۰

آموزش ساخت و بستن طلق روسری

ساخت طلق روسری
بازدید 2226

طلق روسری، نوعی وسیله برای نگه داشتن روسری محکم و ثابت بر روی سر است. هنگامی که شما می‌خواهید روسری را سر کنید، بسیار اهمیت دارد که روسری بر روی سر شما به مدت زیاد و بدون مشکل بماند. در واقع بستن طلق روسری، جلوی افتادن روسری از سر شما را می‌گیرد. از این رو بسیار اهمیت دارد که ساخت طلق روسری را به خوبی فرا بگیرید و از این وسیله برای روسری‌های خود همیشه استفاده کنید. در واقع انواع طلق روسری از جنس همان طلقی است که همراه با شیرازه برای فنری کردن کتاب‌ها و دفاتر خود استفاده می‌کنید.

البته هنگام ساخت طلق روسری متوجه خواهید شد که طلق روسری کمی‌ ضخیم‌تر از دیگر انواع طلق است. انواع طلق روسری به شکل دوزنقه‌ای بریده شده‌اند و دارای لبه‌های تیز گرد در اطراف خود هستند. این نوع طلق اگرچه دارای استحکام زیاد است، انعطاف پذیری بالایی نیز دارد. برای این کار باید یک لایه باریک طلق روسری را بین دو لایه روسری بگذارید و هنگامی‌که روسری را زیر چانه خود محکم می‌کنید، قسمت لبه بالایی روسری شما به شکل یک نیم‌دایره، گرد و شکیل قرار بگیرد.

با بستن طلق روسری و استفاده از آن، نگرانی شما از صاف بودن و مرتب بودن لبه روسری‌تان بسیار کاهش خواهد یافت، به ویژه اگر روسری شما جنس لطیف و نرمی داشته باشد، استفاده از طلق روسری گزینه بسیار مناسب‌تری خواهد بود. این را نیز در نظر داشته باشید که یکی از مضرات طلق روسری این است که در اطراف صورت کمی گرما احساس خواهید کرد. با این حال استفاده از آن گزینه بسیار مناسبی برای شما خواهد بود. در ادامه می‌خواهیم برای شما روش ساخت و بستن طلق روسری را آموزش دهیم تا بتوانید به خوبی از آن در کنار روسری‌های خود استفاده کنید.

 

استفاده و بستن طلق روسری

روش ساخت طلق روسری چگونه است؟

طلق روسری را می‌توانید از بعضی فروشگاه‌های حجاب در شهر‌های مختلف تهیه کنید. البته این امکان برای شما وجود دارد که به راحتی خودتان ساخت طلق روسری را انجام دهید، پیش از آن که دنبال خرید آن باشید. برای ساخت و بستن طلق روسری، می‌توانید از عکس‌های رادیولوژی استفاده کنید. احتمالا می‌توانید در منزل خود به راحتی چند عکس رادیولوژی پیدا کنید و یا از یکی از آشنایان خود، عکس‌های رادیولوژی را تهیه کنید.

عکس‌های رادیولوژی معمولا به گونه‌ای هستند که ضخامت مناسبی برای ابعاد طلق روسری دارند. البته یکی از عیوب عکس‌های رادیولوژی، وجود مواد شیمایی بر روی آن است که می‌تواند به مو و پوست آسیب وارد کند. در واقع این یکی از مضرات طلق روسری می‌تواند باشد. البته این عیب را به راحتی می‌توانید از طلق روسری مورد نظر خود برطرف کنید. برای این کار باید عکس‌های رادیولوژی خود را بر روی تشتی از آب و سفید کننده‌های موجود بگذارید. پس از گذشت مدتی عکس رادیولوژی تبدیل به ورقه شفافی خواهد شد.

ساخت طلق روسری سفید

تنظیم ابعاد طلق روسری

پس از این کار لازم است که ابعاد طلق روسری مورد نظر خود را تنظیم کنید. برای این کار باید با استفاده از عکس‌های رادیولوژی موجود، یک ذوزنقه در ابعاد تقریبی ۳۲ سانتی‌متر ایجاد کنید. ابعاد ذوزنقه به گونه‌ای است که ضلع بزرگ‌تر اندازه ۳۲ سانتی‌متر دارد. ضلع کوچک‌تر حدود ۲۸ سانتی‌متر اندازه دارد و ضخامت طلق روسری نیز حدود ۶ و نیم سانتی‌متر خواهد بود.

سعی داشته باشید که ضلع بزرگ‌تر را بر لبه ورقه رادیولوژی منطبق کنید. زیرا این قسمت از طلق روسری دارای بیشترین تماس با روسری یا مقنعه خواهد بود و اگر به خوبی قیچی نشود. به نتیجه مورد نظر برای ساخت طلق روسری نخواهید رسید. همچنین این احتمال نیز وجود دارد که صیقلی نبودن روسری شما باعث نخ‌کش شدن آن شود. پس از آن که ذوزنقه را برای طلق روسری مورد نظر خود درست کردید، چهار گوشه آن را باید تیز کنید تا تیزی طلق به روسری شما گیر نکند. پس از انجام این کارها، مراحل ساخت و بستن طلق روسری مورد نظر با شما موفقیت انجام خواهد شد. طلق روسری شما آماده است تا بر روی روسری خود نصب کنید.

