بازدید 1017
Scarfbank 594 روز پیش
بدون دیدگاه

نحوه لباس پوشیدن برونگرا ها و درونگرا ها چگونه است؟

اغلب فرض بر این است که درونگراها بیشتر رنگ مشکی (و رنگ‌های خنثی‌های تیره‌تر) می‌پوشند زیرا می‌خواهند از دنیا پنهان شوند، در واقع جغدها و کبوترهای دنیا هستند. در حالی که برون گراها رنگ‌های روشن می‌پوشند، مانند طاووس‌ها و طوطی‌ها که سر و صدای بیشتری ایجاد می‌کنند، زیرا می‌خواهند در مرکز توجه باشند و به طور طبیعی پر جنب و جوش هستند. با این حال، برخی از روانشناسان و مشاوران درست بودن این ادعا را باور ندارند و البته منکر ارتباط رنگ لباس با شخصیت نیستند. در ادامه درباره نحوه لباس پوشیدن درونگراها و برونگرا‌ها بیشتر توضیح می‌دهیم. با ما همراه باشید.

ارتباط رنگ لباس با شخصیت

رنگ‌های روشن توجه را به خود جلب می‌کنند، همانطور که ترکیب رنگی با کنتراست بالا سبب جلب توجه می‌شود. در واقع پوشیدن رنگ‌های روشن باعث می‌شود شما بیشتر در معرض توجه باشید و کمتر نادیده گرفته شوید.

رنگ‌های خاموش‌تر با کنتراست پایین‌تر به‌طور طبیعی عقب‌نشینی را نشان می‌دهند و باعث می‌شوند کمتر به چشم بیایید و بیشتر این رنگ‌ها با هم ترکیب می‌شوند.

رنگ‌های گرم (قرمز، صورتی، زرد، نارنجی – رنگ‌هایی که با چیزهای داغ مانند آتش و خورشید مرتبط می‌شوند) توجه را جلب می‌کنند و از نظر بصری در دید هستند.

رنگ‌های سرد (آبی، سبز، بنفش) کمی عقب‌نشینی می‌کنند و تمایل به حرکت بصری به سمت عقب دارند و چندان قابل توجه نیستند (مگر اینکه نسخه‌های روشن این رنگ‌ها را بپوشید که کیفیت و کنتراست بالا داشته باشند.)

رنگ روشن برای افراد برونگرا

چرا برونگراها ممکن است بخواهند لباس های خنثی بپوشند؟

لباس پوشیدن برونگراها معمولا با رنگ‌های روشن انجام می‌شود. برونگراها اغلب به عنوان طاووس یا طوطی دیده می‌شوند که با پرهای رنگی زیبای خود که توجه را جلب می کند و می گوید “به من نگاه کن”.

بااین حال تحقیقات ویژه ای در مورد این موضوع انجام شد و مشاوران دریافتند که برخی از برونگراها معتقدند که شخصیت آنها بسیار با اعتماد به نفس است. این موضوع باعث شده آنها در نزد دیگران شخصیتی ترسناک داشته باشند. به همین دلیل برونگراها دریافته اند که باید شخصیت برونگرای خود را با رنگ‌های خنثی و رنگ‌های با مایه سرد یا کنتراست پایین‌تر متعادل کنند تا اینگونه به نظر نرسد که می‌خواهند دیگران را تصاحب کنند.

برخی برونگراها می‌دهند از رنگ استفاده نکنند، به ویژه در یک محیط شرکتی، زیرا پوشیدن رنگ‌های با کنتراست بالا برای محیط کاری مناسب نمی‌باشد. آنها بیشتر تمایل دارند لباس‌های سنتی شرکتی با رنگ‌های مشکی، خاکستری، سرمه‌ای، بژ و سفید را استفاده کنند. بنابراین پوشیدن لباس متناسب با موقعیت و متعادل کننده آن باعث خوشحالی افراد برون گرا می‌شود. اما پوشیدن لباس نامناسب باعث می‌شود احساس ناهمگون بودن در افراد برون گرا ایجاد شود.

