۰

روش ها و ترفند های پاک کردن رنگ از روی لباس سفید و رنگی

بازدید 2040

یکی از مشکلاتی که برای بسیاری از شما هنگام کار با انواع رنگ‌ها پیش آمده است، ریختن لکه رنگی بر روی لباس شما بوده است که سبب می‌شود انواع رنگ‌ها مدت زیادی بر روی لباس شما بمانند و این سبب کثیف شدن لباس شما خواهد شد.  هنگام رنگی شدن لباس‌ها، ممکن است بسیار نگران باشید که چگونه می‌توانید لکه رنگی روی لباس خود را پاک کنید و از کثیف شدن بیشتر لباستان جلوگیری کنید. با کمی بررسی متوجه خواهید شد که هیچ نگرانی از بابت از دست رفتن لباستان بعد رنگی‌شدن نداشته باشید و اگر آشنایی با انواع رنگ و پایه آن‌ها داشته باشید، از بین بردن رنگ روی لباس برای شما بسیار آسان‌ خواهد بود. در ادامه برای شما روش پاک کردن رنگ از روی لباس را آموزش می‌دهیم تا لباس رنگی‌شده را به راحت‌ترین شکل پاک کنید و مانند روز اول استفاده کنید و از لباس تمیزتان بسیار زیاد لذت ببرید.

برای بسیاری از شما همیشه سوال بوده است که چطور لباس رنگ‌گرفته را پاک کنم تا دیگر نگرانی از بابت کثیف بودن لباستان پس از ریختن رنگ بر روی لباستان نداشته باشید. در این جا روش‌های مختلف از بین بردن رنگ روی لباس را به شما آموزش می‌دهیم تا این کار را به راحت‌ترین شکل ممکن انجام دهید و همیشه لباسی تمیز داشته باشید.

روش پاک کردن رنگ روی لباس بستگی به این دارد که رنگ بر روی لباس سفید یا لباس رنگی شما ریخته شده باشد. برای پاک کردن لکه رنگ از لباس سفید و پاک کردن لکه رنگ از لباس‌های رنگی روش‌های مختلفی وجود دارد که باید با توجه به رنگ لباسی که دارید، پاک کردن لباس رنگ گرفته را باید انجام دهید. هم‌چنین پاک‌کردن لکه رنگ به این بستگی خواهد داشت که بخواهید پاک‌کردن لکه‌های رنگی بر پایه آب یا پاکسازی لکه‌های رنگی بر پایه روغن را انجام دهید که با توجه به انواع این لکه‌های رنگی می‌توانید از روش‌های مختلفی برای پاک کردن لباس رنگ گرفته خود استفاده کنید و از تمیزی لباس خود بسیار زیاد لذت ببرید.

در این‌جا می‌خواهیم برخی روش‌های لکه‌گیری لباس رنگی بر پایه آب و روش‌های لکه‌گیری لباس رنگی بر پایه روغن را بیان کنیم تا از بین بردن رنگ روی لباس را به راحتی و بدون کم‌ترین نگرانی انجام دهید.

پاک‌سازی لکه‌های رنگی بر پایه آب

برای پاک‌کردن لکه رنگ که به وسیله رنگ بر پایه آب بر روی لباس شما پاشیده شده است، بهترین ماده پاک کننده رنگ لباس الکل است و بهتر است که از الکل برای رنگ‌زدایی استفاده کنید. برای از بین بردن رنگ روی لباس الکل ۹۱ درصد ایزوپروپیل تهیه کنید. اکل ایزوپروپیل به عنوان یک محلول رنگبری لباس کمک بسیار زیادی به شما برای تمیز کردن لباستان می‌کند. برای شروع لکه‌گیری لباس رنگی، ابتدا لکه رنگ را به وسیله آب گرم و مواد شوینده بشویید. اگر لکه رنگی ایجاد شده بر روی لباستان به تازگی ایجاد شده باشد، بیشتر اثر لکه لباس با استفاده از ریختن الکل بر روی لباس شما از بین می‌رود، اما اگر لکه رنگ ایجاد شده قدیمی باشد، باید برای پاک کردن رنگ روی لباس مقداری الکل ایزوپروپیل بر روی مسواک بریزید و بر روی لکه رنگی لباس بکشید تا لکه پاک شود. علاوه بر الکل ایزوپروپیل که کمک زیادی به از بین بردن رنگ روی لباس می‌کند، شما می‌توانید از محلول استون برای پاک کردن لباس رنگ گرفته استفاده کنید. بنابراین دقت در انتخاب محلول رنگبری لباس بسیار مهم است تا بتوانید پاک کردن رنگ روی لباس را به راحتی و بدون مشکل زیاد به خوبی انجام دهید.

