۰

راه کارهایی برای ست کردن رنگ لباس

بازدید 862

ست کردن رنگ لباس در کنار توجه به فرم بدن یک استایل ایده آل به شما می‌دهد. ست کردن رنگ لباس یکی از نکاتی است که، اگر در استایل خود، آن را مورد توجه قرار دهید، باعث جذابیت بیشتر استایل شما می‌شود، علاوه بر این یک حس اعتماد به نفس و حس خوب درونی، به شما می‌دهد، چرا که ست کردن لباس باعث می‌شود، حس خوبی از طرز پوشش خود داشته باشید.

گرچه ست کردن لباس مزایای زیادی، برای افزایش جذابیت و بهتر شدن استایل شما دارد، اما لازم است تا نکاتی را در این مورد رعایت کنید، به عنوان مثال؛ توجه به رنگ‌هایی که با هم ست می‌کنید، توجه به همخوانی لباس با فرم بدن و …

ما در این مقاله، بیشتر به نحوه‌ی ست کردن بر اساس رنگ‌ لباس‌ها، خواهیم پرداخت، پس اگر شما هم جزو علاقه مندان به مد، فشن و ست کردن هستید، یا می‎خواهید لباستان را با رنگ‌های مناسب ست کنید، پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

چند پیشنهاد برای ست کردن رنگ لباس

چند پیشنهاد برای ست کردن رنگ لباس

ست کردن لباس بر اساس رنگ، شاید در نگاه اول کار ساده‌ای به نظر برسد، اما اگر شما شناختی از رنگ‌های مکمل و رنگ‌هایی که با هم همخوانی ندارند، نداشته باشید، با ست کردن رنگ‌های نامناسب، باعث می‌شوید که استایل شما غیر حرفه‌ای به نظر برسد و جذابیتی نداشته باشد.

البته که موضوع ست کردن لباس سلیقه‌ای است، اما اگر یک سری اصول در نظر گرفته شود، هم برای شما و هم برای اطرافیانتان حس بهتری ایجاد خواهد کرد. در همین راستا، چند نمونه از رنگ‌های مناسب، برای ترکیب کردن با هم را، به شما پیشنهاد می‌دهیم:

ست کردن رنگ لباس قرمز: با رنگ آبی یا مکمل همیشگی خود، یعنی رنگ مشکی، بسیار ترکیب خوبی می‌شود.

ست کردن رنگ لباس آبی: با لباس‌هایی که رنگی تناژ تیره‌تر دارند و همچنین با لباس‌هایی که رنگی با تناژ روشن تر دارند، قابلیت ترکیب شدن دارد.

ست کردن رنگ لباس سفید: برای ست کردن رنگ لباس سفید، دست شما تا حد زیادی باز است، اما یک سری رنگ‌ها مانند، مشکی یا قرمز، می‌توانند ترکیب بهتری ایجاد کنند.

ست کردن رنگ لباس قهوه‌ای: رنگ‌های نود، رنگ‌هایی که شبیه به رنگ پوست انسان هستند، مانند کرم، یک استایل خوب، با لباس قهوه‌ای رنگ می‌سازند. برخی رنگ‌ها هم، ترکیب چندان دلنشینی برای قهوه‌ای نیستند. مثل لباس سیاه رنگ.

ست کردن رنگ لباس خاکستری: لباس‌هایی به رنگ خاکستری، لازمه‌ی هر کمد لباسی است، چرا که؛ شما برای انتخاب رنگ و ایجاد  یک استایل عالی، راحت‌تر هستید.

ست کردن رنگ لباس زرد: لباس رنگ زرد، با رنگ‌هایی از طیف تیره، می‌تواند ترکیب بسیار خوبی بسازد. مثل رنگ سیاه.

ترکیب رنگ‌ها با توجه به تئوری و قانون رنگ‌ها، برای جذاب دیده شدن شما بسیار موثر است. اگر دوست دارید با روان شناسی رنگ ها بیشتر آشنا شوید حتما مقاله با روانشناسی رنگ‌ها و تاثیر آن‌ها بر ذهن بیشتر آشنا شوید را بخوانید.

