۰

جوهر سابلیمیشن چیست؟

جوهر سابلیمیشن برای چیست؟
بازدید 939

شاید شما نیز تاکنون نام چاپ سابلیمیشن را شنیده باشید، اما ندانید که این نوع چاپ چیست و چه کاری انجام می‌دهد. به طور کلی چاپ سابلیمیشن فرایندی است که از جوهر سابلیمیشن برای چاپ تصاویر با کیفیت بالا، رنگ‌های واضح و روشن و همچنین طرح‌های زنده استفاده می‌کند. ما در ادامه این مطلب به بررسی این موضوع که جوهر سابلیمیشن چیست و چگونه به چاپ طرح‌ها کمک می‌کند، خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

جوهر سابلیمیشن چیست و چه کاربردی دارد؟

پیش از آن که به معرفی جوهر سابلیمیشن بپردازیم، بد نیست تا نگاهی به فرایند چاپ سابلیمیشن بیندازیم. چاپ سابلیمیشن، به جوهرهای ویژه‌ای نیاز دارد که از ذرات رنگ ساخته شده باشند. این جوهرها ابتدا به حالت پودر و گرد تبدیل می‌شوند و سپس با کمکی نوعی مایع، به سطح چاپ منتقل می‌شوند.جوهر سابلیمیشن چیست؟

جوهر سابلیمیشن پس از آمادگی برای چاپ، توسط چاپگرهای جوهر افشان بر روی سطح چاپ قرار می‌گیرد. در این فرایند، رنگ‌های پودر شده، گرم شده، با گاز تبدیل می‌شوند و پس از پخش شدن، در سطح چاپ نفوذ می‌کنند. به این ترتیب، رنگ‌ها به آرامی روی سطح قرار گرفته و چاپی با کیفیت را ایجاد می‌کنند. پس از استفاده از هر رنگ، غلطک چاپگر دوباره تنظیم می‌شود تا رنگ بعدی را روی سطح چاپ کند.

پس از چاپ تمام رنگ‌ها، عبور نهایی چاپگر از روی تصویر چاپ شده، جلوه‌ای براق و درخشان به تصویر می‌بخشد. چاپ سابلیمیشن روی پارچه، نوعی روش چاپی است که با استفاده از جوهر و گرما، طرحی را به پارچه منتقل می‌کنند. به عبارت بهتر، ابتدا یک طرح روی کاغذهای مخصوص چاپ می‌شود. جوهرهای سابلیمیشن وقتی تحت حرارت قرار می گیرند تبدیل به گاز شده، با بافت پارچه ترکیب و به طور دائمی روی پارچه چاپ می‌شوند.

 این نوع چاپ دائمی بوده و کمتر در معرض محو شدن قرار می‌گیرد. زیرا فرآیندی شبیه خالکوبی صورت گرفته و به جای پوست، طرح دلخواهی بر روی پارچه قرار گرفته است. در این فرایند، گرما عنصری است که رنگ و پارچه را با هم در می‌آمیزد. به عبارت بهتر، گرما منافذ پارچه را باز می‌کند، سپس با فشار وارد شده، جوهر در جای خود خنک و به حالت جامد برمی‌گردد.

جالب است بدانید که چاپ سابلیمیشن، از تصعید رنگ استفاده می‌کند و نام این روش یعنی سابلیمیشن نیز از همین مفهوم گرفته شده است.

اهمیت تصعید در چاپ سابلیمیشن

همانطور که می‌دانید، تصعید نوعی فرایند شیمیایی است و در آن یک ماده جامد به سرعت به گاز تبدیل می‌شود. در فرایند سابلیمیشن، ذرات رنگ با کمک حرارت از جامد به گاز تبدیل شده و پس از قرار گیری روی سطح، بر اثر فشار، مجددا به حالت جامد برگشته و در بافت پارچه جای می‌گیرند.

ملزومات لازم برای چاپ سابلیمیشن

برای انجام این نوع چاپ، به ملزومات زیر نیاز داریم:

تصعید در جوهر سابلیمیشنپرینتر سابلیمیشن

 این پرینترها باید جزو پرینترهای جوهر افشان که با جوهر سابلیمیشن سازگاری دارند باشند. اگر برای شما نیز این سوال به وجود آمده که جوهر سابلیمیشن چیست و چه خصوصیاتی دارد، باید بدانید که ما در بخش بعدی به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

کاغذ سابلیمیشن

برای چاپ سابلیمیشن باید از کاغذی استفاده کنید که پس از چاپ و پرس، توانایی انتقال جوهر را داشته باشد. کاغذهای مخصوص چاپ سابلیمیشن، کمی چسبندگی دارند که موجب می‌شود تا انتقال تصویر روی سطح مورد نظر به خوبی انجام شود.

دستگاه پرس حرارتی

یکی از بخش‌های مهم چاپ سابلیمیشن، انتقال تصویر با استفاده از فشار و حرارت است که با این دستگاه انجام می‌شود. این دستگاه‌ها انواع مختلفی دارند و شما می‌توانید هر یک از آنها را متناسب با کاربرد مورد نظر خود انتخاب و خریداری کنید.