چرا برونگراها ممکن است بخواهند لباس رنگی بپوشند؟

با این حال برخی برونگراها باید رنگی بپوشند تا ظاهر بیرونی آنها با ماهیت درونی آنها هماهنگ باشد. نحوه لباس پوشیدن برونگراها در حالت عادی باید پر جنب و جوش باشد. در واقع یک برونگرا در این مورد چنین گفته است: زمانی که لباسی که می پوشم از نظر رنگ پر جنب و جوش نیست، بدترین احساس را در لباس‌هایم دارم، زیرا نمی‌توانم با آن ترکیب شوم.

برقراری تعادل صحیح مهم است و یک پیگیری فردی است. شما باید بین رنگ‌هایی که می‌پوشید با شخصیت و ظاهر فیزیکی‌تان تعادل برقرار کنید.

لباس روشن برای برونگراها

درونگراها چطور لباس می پوشند؟

بسیاری از افراد درونگرا گاهی اوقات می‌خواهند ناپدید شوند. یک درونگرا در این مورد چنین گفته است: می‌دانم که مواقعی وجود دارد که بیرون هستم و در این مواقع نمی‌خواهم مجبور باشم با همه درگیر باشم، زیرا به نظرم خیلی خسته کننده است، بنابراین پوشیدن لباسی به رنگ خنثی‌تر باعث می شود من کمتر مورد توجه قرار بگیرم. اما همچنین دریافته‌ام که اگر فقط سر تا پا مشکی بپوشم، فردی ترسناک، خودخواه، غیردوستانه و یک آدم بداخلاق دیده می‌شوم. بنابراین من یاد گرفته‌ام که پوشیدن برخی رنگ‌ها واقعا به من کمک می‌کند تا با اطرافیانم تعامل بهتری داشته باشم.

اگر تمایلی به درونگرایی دارید، ممکن است بدانید که انرژی شما ارزشمند و بسیار محدود است. بنابراین می‌توانید از رنگ‌های با تناژ گرم‌تر و یا رنگ‌های روشن‌تر برای بیشتر کردن این انرژی استفاده کنید. از آنجایی که رنگ‌های گرم‌تر و روشن‌تر توجه را به خود جلب می‌کنند، زمانی که نیاز به دیده شدن دارید، زمانی که نیاز به شنیده شدن دارید، از لباس‌های رنگی برای این کار استفاده کنید تا بتوانید انرژی گرانبهایتان را حفظ کنید. روانشناسان کشف کرده‌اند که این یک استراتژی مفید برای موقعیت‌های اجتماعی و  مواقعی است که افراد زیادی را نمی‌شناسید. لباس پوشیدن درونگراها در محیط‌های کاری و جلساتی که باید اطمینان حاصل کنند که نظراتشان شنیده می‌شود باید با رنگ‌های گرم باشد.

می توانید اجازه دهید لباس رنگی برخی از کارهای سنگین را برای شما انجام دهد و انرژی شما را بالا ببرد. به طوری که بتوانید روی آنچه واقعاً مهم است تمرکز کنید و همچنین نیاز به توجه نداشته باشید. بنابراین اگر درونگرا هستید و نیاز به توجه دارید، می‌توانید زمانی که همه اطرافیان سیاه یا سفید می‌پوشند برای جلب توجه کردن و متفاوت بودن لباس رنگی بپوشید.

رنگ سیاه چه ویژگی دارد؟

با وجود اینکه استفاده از رنگ سیاه زیاد دیده می‌شود اما از نظر روانی رنگ سیاه به عنوان قدرتمند، شوم، تهدید کننده و غیر دوستانه دیده می شود. بله، پوشیدن مشکی ممکن است باعث ناپدید شدن شما شود (مخصوصاً اگر در یکی از آن شهرهای بزرگ زندگی می کنید) که در آن اکثریت مردم مشکی می پوشند، اما ممکن است بسته به این که چه لباسی را مشکی انتخاب می‌کنید، اثرات منفی نیز داشته باشد.

