۰

با دشمنان شال و روسری آشنا شوید

بازدید 1204

مهم‌ترین بخش پوشش بانوان که در شیک پوشی آن‌ها تأثیر به‌سزایی دارد شال و روسری است. طولانی شدن عمر شال و روسری علاوه بر شستشو و اتو کردن درست به مدل سر کردن آن هم بستگی دارد. بستن شال و روسری سبک‌های مختلفی دارد که هر کدام از این سبک‌ها، وسایل مختلفی مثل گیره، طلق، سوزن و … نیاز دارد. شال و روسری دشمنان زیادی دارد که باعث نخ کش شدن و تغییر رنگ آن می‌شود و ما را مجبور به کنار گذاشتن آن‌ها می‌کند. در ادامه قصد داریم شما را با چند نمونه از این عوامل آسیب زننده به شال و روسری آشنا کنیم:

گیره‌های دندانه دار:

گیره‌های کوچک دندانه‌ دار پلاستیکی یا فلزی مخصوص مو هستند اما به دلیل اینکه روسری را زیر چانه محکم نگه می‌دارد بسیاری از خانم‌ها از آن استفاده می‌کنند. دندانۀ این گیره‌ها یکی از اصلی ترین عوامل نخ کش شدن شال و روسری است. گیره‌های مخصوص روسری دارای لبۀ صاف و بدون دندانه است و بهتر است برای طولانی‌تر شدن عمر شال و روسری از گیره‌های بدون دندانه استفاده کنید.

گیره روسریگل سر، کلیپس و گیرۀ مو:

برای جمع کردن مو زیر شال و روسری بهتر است موهایتان را ببافید یا با کش مو ببندید. کلیپس و انواع گیرۀ مو علاوه بر اینکه باعث می‌شود شال و روسری بد فرم دیده شود و ظاهر زیبایی نداشته باشد، باعث نخ‌ کش شدن شال و روسری هم می‌شود.

گیره مو

وسایل آرایش مخصوصاً کرم پودر:

اغلب خانم‌ها زمانی که عجله دارند برای اینکه شال و روسری دم دست‌شان باشد آن را روی میز آرایش می‌گذارند در این مواقع خطر آسیب دیدن شال و روسری با لوازم آرایش بیشتر می‌شود. بعد از آرایش هم لبه‌های روسری در قسمت اطراف صورت یا زیر چانه به صورت برخورد می‌کند و رد کرم پودر روی آن می‌ماند. هنگامی که شال و روسری با لوازم آرایش کثیف می‌شود باید فوراً آن را با شامپو یا مایع ظرف شویی بشویید.

کرم پودرنور خورشید:

اگر دقت کرده باشید قسمت بالای سر چادر زودتر از بقیه قسمت‌های آن تغییر رنگ می‌دهد و بور می‌شود. اگر به مدت طولانی زیر نور خورشید بمانید به مرور زمان شاهد کهنه شدن شال و روسری و چادر خود می‌شوید. هم‌چنین بعد از شستن شال و روسری آن را زیر نور مستقیم خورشید پهن نکنید.

نور خورشید بر چادرسوزن:

بسیاری از مدل‌های بستن شال و روسری نیاز به سوزن دارد و معمولا از سوزن ته گرد استفاده می‌شود اما روسری‌هایی که جنس لطیفی دارند مثل ساتن و ابریشم با این نوع سوزن دچار آسیب می‌شوند. سوزن‌های مخصوص برای شال و روسری باریک‌تر، بلند‌تر و تیزتر است که هیچ نوع پارچه ای را نخ کش نمی‌کند. در هنگام خرید این سوزن‌ها توجه کنید که بدنۀ آن برآمدگی یا زنگ زدگی نداشته باشد که به بافت شال و روسری آسیب برساند.

سوزن روسری

انگشتر:

اکثر ما هنگام خرید انگشتر فقط محو زیبایی آن می‌شویم و فقط قیمت و زیبایی آن مورد توجه‌مان است. انگشترهایی که نگین تیز دارند یا تراش خورده اند شدیداً به بافت پارچه آسیب می‌زنند مخصوصاً اگر به شال و روسری گیر کنند باعث نخ کش شدن آن می‌شوند.

انگشتر تراش خورده

ناخن شکسته:

ناخن‌هایی که از گوشه شکسته می‌شوند لبۀ تیزی دارند و به محض گیر کردن به پارچه آن را نخ کش می‌کند و اگر سریع آن را سوهان نکشید و مرتب نکنید ضرر زیادی به شال و روسری‌هایتان می‌زند.

ناخن شکسته

لباس‌های مجلسی و کار شده:

هنگام پوشید لباس‌هایی که روی آن با انواع سنگ، منجوق و ملیله کار شده باید مراقب شال و روسری خود باشید چرا که به محض گیر کردن به سنگ‌های روی لباس، نخ کش می‌شود.

لباس کار شده

برای امتیاز به این پست کلیک کنید
[کل: ۴ میانگین: ۴]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع سایت مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاپ آپ خرید روسری