۰

روانشناسی رنگ در طراحی روسری و لباس چه تاثیری دارد؟

بازدید 1302

بر کسی پوشیده نیست که روانشناسی رنگ در طراحی چقدر حائز اهمیت است. رنگ‌ها در طراحی دکوراسیون داخلی، مد و پوشاک، تولید روسری و هزاران چیز دیگر نقش بسیار مهمی دارند. خیلی‌ها می‌پرسند روانشناسی رنگ در طراحی روسری و لباس چه تاثیراتی دارد؟ به همین دلیل وقتش رسیده، کمی بیشتر در مورد این موضوع صحبت شود.

همه ما به محض ورود به دنیا با مفهوم روانشناسی رنگ آشنا می‌شویم. به عنوان مثال، حتماً متوجه شده‌اید که دختران کوچک چگونه لباس صورتی و پسران لباس آبی می‌پوشند. حتی امروزه می‌بینیم که افراد جنسیت کودک خود را با رنگها نشان می‌دهند؛ آبی برای پسر و صورتی برای یک دختر. بنابراین، اشتباه نخواهد بود که بگوییم روانشناسی رنگ حتی قبل از تولد شما اتفاق می‌افتد. واقعیت این است که رنگ طنینی عمیق‌تر نسبت به یک روند مد در مردم دارد.

درست است که رنگ عامل اصلی خرید یک لباس‌ یا یک محصول است اما تحقیقات نشان می‌دهند که رنگ‌ لباس و حتی شال و روسری بانوان، احساسات را نیز دگرگون می‌کنند. از احساسات زنانگی و مردانگی گرفته تا احساسات روحی و ولع مصرف، رنگ‌ها قدرت برانگیختن هر نوع احساسی را دارند. طبق تحقیقات انجام شده، رنگ لباس شما قادر است وضعیت و سطح هوش شما را به دیگران منتقل کند. امروز ما اینجاییم تا همه چیز را درباره روانشناسی رنگ‌ در طراحی به شما بگوییم.

با روانشناسی رنگ ها بهترین رنگ لباس را انتخاب کنید

روانشناسی رنگ‌ها چیست؟

روانشناسی رنگ، تأثیر روانشناختی رنگها بر عملکرد یک فرد است. چیزهای زیادی وجود دارد که رنگ‌ها روی آنها تأثیر می‌گذارند. این شامل ادراک، بیماری‌ها، روحیه، طبیعت و حتی پیشرفت یک برند تجاری است. جالب است بدانید اجداد ما نیز از روانشناسی رنگ به عنوان نوعی درمان استفاده می‌کردند. محققان دریافتند که مصریان باستان و همچنین چینی‌ها برای درمان برخی بیماری‌ها از روش کروموتراپی استفاده کرده‌اند. این روشی است که در آن رنگ‌ها باعث بهبودی گردش خون، رفع مشکلات پوستی، تصفیه خون و تسکین بیماری می‌شوند. شگفت آور است، نه؟

جمع زیادی از مردم هنوز به این حقیقت آگاه نیستند که رنگ‌ها چه تاثیرات مثبت یا منفی در روحیه، رفتار و حتی شخصیت ما دارند. خیلی از بانوان و آقایان بر این باورند که رنگ مشکی آنها را لاغرتر و حتی جذاب‌تر از بقیه نشان می‌دهد برای همین از رنگ‌های روشن‌تر اجتناب می‌کنند. شاید تفسیر این دسته از افراد در مورد رنگ مشکی درست باشد اما باور کنید روانشناسی رنگ در طراحی چیزی دیگری می‌گوید.

روانشناسی رنگ‌ها در طراحی به تاثیر چشمگیر رنگ‌ها در رفتار انسان اشاره دارد و اظهار دارد که اثرات آنها بر خلق و خو، ذهن، رفتار و شخصیت انسان‌ها را نمی‌توان انکار کرد.