پاک‌سازی لکه‌های رنگی بر پایه روغن

برخی از رنگ‌ها دارای حلال از نوع آب نیستند و دارای حلال از نوع بنزین می‌باشند. روش پاک کردن لباس رنگ گرفته برای لباس‌هایی که رنگ روغنی بر روی آن‌ها بریزد کمی سخت‌تر است و باید دقت بیشتری صرف پاک کردن آن کنید اما به دلیل این‌که لکه‌ها از جنس روغن هستند، مدت زمان بیشتری طول می‌کشد که خشک شوند و به همین دلیل فرصت و زمان بیشتری برای از بین بردن رنگ روی لباس در این حالت دارید و می‌توانید پاک سازی رنگ از روی لباس را با دقت بیشتر و در زمان مناسب‌تری انجام دهید. از آن جایی که حلال این نوع رنگ‌ها بنزین است باید دقت زیادی هنگام پاک کردن رنگ روی لباس داشته باشید و حتما دستکش دست کنید و ماسک بزنید تا آلودگی ها و اثرات مخرب بنزین به شما نرسد و به راحتی رنگ زدایی را انجام دهید.

در ادامه باید یک تکه دستمال حوله‌ای را در زیر لکه قرار دهید تا بنزین اضافی رنگ به دستمال جذب شود. سپس باید مقداری بنزین بر روی لکه بریزید و زمانی که لکه خیس شد، با تکه‌ای پنبه بر روی آن بکشید تا رنگ روغنی از روی لباس شما پاک شود. پس از این که تکه پنبه را چند بار بر روی لباستان کشیدید و لکه به صورت کامل از روی لباستان حذف شد، باید لباس را به خوبی بشورید و خشک کنید. حال پاک کردن رنگ روی لباس به خوبی انجام شده است و  می‌توانید از لباس تمیز خود بسیار راحت استفاده کنید.

چگونه لباس سفید رنگ گرفته را پاک کنیم؟

لباس‌های سفید از دسته لباس‌هایی هستند که بسیار زود کثیف می‌شوند و لکه‌دار شدن این لباس‌ها همیشه مشکلات زیادی ایجاد می‌کند. این استرس وجود دارد که لباس سفید شما زودی کثیف نشود و بتوانید همیشه استفاده کنید. برای بسیاری از شما این سوال وجود دارد که چگونه لباس سفید رنگ گرفته را پاک کنیم و مانند روز اول مورد استفاده قرار دهیم.

برای پاک کردن رنگ روی لباس سفید باید برای شست و شوی اولیه از پودر ماشین لباسشویی که با آب خیلی داغ از قبل مخلوط کرده‌اید، استفاده کنید زیرا لباس های سفید الیاف پارچه حساس‌تری نسبت به سایر لباس‌ها دارند. به مدت ۳۰ دقیقه باید لباس سفید خود را در مخلوط آب داغ و پودر ماشین لباسشویی قرار دهید. بهتر است چندین ساعت، دیگر لباس‌ها را در همین مخلوط آب و پودر شناور کنید تا بسیار بهتر لکه‌ها پاک شوند. پس از خیس خوردن لباس‌ها آن‌ها را با آب خیلی گرم بشورید.

