۰

هر آن چیزی که باید در مورد چاپ تیشرت به روش سابلیمیشن

بازدید 1779

یکی از پرطرفدارترین خدمات چاپی، چاپ سابلیمیشن و یا همان چاپ حرارتی می‌باشد. به کمک این نوع چاپ می‌توانید بر روی اشیاء مختلف، چاپ مورد دلخواه خود را انجام دهید. چاپ تیشرت به روش سابلیمیشن ازجمله خدمات چاپی می‌باشد که به دلیل کیفیت بالا، ماندگاری بیشتر و قیمت مناسب به یکی از پرفروش‌ترین خدمات چاپی تبدیل‌شده است.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد راه‌اندازی کارگاه چاپ تیشرت را دارید، خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد می‌دهیم. ما در این مطلب قصد داریم تا شمارا با تکنیک چاپ سابلیمیشن بر روی تیشرت  آشنا کنیم.

چاپ سابلیمیشن

کاربرد چاپ سابلیمیشن

بر روی برخی از اشیا مانند لیوان، لباس، ساعت، کیف پول، جاکلیدی، لوازم‌التحریر و … تصویری چاپ‌شده وجود دارد. برای چاپ بر روی چنین اشیایی از روشی به نام سابلیمیشن استفاده می‌شود. این نوع چاپ به دلیل برخی ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد به یکی از پرکاربردترین انواع چاپ‌ها تبدیل‌شده است.

 به کمک چاپ سابلیمیشن می‌توانید بر روی تمامی اشیا، تصویر مورد دلخواه خود را چاپ نمایید. هنگام چاپ بر روی یک جسم، جوهر استفاده‌شده برای این کار، مستقیماً از حالت جامد به گاز تبدیل می‌شود. درواقع فلسفه نام‌گذاری این نوع چاپ نیز به خاطر این عمل می‌باشد. برای انتقال تصویر مورد دلخواه نیز می‌توانید از یک کاغذ مخصوص استفاده کنید.

بیشترین کاربرد این نوع چاپ، چاپ تیشرت به روش سابلیمیشن می‌باشد. به این دلیل که این نوع چاپ با شستشو از بین نمی‌رود و بعد از چندین بار استفاده همچنان کیفیت روز اول خود را حفظ می‌کند. از طرفی دیگر به کمک این نوع چاپ می‌توانید هر نوع تصویری را بر روی تیشرت چاپ نمایید.

عوامل تأثیرگذار بر روی چاپ تیشرت به روش سابلیمیشن

اگر می‌خواهید که چاپ تیشرت شما از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشد، توجه به نکات زیر بسیار ضروری است:

مواد تشکیل ‌دهنده لباس

 ازآنجایی‌که بیشتر تیشرت‌های استفاده‌شده برای چاپ، به رنگ سفید می‌باشند، بهتر است مقدار پلی استر آن نسبت به نخ پنبه بیشتر باشد تا کیفیت چاپ بر روی لباس بهتر به نظر برسد. درواقع لباس‌هایی که درصد نخ پنبه آن بیشتر است، برای چاپ سابلیمیشن مناسب نمی‌باشد.

رنگ لباس

 رنگ لباس از دیگر عواملی است که بر روی کیفیت و نوع چاپ سابلیمیشن تأثیرگذار است. ازآنجایی‌که رنگ سفید در تکنولوژی چاپ سابلیمیشن وجود ندارد؛ بنابراین نمی‌توان بر روی تیشرت‌های مشکی یا تیره رنگ عمل چاپ را به‌طور مستقیم انجام داد. در این شرایط باید از روش‌های خاص و با کاغذهای برچسب‌دار عمل چاپ را انجام دهید. همچنین می‌توانید از ساتن‌های پشت برچسب‌دار نیز استفاده کنید.

نوع کاغذ

 نوع کاغذ بر روی تنظیمات چاپ تأثیرگذار می‌باشد. بدین‌صورت که اگر از کاغذ آلمانی یا کره‌ای برای چاپ تیشرت به روش سابلیمیشن استفاده می‌کنید، حتماً اجازه دهید تا جوهر چاپ خشک شود. در غیر این صورت ممکن است اثرانگشت شما به دلیل خشک نشدن جوهر بر روی لباس باقی بماند. درنتیجه ظاهر لباس را نامناسب می‌کند.

