۰

هر آنچه که در مورد کاغذ سابلیمیشن باید بدانیم

استفاده از کاغذ سابلیمیشن
بازدید 966

نوع کاغذ سابلیمیشن یکی از مهم‌ترین پارامترهایی است که به طور مستقیم، نتیجه‌ی چاپ را تحت شعاع قرار می‌دهد. کاغذهای سابلیمیشن با توجه به کاربردشان در انواع مختلف تولید و روانه‌ی بازار می‌شوند. که ما در این مقاله قصد داریم انواع کاغذهای سابلیمیشن در صنعت چاپ را به شما معرفی کنیم. کاغذ سابلیمیشن a3 و a4 از پر مصرف‌ترین کاغذهای سابلیمیشن در صنعت چاپ هستند، که طرح مد نظر روی آنها پرینت می‌شود و در نهایت با  حرارت ۲۰۰ الی ۲۳۰ سانتی گراد، روی پارچه یا شی مد نظر ترانسفر می‌شود.

در ادامه‌ی مطلب با ما همراه باشید، تا در رابطه با کاغذهای سابلیمیشن و ویژگی‌های آنها با هم گپ و گفت مفصلی داشته باشیم.

کاغذ سابلیمیشن چیست؟

کاغذ سابلیمیشن یا همان کاغذ ترانسفر، یک کاغذ مخصوص چاپ است که با کاغذهای معمولی تفاوت‌های اساسی دارد. در صنعت چاپ لقب حمل کننده را به این کاغذ داده‌اند؛ یعنی در ابتدا طرح مورد نظر روی این کاغذ پرینت می‌شود، سپس دستگاه سابلیمیشن با دمای ۲۰۰ الی ۲۳۰ درجه سانتیگراد در عرض ۱۰ الی ۳۰ ثانیه طرح چاپ شده روی کاغذ را به سطح شی منتقل می‌کند.

کاغذ سابلیمیشن چیست؟

سطح این کاغذ با یک لایه کوتینگ پوشیده شده است؛ کوتینگ ماده‌ای است که وظیفه‌ی جلوگیری از نفوذ جوهر به بافت کاغذ را بر عهده دارد. هر چه میزان، کوتینگ روی کاغذ بیشتر باشد در نهایت طرح‌های چاپ شده، طرح‌های شفاف‌تر و با کیفیت‌تری خواهند بود.

بواسطه‌ی این کاغذ می‌توان زیباترین طرح‌ها را با بالاترین کیفیت ممکن روی اشیاء مختلف چاپ کرد.

تفاوت کاغذ سابلیمیشن با انواع کاغذهای دیگر

کاغذهای سابلیمیشن تفاوت‌های اساسی با کاغذهای معمولی دارند که این تفاوت‌ها عبارت اند از:

  • این کاغذ مقاومت بالایی در برابر گرما و حرارت دارد.
  • سطح کاغذ با یک لایه‌ی کوتینگ پوشیده شده است.
  • این کاغذ چگالی بالایی دارد.
  • این کاغذ قابلیت نگه داشتن جوهر روی سطح خود را دارد.
  • به راحتی کاغذهای معمولی، پاره نمی‌شود.
  • سطح این کاغذ با مواد پر کننده به منظور جلوگیری از نفوذ جوهر به پشت کاغذ، پوشش داده شده است.
  • کاغذ سابلیمیشن به سختی تغییر شکل می‌دهد.

ساختار کاغذ سابلیمیشن

کاغذ سابلیمیشن برای اینکه بتواند یک چاپ با کیفیت و شفاف را بوجود آورد باید ساختار آن یک ساختار اصولی و درجه یک باشد، که در زیر ما به شرح این ساختار می‌پردازیم:

  • خمیر چوب نرم
  • خمیر چوب سخت به منظور بالا بردن مقاومت کاغذ
  • لایه نگهدارنده به منظور انتقال بیشتر جوهر روی سطح شی
  • لایه پر کننده برای جلوگیری از نفوذ جوهر به پشت کاغذ
  • لایه نسوز در راستای مقاومت کاغذ در برابر حرارت

ویژگی‌های انواع کاغذ سابلیمیشن

انواع کاغذ سابلیمیشن - کاغذ سابلیمیشن یونیک

کاغذهای سابلیمیشن باید به خوبی با کوتینگ پوشش داده شوند، تا جوهر را به طور کامل روی شی منتقل کنند، که در نهایت طرح چاپ شده، یک طرح شفاف و واضح از آب دربیاید. اگر کاغذهای کوتینگ از کیفیت مطلوب برخوردار نباشند هر چقدر جوهر و دستگاه سابلیمیشن با کیفیت باشند شما به هیچ عنوان نمی‌توانید شاهد یک نتیجه‌ی خوب و ایده‌آل باشید.

معرفی انواع کاغذهای سابلیمیشن

کاغذهای سابلیمیشن در انواع مختلف تولید و روانه‌ی بازار می‌شوند. کاغذ سابلیمیشن طرح دار، هانسول، رولی، wolf و… نمونه‌هایی دیگر از کاغذهای سابلیمیشن هستند که در رده‌ی پر مصرف‌ترین و محبوب‌ترین کاغذهای سابلیمیشن قرار دارند که در زیر به طور مفصل آنها را به شما معرفی خواهیم کرد.

