راهنمای انتخاب لباس مهمانی
بازدید 641
Scarfbank 624 روز پیش
بدون دیدگاه

راهنمای انتخاب لباس مهمانی + ۵ نکته کاربردی ست کردن لباس

انتخاب لباس مهمانی برای مناسب‌ها و مکان‌های مختلف مانند تولد، عروسی، نامزدی، دورهمی و … یکی از چالش‌هایی است که همه افراد در طی زندگی خود با آن مواجه می‌شوند. انتخاب لباسی مناسب که با استفاده از آن زیباتر و ایده آل‌تر دیده شوید، کاری دشوار است. البته برای آقایان انتخاب لباس کاری آسان‌تر است اما برای بانوان این موضوع صادق نیست چون دنیای مد مربوط به خانم‌ها بسیار متنوع است و هر روز مدل‌های جدید و جذابی وارد بازار می‌شوند. به همین دلیل بانوان در زمان انتخاب لباس مهمانی دچار سردرگمی می‌شوند. نحوه ست کردن و انتخاب لباس مهمانی زنانه را در این مقاله به شکل کامل بررسی کردیم. 

نحوه انتخاب لباس مهمانی باید متناسب با محیط و مکان باشد. تفاوتی ندارد که در چه رویدارد یا مهمانی قصد دارید حضور داشته باشید؛ چیزی که مطمئنا همه به دنبال آن هستند، شیک پوش بودن و خوش لباس بودن است. این کار باعث می‌شود اعتماد به نفس فرد افزایش یابد. به همین دلیل بهتر است زمان انتخاب لباس مهمانی زنانه به متناسب بودن لباس با سن، موقعیت شغلی و اجتماعی، رنگ پوست و تیپ بدنی توجه داشته باشید. رعایت کردن تمامی این موارد در کنار هم سبب می‌شود یک لباس مجلسی شیک و منحصر به فرد داشته باشید.

لباس مهمانی زنانه

راهنمای انتخاب لباس مهمانی

اگر قصد دارید به یک مهمانی یا مراسم مهم بروید و نمی دانید چه لباسی بخرید و یا چه لباسی بپوشید. در این مقاله به شما کمک می‌کنیم لباس مهمانی مناسب سن، موقعیت، رنگ پوست و تیپ بدنی‌تان را پیدا کنید. با ما همراه باشید.

۵ نکته کاربردی ست کردن لباس

  1. لباس مجلسی را متناسب با موقعیت‌های مختلف انتخاب کنید
  2. در انتخاب لباس مجلسی به زمان و مکان توجه کنید
  3. رنگ پوست را مد نظر قرار دهید
  4. به فرم و تیپ بدنی توجه کنید
  5. در انتخاب لباس مجلسی به قد توجه کنید

۱- انتخاب لباس مجلسی با توجه به موقعیت

اولین نکته‌ای که در زمان انتخاب لباس مناسب برای مهمانی باید در نظر داشته باشید، نوع مهمانی و موقعیتی است که در آن دعوت شده‌اید. متناسب با میزان رسمی بودن مهمانی، می‌توانید تصمیم بگیرید چه لباسی بپوشید و یا قد لباس و دامن شما چقدر باشد. موقعیت و مناسبت مهمانی در انتخاب رنگ و جنس پارچه نیز تأثیرگذار است و می‌توانید متناسب با آن لباس مهمانی را انتخاب کنید. مثلا اگر به یک مهمانی غیر رسمی و دورهمی دوستانه دعوت شده‌اید، می‌توانید از لباس‌هایی با رنگ ملایم و شاد با قد متوسط استفاده کنید. اما برای مهمانی‌های رسمی بهتر است از پارچه‌های براق با رنگ تیره یا روشن و یا دارای تناژ گرم استفاده کنید. همچنین در مهمان‌های رسمی‌تر بهتر است قد لباس بلند‌تر باشد و در کل لباس‌های با قد متوسط و تا زانو برای مهمانی‌های رسمی مناسب نیستند.

جنس پارچه لباس نیز یکی از نکاتی است که در انتخاب لباس مهمانی متناسب با موقعیت باید به آن توجه داشته باشید. اگر به مراسم‌های رسمی مانند عروسی و نامزدی دعوت شده‌اید، بهتر است لباسی از جنس ساتن، ابریشم یا حریر انتخاب کنید. این جنس پارچه ظاهری ایستاده و محکم داشته و معمولا برای این نوع موقعیت‌ها مناسب است. در مراسم‌هایی مانند مهمانی شام و مهمانی‌های رسمی، انتخاب لباس‌هایی با پارچه براق باعث می‌شود، شیک‌تر و لوکس‌تر به نظر برسید.