روانشناسی رنگ‌ها در طراحی لباس

رنگ ابزاری قدرتمند برای برقراری ارتباط است و همچنین یکی از راه‌های شناسایی خود ماست. رنگ‌ها در دنیای مد و طراحی بسیار کاربرد دارند و به نوعی اگر نباشند این صنعت، جداً فلج و چه بسا بی‌معنی می‌شود. علم روانشناسی می‌گوید: این عامل مهم و ضروری علاوه بر زیبا سازی محیط اطراف و ظاهر انسان‌ها، محرک اصلی احساساست و درون انسان است.

حال بیایید در مورد اهمیت رنگ‌ها در دنیای مد از نظر روانشناسی بیشتر صحبت کنیم.

روانشناسی رنگ ها در طراحی و چاپ لباس

روانشناسی رنگ مشکی در طراحی

رنگ سیاه نماد قدرت و اقتدار است و باعث لاغرتر نشان دادن افراد می‌شود. روانشناسی رنگ در طراحی اظهار دارد، افرادی که شیفته عمیق لباس‌های با کلاس و خاص هستند، عمدتاً رنگ سیاه را نسبت به رنگ‌های دیگر، بیشتر انتخاب می‌کنند. وقتی می‌گویند این رنگ نماد اقتدار و قدرت است یعنی در حقیقت، پوشیدن لباس سیاه به اندازه کافی تحسین و احترام را برای فرد به همراه می‌آورد.

روانشناسی رنگ سیاه می‌گوید: افرادی که تمایل به پوشیدن لباس‌هایی به این رنگ دارند، اغلب از قدرت تخیل بالایی برخوردارند و بسیار در روابطشان جدی هستند. اگر در کمد لباستان، رنگ مشکی یا همان سیاه، زیاد به چشم می‌خورد پس ممکن است دارای شخصیتی مستقل باشید و تمایل داشته باشید، در بیشتر موارد تصمیم گیرنده اصلی خودتان باشید.

البته این نشانه‌ها ممکن است در افراد مختلف، متفاوت باشد اما به طور کلی روانشناسان با استفاده مکرر لباس‌های مشکی مخالف هستند و اظهار دارند که در طولانی مدت ممکن است برای فرد ناامیدی وافسردگی به همراه داشته باشد.

روانشناسی رنگ نارنجی در طراحی

روانشناسی رنگ در طراحی ثابت می‌کند، این رنگ بیشتر با انرژی و جاه طلبی همراه است. مخلوط قرمز و زرد در ساختار آن به عقیده روانشناسان، بسیار نیروزا و انرژی بخش است و کسانی که از رنگ نارنجی لذت می‌برند اغلب خوش بین، شاد، پرانرژی و همیشه بدنبال تغییر هستند. به عقیده روانشناسان، این دسته از افراد همیشه ریسک‌‌پذیر بوده و علاقه‌ای به یکنواختی ندارند. همچنین آن‌ها معتقد هستند که این رنگ بیشتر با روابط اجتماعی سرکار دارد و این می‌تواند به میزان قابل توجهی مکالمات انسانی، ذهن، اشتها و انرژی شما را تحریک کند.

این رنگ در دسته رنگ‌های گرم قرار دارد، به همین دلیل بیشتر توسط افراد خونگرم و در فصل‌های سرد سال مورد استفاده قرار می‌گیرد. روانشناسان این رنگ را به آن دسته از افراد که همیشه دنبال انرژی و شور مضاعف برای ورزش یا انجام فعالیت‌های خود هستند بسیار توصیه می‌کنند.

روانشناسی رنگ آبی

روانشناسی رنگ در طراحی رنگ آبی را رنگی پرقدرت تلقی می‌کند. این رنگ، همیشه نماد آرامش بوده است و نسبت به دیگر رنگ‌ها، آرامش بیشتری در فرد ایجاد کرده است به همین دلیل روانشناسان نسبت به ترکیب زیاد رنگ آبی در لباس‌ و دکوراسیون داخلی منزل هشدار می‌دهند، زیرا معتقدند می‌تواند حس افسردگی و تنهایی را در شما ایجاد کند.