آشنایی با طیف رنگ‌ها برای ست کردن بهتر

همانطور که می‌دانید، رنگ‌ها در حالت کلی در دو طیف رنگ‌های سرد و رنگ‌های گرم قرار می‌گیرند. برای ست کردن رنگ لباس به بهترین شکل، آشنایی با این دو طیف رنگ، می‌تواند به شما کمک کند. رنگ‌های گرم، همانطور که از نامشان پیدا است، رنگ‌هایی با تناژ تیره و پررنگ هستند. مثل، رنگ قرمز و … هستند. در مقابل رنگ‌های سرد، رنگ‌هایی با تناژ روشن و کم رنگ تر هستند. مثل بنفش و…

برای ایجاد یک ترکیب جذاب، ابتدا رنگ‌هایی که در یک گروه یا طیف قرار دارند را، به شکل اصولی و مناسب، کنار هم قرار دهید، یا اینکه این دو طیف گرم و سرد را، بر اساس  قوانین رنگ‌ها با هم ترکیب کنید.

برای آشنایی با دایره رنگ و ساختار آن مقاله دایره رنگ را پیشنهاد می‌کنیم.

بعد از آشنایی با تئوری رنگ‌ها و نحوه ست کردن رنگ لباس باید در نظر داشته باشید که، رنگ لباس و نوع لباس انتخابی شما، باید مناسب با محل و شرایطی  که در آن قرار می‌گیرید، باشد. حتی رنگ پوست شما، فرم بدن شما و… نیز می‌توانند، در گزینش یک لباس و رنگ آن و ساختن یک استایل شیک تاثیر گذار باشند.

برای لباس‌های طرحدار، از ترکیب رنگ‌های خنثی یا تک رنگ استفاده کنید.

چه رنگ‌هایی را برای استایل خود انتخاب کنیم؟

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، بهتر است، برای ست کردن لباس موقعیتی که در آن قرار می‌گیرید را، در نظر داشته باشید. به عنوان مثال، برای محیط اداری یا محیطی خارج از منزل، بهتر است، رنگ‌های خنثی، مثل طوسی یا خاکستری استفاده کنید.

همچنین لباس‌هایی به رنگ خنثی، یکی از گزینه‌های مناسب، برای ست با بیشتر لباس‌ها هستند و این موضوع، به شما یک امتیاز مثبت در ست کردن لباس‌هایتان است. رنگ مشکی یا سفید هم می‌توانند، گزینه‌ی خوبی باشند. در محیط بیرون، رنگ‌های جیغ برای شلوار چندان مناسب نیستند.

نکته‌ی بعدی، در نحوه ست کردن رنگ لباس استفاده از رنگ‌های هم خانواده است، یعنی رنگ‌هایی که از رنگ مورد نظر شما کمی روشن‌تر یا تیره‌تر هستند. به عنوان مثال، رنگ صورتی چند درجه دارد، صورتی پررنگ تر و صورتی کم رنگ تر و…

برای لباس‌هایی که روی آنها طرح‌های مختلفی وجود دارد، از یک ترکیب تک رنگ و خنثی استفاده کنید، لباس هم رنگ با طرح‌های لباستان هم، گزینه‌ی خوبی است.

موضوع دیگری که، برای ست کردن لباس وجود دارد، این است از شلوغی و رنگارنگ کردن استایل خود بپرهیزید، در عوض از رنگ‌های مکمل برای لوازم جانبی خود، مانند کمربند یا دیگر اکسسوری‎ها، استفاده کنید.

بعد از آشنایی و کسب اطلاعات، از نحوه ست کردن رنگ لباس مردانه و نحوه ست کردن رنگ لباس زنانه، چیزی که باعث مهارت شما، در ست کردن لباس در انواع مختلف می‌شود، تمرین و تکرار این کار است. یعنی اگر شما رنگ‌ها و طرح‎‌های مختلف لباس را چندین بار با هم ترکیب کنید، در نهایت دستتان خواهد آمد که، چه رنگ‌هایی و چه لباس‌هایی، تکمیل کننده هم هستند.