برای ادامه پاک کردن رنگ از روی لباس سفید، یک دور لباس سفید را در ماشین لباسشویی می‌گذارید تا توسط ماشین هم شسته شود. هم‌چنین می‌توانید از مواد ضد لک نیز با رعایت دستورات لازم برای شست و شو استفاده کنید و برای از بین بردن لکه‌های قوی مانند لکه‌های رنگ بهتر است از سفید کننده های بدون کلر استفاده کنید. هم‌چنین می‌توانید مقداری آب سرد و پودر سفید کننده کلر را با یکدیگر مخلوط کنید و نیم ساعت لباس‌های سفید رنگی خود را در آن قرار دهید و در ماشین لباس شویی بگذارید و بسیار راحت بشورید. پس از خیساندن لباس‌ها در هر محلولی باید آن را به خوبی شست و شو دهید و  استفاده از پودر لباسشویی برای هر لباسی می‌تواند بسیار مناسب باشد.

بنابراین از بین بردن رنگ روی لباس سفید به راحتی انجام خواهد شد و می‌توانید لباس سفید خود را در مهمانی‌ها و مراسم‌ها دوباره بپوشید و از ظاهر زیبای خود لذت ببرید.

چگونه لباس رنگی رنگ گرفته را پاک کنم؟

بسیاری از شما لباس رنگی دارید که آغشته به رنگ می‌شود و باید به دنبال راهی باشید که رنگ را از روی این لباس‌ها پاک کنید و از کثیف شدن آن جلوگیری کنید. برای بسیاری از شما ممکن است سوال باشد که چگونه لباس رنگی رنگ گرفته را پاک کنیم تا بتوانید دوباره لباس رنگی رنگ گرفته را مانند روز اول به راحتی استفاده کنید.

برای این کار باید ابتدا یک تکه پارچه سفید را به  محلول رنگبری لباس مناسب مانند پاک کننده ضدعفونی، الکل، اسپری مو یا هر حلال دیگری که حدود ۹۰ درصد الکل دارد آغشته کنید. سپس پارچه آغشته شده را به صورت ضربه های مداوم بر روی لکه های رنگی روی لباس بریزید و این کار را چند دقیقه به صورت مداوم انجام دهید تا اثر لکه‌ها کم‌تر و کم‌تر شود. پس از آن لباس‌ها را با استفاده از آب گرم به صورت دستی بشورید و  سپس لباس‌ها را در ماشین لباسشویی قرار دهید و با تنظیمات معمولی شروع به شستن آن کنید.

اگر لکه‌های رنگ روی لباس رنگی، بسیار قوی باشند و از بین نروند، باید از پودر شست‌و‌شوی لباس مخصوص استفاده کنید. این پودر را با آب خیلی داغ مخلوط می‌کنید و لباس‌های خود را در آن قرار می‌دهید تا خیس بخورند. پس از ۳۰ دقیقه که لباس‌های رنگی شما خیس بخورند، لکه‌ها کم‌کم محو می‌شوند و لباس شما کاملا تمیز می‌شود و پاک کردن لکه رنگ به راحتی انجام خواهد شد. توجه داشته باشید که پس از خیس‌کردن کردن لباس‌ها در محلول رنگبری لباس باید لباس را در ماشین لباس‌شویی با تنظیمات معمولی قرار دهید تا رنگبری کامل انجام شود. بسیار مهم است که دقت داشته باشید رنگبری را هر چه زودتر انجام دهید و این کار را به تاخیر نیندازید تا اثری از رنگ لباس بر روی لباستان نباشد.

در این جا با روش پاک کردن رنگ روی لباس به خوبی آشنا شدید و دیگر نگرانی از بابت ریختن رنگ بر روی لباس سفید یا رنگی‌تان نخواهید نداشت و می‌توانید به راحتی لکه‌گیری لباس‌ رنگی و لکه‌گیری لباس سفید را انجام دهید و از لباس‌های زیبا و تمیز خود بسیار زیاد لذت ببرید. امیدواریم روش‌های مناسب پاک کردن لباس رنگ‌گرفته را به خوبی یاد گرفته باشید.

برای امتیاز به این پست کلیک کنید
[کل: ۳ میانگین: ۱.۳]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع سایت مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاپ آپ خرید روسری