۰

ظاهری مرتب با طلق روسری

نحوه استفاده از طلق روسری
بازدید 1302

احتمالا شما هم تابه‌حال دخترانی را دیده‌اید که روسری مرتبی دارند و جلوی روسری به صورت صاف بر روی سر آنها قرار گرفته است. این موضوع جدا از مدل‌های مختلفی است که برای بستن شال یا روسری استفاده می‌کنند. اگر کمی به روسری این خانم‌ها دقت کنید، متوجه خواهید شد که چیزی زیر روسری آنها قرار دارد که برق می‌زند. طلق روسری و شال وسیله‌ای است که از آن برای صاف شدن جلوی روسری استفاده می‌کنند.

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید چگونه از طلق برای صاف ایستادن روسری استفاده می‌کنند و تهیه آن چگونه اس، پس تا انتهای این مقاله با بانک روسری ایران همراه باشید.

طلق روسری چیست؟

ممکن است برای شما نیز اتفاق افتاده باشد که جلوی روسری یا شال شما به خوبی بر روی سر قرار نمی‌گیرد. مثلا ممکن است بخواهید که روسری نخی سر کنید. اما از آنجایی که لبه‌ی این روسری صاف و مرتب نیست، معمولا از پوشیدن این نوع روسری صرفه‌نظر می‌کنید. اگر می‌خواهید که ایستایی شال و روسری شما بسیار خوب باشد، استفاده از طلق روسری و شال را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

به کمک این وسیله لبه‌های روسری شما صاف و مرتب قرار می‌گیرد؛ بنابراین دیگر درگیر جنس روسری خود نیستید. بلکه می‌توانید هر نوع روسری با هر مدلی که می‌خواهید به راحتی استفاده کنید. چرا که این طلق باعث می‌شود تا روسری شما مرتب بر روی سر قرار بگیرد. از طرفی دیگر استفاده از این طلق از حرکت و بهم ریختگی روسری شما جلوگیری می‌کند. در نتیجه همیشه ظاهر شما مرتب به نظر می‌رسد.

طلق روسری و شال چه کاربردی دارد؟

طلق روسری و شال چه کاربردی دارد؟

 

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید انواع طلق روسری جنس همان طلق و شیرازه کتاب‌ها و جزوات درسی را دارد. تنها تفاوت این طلق با سایر طلق‌ها، ضخامت آن است. این طلق ذوزنقه‌ای شکل است و لبه‌های تیز و گردی دارد؛ بنابراین برای جلوگیری از آسیب رسیده به روسری بهتر است، لبه‌های تیز آن را گرد کنید. البته بعضی از مدل‌های این طلق حالت نیم دایره‌ای دارند.

جنس و مدل طلق

جنس این طلق بسیار شبیه به طلق و شیرازه ای است که برای نگهداری کاغذ استفاده می‌شود. برای استفاده از این طلق‌های روسری، باید آن‌ها را به شکل ذوزنقه ببرید و البته برای این که پارچه روسری‌تان آسیب نبیند، لبه‌های تیز آن را گرد نمایید. بعد از برش کافی است تا قطعه بریده شده را بین دو لایه‌ی روسری بگذارید تا وقتی روسری بسته می‌شود، این قطعه بالای سر شما به صورت نیم دایره قرار گیرد.

 

طریقه استفاده از طلق مخصوص روسری

به کمک طلق مخصوص روسری و شال دیگر نگرانی بابت صاف بودن جلوی روسری و یا شال خود نخواهید داشت. این طلق به خصوص برای روسری‌هایی که نرم و لطیف هستن و جلوی آن ایستایی خوبی ندارند، بسیار مناسب است.

یکی از ویژگی‌های خوب این طلق، انعطاف‌پذیر بودن آن است؛ بنابراین می‌توانید به راحتی حالت‌های مختلفی به آن بدهید. برای استفاده از این طلق کافی است تا لایه نازک آن را بین دو روسری خود قرار دهید. سپس زمانی‌که روسری را سر می‌کنید و زیر چانه خود محکم می‌کنید، این طلق حالت نیم‌دایره‌ای به خود می‌گیرد. بعد از بستن شال و روسری خود، جلوی آن گرد می‌شود و حالتی شکیل به خود می‌گیرد.

بعد از استفاده از طلق مخصوص روسری بهتر است برای نگهداری از آن از یک کتاب استفاده کنید. برای این منظور می‌توانید طلق را زیر کتاب بگذارید. چرا که فشار آمدن به طلق ممکن است باعث شکستن و یا ترک خوردن آن شود. در صورت شکستن، به دلیل جنس طلق دیگر نمی‌توانید آن را صاف کنید.

نحوه استفاده از طلق روسری و شال

نحوه استفاده از طلق روسری و شال

 

چگونه طلق روسری درست کنیم؟

این روزها در فروشگاه‌های مربوط به حجاب و چادر می‌توانید طلق‌های مخصوص روسری را خریداری کنید. اما از آنجایی که درست کردن آن کار بسیار راحتی است؛ بنابراین به شما پیشنهاد می‌دهیم که به جای خرید آن، خودتان آن را درست کنید.

عکس‌های رادیولوژی به دلیل ضخامت عالی ورق‌های آن یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب برای ساخت این طلق است. اما از آنجایی که این عکس‌ها از مواد شیمیایی ساخته شده است، ممکن است برای پوست و موی شما خطر داشته باشد. برای این منظور پیشنهاد می‌دهیم که قبل از استفاده حتما آن را درون آب و مقداری سفیدکننده قرار دهید تا طلق به حالت شفاف در بیاید.

