۰

نخ کش شدن روسری؛ از دلایل تا روش جلوگیری

بازدید 1393

روسری در کشور‌های اسلامی نظیر کشور ما، اصلی‌ترین پوشش برای بانوان است. از این رو بانوان با دقت و حساسیت بیشتری روسری مناسب با پوست و لباس خود را انتخاب می کنند. نخ کش شدن روسری، یک اتفاق پیش پا افتاده و در عین حال اتفاقی ناراحت کننده و دردسر ساز برای بانوان است که باعث می‌شود روسری مورد علاقه و گران قیمت خود را از دور لباس‌هایشان خارج کنند. جای نگرانی نیست با رعایت یک‌سری نکات ساده می توان از این رخداد جلوگیری کرد. ما در این مطلب تعدادی راهکار کاربردی را جهت صرفه جویی در این امر برایتان آماده کرده‌ایم. با ما همراه شوید.

راهکارهایی جهت جلوگیری از نخ کش شدن روسری

برای بستن روسری از گیره‌های دندانه دار استفاده نکنید

انواع گوناگونی از گیره‌ها، برای بستن شال و روسری در بازارها موجود هستند؛ این گیره ها انواع مختلفی اعم از گیره‌های کوچک دندانه دار از جنس پلاستیک و گیره های فلزی با لبه های صاف دارند. استفاده از گیره‌های دندانه دار پلاستیکی اصلا توصیه نمی شود، چرا که این گیره ها مخصوص مو هستند و باعث نخ کش شدن روسری شما می‌شوند. گیره های فلزی با لبه‌های صاف، مخصوص بستن شال و روسری هستند، اما به هنگام خرید دقت بیشتری به خرج دهید چون برخی از آن ها به قدری سفت هستند که به جنس ظریف روسری شما آسیب می‌زنند.

 

نخ کش شدن روسری

برخی از سوزن‌ها باعث نخ کش شدن روسری می‌شوند

اغلب از انواع سوزن‌ها برای بستن شال و روسری به سبک‌های مختلف نیز استفاده می شود. توجه داشته باشید که از هر نوع سوزنی نباید استفاده کنید، مثلا از سوزن ته گرد برای بستن روسری به سبک لبنانی و ترکیه‌ای استفاده می شود ولی شما نمی توانید با سوزن معمولی و کند این کار را انجام دهید. شما نیازمند سوزن‌های مخصوص بستن شال و روسری هستید این سوزن ها بسیار بلند، ظریف و تیز تر از سوزن‌های معمولی هستند که به راحتی به روسری متصل می شوند.

نکته: حتما در هنگام خرید سوزن برای بستن شال و روسری از عدم برآمدگی و زنگ زدگی روی سوزن اطمینان حاصل کنید. زیرا برجستگی و زنگ زدگی روی سوزن باعث نخ کش شدن روسری می شود.

کلیپس و گل سر

یکی دیگر از عواملی که به بافت روسری و شال شما آسیب وارد می کند ، همین کلیپس و گل سرهای دندانه دار پلاستیکی هستند. استفاده از این نوع گل سرها برای جمع کردن مو زیر روسری اصلا توصیه نمی شود چرا که نه تنها روسری را به مرور نخ کش می کنند بلکه از لحاظ ظاهری روسری را بد فرم نشان می دهند. سعی کنید برای جمع کردن موهایتان زیر روسری یا شال از کش مو و بافت مو بهره بگیرید.

نخ کش شدن روسری

ناخن، انگشتر و لباس‌های کار شده

همه خانم ها در کمد لباسشان تعداد زیادی روسری متنوع و مجلسی دارند که هزینه‌های بالایی هم بابت آن ها پرداخت کرده‌اند و دوست ندارند با نخ کش شدن و رنگ پریدگی از زیبایی آن ها کاسته شود. خانم ها توجه داشته باشید که ۳ عامل اصلی نخ کش شدن روسری_لباس‌های سنگ دوزی، ناخن شکسته و سنگ انگشتر می باشند. اگر دوست دارید که جلوی ضرر را بگیرید، بهتر است زمانی که روسری گران قیمت خود را با لباس ملیله دوزی شده می پوشید از روسری خود مراقبت کنید. همچنین در چنین مواقعی حتما ناخن‌های خود را چک کنید که مبادا شکستگی داشته باشند و روسری شما را نخ کش کنند. و در آخر هنگام خرید انگشتر از انگشتر‌های نگین تیز و تراش خورده بپرهیزید.

جمع بندی

شال و روسری نقش مهمی در شیک پوشی بانوان دارند اما گاهی مسائل پیش پاافتاده‌ای مانند نخ کش شدن و برق انداختن آن‌ها بسیار ناراحت کننده است. ما در این مطلب سعی کردیم چند راهکار را برای جلوگیری از نخ کش شدن به شما آموزش دهیم، امیدواریم که توانسته باشیم در این زمینه کمکی کرده باشیم.

برای امتیاز به این پست کلیک کنید
[کل: ۳ میانگین: ۴.۷]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع سایت مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاپ آپ خرید روسری