ‌تر می‌توانند انرژی بیشتری را در محیط یا خودتان ایجاد کنند.

به کمد لباس خود نگاهی بیندازید و ببینید چه احساساتی در هر رنگ ایجاد می‌شود. رنگ‌های مختلف را به معرض آزمایش بگذارید و از خود بپرسید آیا این رنگ باعث افزایش یا کاهش سطح اعتماد به نفس شما می‌شود؟ فعالیت‌های مختلف را نیز آزمایش کنید. آیا وقتی صبحانه می‌خورید رنگ سبز آرامش بخش است اما وقتی کار می کنید با رنگ سبز احساس سنگینی می‌کنید؟ از طریق آزمون و خطا، می‌توانید ترکیب مناسبی برای خلق و خوی خود پیدا کنید.

روانشناسی رنگ لباس زنان

در این قسمت هر کدام از رنگ‌ها را به صورت جداگانه بررسی می‌کنیم تا در مورد تأثیر هر رنگ اطلاعاتی را بدست آورید. شخصیت شناسی از روی لباس زنان و رنگ لباس امکان پذیر بوده و هر رنگ اثر خاص خود را دارد.

روانشناسی رنگ در مد

 

قرمز: عشق، اشتیاق و قدرت

قرمز اغلب یک رنگ متناقض است و تمایل دارد احساسات قوی را در هر دو طرف طیف نشان دهد. همانطور که قبلا ذکر شد، برخی از فرهنگ ها از قرمز برای نشان دادن رفاه و آرامش استفاده می‌کنند، در حالی که در برخی دیگر از فرهنگ‌ها رنگ قرمز نشان دهنده خطر است.

زمانی که می خواهید احساس جسارت کنید، قرمز بپوشید. این رنگ می‌تواند به شما کمک کند در میان جمعیت متمایز شوید و در اولین قرار تأثیر قدرتمندی بگذارید. از آنجایی که رنگ قرمز رنگی آتشین است، زمانی که می‌خواهید برای هدفی که به آن علاقه دارید بجنگید، قرمز نیز می تواند یک لباس عالی باشد.

نارنجی: اشتیاق، توجه، شادی و انرژی

نارنجی رنگی پر جنب و جوش است که جلب توجه می‌کند. روانشناسان این رنگ را با انرژی و اشتیاق مرتبط می‌دانند. این رنگ می‌تواند باعث شادی شود، به خصوص اگر احساسات خوبی در مورد تغییر برگ‌ها و فصل پاییز داشته باشید.

زمانی که می خواهید احساستان را بیرون بریزید، رنگ نارنجی بپوشید. نارنجی به همین دلیل در ورزش کردن یا دیگر فعالیت های بدنی گروهی استفاده می‌شود.

زرد: روشنایی، انرژی، گرما و توجه

در بیشتر کشورها، علائم و نشانه‌های زرد به عنوان وسیله‌ای برای جلب توجه و انتقال اطلاعات مفید استفاده می‌شود. در عین حال، رنگ زرد را با خورشید مرتبط می‌دانند. خورشید زندگی ما را روشن می‌کند، پوست ما را گرم می‌کند و از طریق ویتامین D که بسیار حیاتی است به ما انرژی می‌دهد.

زمانی که می‌خواهید شادی را در آغوش بگیرید، رنگ زرد بپوشید. سخت است که در اطراف این رنگ درخشان احساس غمگینی کنید، به همین دلیل است که اغلب رنگ زرد را با بهار و تابستان مرتبط می‌دانند. زمانی که شما نیاز به یک انرژی و شادی دارید، این رنگ عالی است!

سبز: حسادت، طبیعت و ایمنی

رنگ سبز می‌تواند حس آرامش و امنیت را ایجاد کند. این رنگ همچنین از دیرباز نماد باروری و شانس بوده است.زمانی که می‌خواهید احساس کنید دوباره متولد شده‌اید، سبز بپوشید. این رنگ بسیار قابل دسترس است و برای ملاقات با افراد جدید ایده آل است. همچنین یک رنگ عالی برای شروع یک پروژه یا شروع فصل جدیدی در زندگی است.

ارتباط رنگ لباس با شخصیت

آبی: غم، ثبات، بهره وری و آرامش

آبی رنگ آسمان و اقیانوس است، دو قسمت از جهان ما که ثابت هستند. به همین دلیل، پوشیدن آبی نشان دهنده وفاداری و ثبات است. رنگ آبی می‌تواند به ما و اطرافیانمان کمک کند تا احساس آرامش کنیم. برای داشتن اعتماد به نفس آبی بپوشید. این رنگ می‌تواند اضطراب را کاهش دهد. همچنین رنگ آبی یک سایه عالی برای سخنرانی‌های محل کار یا مدرسه است. آبی همچنین می‌تواند یک رنگ آرامش بخش در موقعیت‌های استرس زا باشد.