البته انتخاب پارچه‌هایی مثل ساتن برای کسانی که اضافه وزن دارند، توصیه نمی‌شود. زیرا پارچه ساتن، هر نوع عیب و ایرادی که در اندام وجود داشته باشد را به خوبی نمایش می‌دهد.

انتخاب رنگ لباس مهمانی، امری سلیقه‌ای است و می‌توانید متناسب با موقعیت و رنگ پوست، رنگ لباس را انتخاب کنید. برای بیشتر به چشم آمدن و خیره کردن نگاه‌ها در مهمانی به سمت خود، می‌توانید از رنگ‌هایی مانند مشکی، قرمز، طلایی، لاجوردی و سبز یشمی استفاده کنید.

راهنمای انتخاب لباس مهمانی

۲- انتخاب لباس مهمانی با توجه به مکان و زمان

دومین فاکتوری که در انتخاب لباس مهمانی اهمیت زیادی دارد، مکان و زمان مهمانی است. در مراسم‌های مختلف شما نمی‌توانید از یک لباس یکسان استفاده کنید. مثلا لباسی که برای تولد دوستتان انتخاب کرده‌اید، اصلا گزینه مناسبی برای مهمانی‌های رسمی نیست. اگر مهمانی شب برگزار می‌شود، بهتر است از لباس‌های با رنگ تیره و از اکسسوری‌های با زرق و برق بیشتر استفاده کنید. برای مهمانی‌هایی که در طی روز و در فضای باز برگزار می‌شوند، بهتر است از لباس‌هایی با رنگ روشن استفاده کنید.

۳- انتخاب لباس مهمانی متناسب با رنگ پوست

در زمان انتخاب لباس مهمانی و خرید آن، یکی از مهم‌ترین چیزهایی که باید به آن توجه کنید، انتخاب رنگ لباس مهمانی است. البته رنگ لباس معمولا سلیقه‌ای است ولی بهتر است در زمان انتخاب رنگ، حتما رنگ پوست خود را مد نظر داشته باشید. انتخاب لباس مهمانی که با رنگ پوست شما همخوانی داشته باشد، می‌تواند سبب جذاب‌تر و زیباتر به نظر رسیدن شما شود. در زیر راهنمایی کامل در مورد نحوه انتخاب رنگ لباس متناسب با پوست را گردآوری کرده‌ایم.

رنگ لباس مناسب برای رنگ پوست تیره

اگر رنگ پوستتان تیره است و می‌خواهید در مهمانی بدرخشید و زیباتر به نظر برسید بهتر است از رنگ‌هایی با تناژ روشن و ملایم و در عین حال گرم استفاده کنید. رنگ‌هایی مانند لیمویی، صورتی، گلبهی، کرمی، نقره‌ای و… با رنگ پوست تیره تضاد جذابی به وجود می‌آورند.

رنگ لباس مناسب برای رنگ پوست روشن

اگر رنگ پوستتان روشن است و می‌خواهید ظاهر پوستتان بهتر دیده شود و ظاهری خیره کننده داشته باشید، بهتر است از رنگ‌هایی تیره‌تر نسبت به رنگ پوستتان استفاده کنید. رنگ‌هایی مانند آبی کاربنی، خردلی، قرمز، بنفش، سبز یشمی، سرمه‌ای و مشکی از رنگ‌های مناسب برای پوست روشن هستند.

انتخاب لباس مهمانی زنانه

۴- انتخاب لباس مهمانی متناسب با فرم و تیپ بدنی

یکی از اشتباهاتی که اکثر خانم‌ها مرتکب می‌شوند، این است که لباس مهمانی یا لباس مجلسی را بدون توجه به فرم و تیپ بدنی‌شان انتخاب می‌کنند. این افراد لباس مهمانی را تن مانکن یا تن دوستان خود می‌بینند و سپس تصمیم می‌گیرند، آن را خریداری کنند. در صورتی که اگر لباس مهمانی توسط بهترین طراح دنیا، طراحی شده باشد ولی با فرم بدنی شما همخوانی نداشته باشد، با آن لباس زیبا به نظر نخواهید رسید. بنابراین چیزی که باید به آن توجه داشته باشید تناسب لباس با تیپ بدنی خودتان است. برای انتخاب درست لباس مهمانی نیز باید تیپ بدنی خود را به خوبی بشناسید. در ادامه در مورد این موضوع اطلاعات بیشتری را ارائه می‌کنیم.