روش بستن طلق روسری

روش استفاده از طلق روسری

برای استفاده از طلق روسری بر روی سر خود، باید آن را بین دو لایه روسری خود قرار دهید و سپس روسری خود را سر کنید. همچنین شما این امکان را دارید که ابتدا روسری یا مقنعه خود را سر کنید و سپس طلق را بین دو لایه روسری قرار دهید. پس از آن باید با نوک انگشتان دست خود طلق روسری را به سمت جای مورد نظر آن حرکت دهید. البته دقت در این نکته بسیار مهم است که ضلع بزرگ‌‌تر طلق روسری باید به طرف لبه تاخورده روسری قرار داشته باشد.

ابعاد طلق روسری، اگر به همین گونه‌ای باشد که در بالا ذکر شد، اندازه استاندارد برای روسری شما می‌تواند باشد.اما اگر این احساس را داشتید که در بستن طلق روسری بیش از حد بلند است و به شما این اجازه را نمی‌دهد که گوشه‌های روسری خود را به داخل ببرید، می‌توانید به موازات دو ضلع کوچک آن، به اندازه یک تا دو سانتی‌متر، طلق روسری خود را کوتاه‌تر کنید.

همچنین ممکن است این احساس را داشته باشید که ابعاد طلق روسری برای صورت شما کوتاه است، در این وضعیت بهتر است به جای این که به دنبال جایگزین طلق روسری باشید، یک طلق روسری دیگر با طول بیشتر را ببرید و از آن برای روسری خود استفاده کنید.

خرید و بستن طلق روسری

روش جلوگیری از برق زدن طلق روسری مقابل نور

یکی از مشکلاتی که هنگام ساخت طلق روسری و استفاده از آن ممکن است با آن رو‌به‌رو شوید، این است که در هنگام بستن طلق روسری شما جلوی نور خورشید برق بزند و این باعث آزار شما شود. به خصوص اگر از روسری نازکی استفاده کنید.

برای جلوگیری از این مشکل، می‌توانید از طلق‌های روسری موجود در بازاری استفاده کنید که یک لایه پارچه بر روی آن‌ها کشیده شده است. استفاده از این نوع طلق‌ها، جلوی انعکاس نور را می‌گیرد و از سرخوردن روسری شما هم جلوگیری خواهد کرد. البته این امکان برای شما وجود دارد که ساخت طلق روسری در این مدل را در خانه نیز انجام دهید که در ادامه روش ساخت این نوع طلق مناسب برای روسری را بیان می‌کنیم.

مراحل ساخت

مقداری لایی چسب مشکی با طول مساوی طول طلقی که برش زده‌اید و عرض دو برابر طلق را ابتدا تهیه کنید. سپس طلق روسری را طوری بر روی آن بگذارید که ضلع بزرگ‌تر آن کاملا در وسط لایی چسب قرار گیرد. سپس باید بعد لبه دیگر لایی چسب را بر روی طلق برگردانید. همچنین برای احتیاط و دقت زیاد، یک تکه پارچه نازک بر روی آن بیندازید، به طوری که اتو به صورت مستقیم با طلق روسری و لایی چسب تماسی نداشته باشد. سپس در این مرحله اتوی داغ را بر روی یک تکه پارچه بگذارید و کمی صبر کنید تا چسب لایی چسب به خوبی به طلق بچسبد.

بسیار دقت داشته باشید که حرارت زیاد به پارچه وارد نکنید، زیرا این کار باعث آب شدن طلق خواهد شد. پس از آن وقتی به خوبی اطمینان پیدا کردید که لایی چسب به خوبی به طلق چسبیده است، باید با استفاده از قیچی گوشه های اضافی آن را ببرید. پس از انجام این مراحل، ساخت و بستن طلق روسری مورد نظر شما انجام خواهد شد. طلق روسری آماده خواهد بود و می‌توانید به راحتی آن استفاده کنید. حال طلق روسری شما نه لیز می‌خورد و نه انعکاس نوری دارد، هم‌چنین می‌توانید به راحتی با آن روسری خود را نگه دارید.

خرید طلق روسری

خرید روسری و شال

در این جا سعی کردیم شما را به خوبی با روش مناسب ساخت طلق روسری آشنا کنیم تا بتوانید به خوبی از روسری بر روی سر خود نگه‌داری کنید و از لیز خوردن آن جلوگیری کنید. حال که با روش تهیه طلق روسری و استفاده از آن بر روی سرتان به خوبی آشنا شده‌اید، پیشنهاد می‌شود که برای خرید شال روسری از فروشگاه بانک روسری اقدام کنید.

بانک روسری امکان چاپ روسری و طراحی روسری را با کیفیت و قیمت بسیار مناسب برای شما فراهم کرده است. شما می‌توانید سفارش چاپ و طراحی روسری خود را در انواع مختلف ثبت کنید و سپس خرید روسری و شال مورد نظر خود را در بهترین طرح‌ها انجام دهید. برای خرید شال و خرید روسری بر روی لینک کلیک کنید تا وارد صفحه محصولات شوید. در خدمت شما هستیم.

برای امتیاز به این پست کلیک کنید
[کل: ۲ میانگین: ۳]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع سایت مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاپ آپ خرید روسری