۰

شال و روسری در هزار توی انتخاب

بازدید 494

امروزه از شال و روسری در جوامع و فرهنگ‌های مختلف به اشکال متنوعی استفاده می‌شود. در فرهنگ غربی آقایان از دستمال گردن برای زیبایی استفاده می کنند و خانم‌ها نیز از روسری و شال به عنوان یک اکسسوری استفاده می‌کنند.

اکسسوری (accessory) به هر گونه لوازم جانبی غیر از پوشاک که در کنار لباس‌های پوشیدنی استفاده می‌شود، گفته می‌شود.

تمایل به زیبایی و زیباتر دیده شدن از خصوصیات همیشگی انسان هاست و پوشاک همیشه حرف اول را در جلوه‌گری و زیبایی زده است.
زیبا بودن در عین حفظ شئونات اسلامی یک از نکات مهم برای زنان ایرانی است. همیشه از چادر به عنوان وسیله‌ای برای حفظ حجاب اسلامی یاد می‌شود ولی علاوه بر چادر، شال و روسری نیز جزو روش‌های حفظ حجاب برای خانم های ایرانی است اما انتخاب بین شال و روسری همواره یکی از دوراهی‌های سخت برای خانم‌ها به شمار می‌رود. خیلی از خانم‌ها اعتقاد دارند که شال کلا بهتر است و یا روسری با هر لباسی مناسب است اما باید به این نکته توجه داشت که نه شال و نه روسری به تنهایی بهتر و یا بدتر نیستند؛ مهم این است که از شال و روسری در زمان و مکان مناسب استفاده کنیم و آنها را با لباس های مناسب همراه کنیم.
شال و روسری برای مانتو یا لباس‌های زنانه یک اکسسوری مهم به شمار می‌رود، چرا که در بالاترین بخش از لباس‌های شما قرار می‌گیرد و البته هماهنگ بودن آن با فاکتورهای مختلف همان چیزی است که تفاوت یک انتخاب درست را با انتخاب اشتباه تعیین می‌کند.

قطعا برای همه‌ی خانم‌ها پیش آمده است که در دوراهی عجیب شال و روسری مانده‌اند. اگر شما هم از آن دسته از بانوانی هستید که میان انتخاب شال و روسری گرفتار شده‌اید، با ما در این مقاله همراه باشید:

شال و روسری؛ کدام برای چه زمانی؟

شال و روسری کامل کننده ی جذابیت و زیبایی صورت شماست. هر قدر هم لباس‌ها و کفش گران قیمت بپوشید، بازهم روسری و شال حرف آخر را در جذابیت شما می‌زنند. پس انتخاب درست میان شال و روسری در شیک پوشی شما حرف اول را می زند.

همانطور که گفته شد انتخاب میان شال و روسری به لباس و مکان و نوع صورت و پوست افراد بستگی دارد. البته لازم به ذکر است که تمامی این نکات جنبه زیبایی شناختی و …. دارد و رعایت این نکات کاملا به سلیقه شخص برمی‌گردد.

رسمی یا اسپرت؛ چه مهمانی دعوت شده اید؟

به طور کلی شال حالتی امروزی‌تر و اسپرت دارد و در مقابل آن روسری رسمی‌تر است. اما این اصل بسته به طرح و رنگ روسری و شال و نحوه بستن آنها روی سر می‌تواند تغییر کند.

برای مثال برای یک مهمانی دوستانه یک تیپ اسپرت به همراه یک شال و یا روسری شیک و ساده تصویر بسیار خوبی از شما بر ذهن اطرافیان و دوستان شما ایجاد می‌کند اما برای یک مهمانی رسمی روسری گزینه کاملا مناسب‌تری است.

در مورد لباس هم در صورتی که شما یک مانتو رسمی داشته اید، قطعا گزینه انتخابی شما باید روسری باشد. در مقابل در فصل بهار و تابستان که مانتو ها خنک و به طور کلی اسپرت می‌شوند، شال مناسب تر است.

جوان پسندانه

نکته دیگری که باید در هنگام انتخاب میان شال و روسری در نظر داشته باشید، این است که شال جوان‌پسندتر است، بنابراین اگر نمی‌خواهید که سن شما کم‌تر از آن چیزی که هست به نظر برسد، به سمت روسری بروید.

اضافه وزن و لاغری

اگر روسری را انتخاب می‌کنید، باید بدانید که روسری‌های پهن و بزرگ اگر ساده و تک رنگ باشند، شما را لاغرتر و اگر شلوغ و چند رنگ باشند، شما را با کمی اضافه وزن نشان خواهند داد.

رنگ پوست

یکی دیگر از نکات مهم در انتخاب میان شال و روسری رنگ پوست افراد است. به عنوان مثال برای یک پوست روشن، شال و یا روسری با رنگ‌های قوی مثل قرمز یا آبی و یا سبز کاملا مناسب است. در حالی که افراد با پوست تیره نباید روسری و یا شال‌هایی با رنگ‌های مات و یا کدر سر کنند.

آب و هوا

یکی دیگر از موضوعات پارامترهای مهم در انتخاب روسری، نوع آب و هوا است. برای مثال در فصول سرد سال استفاده از روسری زمستانه و شال زمستانه توصیه می‌شود.

نوع صورت

در صورت های بیضی بیشتر مدل های شال و روسری برای فرد مناسب است و  فرد می‌تواند به دلخواه روسری و یا شال را انتخاب کند.  در صورت های مستطیلی  طول صورت از عرض آن بزرگتر است. در این حالت باید شال و روسری طوری انتخاب شود که طول صورت کم و لبه های تیز صورت گرد شود. اگر تا به حال به نوع صورت خود در انتخاب روسری یا شال دقت نکرده‌اید، توصیه ما به شما این است که مقاله‌ی ما با عنوان  «با رعایت این نکات در انتخاب شال و روسری، شیک‌پوشی را تجربه کنید» را از دست ندهید.

با وجود تمامی نکات بالا باید توجه کرد که انتخاب درست میان شال و روسری و نحوه بستن آن‌ها در زمان و مکان‌های مختلف تفاوت زیادی در ظاهر شما ایجاد می‌کند.  به قول Edith Head طراح مشهور لباس “شما به هر آنچه می خواهید، می رسید اگر برایش درست لباس پوشیده باشید!”

تحقیقات نشان داده است که ۹۰ درصد افراد فقط بر روی ظاهر و بدون داشتن کمترین اطلاعاتی در مورد افرادی که با آنان معاشرت دارند قضاوت می کنند اصلا به همین علت تولستوی میگه: “هنگام ورود لباست و هنگام خروج حرفات شخصیتت رو نشون میدن.”

پس برای آن که در نگاه اول تصور خوبی از خودتان در نگاه دیگران ایجاد کنید، اهمیت دادن به انواع پوشش و پوشش سر را جدی بگیرید. همچنین برای خرید روسری زمستانی و انواع دیگر روسری، می‌نوانید به سایت بانک روسری مراجعه کنید.

برای امتیاز به این پست کلیک کنید
[کل: ۰ میانگین: ۰]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع سایت مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاپ آپ خرید روسری