سپس می‌توانید عکس را به صورت یک ذوزنقه برش دهید. برای این منظور باید ضلع بزرگ‌تر ذوزنقه ۳۲ سانتی‌متر، ضلع کوچکتر ذوزنقه ۲۸ سانتی‌متر و ضخامت آن ۶.۵ سانتی‌متر باشد. قبل کشیدن الگو طلق روسری توجه به این نکته ضروری است، که حتما ضلع بزرگتر ذوزنقه منطبق بر روی ورقه‌ی رادیولوژی باشد تا نیاز به برش نداشته باشد.

از آنجایی که این قسمت از طلق جزو قسمت‌هایی است که بر روی روسری و یا مقنعه قرار می‌گیرد، در نتیجه برش نامنظم آن ممکن است روسری و یا شال شما را نخ‌کش کند.

بعد از برش ذوزنقه حال نوبت آن است تا لبه‌های آن را گرد کنید. این کار از نخ کش شدن روسری شما جلوگیری می‌کند. این الگوی ساده به شما کمک می‌کند تا یک طلق آماده داشته باشید.

روش دیگر برای درست کردن طلق مخصوص روسری و شال، استفاده از طلق روسری با نمد است. برای این منظور شما می‌توانید از پارچه‌های نمدی مخصوص عروسک‌سازی استفاده کنید. اگرچه این طلق مخصوص روسری سبک، محکم، بادوام و چروک‌ناپذیر است، اما گرمای بسیار زیادی دارد؛ بنابراین برای استفاده در فصل سرد سال بسیار مناسب است.

طریقه استفاده از طلق روسری

طریقه استفاده از طلق برای روسری بسیار راحت است. برای این منظور کافی است تا طلق را بین لایه‌های روسری خود قرار دهید. سپس روسری را سر کنید و طلق را بر روی سر خود، با گره زدن روسری زیر چانه محکم کنید. همچنین می‌توانید ابتدا روسری یا مقنعه خود را بپوشید. سپس طلق مخصوص روسری را بین دو لایه روسری خود قرار دهید. سپس با نوک انگشتان خود، جای طلق را زیر روسری خود تنظیم کنید.

هنگام قرار دادن طلق زیر روسری توجه کنید که ضلع بزرگتر طلق باید در قسمت تا خورده مقنعه یا روسری قرار گیرد. اندازه‌های گفته شده در بالا برای درست کردن یک طلق، بسیار استاندارد است. اما اگر احساس می‌کنید که این اندازه‌ها برای سر شما بزرگ است و نمی‌توانید روسری خود را به خوبی تا بزنید، پیشنهاد می‌کنیم که طلق را به اندازه مورد نیاز کوتاه‌تر کنید.

همچنین اگر احساس می‌کنید که طلق روسری برای سر شما کوچک است، می‌توانید به اندازه‌ها به مقدار ۲ تا ۳ سانت اضافه کنید.

از آنجایی که جنس طلق کمی ضخیم است، ممکن است هنگام استفاده از آن، احساس گرما در اطراف صورتتان بکنید. اما زیبایی این طلق در زیر روسری به گرمای آن می‌ارزد.

جلوگیری از براق بودن طلق روسری

جلوگیری از براق بودن طلق روسری

جلوگیری از براق بودن طلق

جنس برخی از انواع طلق روسری به گونه‌ای است که زیر نور برق می‌زند. مخصوصا اگر جنس روسری و یا شال شما نازک باشد، این طلق جلوه زیبایی ندارد؛ بنابراین برای رفع این مشکل می‌توانید یک لایه پارچه بر روی طلق بکشید. این کار باعث می‌شود تا پارچه جلوی انعکاس نور را بگیرد. همچنین این کار باعث می‌شود تا جلوی سُر خوردن طلق گرفته شود.

شما می‌توانید این طلق روسری چسبی را از بیرون به صورت آماده خریداری کنید و هم خودتان آن را در منزل تهیه کنید. برای این منظور کافی است تا یک لایی‌ چسب مشکی را هم اندازه با طول طلق خود و عرضی دو برابر آن برش بزنید. سپس طلق برش زده خود را بر روی پارچه قرار دهید. بهتر است ضلع بزرگتر طلق روسری وسط لایی چسب، از طرف چسب‌دار قرار بگیرد؛ تا بتوانید لبه‌ی دیگر را به روی طلق برگردانید.

حال به کمک یک اتوی داغ، طلق را به لایی چسب بچسبانید. البته بهتر است حرارت اتو به قدری نباشد که پلاستیک طلق را آب کند. بعد از چسبیدن لایی چسب به طلق می‌توانید به کمک یک قیچی، دورهای اضافی لایی چسب را قیچی کنید. طلق آماده شده دیگر انعکاس نور نخواهد داشت.

همچنین اگر روسری شما رنگ روشن است، می‌توانید به جای استفاده از لایی چسب مشکی، لایی چسب سفید را جایگزین آن کنید.

ما در این مقاله در رابطه با طلق‌های مخصوص روسری و شال صحبت کردیم. این طلق برای کسانی که می‌خواهند جلوی روسری آنها به صورت صاف و مرتب قرار بگیرد، یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب است. ما در این فروشگاه اینترنتی علاوه بر چاپ روسری و تولید روسری اقدام به فروش طلق‌های مخصوص شال و روسری نیز کرده‌ایم. در صورت تمایل می‌توانید از مدل‌های مختلف این طلق دیدن کنید.

 

برای امتیاز به این پست کلیک کنید
[کل: ۲ میانگین: ۵]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع سایت مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاپ آپ خرید روسری