فشار پرس

هنگام بستن پرس دقت کافی داشته باشید. درصورتی‌که پرس با فشار کمی بسته شود، باعث ایجاد هاله در طرح روی لباس می‌شود. همچنین دمای مناسب پرس، تأثیر بسیار زیادی بر روی نتیجه‌ی نهایی کار شما می‌گذارد.

استفاده از چسب نسوز

 برای نگه‌داشتن کاغذ بر روی جسم، استفاده از چسب نسوز بسیار ضروری می‌باشد. چسب نسوز کمک می‌کند تا هنگام پرس، کاغذ شما جابه‌جا نشود. در غیر این صورت ممکن است تصویر مورد نظر شما در محل مورد نظر به درستی چاپ نشود. درنتیجه تمامی زحمات شما از بین می‌رود.

روش چاپ بر روی تیشرت به کمک چاپ سابلیمیشن

اگر قصد چاپ بر روی تیشرت به روش سابلیمیشن دارید، می‌توانید مراحل زیر را انجام دهید:

مرحله اول: ابتدا طرح مورد دلخواه خود بر روی کاغذهای مخصوص می‌کشید. برای این کار می‌توانید از یک پرینتر جوهرافشان کمک بگیرید.

مرحله دوم: کاغذ مورد نظر را بر روی لباس قرار می‌دهید. سپس به کمک دستگاه سابلیمیشن، کاغذ را بر روی لباس پرس می‌کنید. در اینجا لازم است تا حرارتی بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ درجه‌ی سانتی‌گراد به لباس خود وارد کنید.

مرحله سوم: حرارت واردشده مرحله قبل باعث می‌شود تا جوهر از حالت جامد به گاز تبدیل شود. درنتیجه طرح مورد نظر شما بر روی لباس حک خواهد شد.

نکته: عکس مورد نظر شما باید به‌صورت آینه چاپ شود تا تصویر مورد نظر به‌صورت درست بر روی لباس ظاهر شود. به این دلیل که عکس اولیه، ابتدا بر روی کاغذ کشیده شده است؛ بنابراین موقع چاپ فراموش نکنید که آن را به‌صورت برگردان چاپ کنید.

مزایای استفاده از چاپ سابلیمیشن بر روی پارچه و لباس

استفاده از تکنیک سابلیمیشن بر روی پارچه و لباس در مقایسه با سایر روش‌ها مانند چاپ سنتی، چاپ دیجیتال و غیره کاربرد بیشتری در صنعت چاپ دارد. ازجمله مزایای چاپ تیشرت به روش سابلیمیشن نسبت به روش‌های دیگر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در این روش امکان شستشوی لباس وجود دارد. به‌طوری‌که با شستن لباس، طرح مورد نظر پاک و یا کم‌رنگ نخواهد شد. درواقع ثبات رنگ‌ها در این روش، نسبت به روش‌های دیگر بیشتر می‌باشد.
  • کیفیت این نوع چاپ در مقایسه با سایر روش‌ها بسیار بالاتر بوده و از شفافیت خاصی برخوردار می‌باشد.
  • ازنظر قیمت، نسبت به سایر روش‌های چاپ لباس بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر می‌باشد.
  • در این روش، در مقایسه با سایر روش‌ها محدودیتی برای تعداد چاپ ندارید.
  • تمامی طرح‌های مورد نظر خود را می‌توان بر روی آن چاپ نمود.

نتیجه‌گیری نهایی

یکی از روش‌های مؤثر برای تبلیغات استفاده از چاپ بر روی لباس می‌باشد. برای چاپ تیشرت، روش‎های مختلفی وجود دارد. ما در این مقاله به پرکاربردترین روش چاپ یعنی چاپ تیشرت به روش سابلیمیشن اشاره کردیم. چاپ سابلیمیشن بر روی جنس‌های مختلف و رنگ‌های متنوع و شاد با بالاترین کیفیت و پایین‌ترین قیمت قابل انجام می‌باشد. به کمک این نوع چاپ می‌توانید الگوها و طرح‌های مورد نظر خود را بر روی پارچه چاپ نمایید.

در صورت داشتن هرگونه سؤال درباره چاپ سابلیمیشن می‌توانید نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

برای امتیاز به این پست کلیک کنید
[کل: ۵ میانگین: ۳.۶]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع سایت مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاپ آپ خرید روسری