روانشناسان استفاده از رنگ آبی را در مصاحبه‌های شغلی و جلسات مهم تجاری بیشتر توصیه می‌کنند چرا که رنگ آبی به مردم احساس وفاداری و اعتماد می‌بخشد. مطالعات روانشناسی اظهار دارد این رنگ نماد دانش، قدرت، صداقت و جدیت است. ضمن تحریک خلاقیت، احساس آرامش را برمی انگیزد وبسیار تسکین دهنده ذهن است.

روانشناسی رنگ قرمز

روانشناسی رنگ قرمز در طراحی و چاپ لباس

قرمز یک رنگ غالب است زیرا طولانی‌ترین طول موج را دارد. از نظر روانشناسی رنگ قرمز  خالص‌ترین رنگ و نشان دهنده قدرت و گرما است. شما نمی‌توانید هیچ مجموعه‌ای از طراحان مد را بدون رنگ قرمز مشاهده کنید. قرمز یک رنگ جهانی است و همه دوستش دارند. طراحان مد همیشه قرمز را در آغوش می‌کشند زیرا این رنگ روشن برای هر فردی زیبا به نظر می‌رسد. روانشناسی رنگ در طراحی اظهار دارد، لباس‌ قرمز رنگ می‌تواند در محلی پوشیده شود که بخواهید توجه اطرافیان را به خود جلب کنید یا قدرتمند به نظر برسید. رنگ قرمز همیشه برای جذب مردم شناخته شده است.

مطالعات نشان داده است که این رنگ باعث تحریک سیستم عصبی در دیگران می‌شود و ضربان قلب و تنفس آنها را تندتر می‌کند. به همین دلیل، روانشناسان توصیه می‌کنند هنگام پوشیدن رنگ محتاط باشید، هرگز بیش از حد از آن استفاده نکنید زیرا پوشیدن بیش از حد قرمز باعث تحریک اطرافیان می‌شود.

شاید برایتان جالب باشد، مطالعات ورزشی نشان داده است که ورزشکارانی که لباس قرمز می پوشند شانس بیشتری برای پیروزی دارند، زیرا احتمال اینکه حریف آنها را تهدید و خطرناک بداند، بیشتر است.

بیشتر بخوانید:

روانشناسی رنگ زرد

رنگ زرد باعث ترشح سروتونین می‌شود، به همین دلیل نماد خوش بینی محسوب می‌شود و اغلب با شادی و خنده همراه است. از نظر روانشناسی رنگ زرد فعال‌ترین رنگ است و این از هر رنگ دیگر بیشتر می‌تواند اطرافیان را سر ذوق بیاورد. گرچه  برخی طراحان مد معتقدند که زیاد بودن رنگ زرد در پوشش، می‌تواند اعتماد به نفس را پایین بیاورد. اما روانشناسان به قدرت رنگ زرد در افزایش  تمرکز و توجه بسیار ایمان دارند.

از روانشناسی رنگ در طراحی عنوان شده است که لباس‌های زرد رنگ بیشتر توسط افراد فعال، خلاق و ماجراجو پوشیده می‌شوند. شما هم می‌توانید با لباس‌های زرد رنگ خوش بینی خود را تقویت کنید.

روانشناسی رنگ سبز

روانشناسی رنگ سبز در طراحی و چاپ لباس

رنگ سبز آن چنان آرامش بخش است که چشمان شما برای پردازش آن نیازی به هیچگونه تنظیمات ندارند. از نظر روانشناسی این رنگ نماد اطمینان و تعادل است و رنگی که بیشتر از همه چشم شما را خوشحال می‌کند، سبز است. رنگ سبز نشان دهنده شخصیت دلسوز و مهربان فرد است. رنگ سبز را می‌توان برای آرامش بخشیدن در طی یک دوره فشار آور یا بعد از آن استفاده کرد. جالب است بدانید این رنگ در حوزه مد و پوشاک به ویژه در صنعت تولید شال و روسری از پرطرفدارترین و محبوب‌تری رنگ‌ها است.

