۰

نحوه بستن روسری به ۱۹ روش مختلف به صورت تصویری

انواع روش های بستن روسری به صورت تصویری
بازدید 1569

پوشیدن روسری یک راه عالی برای افزودن رنگ های زیبا و  به روز کردن لباس هایتان است. پوشیدن روسری همچنان مد روز و سرگرم کننده به نظر می رسد. اما، برای اینکه بتوانید روسری را درست ببندید، مهارت خاصی لازم است. اغلب مردم می گویند، “من فقط یک روسری نبستم”، اما در واقع، این بدان معنی است که آنها نمی دانند چگونه یک روسری را به شیوه ای سرگرم کننده و شیک ببندند. در ادامه، ما خوشحالیم که ۱۹ تا از روش های بستن روسری را به شما ارائه می دهیم تا بتوانید در هر فصلی از مد روز استفاده کنید و از ظاهر خود لذت ببرید. آموزش گام به گام ما برای کمک به نحوه بستن روسری به صورت تصویری را تا آخر بخوانید.

انواع روش های بستن روسری

۱. روش  کلاسیک

در این روش باید روسری را از وسط تا کنید، اجازه دهید دو انتهای روسری با هم تماس داشته باشند و یک حلقه ایجاد کنید. روسری تا شده را دور گردن خود بپیچید و انتهای روسری را از حلقه فرو کنید. سپس روسری را آن قدر سفت کنید تا اطراف گردنتان راحت باشد.

نحوه بستن روسری به روش کلاسیک
نحوه بستن روسری به روش کلاسیک

۲. دولایه

روش بستن روسری به صورت دولایه به این صورت است که روسری را کاملا باز کنید و به صورت مورب تا کنید و یک مثلث بزرگ درست کنید. دو انتها را به صورت یک گره به هم گره بزنید و یک حلقه بزرگ مثلثی شکل دهید. سپس روسری را روی سر خود قرار دهید و گره را در پشت گردن خود قرار دهید. دست خود را داخل حلقه قرار دهید، حلقه را ۱۸۰ درجه بچرخانید تا یک پیچ در روسری ایجاد شود. سپس  حلقه جدید و کوچکتر را دوباره روی سر خود قرار دهید. گره را در پشت گردن خود قرار دهید تا راحت باشید و روسری به سمت جلو باشد.

انواع روش های بستن روسری
انواع روش های بستن روسری

۳. گره دو حلقه

در حالی که روسری را از نظر طول کشیده اید، دو بار روسری را به دور گردن خود بپیچید. اطمینان حاصل کنید که دم های بلند و مساوی از روسری را در دو طرف خود بگذارید. سپس روسری را بلغزانید تا یک طرف دم روسری بلندتر از طرف دیگر باشد. انتهای بلند روسری را بردارید و آن را اطراف سمت کوتاه روسری گره بزنید. گره را به طور مرتب زیر بسته دوتایی دور گردن خود قرار دهید و اجازه دهید انتهای شل روسری آزادانه در پایین گره آویزان شود.

نحوه بستن روسری به صورت گره دو حلقه
نحوه بستن روسری به صورت گره دو حلقه

۴. گره پنهان

روسری را دور گردن خود بپیچید و انتهای روسری را از پشت گردن عبور دهید و اجازه دهید سرهای شل روسری به سمت جلو آویزان شوند. یک گره شل و ساده به گردن خود ببندید. به آرامی قسمت عمده روسری (که دور گردن خود پیچیده شده است) را روی گره پنهان قرار دهید. روسری را بچینید، طوری که گره ای که در زیر روسری پوشیده دور گردنتان پنهان شده است، به جلوی شما بیفتد.

نحوه بستن روسری به صورت تصویری
نحوه بستن روسری به صورت تصویری

۵. گردنبند گره دار

یکی از روش های بستن روسری، گردنبند گره دار است. روسری را به آرامی پشت گردن خود بکشید، به طوری که انتهای جلویی روسری روی شانه های شما بیفتد. یک گره کوچک را در دو طرف روسری ببندید. اطمینان حاصل کنید که دو گره در یک سطح آویزان و با یکدیگر یکدست هستند. سپس با گره زدن دو سر روسری به هم، یک حلقه بزرگ در روسری ایجاد کنید. روسری را بچرخانید، به طوری که گره به هم پیوسته در پشت گردن شما باشد، و یک گردنبند با دو گره تزئینی در جلو ایجاد کنید.

