۰

موضوع ویژه جشنواره مد و لباس فجر مشخص شد

بازدید 408

“فرّ گلستان” با هدف به تصویر کشیدن شکوه و عظمت استان گلستان، به عنوان موضوع ویژه نهمین جشنواره مد ولباس فجر تعیین شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا نخستین نشست هم‌اندیشی و سیاست‌گذاری نهمین جشنواره مد و لباس فجر، با حضور حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، ابوالقاسم شیرازی رییس اتحادیه پوشاک، صدیقه پاک بین دبیر هشتمین جشنواره مد و لباس فجر ، نمایندگان انجمن‌ها و اتحادیه‌های تخصصی نساجی، طراحی، پوشاک و زیور آلات و جمعی از اساتید دانشگاه در معاونت هنری وزارت ارشاد برگزار شد.

در این نشست مریم کریمی یکی از طراحان لباس حوزه عفاف و حجاب با پرداختن به برخی مشکلات در دوره گذشته از جمله ضرورت اهمیت بخش عفاف و حجاب، نیاز به فضای بیشتر برای این حوزه، شفافیت داوری ها و نیز آموزش بیشتر برای بحث مجموعه سازی، گفت: نیاز داریم تا برخی ابهامات در حوزه مجموعه سازی برطرف شود.

مینو پدرام نایب رییس انجمن طراحان لباس و پارچه نیز در این نشست گفت: بعد از اتفاق های خوب این چند دوره اخیر، زمان جریان سازی کلی در سطح جامعه توسط جشنواره بیش از گذشته احساس می شود.

زارع استاد دانشگاه و از مدرسان دوره های آموزشی دوره های گذشته نیز خواستار یکپارچه سازی سرفصل های علمی برای حضور در جشنواره شد و گفت: باید زمینه دستیابی به سرفصل های اصلی در این جشنواره برای همه طراحان فراهم شود.

در ادامه حمید قبادی با قدردانی از حضور کارشناسان این حوزه و دبیران دوره گذشته، تصریح کرد: از این پس هر دو هفته، جلسات مستمر با حضور کارشناسان برگزار می شود تا با آسیب شناسی کافی جشنواره، شاهد بهبود کیفی نهمین دوره این رویداد فرهنگی باشیم.

وی با پاسخ به برخی مسایل مطرح شده در این نشست، افزود: بخش ویترین ملی در دوره گذشته نماد افتخار و عزت جشنواره بود که در بهترین سطح خود و با حضور تولیدکنندگان برتر ایرانی اجرا شد.

وی درباره بحث جریان سازی نیز گفت: با همکاری اتحادیه پوشاک، کارگروه تامین مواد اولیه و وزارت صمت، ۱۷۰ طرح از آثار ارائه شده در بخش نمایش، به تولید انبوه رسیده و توانستیم به شکل کاربردی از این آثار استفاده کنیم.

در این نشست همچنین خانم ها نغمه کیومرثی، مینا کنی، مجیدی، خرمدره و آقایان صادقی، توکلی و حیدری نیز در سخنانی مشکلات دوره قبل را بررسی کردند.

جشنواره مد و لباس فجر

در ادامه این نشست، شیرازی، رییس اتحادیه پوشاک با تاکید بر رویکرد حمایتی اتحادیه پوشاک از طرح های ارایه شده در جشنواره فجر، افزود: این جشنواره توانسته زمینه بهره مندی تولیدکنندگان پوشاک را از نیاز جامعه برطرف سازد و در همه مراحل دوشادوش کارگروه ساماندهی خواهیم بود.

میر محمدصادق، دبیر بخش فرهنگی جشنواره نیز در این نشست از تحقیق چند ماهه کارگروه درباره رویکرد این سازمان سخن گفت و افزود: با بررسی های مستمر برای نهمین دوره جشنواره و به منظور هویت سازی، توجه به گستره ارزشمند هنری شمال شرقی کشور و هنر بومی ایرانی در استان های گلستان و خراسان شمالی، پیشنهاد می کنیم رویکرد مفهومی کلی این دوره از جشنواره به منظور به تصویر کشیدن شکوه و عظمت استان گلستان، “فرّ گلستان”  باشد.

در ادامه حاضران پس با موافقت با این نگاه مفهومی، نظرات خود را ارائه کردند.

منبع: پایگاه خبرگزاری تسنیم

برای امتیاز به این پست کلیک کنید
[کل: ۰ میانگین: ۰]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع سایت مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاپ آپ خرید روسری