لباس مهمانی برای تیپ بدنی سیب شکل

تیپ بدنی شبیه به سیب، ظاهری گوشتی و چاق دارند. دور کمر و پهلوهای این تیپ بدنی پهن و عریض است. شانه‌های کم عرض و پاهای کوتاه نیز از دیگر ویژگی‌های این تیپ بدنی است. در حقیقت تیپ بدنی سیب شکل پایین تنه ضعیفی دارند و بالا تنه آنها پرتر به نظر می‌رسد. لباس‌های مناسب برای این تیپ بدنی عبارتند از:

  • پوشیدن لباس‌هایی که به تعادل بین پایین تنه و بالاتنه کمک کنند مانند پیراهن‌های مجلسی و یا دامن‌های مجلسی فون یا مدل ماهی
  • جهت پنهان کردن چاقی بازو، پوشیدن لباس‌های آستین بلند یا سه ربع
  • پوشیدن پیراهن کوتاه و روی زانو
  • انتخاب استایل مونوکروم و لباس‌های تک رنگ
  • انتخاب لباس‌های یقه هفت
  • عدم پوشیدن لباس‌های جذب و تنگ و انتخاب لباس‌های متناسب با سایز
  • انتخاب لباس‌ها و کمربندهای نسبتا پهن
  • انتخاب لباس‌هایی که قسمت میانی آنها گشاد‌تر و آزادتر است

لباس مهمانی برای تیپ بدنی ساعت شنی

تیپ بدنی شبیه به ساعت شنی، شانه‌های پهن و پایین تنه پهن هستند. میان تنه و کمر این نوع تیپ بدنی باریک بوده و افراد با این تیپ بدنی بهترین نوع اندام را دارند. لباس‌های مناسب برای این تیپ بدنی عبارتند از:

  • پوشیدن لباس‌هایی که قوس و انحنای کمر را نشان دهند
  • پوشیدن لباس‌های یقه چپ و راست و یا پقه هفت باز
  • پوشیدن لباس‌های تنگ یا راسته با کمر بلند
  • پوشیدن کمربند برای نشان دادن انحنای اندام
  • پوشیدن لباس‌های تک رنگ متناسب با رنگ پوست

انتخاب لباس مهمانی متناسب با فرم و تیپ بدنی

لباس مهمانی برای تیپ بدنی گلابی شکل

تیپ بدنی گلابی شکل، دارای بالا تنه کم عرض است اما پایین تنه درشت‌تر و پهن تری دارد. ابن تیپ برای انتخاب لباس مهمانی باید به موارد زیر توجه کنند:

  1. پیراهن سرشانه باز و یا پیراهن دکلته
  2. پیراهن دارای اپل یا دارای آستین پفی و چین دار جهت ایجاد تعادل در بالاتنه وپایین تنه
  3. دامن فون و مدل ماهی
  4. پوشیدن لباس رنگ روشن در بالاتنه و رنگ تیره در پایین تنه
  5. استفاده از استایل مونوکروم و لباس‌های ساده و بدون طرح و نقش زیاد

لباس مهمانی برای تیپ بدنی مستطیل شکل

این نوع تیپ بدنی استخوان بدنی بسیار ظریف و نازکی دارند. همچنین سرشانه‌های کوچک و باریک و دستان کشیده و بلندی دارند. لباس مناسب برای اندام مستطیل عبارت است از:

  • پوشیدن لباس‌های پفی یا چین دار جهت ایجاد انحنا در اندام و خارج کردن اندام از حالت یکنواختی
  • پوشیدن پیراهن‌های عروسکی
  • پوشیدن لباس‌های یقه باریک و حاشیه دار
  • پوشیدن پیراهن بدون آستین و شانه باز
  • پوشیدن لباس‌های با رنگبندی ملایم
  • پوشیدن کمربند‌های زیبا و متنوع برای نشان دادن انحنای کمر

۵- انتخاب لباس مهمانی متناسب با قد

اگر قد بلندی دارید، بهتر است برای انتخاب لباس مهمانی به سراغ لباس‌هایی بروید که چین دار و کلوش هستند. این لباس‌ها کمک می‌کنند، بلندی قدی زیباتر جلوه کند. همچنین پوشیدن لباس‌هایی با کمر پهن و استفاده از کمربندهای عریض نیز سبب جذاب‌تر شدن اندام این افراد می‌شود. از دیگر لباس‌های مناسب برای اشخاص بلند قد، لباس‌هایی با نیم تنه راسته، آستین‌های پفی و کیمونو، پیراهن‌های یقه انگلیسی و لباس‌های دارای طرح و نقش و خطوط افقی هستند.

