۰

لباس تیم پارالمپیک ایران در مراسم افتتاحیه

لباس تیم ملی در پارالمپیک توکیو
بازدید 598

هرساله با شروع مسابقات المپیک و پارالمپیک، لباس کاروان ایران، سوژه رسانه‌ها می‌شود. علاوه بر این، توسعه شبکه‌های اجتماعی باعث شده است تا لباس کاروان ورزشی ایران بیشتر از گذشته مورد توجه قرار بگیرد. در مسابقات توکیو مانند دوره‌های قبل، اظهار نظرهای متفاوتی در رابطه با لباس تیم پارالمپیک وجود داشت. اگر شما هم می‌خواهید با طراحی لباس کاروان پارالمپیک و ویژگی‌های آن آشنا شوید، در ادامه مطلب ما را همراهی کنید.

لباس تیم ایران در پارالمپیک توکیو 2021

 

لباس تیم کاروان ایران در  پارالمپیک

تیم ورزشی ایران در مسابقات جهانی، مسابقات المپیک و پارالمیپک بسیاری شرکت کرده است. مقایسه عکس‌های ورزشکاران ایرانی نشان می‌دهد که کاروان ایران همیشه از کت و شلوارهای رنگی به همراه کروات‌های هم‌رنگ برای لباس کاروان استفاده می‌کند.

به عنوان مثال، در مراسم افتتاحیه المپیک و پارالمپیک سیدنی، لباس ورزشکاران آقا، کت و شلوارهایی خاکستری با پیراهن‌های راه‌راه سفید و قرمز بود. همچنین، در مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۰۴ آتن، لباس کاروان ورزشی ایران برای آقایان، کت و شلوار سورمه‌ای با لباس کرم و برای خانم‌ها، مانتو و شلوار سورمه‌ای با مقنعه کرم طراحی شده بود.

در سال ۲۰۰۸ کاروان ورزشی ایران با لباس‌هایی مشابه دوره‌های قبل، با رنگ سفید و سبز راهی پکن شدند. اگرچه انتظار می‌رفت که لباس تیم پارالمپیک زنان و مردان در سال ۲۰۱۲ تفاوت‌هایی با سال‌های پیش داشته باشد، اما همچنان، طراحی لباس تیم پارالمپیک مشابه دوره‌های قبل بود. این لباس‌ها در رنگ‌بندی و برخی طراحی‌های روی لباس با دوره‌های قبل تفاوت داشتند.

 

لباس تیم پارالمپیک در افتتاحیه

به گونه‌ای که برای خانم‌ها از مانتو شلوارهایی به فرم مدرسه با رنگ سورمه‌ای و آبی استفاده کردند.هم‌چنین برای آقایان از کت و شلوار ساده به رنگ سورمه‌ای و آبی استفاده شده بود.

لباس مسابقات المپیک دوره بعد با حاشیه‌های بسیار زیادی رو به رو بود. به گونه‌ای که کمیته ملی المپیک مجبور شد تا در کمترین فرصت لباس طراحی شده را تغییر دهد. لباس اولیه المپیک ریو برای آقایان، کت آبی رنگ با شلوار سورمه‌ای و لباس آجری رنگ بود و همین رنگ‌ها برای مانتو و شلوار خانم‌ها استفاده شده بود.

بعد از حاشیه‌های بسیار، کمیته ملی المپیک مجبور شد تا لباس پارالمپیکی ها را تغییر دهد. به طوری که کمیته ملی المپیک در یک اقدامی غیرمنتظره و بدون اعلام رسمی، طراحی لباس کاروان خود را به طراح لباسی به نام کامران بختیاری واگذار کرد.

لباس کاروان پارالمپیک توکیو ۲۰۲۱

تجربه طراحی لباس تیم پارالمپیک برزیل باعث شد تا برای تولید لباس ورزشی کاروان ایران در المپیک‌های بعدی از کارگروه مد و لباس استفاده شود تا پیشنهادهای طراحی این لباس حداقل دو سال قبل از المپیک اتفاق بیفتد. در سال ۱۳۹۸ کمیته ملی المپیک در فراخوانی از طراحان لباس درخواست طراحی لباس تیم المپیک و پارالمپیک ایران را مطرح کرد.

اگرچه بیشتر کشورهای حاضر در المپیک، طراحی لباس‌های خود را انجام داده بودند و رونمایی از لباس‌های آن‌ها به پایان رسیده بود، اما کمیته ملی المپیک در مرحله انتخاب طرح قرار داشت. بعد از این فراخوان بیش از صد طرح به دبیرخانه ارسال شد و در نهایت طرح لباس فعلی از بین تمامی طرح‌ها به عنوان لباس مراسم افتتاحیه پارالمپیک انتخاب شد.

لباس کاروان پارالمپیک 2021

بعد از انتخاب طرح مناسب، کمیته ملی المپیک برای عقد قرارداد و همکاری، حامی لباس رسمی کاروان را انتخاب کرد. مزون ایران زمین به عنوان مجری دوخت لباس زنانه کاروان پارالمپیک و المپیک توکیو معرفی شد.

نقدهای بسیار زیادی به لباس تیم پارالمپیک ورزشی ایران وارد شد. اگرچه، بسیاری از تولیدکنندگان خارجی حاضر به طراحی لباس تیم ملی ایران با قیمت پایین‌تر بودند، اما کمیته ملی المپیک تصمیم گرفت تا با حمایت از تولید داخلی، از طرح‌ انتخاب شده داخلی استفاده کند.

البته به دلیل حاشیه‌های ایجاد شده نسبت به طراحی و دوخت این لباس، تصمیم بر این شد که ورزشکاران ایرانی و سایر نمایندگان کاروان ایران، به‌جای پوشش رسمی با پوشش ورزشی در افتتاحیه مراسم المپیک شرکت کنند. در نهایت لباس تیم پارالمپیک در افتتاحیه برای آقایان، کت و شلوار طوسی رنگ به همراه پیراهن مشکی و برای خانم‌ها، مانتو شلوار طوسی رنگ با یقه و سر آستین طرح گل، نهایی شد.

ما در این مقاله در رابطه با لباس تیم پارالمپیک توکیو ۲۰۲۱ صحبت کردیم. اگرچه، لباس المپیک و پارالمپیک ورزشکاران ایرانی همیشه با حساسیت‌هایی روبه‌رو است؛ اما لباس تیم ملی در این مسابقات به دلیل یک‌دست بودن طرح و رنگ لباس‌ها، زیبایی خاصی نسبت به سال‌های گذشته داشت.

در صورت داشتن هر گونه نظر در رابطه با لباس تیم پارالمپیک ۲۰۲۱ می‌توانید زیر همین پست نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

 

برای امتیاز به این پست کلیک کنید
[کل: ۰ میانگین: ۰]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع سایت مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاپ آپ خرید روسری