بستن روسری به صورت گردنبند گره دار
بستن روسری به صورت گردنبند گره دار

۶. روسری گره دار

روسری را به طور کامل باز کنید و به صورت مورب تا کنید و یک مثلث بزرگ ایجاد کنید. روسری را به آرامی روی شانه های خود بکشید و اجازه دهید انتهای آن به سمت دست های شما جریان یابد. این باعث می شود که بالای مثلث در پشت شما به سمت پایین باشد. در حالی که انتهای روسری روی بازوهایتان قرار گرفته است، یک گره آزاد در پشت خود ببندید. قسمت نوک روسری را به سمت پایین بکشید تا گره را بپوشاند.

طرح های خفن برای بستن روسری
طرح های خفن برای بستن روسری

۷. حلقه پیچیده

روسری را یک بار دور گردن خود بپیچید و اجازه دهید قسمت صاف روسری در جلوی گردن باشد و روسری در پشت گردن ضربدری شود. انتهای روسری را جلو بیاورید. یک سر روسری را بردارید و انتهای آن را بالای حلقه دور گردن خود قرار دهید. انتهای آن را از قسمت زیرین حلقه بیرون بکشید. این باعث می شود حلقه کمی پیچ بخورد. این روند را با طرف دیگر تکرار کنید، انتهای آن را بلند کنید، آن را روی حلقه در گردن خود بکشید و از قسمت زیرین حلقه بکشید. دو انتهای روسری را به طور منظم در کنار یکدیگر به صورت موازی قرار دهید.

روش بستن روسری به صورت حلقه پیچیده شده چگونه است؟
روش بستن روسری به صورت حلقه پیچیده شده چگونه است؟

۸. گره گردن ساده

یکی از روش های بستن روسری، گره گردن است. از مرکز روسری روی گردن خود شروع کنید، روسری را به آرامی دور گردن خود بپیچید و به طور مکرر انتهای روسری را روی گردن خود بپیچید تا زمانی که بیشتر طول روسری استفاده شود. این ممکن است چندین ضربدر روسری را به خود اختصاص دهد و یک پوشش بلند برای گردن ایجاد کند. وقتی انتها به طور کامل گره زده شد، دو سر را به صورت آزاد در پایه بسته بندی به هم گره بزنید. انتهای آن را باز بگذارید یا یک سر را روی شانه خود قرار دهید.

بستن گره گردن با روسری
بستن گره گردن با روسری

۹. کمان یک طرفه

یک روسری بلند دور گردن خود بپیچید که انتهای آن به سمت جلو آویزان باشد. یک گره شل ببندید. یک طرف روسری را بردارید و پارچه را به گره شل نزدیک کنید، پارچه را روی خودش تا کنید و شروع به پیچیدن پاپیون کنید. سپس طرف دیگر شال را بردارید و پارچه را دور پایه پاپیونی تازه شکل گرفته بپیچید. این سمت روسری را زیر خودش بلغزانید، یک گره شل ایجاد کنید و یک طرف کمان را به دام بیندازید. سفت کردن این گره تازه شکل گرفته باعث سفت شدن تکه روسری حلقه دار تشکیل دهنده کمان نیز می شود. انتهای آن باید آزادانه به سمت پایین آویزان شود. پاپیون را به درستی قرار دهید و پارچه پاپیون را باز کنید تا حالت برجسته تری داشته باشد.

 

روش جدیدی برای بستن روسری

روش جدیدی برای بستن روسری

 

۱۰. یقه اسلوشی

روسری را طوری به گردن خود آویزان کنید که انتهای آن به سمت جلو باز باشد. انتهای روسری را بلغزانید تا یک تکه بلند و یک طرف روسری که فقط به گردن می رسد ایجاد کنید. انتهای بلند را در یک گره شل به دور قسمت کوتاه بپیچید و به سمت پشت گردن حرکت کنید. به قرار دادن انتهای بلندتر روسری در حلقه دور گردن خود ادامه دهید و قطعه را به داخل روسری پیچیده کنید تا انتهای آن پنهان شود. روسری شروع به پیچ و تاب زیادی می کند. این کراوات روسری خاص باید پارچه را گشاد و انعطاف پذیر نگه دارد و ظاهری شل و چروک ایجاد کند.

