۱

معرفی انواع دستمال سر و گردن

بازدید 1101

در دنیای امروزی، استایل و پوشش مورد توجه بسیاری از افراد قرار دارد. در کنار لباس دیگر آیتم ها مانند اکسسوری‌ها نیز برای زیباتر و جذاب‌تر شدن استایل مورد توجه قرار دارند. یکی از محبوب‌ترین اکسسوری‌های زنانه و مردانه انواع دستمال سر و گردن است. این اکسسوری در کنار زیبایی، کارایی زیادی نیز دارد و می‌توان این اکسسوری را در مدل‌ها، سایزها و رنگ و جنس‌های مختلف در بازار پیدا کرد.

جهت خرید دستمال سر و گردن و اسکارف، تنها کافیست هدف خود را از خرید آن مشخص کنید. آیا می‌خواهید از دستمال به عنوان کلاه استفاده کنید؟ یا قرار است آن را به پیشانی یه گردن خود ببندید؟ در هر صورت بعد از یافتن هدفتان می‌توانید دستمال سر و گردن جذاب و زیبایی را انتخاب کنید که کاربردی نیز باشد.

در زمان خرید دستمال سر و گردن به نکات زیر توجه کنید

  1. وزن دستمال سر و گردن

همان‌طور که گفتیم هدف شما در خرید انواع دستمال سر و گردن اهمیت زیادی دارد. بنابراین باید ابتدا بدانید قرار است از دستمال چه استفاده‌ای داشته باشید. اگر می‌خواهید از آن فقط به عنوان یک شال گردن استفاده کنید و یا می‌خواهید دستمال نقش کلاه را برایتان بازی کند، مطمئنا به سایز مشخصی از دستمال نیاز دارید.

وزن محصول نیز متناسب با جنس آن متفاوت است. البته دستمال سر و گردن نسبت به دیگر اکسسوری‌ها وزن زیادی ندارد اما این موضوع را در نظر داشته باشید که تحمل وزن آن برایتان آسان است یا نه.

چه نوع دستمال گردنی مناسب است؟

  1. جنس و میزان ضخامت دستمال سر و گردن

جنس دستمال گردن بهتر است متناسب با فصل انتخاب شود. بنابراین بهتر است در فصل زمستان از دستمال سر و گردن ضخیم که اکسسوری‌های مردانه و زنانه پرکاربردی هستند، استفاده کنید. همچنین به ضد بو و ضد حساسیت بودن دستمال گردن توجه داشته باشید.

البته امروزه جنس‌های متنوعی از دستمال سر و گردن در بازار موجود است و اکثر آن‌ها قابلیت کشسانی دارند و متناسب با اندازه سر و گردن هر فردی قابل استفاده هستند.

  1. توجه به رنگ و طرح دستمال سر و گردن

نظر هر شخصی برای ست کردن دستمال سر و گردن با پوشاک و استایل های مختلف تفاوت دارد. اما به طور کلی اگر قصد پوشیدن دستمال سر با لباس‌های متنوعی را دارید، بهتر است دور رنگ های بسیار شاد و زننده را خط بکشید.

طرح‌های ساده با رنگ‌های خنثی بهترین انتخاب برای دستمال سر و گردن هستند زیرا با هر نوع استایلی ست می‌شوند. البته اگر قصد خرید دستمال سر و گردن متناسب با استایل خاصی را دارید می‌توانید این قاعده را زیر پا بگذارید.

  1. به دیگر ویژگی های دستمال سر و گردن توجه کنید

اکسسوری محبوب دستمال سر و دستمال گردن زنانه در کنار نکات ذکر شده دارای برخی ویژگی‌های منحصر به فرد نیز است. مانند قابلیت بازتاب نور که سبب درخشان‌تر به نظر رسیدن دستمال سر می‌شود. مقاوم بودن در برابر باد که برای افرادی که می‌خواهند از دستمال سر به عنوان هدبند استفاده کنند، کاربرد دارد. همچنین ویژگی تنفس پذیری که مانع از درز تعرق و رطربت به بیرون از روسری می‌شود و سبب خشک باقی ماندن سطح پوست می‌گردد.