لباس سیاه برای افراد درونگرا

بنابراین قبل از پوشیدن کت و شلوار مشکی یا هر لباس مشکی دیگر، به این فکر کنید که با چه کسانی می‌خواهید ارتباط برقرار کنید و چه هدفی دارید. اگر فردی درون گرا هستید؛ این طبیعت درون‌گرا باعث می‌شود که برخی افراد شما را غیرقابل دسترس تصور کنند، افزودن رنگ سیاه به استایلتان می‌تواند به بقیه بگوید «از من دور باش». حالا گاهی اوقات این ممکن است خوب باشد، اما در زمان های دیگر برعکس آن چیزی است که می خواهید به آن برسید. قبل از اینکه لباس بپوشید، به این فکر کنید که دوست دارید تعاملاتتان چگونه باشد. آیا می خواهید فردی دوستانه و صمیمی دیده شوید؟ اگر چنین است، پس از رنگ مشکی دوری کنید.

لباس پوشیدن درونگراها

شاید افراد درونگرا از نظر بقیه اجتماعی دیده نشوند ولی این افراد نیز مانند بقیه دوست دارند خوشتیپ و زیبا باشند، بدون آنکه جلب توجه کنند. افراد درون گرا دوست دارند هم خوش تیپ باشند و هم نامرئی باشند و از نظرها پنهان شوند. بنابراین مهم است افراد درونگرا لباس‌هایی را انتخاب کنند که بتواند آنها را به این هدف نزدیک کند. در اینجا نحوه لباس پوشیدن درونگراها را بررسی می‌کنیم و راهنمایی‌هایی را برای چگونه لباس پوشیدن آنها بیان می‌کنیم.

راهنمای انتخاب لباس برای درونگراها

یک سوئیشرت یا ژاکت کلاه دار

مواقعی که خسته هستید و یا احساساتتان فوران کرده است و دوست ندارید در بین مردم دیده شوید، پوشیدن یک سوئیشرت و یا ژاکت که کلاه داشته باشد یک انتخاب خوب برای شماست تا شما را در بین مردم نامرئی سازد.

عینک آفتابی بزنید

عینک آفتابی هم یک اکسسوری و هم یک ضرورت است تا از چشمان شما در مقابل نور خورشید محافظت کند و استایل شما را زیبا سازد. اما اگر درون گرا هستید، استفاده از عینک آفتابی ضرورت بیشتری پیدا می‌کند. زیرا عینک آفتابی کمک می‌کند بتوانید بهتر ببینید اما دیده نشوید.

لباس ساده با عینک

یک لباس ساده انتخاب کنید

همان طور که پیش‌تر گفتیم درونگراها دوست ندارند جلب توجه کنند و دیده شوند. بنابراین زمانی که قصد دارید همرنگ جماعت باشید از لباس‌های ساده استفاده کنید که با عموم مردم برابر باشید. لباس‌های با رنگ تیره و خنثی و لباس‌های راحت و گشاد بهترین انتخاب برای افراد درونگرا است.

هدفون داشته باشید

هندفزی توی گوشی یکی از بهترین انتخاب‌هایی است که در زمان قرار گرفتن در اجتماع و شنیدن صداهای محیط و اطرافیان می‌توانید از آن استفاده کنید.

خانم‌ها مانتو مناسب بپوشید

خانم‌های درونگرایی که نمی‌خواهند دیده شوند برای رنگ مانتو بهتر است به سراغ رنگ‌هایی مانند مشکی، سرمه‌ای، طوسی، آبی نفتی، قهوه‌ای و کرم بروند. این رنگ‌ها در کنار موقر و محجوب نشان دادن بانوان، دیرتر کثیف می‌شوند و کمتر به شستشو نیاز دارند. در ضمن سعی کنید از یک رنگ در کل استایل استفاده نکنید. بلکه دو یا سه رنگ خنثی را مد نظر داشته باشید تا استایلتان جلوه بهتری پیدا کند.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم نحوه لباس پوشیدن افراد درونگرا و برونگرا را به طور کامل توضیح دهیم تا افراد درونگرا و برونگرا بدانند برای بیرون رفتن از منزل چه لباس و استایلی برای آنها مناسب است. برای خرید روسری و خرید شال مشکی می‌توانید از طریق بانک روسری اقدام کنید.

برای امتیاز به این پست کلیک کنید
[کل: ۱ میانگین: ۵]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع سایت مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاپ آپ خرید روسری