۰

روسری و شال نخی پنبه ای چیست؟ و چه مزیتی دارد؟

مزیت روسری نخی پنبه ای
بازدید 1452

انتخاب کردن لباس‌هایی که باعث راحتی و زیباتر دیده شدن می‌شوند، یکی از کارهای دوست‌داشتنی و جذاب است. یکی از لباس‌هایی که در استایل شخصی افراد نقش پر رنگی را ایفا می‌کند، روسری و شال نخی پنبه ای است. زیرا شال‌ها و روسری‌ها در کنار چهره‌ی شما قرار می‌گیرند و می‌توانند تاثیر بسیاری بر جذابیت و زیبایی چهره‌تان داشته باشند. پس سعی کنید روسری را انتخاب کنید، که علاوه بر راحتی و سبک بودن، زیبایی و جذابیت شما را دو چندان کند و احساس بهتری را برایتان به‌وجود بیاورد. اگر تا به حال هیچ شال و روسریِ نخی‌ را تهیه نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه باشید و ویژگی‌های فوق‌العاده‌ی این نوع پارچه را بشناسید. در ادامه در مورد نحوه تشخیص و نحوه شست و شو روسری نخی پنبه ای سخن خواهیم گفت.

شال نخی پنبه‌ ای چیست؟

پارچه‌های نخی در واقع همان پارچه‌های پنبه‌ای هستند که در گذشته به این عنوان مطرح بودند. از ویژگی‌های این نوع پارچه‌ها می‌توان به گلوله نشدن، نرم بودن و انتقال دادن گرمای بدن به بیرون اشاره کرد. در تولید بسیاری از لباس‌ها می‌توان از این نوع پارچه استفاده کرد؛ اما روسری‌ها و شال‌هایی که جنس نخی یا پنبه‌ای دارند، از سایر انواع لباس‌ها مطرح‌تر هستند.

از شال و روسری، بیشتر در فضاهای عمومی استفاده می‌شود، بنابراین استفاده از یک جنس مناسب که راحتیِ استفاده‌کنندگان را لحاظ کند بسیار مورد توجه است. شال‌ها و روسری‌های نخی یا همان پنبه‌ای، یکی از انواع مناسب پوشش برای فضاهای عمومی در فصل‌های گرم و سرد سال هستند.

البته توجه داشته باشید که اگر قصد استفاده از این روسری ها به عنوان روسری زمستانه یا شال زمستانه را دارید، از جنس ذخیم‌تر آنها استفاده کنید.

از شال‌های نخی پنبه ای یا روسری‌های نخی بیشتر در کشورهای اسلامی به عنوان حجاب و در کشورهای اروپایی برای شال گردن استفاده می‌شود. این انتخاب بسیار مناسبی است زیرا جنس مناسب آن باعث راحتیِ استفاده کنندگان خواهد بود.

یکی دیگر از مواردی که اشتیاق استفاده‌کنندگان برای خرید شال‌ و روسری‌های نخی را بیشتر می‌کند، تنوع طرح و رنگ‌های این نوع پارچه است. تولیدکنندگان برای تولید شال و روسری‌های نخی در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف، دست بازتری دارند و این از نظر استفاده کنندگان دارای اهمیت بسیار زیادی است.

مزیت روسری نخی پنبه ای چیست؟

 

مزیت شال نخی پنبه‌ ای چیست؟

روسری و شال نخی پنبه ای مزیت‌های زیادی دارد که بسیار مورد توجه استفاده‌کنندگان است. برخی از این مزیت‌های فوق‌العاده عبارت‌اند از:

  • این نوع شال و روسری‌ها هیچ نوع حساسیتی را در پوست ایجاد نمی‌کنند. احتمالا تا به حال تجربه داشته‌اید که استفاده از برخی از پارچه‌ها برای لباس، پوست شما را دچار سوزش و خارش کرده باشد، اما استفاده از این پارچه هیچ حساسیتی برای‌تان ایجاد نمی‌کند.
  • استفاده از این نوع پارچه برای شال و روسری نسبت به سایر انواع پارچه‌ها احساس بهتری را برایتان‌ ایجاد می‌کند؛ زیرا عرق کردن بدن‌تان را به حداقل می‌رساند.
  • اگر قصد دارید در فصل‌های گرم از این شال و روسری‌ها استفاده کنید، می‌توانید از شال‌های نخی نازک و خنک استفاده کنید. اگر قصد دارید در فصل‌های سرد از این نوع شال و روسری‌ها استفاده کنید می‌توانید به خرید یک شال و روسری نخی کلفت‌تر بپردازید.
  • در صورت استفاده‌ی زیاد از شال و روسری‌های نخی و از دست دادن کارایی‌شان، می‌توانید از آنها برای گردگیری و پاک کردن لکه‌ها استفاده کنید.
  • عمر استفاده و ماندگاری این نوع پارچه‌ها نسبت به سایر انواع پارچه‌ها بالاتر است و شما می‌توانید مدت زمان بیشتری از آنها استفاده کنید.
  • خالص بودن شال‌ و روسری‌های نخی باعث می‌شود آنها چروک نشوند و نیازی به اتو کشیدن نداشته باشند. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که برخی از انواع شال و روسری‌های نخی خالص نیستند و در ساخت آنها از پنبه هم استفاده شده است، این موارد نیاز به اتو کردن دارند. همچنین استفاده از پارچه‌هایی که درصد پنبه‌ی آنها زیاد است ممکن است روسری و شال نخی پنبه ای را دچار نم و رطوبت کند که در نهایت باعث کپک زدن و پوسیدگی‌شان شود.