کاغذ سابلیمیشن کره‌ای

کاغذ سابلیمیشن کره‌ای یا کاغذ ترانسفر بالا، نوعی کاغذ مخصوص چاپ روی پارچه است. این کاغذ به خوبی توسط ماده کوتینگ پوشش داده شده است، طوری که کاغذ حین پرس شدن بالای ۹۵ درصد از جوهر را روی پارچه یا تیشرت ترنسفر می‌کند، چنانچه می‌توان برای چاپ پر رنگ‌ترین و با کیفیت‌ترین طرح‌ها روی این کاغذ حساب باز کرد.

کاغذهای سابلیمیشن کره‌ای در کنار مزایا از معایبی نیز برخوردار هستند. برای مثال دیر خشک شدن کاغذ پس از پرینت طرح روی آن، یکی از اصلی‌ترین معایب این کاغذ است؛ به گونه‌ای که اگر با کاغذی که جوهر آن به اندازه‌ی کافی خشک نشده باشد بخواهید چاپ لیوان را انجام دهید، پس از اتمام چاپ، شاهد نقطه‌ یا لکه‌هایی روی لیوان خواهید بود، که همین امر افول کیفیت کار را در پی دارد. کاغذهای سابلیمیشن کره‌ای در سایزهای  a3 و  a4 و در بسته‌های ۱۰۰ تایی تولید و روانه‌ی بازار می‌شوند.

کاغذ سابلیمیشن هانسول

کاغذ هانسول یکی از قدیمی‌ترین و با سابقه‌ترین کاغذهای ترانسفر است. کیفیت بالای این کاغذ بخوبی توانسته رضایت مشتریان خود را نه تنها در ایران بلکه در اکثر کشورهای دنیا جلب کند. این کاغذ توسط ماشین آلات روز دنیا در رول‌های ۵۰۰، ۳۰۰ و ۲۰۰ متری تولید و به بازار عرضه می‌شود.

برخی از کاغذهای سابلیمیشن به گونه‌ای طراحی شده‌اند که فقط می‌توان از یک نوع جوهر یا پرینتر خاص برای چاپ روی آنها استفاده کرد. اما کاغذ سابلیمیشن هانسول بدون هیچ محدودیتی می‌تواند با انواع جوهر و پرینتر سازگاری داشته باشد؛ به کمک این کاغذ می‌توان با کیفیت‌ترین و پر رنگ‌ترین طرح‌ها را روی انواع پارچه، تیشرت، روسری و … چاپ کرد.

کاغذ سابلیمیشن یونیک

کاغذ سابلیمیشن رول

کاغذ سابلیمیشن رول

کاغذ سابلیمیشن یونیک یکی دیگر از انواع کاغذهای سابلیمیشن است، که در رده‌ی پر مصرف‌ترین کاغذهای سابلیمیشن قرار دارد. سطح براق و مسطح این کاغذ می‌تواند روی شفاف‌تر بودن و پررنگ‌تر بودن نتیجه‌ی چاپ تاثیر مستقیم داشته باشد. از این رو بسیاری از حوزه‌ها از این کاغذ برای چاپ عکس‌های آتیله‌ای، چاپ کاتالوگ و بروشور، چاپ روی پارچه و تیشرت، چاپ روی لیوان و بشقاب و… استفاده می‌کنند.

کاغذ یونیک یکی از بهترین و با کیفیت‌ترین کاغذهایی است  که برای چاپ انواع عکس‌های آتیله‌ای، چاپ روی پارچه، و.. از آن استفاده می‌کنند.

کاغذ سابلیمیشن رول

کاغذ سابلیمیشن رول به سبب داشتن کیفیت مطلوب، در صنعت چاپ مورد توجه عموم قرار گرفته است. این کاغذ در رول‌های ۱۵۰ متری با عرض ۱۶۰ سانتی متر به بازار عرضه می‌شود.

اگر به‌دنبال کاغذی هستید که یک طرح زیبا با بالاترین کیفیت ممکن را برای شما چاپ کند می‌توانید روی کاغذهای سابلیمیشن رول حساب باز کنید.

۹۰ درصد کیفیت طرح‌هایی که چاپ می‌شوند بستگی به کاغذ سابلیمیشن دارند. در حال حاضر با پیشرفت تکنولوژی، روزانه کاغذهای سابلیمیشن با کیفیت‌های بهتری هم روانه‌ی بازار می‌شوند. طرح‌هایی که روی این کاغذها چاپ می‌شوند در نهایت توسط دمایی که از دستگاه سابلیمیشن ساطع می‌شود روی پارچه یا شی مد نظر ترانسفر می‌شوند. ما در این مقاله سعی کردیم که مطرح‌ترین کاغذهای سابلیمیشن را به شما معرفی کنیم. امیدواریم توانسته باشیم رضایت شما را در این باره جلب کنیم.

برای امتیاز به این پست کلیک کنید
[کل: ۱ میانگین: ۵]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع سایت مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاپ آپ خرید روسری