۰

فشن بلاگر

بازدید 498

فشن بلاگر به وبلاگ نویسی گفته می‌شود که به صورت تخصصی در زمینه  مد و لباس فعالیت می‌کند و سعی می‌کند با استفاده از ابزارهای فضای مجازی مانند وبلاگ، شبکه‌های اجتماعی و … به تولید محتوا بپردازد. این محتوا می‌تواند در قالب متنی، تصویری یا ویدئویی باشد.

فشن بلاگر یا مدنویس می‌تواند یک پسر یا دختر جوان باشد البته در بسیاری از موارد این بلاگرها افراد نسبتا مسنی نیز هستند و از تجربه خوبی در این زمینه برخوردار اند. وظیفه اصلی این نویسندگان معرفی برندها، رویدادها و طرح‌های مختلف است.

بلاگرها را می‌توان رسانه‌ی تبلیغاتی غیر رسمی برای برندهای مطرح دنیا دانست. فشن بلاگرها لزوما تخصص آکادمیک در زمینه مد و لباس ندارند. چه بسا بسیاری از فشن بلاگرها صرفا به دلیل استفاده از محصولات مختلف و توانایی تبلیغ و نقد صحیح محصولات توانسته‌اند به این جایگاه دست پیدا کنند.

مدل‌های درآمدی فشن بلاگرها

روش‌های درآمدزایی مدنویس‌ها را می‌توان به سه دسته کلی تقسیم کرد:

  1. تبلیغات مستقیم محصولات:

 در این روش فشن بلاگر در وبلاگ یا صفحات اجتماعی خود به صورت مستقیم به معرفی محصول می‌پردازد. مثلا تصویری از محصول را به اشتراک می‌گذارد و دنبال‌کنندگان خود را به خرید آن ترغیب می‌کند.

  1. فروش شخصی محصول:

در این روش  مدنویس خود به صورت مستقیم اقدام به فروش محصولی خاص می‌کند. البته این روش به دلیل سختی‌های خاص خود کمتر مورد استقبال فشن بلاگرها قرار می‌گیرد.

  1. انتشار تصاویر مکان‌های خاص:

در این روش مکان‌هایی مانند هتل، رستوران، مراکز تفریحی و … از فشن بلاگر درخواست می‌کنند تا در محل آنها حضور پیدا کند و در آن مکان تصاویری از خود به اشتراک بگذارد و زمینه تبلیغ مکان را فراهم ‌کند.

میزان درآمد فشن نویس نیز به موارد مختلفی بستگی دارد. به عنوان مثال در شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، اینستاگرام، لینکدین، یوتیوب و … پارامترهای تاثیرگذار در قیمت تبلیغات یک مدنویس، تعداد فالوور(دنبال کننده)، تعداد بازدید پست‌ها، میانگین لایک، میانگین کامنت و … است.

آیا فشن بلاگر همان اینفلوئنسر است؟

خیر، بین وبلاگ نویس و اینفلوئنسر تفاوت‌هایی وجود دارد. البته هر دو دسته از این افراد را می‌توان در بسیاری از مواقع به عنوان منابع رسانه‌ای غیر قابل اعتماد در نظر گرفت.

اولین نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است: در حالی که اکثر وبلاگ نویسان به دلیل تعداد فالوور زیاد اینفلوئنسر در نظر گرفته می‌شوند، ولی اکثر اینفلوئنسرها وبلاگ نویس نیستند.

ساده ترین راه برای تشخیص یک وبلاگ نویس  از اینفلوئنسر نیز داشتن وب سایت(وبلاگ) شخصی است. وبلاگ ها همیشه برای به اشتراک گذاشتن دیدگاه‌های شخصی از یک فرد در موضوعی خاص است. زمانی که وبلاگ ها تقریبا یک دهه پیش به محبوبیت در میان افراد رسیدند، صنعت مد و طراحی لباس با رشد چشمگیری مواجه شد چرا که استفاده از ای نظرفیت در فضای مجازی باعث شده بود تا مد برای افراد بیشتری قابل دسترسی باشد. قبل از آن فقط کسانی که از ژورنال‌ها استفاده می‌کردند و یا در رویدادهای مد و لباس شرکت‌ می‌کردند، به راحتی به ترندها و مطالب داغ مد و لباس دسترسی داشتند.

اینفلوئنسرها نیز افرادی هستند که عمده فعالیت آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی است. آنها نیازی به راه اندازی وبلاگ ندارند و به طور معمول از یک پلتفرم، معمولا Instagram، به عنوان رسانه اجتماعی اصلی خود استفاده می کنند. نام تجاری آنها زندگی آنهاست و با خرج کردن از این نام تجاری خود پول در می‌آورند.