 

بنفش: سلطنت، رمز و راز و تخیل

رنگ بنفش سابقه‌ای طولانی با سلطنت و ثروت دارد، زیرا تهیه این رنگ در گذشته بسیار پرهزینه بود (این رنگ از صدف دریایی کمیاب ساخته شده بود که فقط در لبنان کنونی یافت می‌شود!). امروزه رنگ بنفش با رمز و راز و خارق العاده بودن همراه است.

زمانی که می خواهید احساس منحصر به فرد یا خاص بودن داشته باشید، بنفش بپوشید. این رنگ مانند قرمز شما را متمایز می کند.

صورتی: عاشقانه، مهربانی، آرامش و پرورش

با گذشت زمان، صورتی پیوندی نزدیک با زنان پیدا کرده است و معمولاً با نرمی و شفقت همراه است. با این حال، صورتی در اوایل قرن بیستم به عنوان یک رنگ “قوی تر” در نظر گرفته شد و بنابراین برای پسران محفوظ بود تا اینکه چندین دهه بعد نقش‌ها تغییر کرد. صورتی ترکیبی از قرمز و سفید است و با وجود کلیشه‌های جنسیتی می‌تواند با انرژی‌های مردانه و زنانه ارتباط برقرار کند.

وقتی به دنبال اتصال هستید، صورتی بپوشید. این رنگ حس شادابی و مهربانی را ارائه می‌دهد و می‌تواند هر چه بیشتر با آن تعامل داشته باشید، عشق را نیز به ارمغان بیاورد. رنگ صورتی را برای مناسبت های عاشقانه خاص یا جشن‌هایی با عزیزانتان بهترین انتخاب است.

قهوه ای: طبیعت، انزوا، امنیت و قدرت

قهوه ای با طبیعت مرتبط است، بنابراین احساس امنیت را به ارمغان می‌آورد. رنگ قهوه‌ای رنگی گرم است و مانند زمین زیر پای ما یکدست به نظر می‌رسد، اما استفاده از آن در مقادیر زیاد می‌تواند افسرده کننده باشد.

زمانی که به سکون یا لحظه‌ای برای کاهش سرعت نیاز دارید، قهوه ای بپوشید. این رنگ می‌تواند برای یک شب یا یک بعد از ظهر آخر هفته فوق العاده باشد. قهوه ای همچنین زمانی عالی است که به دنبال غوطه ور شدن در طبیعت به جای برجسته شدن هستید. همچنین می‌توانید از قهوه ای به عنوان پایه ای برای ایجاد رنگ های پررنگ تر استفاده کنید.

 

ارتباط رنگ لباس با شخصیت

سیاه: جسارت، قدرت و ظرافت

جذب همه رنگ ها توسط سیاه می‌تواند به عنوان یک حرکت قدرتی دیده شود و جسارت را فرا می‌خواند. از آنجایی که سیاه تمام نور طیف رنگی را جذب می‌کند، به عنوان رنگ در نظر گرفته نمی‌شود، بلکه عدم وجود رنگ است. این جذب همه رنگ‌ها را می‌توان به‌عنوان یک حرکت قدرت و جسارت در نظر گرفت، یا اینکه به‌عنوان فقدان رنگ آن را اندوه و غم مانند عزاداری تلقی کرد.

زمانی که می خواهید به طور نامحسوس قوی باشید، مشکی بپوشید. مشکی مانند قرمز فریاد نمی زند، اما می‌تواند به راحتی دیگران را بترساند. این رنگ می‌تواند برای محیط‌های کاری که می‌خواهید جدی گرفته شوید یا به‌عنوان فردی صاحب قدرت شناخته شوید، مفید باشد.

سفید: صلح، پاکیزگی، بی گناهی و پوچی

رنگ دیگری که حاوی معانی به ظاهر متناقض است، رنگ سفید است. این رنگ می‌تواند در بسیاری از فرهنگ‌های غربی با معصومیت یا خلوص مرتبط باشد، در حالی که در برخی از سنت‌های شرقی اغلب نماد مرگ است.سفید بپوشید تا احساس سرحالی کنید. رنگ سفید حس تازگی را منتقل می‌کند، بنابراین رنگ خوبی برای پوشیدن در اولین روز تلاش جدید است یا اینکه اگر فقط می خواهید احساس کنید که شروعی تازه دارید می‌توانید سفید بپوشید.

سخن آخر

اکنون دیدید که رنگ می‌تواند چه ارتباطی با شخصیت و خلق و خوی شما داشته باشید. در حقیقت ارتباط بین طرز لباس پوشیدن و شخصیت ارتباطی مستقیم است. برای خرید شال و خرید روسری مشکی و سایر رنگ‌ها می‌توانید از طریق بانک روسری اقدام کنید.

برای امتیاز به این پست کلیک کنید
[کل: ۰ میانگین: ۰]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع سایت مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاپ آپ خرید روسری