۰

همه چیز در مورد کت مردانه

بازدید 597

کت پوشاکی است که معمولا آستین‌های بلندی دارد که هم توسط آقایان و هم بانوان و به منظور گرمایش و مد مورد استفاده قرار می گیرد. کت مردانه یکی از پر استفاده‌ترین پوشاک برای آقایان به حساب می‌آید و معمولا آقایان در میهمانی‌ها و مراسم رسمی و اداری از این پوشش استفاده می‌کنند. اما انتخاب مناسب کت یکی از مهمترین معیارها برای آقایان می باشد. کت مردانه مناسب باعث می‌شود ظاهر شما را مرتب‌تر نشان می‌دهد. برای انتخاب کت مناسب ابتدا باید بفهمید چه کتی به شما می‌آید که برای فهم این موضوع نیز نیاز به آشنایی با انواع کت مردانه دارید. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا انواع کت مردانه را با هم بررسی کنیم.

انواع کت مردانه

همانطور که گفته شد، کت مردانه را میتوان بر اساس معیارهای مختلف به انواع مختلفی تقسیم کرد. این معیارها عبارت اند از:

دکمه

در مورد دکمه کت‌ها هم باز به دو دسته تعداد ردیف کت و تعداد کت تقسیم می شود.

  • بر حسب تعداد ردیف دکمه ها

الف) بعضی از کت ها هستند که دارای دو ردیف دکمه هستند. این مدل کت‌ها حالتی رسمی‌تر دارند و می‌توانند ۶ یا ۸ دکمه داشته باشند. کت‌های دارای ۶ دکمه؛ یقه‌های پهن‌تر دارند و باعث می‌شوند که شانه‌ها پهن‌تر به نظر بیایند.

در این مدل کت قسمتی از پارچه در زیر دکمه‌ها قرار می‌گیرد و همین میزان پارچه اضافی مصرفی در این نوع کت در دوران جنگ جهانی که پارچه کمیاب بود باعث شد کت‌ها شکل ساده‌ترین پیدا کنند و از آن زمان تا به امروز کت‌هایی با ردیف یک دکمه بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته هنوز کت‌های شش دکمه جزو خاص ترین کت‌ها محسوب می شوند.

  • در کت‌هایی با یک ردیف دکمه، دو لبۀ کت کاملا روی هم قرار می‌گیرند و دکمه‌ها بسته می‌شوند. این نوع کت‌ها بین ۱ تا ۴ دکمه دارند که کت‌های دو یا سه دکمه از رایج‌ترین انواع آن ها هستند.
  • تعداد دکمه

الف) یک دکمه

معمولا برای مجالس خیلی رسمی استفاده می شود. نکته ای که در مورد این کت وجود دارد این است که دکمه آن حتما باید بسته باشد جز وقتی که نشسته‌اید.

ب) دو دکمه

کلاسیک‌ترین نوع کت برای مردان است که برای همه اندام‌ها نیز مناسب است. دکمه اول این کت باید همیشه بسته باشد و دکمه پایین آن باز.

پ) سه دکمه

این نوع کت افراد را قد بلندتر نشان می دهد. وضعیت دکمه‌ها در این کت مشابه کت دو دکمه است با این تفاوت که دکمه اول می‌تواند باز یا بسته باشد.

مدل یقه

در کت مردانه معمولا ۳ مدل یقه به کار می‌رود. یک مدل یقه از قسمت بالایی دارای بریدگی بوده و با زاویه کم به صورت باریک تا بالای سینه قرار می‌گیرد. به این مدل یقه notch  می گویند.

مدل دیگر یقه کت مردانه peak نام دارد. این مدل زاویه‌های تیزی به سمت شانه ها دارد.

آخرین مدل یقه در کت مردانه که بیشتر با تاکسیدو و در مراسمات رسمی استفاده می شود شال Shawl نام دارد.

انوع جیب

استاندارد تعداد جیب در کت مردانه، یک کت رویس سینه سمت چپ کت است. رسمی ترین مدل جیب در کت مردانه، مدل ساده آن است که به صورت یک بریدگی بدون هیچ در یا برجستگی در آن است.

مدل های دیگری مثل جیب در دار یا زاویه دار نیز وجود دارد.

برش پشت کت

در مدل پشت کت هم معمولا ۳ مدل برش وجود دارد که با نام های آمریکایی، ایتالیایی و انگلیسی شناخته می شود.

  • ایتالیایی

این نوع کت هیچ برشی در پشت خود ندارد و معمولا فیت جذاب تری دارند. در این نوع کت اگر دستتان را داخل جیب بگذارید، پشت کت کمی چین می خورد.

  • آمریکایی

این نوع کت با وجود ۱ برش در پشت معمولا طرفداران کمتری دارد، چرا که حالت قرارگرفتن پشت کت زمانی که دست ها داخل جیب قرار می گیرند، زیاد مناسب نیست

  • انگلیسی

این مدل کت مردانه با داشتن دو برش در پشت خود امکان حرکات آزادانه‌تری را به افراد می‌دهد. اگر فرد دستش را داخل جیبش قرار دهد؛ به دلیل وجود دو برش در پشت کت از چروک شدن آن جلوگیری می کند.

اکنون که با همه مدل‌های کت مردانه آشنا شدیم می‌توانیم مناسب‌ترین کت را متناسب با اندام و سلیقه خودمان انتخاب کنیم.

برای امتیاز به این پست کلیک کنید
[کل: ۰ میانگین: ۰]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع سایت مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاپ آپ خرید روسری