چه عواملی بر قیمت دستمال سر و دستمال گردن تأثیر گذار هستند؟

  • جنس پارچه
  • کیفیت دوخت
  • طرح و مدل آن

انواع دستمال سر و گردن

معرفی انواع دستمال سر و گردن

اکسسوری محبوب در بین بانوان و آقایان یعنی دستمال سر و گردن همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، انواع متنوعی دارد. البته دستمال سر ابتدا فقط توسط آقایان استفاده می‌شده اما بعد از مدتی، این اکسسوری وارد استایل بانوان نیز شده است. به طوری کلی این اکسسوری کاربردی و زیبا به سه دسته اصلی تقسیم می‌شود.

  1. دستمال سر و گردن رسمی
  2. دستمال سر و گردن غیر رسمی
  3. دستمال سر و گردن اسپورت
  4. دستمال سر و گردن رسمی

همان‌طور که از نام آن پیداست این دستمال سر و گردن در مراسم‌های مهم و رسمی استفاده می‌شود. معمولا با کت و شلوار ست شده و با آیتم‌های دیگر کت و شلوار مانند دستمال جیب و کت شلوار رسمی تاکسیدو هماهنگ می‌شود. جنس به کار رفته در این نوع دستمال سر و گردن معمولا پارچه های مرغوبی مانند ابریشم است و طرح‌های به کار رفته در آن نیز طرح‌های رسمی مانند بته جقه هستند.

دستمال گردن مردانه مجلسی همان‌طور که در تصویر زیر می‌بینید نوع رسمی دستمال گردن مردانه بوده و در مهمانی‌های رسمی و مجالس از آن استفاده می‌شود.

  1. دستمال سر و دستمال گردن غیر رسمی

مدل غیر رسمی دستمال سر و دستمال گردن زنانه کاربردی‌تر بوده و با هر استایلی قابل استفاده است. در این مدل جنس پارچه متنوع بوده و طرح‌های روی آن نیز جذاب و مختلف هستند.

دستمال سر مردانه

دستمال سر زنانه و دستمال گردن زنانه را می‌توانید در طرح‌ها و جنس‌های مختلف استفاده کنید. برای مثال در فصول گرم سال دستمال گردن‌های نخی و پنبه‌ای و در فصول سر سال جنس‌هایی مانند پلی استر و کشمیر قابل استفاده هستند. این دستمال‌ها همچنین در هر رنگ و طرحی یافت می‌شوند.

 دستمال گردن مردانه نیز در دسته غیر رسمی می‌تواند با استایل‌های مختلفی هماهنگ شود. می‌توان دستمال را با کت و شلوار غیر رسمی ست کرد و یا مانند تصویر زیر دستمال گردن را در استایل خیابانی و یا برای قرارهای دوستانی و دورهمی استفاده نمود. البته این نوع دستمال گردن و یا سر برای استفاده در محیط‌های کاری نیز کاربرد دارد و طرح‌های ساده‌تر آن را می‌توان در محل کار نیز استفاده نمود.

از دیگر انواع دستمال سر و دستمال گردن که در دسته غیر رسمی قرار می‌گیرند می‌توان انواع دستمال سر دخترانه، دستمال گردن دخترانه، دستمال سر پسرانه و دستمال گردن نظامی را نام برد که هر کدام در موقعیت خاص خود استفاده می‌شوند.

دستمال سر اسپرت

دستمال گردن و دستمال سر اسپرت

نوع اسپرت دستمال سر و گردن یا همان نوع ورزشی شبیه به رینگ یا حلقه‌ای است. این نوع دستمال سر و یا اسکارف قابلیت کشیده شدن روی صورت و پوشاندن صورت را نیز دارد.

