۰

آشنایی با تکنیک های چاپ پارچه

نکنیک های چاپ پارچه , روش های چاپ پارچه
بازدید 592

پارچه های رنگ و وارنگی که در بازار چشم و نظر مشتریان را جلب می کنند هر کدام بنحوی در کارگاه های چاپ پارچه تولید شده اند. هر چقدر زمان می گذرد هر روزه تکنولوژی های جدیدی در صنعت چاپ پارچه ظهور و بروز پیدا می کنند. که فعالیت چاپ پارچه تسهیل می کنند در این مطلب از بانک روسری بنا داریم تا شما را با تکنیک های چاپ پارچه آشنایی نماییم.

انواع تکنیک های چاپ

چاپ تک رنگ: این نوع چاپ فقط با یک رنگ انجام می شود با تغییر ضمیر چاپ، رنگ طرح چاپ شده نیز تغییر می کند. چاپ چند رنگ این نوع چاپ برای انواع پارچه ها و لباس استفاده می شود و می تواند تا ۲۴ رنگ داشته باشد و پر کاربردترین نوع چاپ می باشد.

چاپ روی پارچه رنگی: در این نوع چاپ ابتدا پارچه را با رنگ روشن رنگرزی می کنند و سپس رنگ تیره تری را روی آن چاپ می کنند. این نوع چاپ در مواردی به کار می رود که زمینه رنگ پارچه نباید تیره یا مشکی باشد.

چاپ روی نخ: نخ ها را به صورت رشته های منظم طولی در کنار یکدیگر قرار می دهند سپس بر روی آنها چاپ می زنند. رنگ این نخها در هر چند سانتی تغییر می کند و پارچه بافته شده مجموعه در همی از رنگ های مختلف را به وجود خواهد آورد.

چاپ فلوک (flock printing): در این نوع چاپ پرزهای ریزی را بر روی پارچه ای که مطابق یک طرح چسب خورده است می ریزند. پرزها در نواحی چسب خورده روی پارچه می چسبند و بقیه از طریق مکش هوا از روی پارچه برداشته می شود. در شکل زیر نمونه این چاپ را می بینید. طول پرز در این چاپ حداکثر یک میلی متر است.

چاپ فلوک , چاپ مخملی

چاپ سوخت (Burn Printing): این چاپ روی پارچه هایی انجام می شود که نخ های آنها از مخلوط الیاف تهیه شده است. برای مثال نخ ویسکوز پلی استر اسید قادر است ویسکوز را از بین ببرد ولی به پلی استر آسیب نمی زند. بنابراین اگر در خمیر چاپ مواد مناسب این کار مصرف شود در هنگام بخار دادن به پارچه، الیاف ویسکوز از بین میرود ولی پنبه و پلی استر می باشد ولی قسمت سیاه پلی استر است زیرا ویسکوز آن قسمت توسط اسید از بین رفته است. برای دید بهتر پارچه را روی سطح سیاه قرار داده اند.

چاپ سوخت , چاپ سوخت روی پارچه

چاپ برداشت (Discharge Printing): این چاپ در مواردی که بخواهیم یک رنگ روشن و یا سفید را بر روی یک رنگ تیره چاپ کنیم کاربرد دارد. برای انجام این کار ابتدا پارچه را با رنگ تیره رنگرزی کرده و سپس با رنگ روشن چاپ برداشت، می زنیم. پس از بخار دادن به پارچه، رنگ جدیدی جایگزین رنگ قبلی می شود. چاپ برداشت در مقایسه با چاپ چند رنگ، گران تر، زمان برتر و مشکل تر است.

چاپ برجسته: در این نوع چاپ ماده ای استفاده می شود که در اثر حرارت افزایش حجم می دهد (پف می کند و در نتیجه این نوع پارچه جلب توجه می کند. معمولا این نوع چاپ را روی تی شرت، لباس تابستانی و لباس های کودکان به کار می برند.
چاپ حرارتی روی جیر و خز: این چاپ روی پارچه هایی که پرز داشته باشند کاربرد دارد. یک غلتک توخالی که قسمت هایی از صفحه آن مطابق یک طرح بریده شده است و روی محور نصب شده است را به اندازه لازم گرم می کنند. سپس پارچه پرزدار از زیر غلتک رد می شود و قسمت های بریده شده اثری روی پرزها نمی گذارد ولی تماس پرز با قسمت های بریده نشده غلتک، باعث ایجاد شکل متفاوتی در آن قسمت می شود. پارچه رومبلی، پرده و روکش صندلی اتومبیل، قطار و هواپیما از موارد استفاده پارچه چاپ شده با این روش است.

چاپ ترنسپرنت (عکس برگردان): در این نوع چاپ ابتدا طرح مورد نظر را بر روی کاغذ مخصوصی چاپ می کنند. سپس این کاغذ روی هم پیچیده شده و به صورت یک رول بزرگ در می آید و به کارخانه چاپ پارچه منتقل می شود. آستری و پارچه و سپس کاغذ چاپ شده را روی هم قرار داده و از زیر غلتک داغ عبور می دهند. طرح از روی کاغذ به روی پارچه منتقل می شود. این چاپ بیشتر برای پارچه های مصنوعی کاربرد دارد.

استفاده از خدمات چاپ پارچه

پس از آنکه با انواع تکنیک های چاپ پارچه آشنا شدید مفتخر هستیم اعلام کنیم ما در مجموعه بانک روسری با توجه به نیاز شما مشتریان عزیزان امکان ارائه خدمات چاپ پارچه با بهره گیری از بروزترین تکنیک های چاپ پارچه را داریم. کافیست شما با همکاران ما تماس حاصل کنید و نیاز و نوع پارچه خودتان رو اعلام کنید تا همکاران ما تکنیک مناسب چاپ پارچه شما را معرفی کنند.

برای امتیاز به این پست کلیک کنید
[کل: ۲ میانگین: ۴.۵]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع سایت مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاپ آپ خرید روسری