روانشناسان در مورد خواص این رنگ چنین می‌گویند که این بهترین رنگ در میان رنگ‌ها برای بهبود یک بیماری از جمله افسردگی، اضطراب، تب، فشار خون و هر نوع اختلال عصبی است.

روانشناسی رنگ بنفش

رنگ بنفش رنگی است که از رنگ‌های ثانویه و از مخلوط دو رنگ آبی و قرمز حاصل می‌شود. این رنگ بسیار جذاب و چشم نواز در دسته هیچ یک از رنگ‌های سرد و گرم قرار نمی‌گیرد. این رنگی از قدرتهای معنوی است. بنفش همیشه رنگ سلطنتی بوده است. از نظر روانشناسی رنگ در طراحی این رنگ بسیار درون گرایانه است و افرادی که بیشتر بنفش می پوشند احساساتی و حساس هستند. اما درعین حال، دوستدارانش نیز بسیار پرشور هستند.

در طول تاریخ لباس‌هایی به این رنگ، بر تن افراد ثروتمند و بانفوذ جامعه دیده شده‌اند. از نظر روانشناسی رنگ بنفش بسیار طراوت بخش است و پوشیدن لباسی به رنگ آن، برای فرد احساس شادمانی به همراه دارد. آنها اظهار دارند که این رنگ؛ نماد سلطنت، ارزش، شجاعت، اصالت و شخصیت است.

روانشناسی رنگ‌ها در طراحی روسری

این روزها در بازار روسری‌ها می‌توان رنگ دلخواه خود را به راحتی پیدا کرد. علم روانشانسی ثابت کرده است که هر چه رنگ روشن‌تر باشد، شادمانی و اعتماد به نفس فرد در جمع بیشتر خواهد بود. بد نیست بدانید روسری و شال‌ با رنگ‌های شادتر، بانوان را به سمت برون‌گرایی سوق می‌دهد. به عنوان مثال رنگ زرد، بسیار انرژی بخش است و تصویری شاد و با روحیه از شما در ذهن دیگران خلق می‌کند.

روانشناسی رنگ در طراحی معتقد است رنگ‌های تیره مانند مشکی برای روحیه ظریف بانوان اصلاً مناسب نیست و ممکن است در طولانی مدت باعث کاهش انرژی و امید در آنها شود. اما از این نوع رنگ‌ها می‌توان در روسری زمستانه یا شال زمستانه استفاده کرد.

این خصوصیات روانشناختی برخی از رنگ‌های اصلی برای شما بود. اکنون می‌دانید که رنگ‌های اصلی مانند قرمز، آبی، زرد و سبز به ترتیب با بدن، ذهن، احساسات و تعادل اساسی ارتباط دارند. این مقاله شاید به شما کمک کرده باشد تا درک کنید چگونه می‌توانید رنگ متناسب با روحیه خود را پیدا کنید و از فواید بی‌نظیرش بهره‌مند شوید.

نگران نباشید، امروزه در حوزه تولید روسری، چاپ روسری و دیگر لباس‌های زنانه و مردانه رنگ‌های متنوع بیشماری استفاده می‌شوند که بدون شک، رنگ متناسب با روحیه و سلیقه شما به راحتی از میان آنها پیدا خواهد شد.

برای خرید انواع روسری و شال مانند خرید روسری زمستانی و….. به فروشگاه سایت بانک روسری مراجعه کنید.

برای امتیاز به این پست کلیک کنید
[کل: ۳ میانگین: ۴.۷]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع سایت مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاپ آپ خرید روسری