نحوه بستن روسری به روش یقه اسلوشی

نحوه بستن روسری به روش یقه اسلوشی

 

۱۱. قیطان

یکی از روش های بستن روسری، قیطان است. در این روش باید روسری خود را در پیکربندی کلاسیک ببندید، که شامل تا زدن روسری به نصف طول و تشکیل یک حلقه در یک انتهای روسری است. روسری تا شده را دور گردن خود بپیچید و انتهای روسری را از حلقه تازه تشکیل شده بگذرانید. به جای اینکه روسری را محکم به دور گردن بکشید، حلقه تشکیل شده را شل نگه دارید. سپس دست خود را داخل حلقه فرو کرده و روسری را ۱۸۰ درجه بچرخانید. انتهای روسری را از طریق این حلقه تازه پیچ خورده به عقب بکشید. انتهای روسری را محکم بکشید، که هم حلقه ها و هم پیچش های این گره روسری زیبا  اما پیچیده بیشتر سفت شود.

نحوه بستن روسری به روش قیطان

نحوه بستن روسری به روش قیطان

 

۱۲. کاکل

یکی از روش های بستن روسری، کاکل است. این گره می تواند با استفاده از روسری سنتی جلوه یک روسری بسیار بی‌نظیر را بدهد. روسری را با انتهای باز و رو به جلو دور گردن خود ببندید. یک طرف روسری را طوری بلغزانید که قطعه کوتاه‌تر فقط چند اینچ زیر استخوان یقه شما قرار گیرد. قطعه کوتاه را در قسمت جلو حرکت دهید و انتهای آن را به آرامی زیر طرف دیگر شال قرار دهید و یک حلقه کم آویز ایجاد کنید. سمت بلندتر روسری را شل بگیرید و پارچه را روی حلقه شل بپیچید و انتهای آن را در قسمت زیرین نیمه دیگر روسری فرو کنید. حلقه شل را دور گردن خود تا کنید و قرار دهید تا پارچه به راحتی حرکت کند.

بستن روسری به صورت کاکل

بستن روسری به صورت کاکل

 

۱۳. گره کاذب

روسری را دور گردن خود بپیچید و انتهای باز را به سمت جلو آویزان کنید. یک حلقه کوچک در مرکز در یک طرف روسری ایجاد کنید. انتهای روسری را از این حلقه بکشید و یک گره باز ایجاد کنید. گره را محکم نکشید، بلکه دست خود را در قسمت حلقه گره نگه دارید. با رسیدن به این گره حلقه‌ای کوچک، انتهای دیگر روسری را بگیرید. انتهای دیگر پارچه را از گره باز کنید و آن را شل بکشید. سپس اجازه دهید پارچه روی حلقه بچرخد. سفت کردن گره، طرف دیگر شال را می‌گیرد و ظاهر گره کاذب را برای شما ایجاد می کند.

روش های بستن روسری به روش گره کاذب

روش های بستن روسری به روش گره کاذب

 

۱۴. گره فرانسوی

شال را از وسط تا کنید تا یک حلقه بلند در یک انتها ایجاد کنید و انتهای روسری باز در مقابل حلقه باشد. روسری را دور گردن خود بپیچید. یکی از انتهای شل روسری را بردارید و آن را روی آن قرار دهید، سپس زیر دو طرف بالاتنه حلقه دار قرار دهید. سپس انتهای شل دیگر روسری را بردارید و آن را زیر و سپس روی دو طرف روسری حلقه قرار دهید. این یک الگوی تقریباً بافته شده در اطراف حلقه ایجاد می کند. کشیدن انتهای آن از طریق گره، گره را در اطراف گردن محکم تر می کند. این به دلیل پیچیدگی گره با یک روسری سبک به خوبی کار می کند.

نحوه بستن روسری به صورت گره فرانسوی

نحوه بستن روسری به صورت گره فرانسوی

 

۱۵. شال

یکی از روش های بستن و استفاده از روسری، شال است. روسری را باز کنید، دو طرف آن را از هم جدا کنید. در مرکز یک لبه روسری، روسری را در پشت گردن قرار دهید، اجازه دهید روسری به سمت پایین آویزان شود و روی شانه ها قرار بگیرد. این کار یک شال معمولی و تقریباً پتو را برای روزهای سرد زمستان شما خواهد ساخت.