بنابراین تفاوت اصلی بین وبلاگ نویسان و اینفلوئنسرها به مدل کسب درآمد آنها بستگی دارد در حالی که وبلاگ نویسان با تولید محتوا دیدگاه شخصی خود درباره محصولات را منتشر می‌کنند ، اینفلوئنسرها به تبلیغ مستقیم محصولات متناسب با سبک زندگی خود می‌پردازند.

توصیه به علاقمندان مد نویسی

اگر شما نیز به دنبال آن هستید که به یک فشن بلاگر تبدیل شوید، نکات زیر را در راه رسیدن به هدف خود در نظر بگیرید:

  1. هدف خود را از فشن بلاگر بودن مشخص کنید.
  2. چه تفاوتی با سایر فشن بلاگرها دارید؟

اگر هدف مشخصی از این کار ندارید و یا تفاوتی با سایر بلاگرها ندارید، پس به هیچ وجه سراغ این کار نروید. توصیه من به شما این است که نه تنها در این کار بلکه در هر کسب و کار دیگری بدون جواب دادن به این دو مورد فعالیت خود را آغاز نکنید چرا که احتمالا سرانجام خوبی نخواهد داشت.

  1. پلتفرم مناسب کارتان را شناسایی کنید.

برای هر کسب و کاری بسترهای مختلفی برای فعالیت وجود دارد. شما در این گام باید بهترین پلتفرم را انتخاب کنید. برای این کار به سایر رقبای خود نگاهی بیندازید. آنهایی که در وبلاگ فعالیت می‌کنند وضعیت بهتری دارند یا فعالان شبکه اجتماعی؟ اگر فعالان شبکه اجتماعی موفق ‌تر هستند، کدام شبکه اجتماعی؟ (بدون شک یک فشن بلاگر ایرانی اگر مخاطبانش ایرانیان باشند، در پینترست Pinterest، موفقیت چشمگیری نخواهد داشت.)

  1. ابزار تولید محتوای خود را اماده کنید.

یک تولیدکننده محتوا بدون ابزار کاری از پیش نخواهد برد. اگر فقط قصد تولید محتوای متنی دارید، پس برای شروع فقط به یک قلم و کاغذ احتیاج خواهید داشت ولی اگر می‌خواهید تصاویر با کیفیت تولید کنید، فیلم‌های آموزشی بسازید یا پادسکت تولید کنید باید ابزار مناسب را داشته باشید و نحوه کار آن را نیز بلد باشید.

البته برای شروع نیاز به تهیه ابزارآلات گران قیمت ضبط صدا و تصویر نخواهید داشت، اگر یک گوشی هوشمند داشته باشید، بخش مهمی از ابزارآلات برای شما فراهم شده است. شاید بپرسید چطور؟ پاسخ من این خواهد بود: با جستجو در اینترنت کتاب استودیوی جیبی نوشته ژان بقوسیان را بیابید. پس از آن به راحتی خواهید توانست از گوشی خود به عنوان یک استودیوی مجهز ضبط صدا و تصویر استفاده کنید.

  1. به تولید محتوا بپردازید
  2. به دنبال راه میان بر نباشید

از روزهای ابتدایی کار سعی کنید تا با تلاش خودتان به هدف برسید. استفاده از فالوورهای فیک، بازدیدهای بدون کیفیت، استفاده از تصاویر دیگران و … نه تنها برای شما فایده ای نخواهد داشت بلکه به اعتبار شما نیز لطمه خواهد زد.

  1. به صورت مداوم پست بگذارید

چه در وبلاگ و چه در شبکه‌های اجتماعی برای بهتر دیده شدن باید فعالیت مستمر داشته باشید. البته در این مورد زیاده روی نیز نکنید. منتشر کردن بیش از یک پست در وبلاگ و یا حداکثر دو پست در شبکه های اجتماعی به صورت روزانه باعث می‌شود بخش زیادی از فعالیت‌های تان توسط بخش زیادی از مخاطبان‌تان نادیده گرفته شود.

در این مقاله با مدنویسی و نکات ریز و درشت آن آشنا شدیم. در مقالات بعدی سعی خواهیم کرد تا نمونه های موفق از فشن بلاگرهای ایرانی و خارجی را به شما معرفی کنیم. با مقالات بانک روسری ایران همراه باشید.

برای امتیاز به این پست کلیک کنید
[کل: ۰ میانگین: ۰]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع سایت مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاپ آپ خرید روسری