چگونگیِ تشخیص شال نخی پنبه ای

براق بودن یکی از راه‌های تشخیص پارچه نخی پنبه ای است. البته مات بودن هم یکی دیگر از ویژگی‌های پارچه‌های نخی است که می‌تواند در نظر گرفته شود. نکته‌ای که باید به آن توجه شود این است که شال و روسری‌های براق معمولا از جنس پلی استر هستند.

یکی دیگر از راه‌های تشخیص نخی پنبه ای بودن یا نبودن شال و روسری‌ها، پنبه‌های مرسریزه‌ی براق هستند که قیمت بالایی دارند. در خرید این شال و روسری‌ها باید به وجود پنبه در پارچه‌ها دقت کرد؛ زیرا وجود داشتن پنبه در پارچه‌ها دلیل مرغوبیت آنها نیست.

راه تشخیص دیگری که برای شال و روسری‌های نخی وجود دارد، سوزاندن یک قسمت از پارچه است. اگر در هنگام سوزاندن پارچه‌ی مورد نظر جمع شد، جنس پارچه نخی یا پنبه‌ای نبوده است، اما اگر در هنگام سوزاندن پارچه به‌صورت کامل حالت پودر مانند پیدا کرد و دودی سفید از آن خارج شد، جنس پارچه پنبه یا نخ است. هنگامی که پارچه‌های نخی سوزانده می‌شوند، بویی شبیه به بوی سوختن چوب یا کاغذ آزاد می‌کنند.

نحوه تشخیص شال نخی پنبه ای

 

چگونگیِ شست و شو روسری نخی پنبه ای

  • اولین موردی که برای شستن شال و روسری های نخی باید به آن توجه کنید، شست و شو روسری نخی پنبه ای با آب سرد است. حداکثر دمایی که برای شستن شال نخی پنبه‌ ای باید در نظر گرفته شود، دمای ۳۰ درجه‌ی سانتی گراد است.
  • بعد از اینکه شال و روسری نخی یا پنبه‌ای‌تان را به خوبی شست‌شو کردید، باید حواستان جمع باشد برای خشک کردن آن به هیچ وجه از آفتاب استفاده نکنید؛ بلکه آنها را در سایه نگه‌دارید تا به آرامی خشک شوند. نکته‌ای که در این مرحله باید به آن توجه کنید این است که قبل از آویزان کردن شال و روسری‌های نخی در سایه، آب آنها را به خوبی بگیرید، سپس در سایه قرار دهید.
  • اگر قصد دارید شال و روسری‌های نخی‌تان را، با دست بشویید، باید نهایت دقت را داشته باشید که هیچ آسیبی به آنها وارد نشود؛ حواستان باشد که آنها را با ملایمت کاملی بشویید.
  • در انتخاب پودرها برای شستن شال و روسری‌هایتان دقت کنید. پودری را انتخاب کنید که فاقد آنزیم باشد.
  • اگر شال و روسری‌های نخی‌تان را با لباسشویی می‌شویید، درجه‌ی آن‌را روی نخ ملایم قرار دهید، تا در اثر شستشو به بافت پارچه آسیبی وارد نشود.

پارچه‌های نخی به دلیل ویژگی‌های خاصی که دارند، جزو پارچه‌های بسیار محبوب هستند؛ خصوصا پارچه‌های نخی‌ که مخصوص لباس‌های خنکِ تابستانی هستند. جنس شال‌ها و روسری‌ها برای خانم‌ها بسیار مهم است؛ زیرا پوشیدن لباس‌هایی که گرما را جذب می‌کنند، در فصل‌های گرم سال برای‌شان عذاب‌آور است. از این رو خانم‌ها ترجیح می‌دهند شال و روسری‌هایی را انتخاب کنند که گرمای بدنشان را تشدید نکند. روسری و شال نخی پنبه ای، پوشش مورد تایید خانم‌ها در بیشتر روزهای سال است.

مورد دیگری که استفاده از این نوع پوشش را برای خانم‌ها مناسب‌تر می‌کند، سبک بودن و راحت بودن آنها است. همچنین علاوه بر این موارد، قیمتی که برای این نوع پارچه‌ها در نظر گرفته شده است، بسیار مناسب‌تر از سایر انواع پارچه‌ها است و این پارچه را محبوب‌تر می‌کند.

نحوه نگهداری روسری و شال نخی پنبه ای

نکته‌ای که حائز اهمیت است و خانم‌ها عاشق آن هستند، این است که آنها همواره دوست دارند شال و روسری‌هایی را تهیه کنند که دارای طرح‌ها و رنگ‌های متفاوت و متنوعی باشند. شال و روسری‌هایی که از جنس نخ یا پنبه هستند، این امکان را در اختیار تولید کنندگان قرار داده‌اند که بتوانند به تولید شال و روسری‌هایی با طرح و رنگ‌های جذاب و متنوع بپردازند.

یکی دیگر از کارهایی که روی شال و روسری‌ها انجام می‌شود و مورد علاقه خانم‌ها است، چاپ شال و چاپ روسری است. چاپ شال و روسری این امکان را در اختیار افراد قرار می‌دهد که بتوانند طرح دلخواه‌شان را روی روسری یا شال مورد نظرشان چاپ کنند و در جمع‌ها حضور خاص و متفاوت‌تری داشته باشند. شما هم اگر دوست دارید این کار را تجربه کنید و حضور پر رنگ‌تری در جمع‌ها داشته باشید، می‌توانید به سفارش چاپ روسری یا شال نخی پنبه‌ ای دلخواهتان بپردازید و احساس بهتری داشته باشید.

همچنین می‌توانید برای خرید انواع روسری مانند خرید روسری زمستانی، به فروشگاه سایت مراجعه کنید.

 

برای امتیاز به این پست کلیک کنید
[کل: ۴ میانگین: ۴.۸]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع سایت مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاپ آپ خرید روسری