۰

انواع پارچه های چادری را بشناسیم

بازدید 1673

چادر پوششی است که سر تا پای بانوان را می پوشاند و در رنگ‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پوشش یکی از پرکاربردترین و محبوب‌ترین پوشش‌های بانوان در کشورمان است که بنا به کاربردشان انواع مختلفی از جمله چادر نمازی، چادر رسمی، چادر مجلسی و … دارد.

رایج‌ترین چادری که همه ما میشناسیم چادر مشکی است که در مقاله ” تاریخچه پوشش سر – پوشش سر در جمهوری اسلامی” مدل‌های مختلف آن را شرح داده‌ایم، بانوانی که چادر را به عنوان پوشش اصلی خود انتخاب کرده اند جنس چادر را یا با توجه به توصیه اطرافیان و پارچه فروشان انتخاب می‌کنند یا خودشان انواع جنس را امتحان می کنند تا متوجه شوند کدام جنس برایشان مناسب‌تر و راحت‌تر است.

ما در این مقاله سعی داریم که درمورد انواع پارچه چادری برای شما مختصر توضیحاتی شرح دهیم به امید اینکه بعد از خواندن آن بتوانید انتخاب مناسب و بی دردسری در جنس پارچه چادری داشته باشید.

پارچه چادر , انواع پارچه چادر , خرید پارچه چادر , پارچه چادر ایرانی

انواع پارچه چادری

پارچه های چادری به طور کلی به دو دسته رنگی و مشکی تقسیم می شوند که هر کدام از این دو دسته خود، به انواع مختلفی تقسیم می شوند.

انواع پارچه های چادر مشکی

دسته بندی انواع پارچه‌های چادری مشکی شامل:

کریستال

کریستال پارچه‌ای است بسیار سبک که حالت مخملی مانندی دارد. بافت این پارچه بسیار ریز است به گونه ای که تار و پود آن به راحتی قابل دیدن نیست. این پارچه در دو نوع نوع ژاپنی و کُره ای است. جنس ژاپنی آن رنگی مشکی تر, حالت مخملی تر و امکان چروک شدن کمتری نسبت به جنس کره‌ای آن دارد به همین دلایل پارچه چادر ژاپنی نسبت به پارچه کره ای گران تر است.

حریر اسود یا کرپ

این چادر تنوع بسیار زیادی دارد و دارای ویژگی هایی مانند استحکام بالا، ضد چروک, پرز پرز نشدن و رنگ مشکی خالص است. این جنس پارچه محبوبیت بسیار زیادی دارد چرا که یک چادر که روزانه و به طور مستمر استفاده می شود باید همین ویژگی ها را داشته باشد. این پارچه نیز دارای دو نوع ژاپنی و کره ای است که ژاپنی سبک تر و البته مشکی تر و قطر طاقه آن کم تر است.

کن کن

این نوع پارچه نیز دارای جنسی سبک و لطیف است و به دلیل ظرافت و زیبایی برای مجالس و مهمانی ها بسیار مناسب است. این پارچه هم دارای دو نوع کره ای و ژاپنی است. نوع کره ای آن در دو مدل کن کن معمولی و کن کن مات نرگس است. تفاوت این دو مدل این است که کن کن مات نرگس وزن بسیار سبک تری دارد.

سوپر کن کن

این پارچه سبک است و جنس آن ترکیبی از پارچه ی حریر و کن کن است با این تفاوت براق بودن آن نسبت پارچه کن کن کمتر و دوام آن از حریر کرپ بیشتر است.

طرح دار

این مدل پارچه مورد علاقه بسیاری از خانم هاست. تولید کنندگان پارچه های چادری طرح دار با توجه به سلایق مختلف طرح هایی مانند گل, اشکال هندسی و ابر و باد و چاپ کرده اند که بتوانند پاسخگوی نیاز بازار باشند . این چادر های شامل سه دسته مات، براق و لمه دار می شوند.
طرح هایی که پارچه های چادری دارند به صورت
این چادر هم مانند قبلی ها دارای دو نوع کره ای و ژاپنی است که تفاوت این دو نوع در مشکی تر و سبک تر بودن جنس کره ای آن است.

تریزا

جدیدترین و سبک ترین پارچه موجود در بازار است اما سبک بودن آن به معنی نازک بودن آن نیست. هم چنین مناسب برای بانوانی است که به دنبال پارچه ای بسیار سبک و غیر براق هستند.

پارچه چادر رنگی

پارچه‌های چادر رنگی به دو نوع نمازی و مجلسی تقسیم می شود که کدام انواع مختلفی دارند.

پارچه چادر نمازی

این پارچۀ چادری در دو نوع ایرانی و خارجی است که ایرانی شامل پارچه‌های کاشانی، بروجردی، کدری (کودری) و … و خارجی نیز شامل پارچه های پاکستان، اندونزی، هندوستان، و … می‌شود.

پارچه چادر مجلسی

این چادرها که برای استفاده در مهمانی‌ها و مجالس مناسب است، انواع مختلفی مانند پارچه های و نگین دار، نقره‌کوب و طلا‌کوب دارد.

برای امتیاز به این پست کلیک کنید
[کل: ۱ میانگین: ۱]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع سایت مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاپ آپ خرید روسری