اگر قد کوتاهی دارید، بهتر است لباس‌های ساده‌تر را انتخاب کنید و به هیچ عنوان سراغ لباس‌های با طرح شلوع و دارای چین و پف زیاد نروید. پوشیدن لباس‌ها و پیراهن‌هایی با قد بلند و راسته کمک می‌کند افراد دارای قد کوتاه، باریک‌تر و بلندتر دیده شوند.

راهنمایی‌هایی کلی در مورد نحوه ست کردن لباس مهمانی

جهت یاد گرفتن نحوه انتخاب و ست لباس مهمانی باید این قانون کلی را مد نظر داشته باشید؛ لباس مهمانی یا لباس مجلسی باید نقاط قوت اندام شما را برجسته کند و عیب‌های اندام شما را بپوشاند. در این صورت تعادل در اندام شما به وجود می‌آید. با استفاده از اکسسوری ها و انتخاب درست لباس مهمانی می‌توانید به راحتی اندام خود را زیباتر نشان دهید. در زیر نکات کلیدی در مورد نحوه ست کردن لباس مهمانی را بیان می‌کنیم.

  • در صورتی که اضافه وزن دارید، انتخاب لباس‌هایی با خطوط عمودی را در اولویت قرار دهید زیرا این نوع لباس‌ها اندام را باریک‌تر و ظریف‌تر نشان می‌دهند. در عوض از انتخاب لباس‌هایی با خطوط عرضی یا افقی خودداری کنید زیرا این خطوط شما را درشت‌تر و چاق‌تر نشان می‌دهند.
  • اگر اضافه وزن دارید نباید به سراغ پارچه‌هایی مانند ساتن بروید زیرا این نوع پارچه ایرادهای اندام را به خوبی نشان می‌دهد، در عوض لباس‌هایی با پارچه لخت و روان مانند ابریشم، حریر و ریون انتخاب بهتری هستند.
  • بهتر است لباس مهمانی و لباس مجلسی را متناسب با فصل انتخاب کنید. از انتخاب پارچه‌های ضخیم یا مخملی برای لباس مهمانی در تابستان پرهیز کنید.
  • بهتر است لباس مهمانی را متناسب با سن خود انتخاب کنید. در این صورت جذاب‌تر و زیباتر به نظر خواهید رسید.
  • برای تکمیل جلوه لباس و زیباتر نشان دادن آن، بهتر است میکاپ صورتی متناسب با لباس داشته باشید. انجام آرایشی همرنگ با رنگ لباس می‌تواند سبب خلق ظاهری خسته کننده شود. بنابراین بهتر است رنگ آرایش صورت را رنگ مکمل با لباس‌تان انتخاب کنید. در صورت یادگیری رنگ‌های مکمل می‌توانید به راحتی بهترین آرایش متناسب با نوع لباستان را داشته باشید. برای مثال اگر لباس مهمانی شما مشکی است، داشتن یک خط چشم مشکی و رژ لب قرمز در کنار سایه طلایی می‌تواند ظاهری جذاب به شما هدیه کند.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم به صورت مفصل در مورد نحوه ست کردن لباس مهمانی و انتخاب لباس مهمانی توضیح بدهیم. اگر شما نیز نکته و یا تجربه‌ای در مورد انتخاب لباس مهمانی دارید، می‌توانید با ما در میان بگذارید. از طریق فروشگاه‌ ما می‌توانید انواع شال و روسری مهمانی را نیز خریداری کنید تا در مهمانی‌ها بیشتر بدرخشید برای خرید شال و خرید روسری به بخش فروشگاه بروید.

برای امتیاز به این پست کلیک کنید
[کل: ۰ میانگین: ۰]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع سایت مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاپ آپ خرید روسری