روش استفاده از روسری به صورت شال

 

۱۶. حلقه کراوات

یکی دیگر از روش های بستن روسری حلقه کراوات است. در این روش باید روسری را طوری دور گردن خود قرار دهید که انتهای آن باز و به سمت جلو آویزان باشد. یک طرف روسری را روی طرف دیگر ضربدر بزنید. سمت روسری را که روی دیگری قرار دارد بردارید و انتهای روسری را به زیر و بالای حلقه شکل گرفته بکشید. این حرکت شبیه نحوه بستن کراوات است. قبل از اینکه گره را محکم بکشید، انتهای روسری را از قسمت بالای گره رول شده رد کنید. گره را محکم بکشید، هر دو انتهای روسری را به صورت گره مربعی در جلوی بدن به هم بچسبانید.

بستن روسری به روش گره کراواتی

بستن روسری به روش گره کراواتی

 

۱۷. گردنبند پیچ خورده

روسری را طوری دور گردن قرار دهید که انتهای آن باز و به سمت جلو آویزان باشد. دو انتهای آن را به صورت گره‌ای شل به هم ببندید، جایی که گردنبند به طور طبیعی دور گردن شما آویزان می‌شود. انتهای شال روسری را بردارید و با قرار دادن انتهای روسری در بدنه روسری دور گردن خود، آن‌ها را در گردنبندی که درست کرده اید بپیچید. انتهای شل و پیچیده شده را در پشت گردن محکم کنید.

نحوه بستن روسری به روش گردنبند با پیچ وتاب

نحوه بستن روسری به روش گردنبند با پیچ وتاب

۱۸. یقه اسکی پیچ خورده

در این روش باید روسری را با انتهای باز و رو به جلو به دور گردن خود آویزان کنید. یک طرف روسری را بردارید و پارچه را بچرخانید تا به پایین برسید. این طرف پارچه را دور گردن بپیچید و وقتی روسری تمام شد، انتهای آن را داخل بدنه روسری فرو کنید. همین کار را برای طرف دیگر نیز تکرار کنید، پارچه را در طول آن بچرخانید، پارچه را دور گردن بپیچید و انتهای شل را داخل بدن روسری فرو کنید.

بستن روسری مانند یقه اسکی

بستن روسری مانند یقه اسکی

 

۱۹. پیچ و تاب دو طرفه

یکی دیگر از روش های بستن روسری، پیچ و تاب دوطرفه است. این گره روسری آسان نیاز به استفاده از دو روسری دارد. روسری ها را پشت به پشت به طوری که پارچه چاپ شده رو به بیرون باشد قرار دهید. روسری ترکیبی را به دور گردن خود بپیچید، انتهای شل روسری را در پشت گردن خود بپیچید و سپس انتهای آن را به سمت جلو بکشید و اجازه دهید تا به سمت جلو برود. قسمتی از روسری را دور گردن خود ۱۸۰ درجه بچرخانید و قسمت زیر روسری را به سمت بیرون باز کنید. این کار با استفاده از دو روسری مورد علاقه تان جلوه ای سرگرم کننده و دو طرفه به شما خواهد داد و ظاهری بسیار جذاب‌تر از قبل خواهید داشت.

نحوه بستن روسری و پیچ و تاب دادن آن

نحوه بستن روسری و پیچ و تاب دادن آن

 

سوالات متداول

بستن روسری لازم نیست پیچیده باشد و راهنمای ما به شما کمک می کند تا مراحل لازم را برای شیک پوشی و در عین حال کاربردی بودن آن انجام دهید. با این حال، شروع پوشیدن روسری می‌تواند دشوار باشد، به خصوص اگر قبلاً هرگز این کار را انجام نداده‌اید. در زیر، ما چند سؤال متداول در مورد بستن روسری را گردآوری کرده‌ایم تا بتوانید در هر فصلی با استایل مناسب روسری بپوشید.

۱- چه زمانی می توانم روسری بپوشم؟

روسری ابزاری است که می توان آن را در هر زمان از سال پوشید. روسری های ضخیم ساخته شده از پشم نرم را می توان در زمستان پوشید تا شما را گرم نگه دارد و از عوامل سرما محافظت شوید. روسری زمستانی یک راه عالی برای شیک ماندن و در عین حال گرم ماندن است. یک روسری تابستانی را می توان به راحتی به هر کمد لباس اضافه کرد تا رنگ و حرکت مناسبی به لباس شما بدهد. این روسری را می‌توان زمانی که فقط با دوستان بیرون می‌روید اضافه کرد یا می‌تواند به پوشیدن لباس برای یک مراسم رسمی کمک کند.