با تمرین و تکرار و مطالعه در رابطه با فشن و استایل، مهارت شما در ست کردن لباس افزایش می‌یابد.

نکات مهم در ست کردن رنگ لباس

به صورت کلی و جامع، برای ست کردن رنگ ها بهتر است این نکات را همیشه در نظر داشته باشید: اول اینکه طیف‌های رنگی را بشناسید و از ترکیب رنگ‎‌های دو طیف باهم، یا رنگ‌های هم طیف استفاده کنید. از ترکیب رنگ‌ها و امتحان آنها در کنار یکدیگر غافل نشوید، حتی گاهی رنگ‌هایی که با هم در تضاد هستند را، کنار هم قرار دهید.

چهار رنگ اصلی را در گزینه‌های انتخابی خود داشته باشید. رنگ‌های هم خانواده و شبیه به هم را با هم ست کنید. رنگ‌های خنثی یکی از بهترین گزینه‌ها، برای ست کردن هستند. رنگ‌هایی مثل مشکی و سورمه‌ای، یا قهوه‌ای و خاکستری و… که با هم ترکیب چندان جالبی نمی‌سازند را بشناسید و در ترکیب‌ رنگ لباسهایتان، استفاده نکنید.

در ترکیب لباس‌های خود، با رنگ‌های مشکی و سفید و رنگ‌های خنثی آزادی انتخاب بیشتری دارید.

تمامی مواردی که، در این مقاله برای ست کردن رنگ لباس ارائه داده شد، برای آشنایی بیشتر شما با طیف‌های رنگی و برخی نکات، برای جذابیت استایل بود. در واقع، هیچ اجبار یا بایدی، در ست کردن لباس یا ترکیب رنگ لباس‌ها وجود ندارد و شما می‌توانید، به هر نحوی که احساس راحتی می‌کنید، لباس بپوشید و لباس‌هایتان را با یکدیگر ترکیب کنید.

اما برای اینکه بتوانید، استایلتان را بهتر از آنچه که هست، بکنید، لازم است تا نکاتی را رعایت کنید. در واقع در حال حاضر مد و فشن بسیار پر رنگ‌تر از گذشته است و هر کس که با قوانین مد و ترکیب رنگ‌ها و… آشنایی داشته باشد، می‌تواند یک استایل حرفه‌ای، برای خود بسازد و چشم هر بیننده‌ای را مجذوب خود کند. در راستای مد و فشن یک نکته ی دیگری بگویم که در استایل خود به رنگ سال هم توجه کنید و آن را در لباس خود به کار ببرید. رنگ سال ۱۴۰۰ یا به عبارت دیگر رنگ سال ۲۰۲۱ را در مقاله رنگ سال ۱۴۰۰ می‌توانید دنبال کنید.

در واقع ست کردن لباس و داشتن یک استایل خوب، کار چندان سختی نیست. فقط به کمی شناخت از نوع ترکیب لباس، رنگ‌ها، نوع فرم بدن، رنگ‌های مناسب با رنگ پوست، رنگ‌های نامناسب برای ترکیب با هم و… دارد.

اگر شما یک استایل مطابق با اصول کلی در ترکیب و ست کردن لباس‌ را، برای خود درست کنید، علاوه بر زیبایی ظاهری و جذابی که برای خود ایجاد می‌کنید، حس اعتماد به نفس و حس خوب درونی را نیز تجربه خواهید کرد.

با کمی جستجو و مطالعه در مورد ست کردن رنگ لباس و… می‌توانید، اطلاعات زیادی به دست بیاورید و همیشه بهترین استایل را داشته باشید. با ما همراه باشید.

اینفوگرافیک راهکارهای ست کردن رنگ لباس را از دست ندهید.

برای امتیاز به این پست کلیک کنید
[کل: ۱ میانگین: ۵]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع سایت مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاپ آپ خرید روسری