ابعاد و جنس‌های دستمال سر و گردن بسیار متنوع هستند و بسته به اینکه برای چه موقعیتی می‌خواهید از آنها استفاده کنید، می‌توانید اقدام به خرید دستمال سر و گردن نمایید.

البته در انتخاب دستمال سر و گردن به رنگ پوست خود دقت کنید. زیرا دستمال سر و گردن نیز مانند لباس باید متناسب با تناژ پوست انتخاب شود. بنابراین باید رنگ و تناژ رنگ پوستتان را بشناسید و متناسب با آن رنگ و طرح دستمال سر و گردن را انتخاب کنید تا همخوانی بیشتری با پوستتان داشته باشد.

دستمال گردن اسپرت

دستمال سر و گردن اسپرت مناسب کوهنوردی

یکی از انواع دستمال سر و گردن اسپرت، دستمال سر و گردن کوهنوردی است که پارچه آن سبک و کم حجم بوده و طراحی آن به شکلی است که قادر است موها، سر، صورت و گردن را پنهان کند. این نوع دستمال به شکل لوله و دو سر باز است. تنوع رنگ و طرح در این مدل دستمال سر و گردن بسیار زیاد بوده و متناسب با همه سلیقه هاست.

دستمال سر و گردن کوهنوردی دارای کاربردهای بسیار متنوعی است. از این دستمال می‌توان به شکل کلاه، پوشاندن موها، پوشاندن صورت، هدبند، عرق گیر، مچ بند و پیشانی بند استفاده کرد. برخی از فواید و مزایای استفاده از دستمال سر و گردن عبارتند از:

  1. محافظت از سر و صورت و گردن در مقابل گرما، باد، سرما و گرد و غبار
  2. جذب تعریق و رطوبت در بدن و خشک ماند بدن
  3. نگه داشتن موهای اضافی اطراف صورت

فرم دستمال سر و گردن را متناسب با فرم صورتتان انتخاب کنید

البته نمی‌توانیم بگوییم کدام دستمال سر و یا گردن مناسب شما است. چون از لحاظ فرم دستمال و اسکاف فرم متنوعی ندارند. تنها می‌توانیم بگوییم چه نوع گره‌ای به فرم صورت شما بیشتر می‌آید.

به صورت کلی چند نوع اصلی فرم صورت داریم. افراد با صورت کشیده که دارای فک باریکی هستند و پیشانی پهنی دارند یعنی فرم صورت مثلثث برعکس، بهتر است از گره های کوچک برای بستن دستمال گردن استفاده کنند. یا اینکه گره دستمال را به پشت گردن خود بیندازند.

دستمال سر کوهنوردی

در غیر این صورت احتمالا صورت شما کشیده نیست و صورتتان بیشتر گرد دیده می‌شود. بهتر است گره دستمال را طوری ببندید که رو به پایین و در قسمت جلو قرار بگیرد. بدین شکل فرم صورتتان کشیده‌تر دیده می‌شود.

سخن آخر

درست است که برای خوش پوش شدن و جذاب‌تر شدن استایل اکسسوری‌های متنوعی وجود دارند اما استفاده از دستمال سر و گردن توسط افراد خاصی انجام می‌شود. بنابراین استفاده از دستمال گردن و دستمال سر در استایل سبب خاص شدن استایلتان نسبت به بقیه اشخاص می‌شود. همچنین در کنار کاربردهای زینتی این اکسسوری می‌توانید از دیگر مزایای استفاده از آن به خصوص در انواع ورزشی و کوهنوردی استفاده کنید. دقت داشته باشید برای چاپ شال و چاپ روسری می توانید از طریق همین سایت اقدام نمایید. امکان خرید شال و خرید روسری نیز در در این سایت وجود دارد.

برای امتیاز به این پست کلیک کنید
[کل: ۲ میانگین: ۳]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع سایت مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. نیلوفر گفت:

    خیلی مفید بود

پاپ آپ خرید روسری