مهم‌تر از آن، روسری را می توان آراسته یا کم پوش و برای تنظیمات مختلف استفاده کرد. یک روسری را می‌توانید به عنوان یک مد هوشمند و کاربردی در محل کار بپوشید، یا یک روسری به لباس شب زیبای خود اضافه کنید تا رنگ و شیکی بیشتری به کمد لباس خود اضافه کنید. روسری را می توان به راحتی بسته بندی کرد و از مکانی به مکان دیگر حمل کرد. بنابراین روسری لوازم جانبی مناسبی برای قرار دادن در کیف شما در زمان سرد شدن هوا است.

۲- چه جنس پارچه‌ای برای بستن روسری بهتر عمل می کنند؟

در واقع، هنگام امتحان یک گره روسری جدید، هر ماده ای می تواند به خوبی کار کند، اما مهم است که در مورد اینکه کدام گره را می توانید با کدام جنس ببندید، واقع بین باشید. روسری‌های ضخیم‌تر برای گره‌های ساده یا برای ایجاد پرده با روسری دور شانه‌ها بهتر عمل می‌کنند. دست‌کاری و مدیریت مواد بزرگ در یک گره محکم می تواند کمی سخت باشد.

برعکس، بستن روسری با مواد نازک، مانند روسری ابریشمی، برای گره های پیچیده تر و دقیق تر بهتر است. این به این دلیل است که کار کردن با مواد نازک‌تر آسان تر است. همچنین، هنگام تصمیم گیری برای گره زدن به روسری، مهم است که طول کلی روسری را در نظر بگیرید. طرح‌های روسری بلند برای گره‌های پیچیده‌تر نیز بهتر عمل می‌کنند، زیرا خود گره می‌تواند مقدار زیادی پارچه را به خود اختصاص دهد. روسری‌های کوتاه‌تر یا روسری‌های مستطیلی برای گره‌های ساده‌تر که نیازی به پارچه‌ای بلند ندارند، بهتر عمل می‌کنند.

۳- آیا روسری ها مد هستند؟

روسری‌ها بسیار شیک هستند و سال‌هاست که به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین لوازم مد روز در میان مردم وجود داشته‌اند. پوشیدن روسری تقریباً با هر لباسی ست می شود. مدل روسری شما می تواند کاملاً سفارشی شود و مطابق با استایل و ظاهر شما باشد. شیک کردن روسری در واقع فقط به پوشیدن روسری به روش دلخواه شما بستگی دارد، بنابراین انتخاب های استایل شخصی شما را برجسته خواهد کرد.

یک روسری ضخیم زمستانی می‌تواند برای گرم نگه داشتن شما با رنگ‌های اضافه شده مناسب باشد. یک روسری ابریشمی نازک ممکن است راهی عالی برای زیبا کردن لباس شما در تابستان باشد. انواع روسری ابریشمی نازک نیز برای حمل با خود عالی هستند. آنها به راحتی می توانند در یک کیف پول قرار بگیرند و در صورت سرد شدن هوا، لوازم جانبی مد مناسبی را به آن اضافه کنند.

۴- آیا می توانم در عروسی روسری بپوشم؟

آوردن یک روسری کوچک و لاغر برای عروسی یک راه عالی برای گرم ماندن و شیک پوشی است. اضافه کردن یک روسری کوچک به دور شانه‌هایتان در هوای سردتر، بهترین راه برای رسمی نگه داشتن لباس‌هایتان و گرم‌ماندن شما است. بعلاوه، استفاده از روسری یا روسری دور شانه‌هایتان آسان است و می‌تواند با هر لباسی ست شود.

۵- آیا روسری بی نهایت محبوب است؟

افزودن روسری مناسب و شیک به هر لباسی بهترین راه برای گرم نگه داشتن شما و در عین حال شیک نگه داشتن شماست. روسری زیبا یک روسری با استفاده آسان است که از قبل به صورت حلقه روسری ساخته شده است. به سادگی روسری بی نهایت را دور خود بچرخانید و آن را دور گردن خود ببندید. این گزینه یک راه عالی برای کسانی است که به تازگی از روسری استفاده می‌کنند. به راحتی می‌توانید روسری را گره بزنید و از آن هنگام لباس پوشیدن لذت ببرید.

برای امتیاز به این پست کلیک کنید
[کل: ۰ میانگین: ۰]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع سایت مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاپ آپ خرید روسری