سطح قابل چاپ

سطح قابل چاپ در چاپ سابلیمیشن می‌تواند ماگ، لیوان، کلاه، تیشرت، سنگ، زیر لیوانی، کوله پشتی، جاسوئیچی، قاب شیشه‌ای و … باشد.

با مطالعه مقاله هر آن چیزی که باید در مورد چاپ تیشرت به روش سابلیمیشندر مورد چاپ سابلیمیشن روی پارچه و لباس بیشتر بدانید.

چسب نسوز

از این چسب برای ثبت کامل کاغذ روی سطح چاپ استفاده می‌شود.

عملکرد جوهر سابلیمیشن به چه صورت است؟

خصوصیا ت جوهر سابلیمیشن چیست؟

تا اینجا به بررسی خصوصیات چاپ سابلیمیشن و برخی از ملزومات آن پرداختیم. یکی از مهم‌ترین عناصر این نوع چاپ، جوهر مخصوص آن است. در بخش بعدی می‌بینیم که جوهر سابلیمیشن چیست و عملکرد آن به چه صورت است. 

جوهر سابلیمیشن، رایج‌ترین جوهر برای چاپ روی پارچه و محصولات نساجی است که در دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد از حالت جامد به گاز تبدیل و روی سطح چاپ قرار می‌گیرد. این جوهر، می‌تواند ذرات رنگ را از کاغذ به پارچه منتقل کند. جوهر سابلیمیشن، نوعی جوهر با پایه آب است که از مواد اولیه و طبیعی مانند گیاهان یا برخی از مواد مصنوعی ساخته می‌شود.

 بنابراین، تاثیرات شیمیایی کمتری نسبت به دیگر انواع جوهرها دارد و در مقایسه با اکثر جوهرها پایداری بیشتری دارد. این جوهرها به دلیل داشتن ذرات مولکولی کوچک، قادر به تولید رنگ‌های واضح، غنی، درخشان و با کیفیت هستند. از این جوهر، بجز چاپ پارچه می‌توان برای چاپ فلز، سرامیک، تخته فیبر و بسیاری دیگر از مواد نیز استفاده کرد.

خصوصیات جوهر سابلیمیشن

برخی از مهم‌ترین ویژگی‌ها و خصوصیات این جوهر عبارتند از:

·        امکان چاپ رنگ‌های زنده، درخشان، گرم و اشباع

·        پخش نور کم

·        مقرون به صرفه

·        امکان چاپ طیف رنگی گسترده

·        ضدآب و دارای ماندگاری طولانی مدت

·        عدم تکه تکه شدن، محو شدن، پوسته پوسته شدن و ریختن طرح‌های چاپی از روی پارچه

·        دقت و عملکرد بهتر در زمان

انواع جوهرهای سابلیمیشن

جوهر سابلیمیشن کره ای

جوهر سابلیمیشن اینتک یا inktec نوعی جوهر ساخت کشور کره است که بر خلاف جوهرهای چینی، بدون سالونت و گرفتگی بوده و رنگ‌های شفاف و زنده آن، کیفیت چاپ را بسیار بهبود می‌دهد. از این جوهر می‌توان برای پرینترها و پلاترهای چاپ سابلیمیشن استفاده کرد. این جوهر را با نام جوهر sublinova نیز می‌شناسند.

جوهر سابلیمیشن وکسانواع جوهر سابلیمیشن

جوهر سابلیمیشن wox نوعی جوهر چینی ارزان قیمت است که می‌توان آن را برای پرینتر هایی که هد آنها حساس نباشد به کار برد. به عبارت بهتر، اگر از این نوع جوهر برای پرینترهایی با هد حساس استفاده شود، به مرور زمان، آن را از کار خواهد انداخت.

جوهر سابلیمیشن next

این جوهر، دارای انواعی است که از جمله آنها می‌توان به جوهرهای سری B که بوی کمی داشته و برای چاپ روی کاغذهایی با گرماژ پایین و دستگاه‌هایی با هد بالای ۵ مناسب است.

جوهر سابلیمیشن fama

نوعی جوهر که محصول ایتالیا بوده، به سرعت خشک می‌شود و ماندگاری بالایی نیز دارد.

در این مطلب به بررسی چاپ سابلیمیشن پرداختیم و دیدیم که از این نوع چاپ برای سطوح گوناگون می‌توان استفاده کرد. در ادامه اشاره‌ای به این که جوهر سابلیمیشن چیست و چه خصوصیاتی دارد، داشتیم و در نهایت نیز انواع این جوهر را معرفی کردیم. امیدواریم از مطالعه این مطلب لذت کافی را برده باشید. اگر به مطالعه این قبیل مقالات علاقمند هستید، با ما در دیگر مقالات سایت … نیز همراه باشید.

برای امتیاز به این پست کلیک کنید
[کل: ۲ میانگین: ۳]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع سایت مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاپ آپ خرید روسری