۰

تام براون؛ از تولد تا تام براون

بازدید 1205

امروز ۱۹ آپریل سالروز تولد «تام براون» طراح مد و مالک برند برتر کولس «تام براون» است.

تام براون «Thom Browne» طراح مد معروف و مالک برند لوکس تام براون، متولد ۱۹ آوریل ۱۹۶۵ در پنسیلوانیا و فارغ التحصیل رشته اقتصاد از دانشگاه نوتردام می باشد.

زندگی شخصی

او پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان ویلیام آلن، در دانشگاه نوتردام مشغول به تحصیل در رشته مدیریت کسب و کار و اقتصاد شد. تام تا حد زیادی علاقه به شنا کردن داشت و ورزش را یکی از الزامات زندگی‌ اش می‌ دانست. سپس تمرکز خود را به سمت بازیگری هدایت کرد، به لس آنجلس رفت تا حرفه‌ ای را در این زمینه دنبال کند. وی فعالیتش را در تبلیغات آغاز کرد، در حین کارش و با کمک دوستش جانسون هارتگ، به طراحی لباس علاقه مند شد. او از آن زمان بدون داشتن هیچ مهارت، ایده و تجربه‌ای شروع به طراحی برش لباس کرد وی حتی به علت کمبود نقدینگی ماشینش را فروخت.

او در سال ۱۹۹۷ به پیشنهاد یکی از دوستانش به نیویورک نقل مکان کرد و در جورجیو آرمانی به عنوان فروشنده مشغول به کار شد. بعد از مدتی تام به پیشنهاد باشگاه موناکو، فرصت مناسبی پیدا کرد و کار جدیدش را در برند معروف “Polo Ralph Lauren” آغاز کرد. او به عنوان یک مدیر و طراح خوب در کارش شناخته شد. بعد از مدتها کار و طراحی، همچنین کسب تجربه در زمینه کاری‌ اش، بدون هیچ پیش زمینه‌ ای توانست در طراحی نظر همگان را برانگیزد، حتی با برخی از برند های معتبر هم کار کرد.

تام در سال ۲۰۰۶ به عنوان طراح مهمان با “Brooks Brothers” با هدف تولید لباس‌ های مردانه و زنانه به نام “Black Fleece” همکاری کرد. تام به مدت سه سال با این برند کار کرد و علاوه بر این همکاری با برند ورزشی “Monclear” فرانسوی نیز کار کرد.

تام در بهار سال ۲۰۱۱ خط تولید لباس‌ های زنانه را که شباهت به لباس‌ های مردانه در سبک کلاسیک با جزئیات پیچیده داشت را راه اندازی کرد.

او در سال ۲۰۱۲ در بین طراحان آمریکایی شناخته شد و جایزه طراحی ملی از کوپرهاوت که توسط میشل اوباما ارائه شده بود را از آن خود کرد.

تام در طول فعالیت کاری خود در دنیای مد با در خواست‌های غیر مرتبط و معمول برای همکاری مواجه شد. وی اگر چه در ابتدا از ویژگی‌های طراحی مد آگاه نبود، ولی می‌دانست چه اندیشه و هدفی دارد.

جوایز

تام براون برای اولین بار در سال ۲۰۰۱ و با تولید ۵ مدل لباس رسمی، در نیویورک شروع به فعالیت کرد. اکنون برند او فروشگاه هایی در نیویورک، توکیو، سئول و هنگ کنگ دارد. محصولات او همچنین در معتبرترین فروشگاه های محصولات لوکس در سراسر جهان به فروش می رسد. تام براون جایزه GQ طراح برتر سال را در سال ۲۰۰۸ به خود اختصاص داد همچنین جایزه «Cooper Hewitt National Design» را در سال ۲۰۱۲ کسب کرد. آخرین افتخار تام براون، کسب جایزه CFDA «طراح برتر لباس مردانه» در سال ۲۰۱۶ می باشد.

برند تام براون

لباس های تام براون با دقت و ظرافت طراحی می شوند؛ همه چیز با دقت، سلیقه‌ی عالی و به دور از تظاهر هدایت و کنترل می شود. هدف طراحی های او مخاطبان مذکری اند که خواهان ظاهری شیک فراتر از کلیشه ها و عامه پسندیها هستند- ظاهری شیک، بی نقص و به گونه‌..۵ی خوشایندی عاصی.

لباس های او نتیجه ی مشهود اموخته هایش از تکنیک های خیاطی دهه های ۳۰ و ۴۰، و تأثیر کار کردن او با رالف لوران است؛ که ادراک طراح اسطوره‌ای از فرهنگ آمریکایی را در طراحی‌هایش به شیوهای مدرن بازسازی کرده است.

همین خصوصیات بود که در ۲۰۰۶ تام را شایسته ی دریافت جایزه ی انجمن طراحان لباس آمریکا برای بهترین مجموعه ی لباس مردانه کرد. این تقدیری شایسته و معتبر از کاری بود که در نیویورک شروع شده بود و این طراح بی نظیر به آنجا آمده بود تا برای نمایشگاه جورجیو آرمانی کار کند. او سپس به رالف لوران پیوست تا روی خط «موناکو کلاب» به او کمک کند؛ که این همکاری را چندین سال، و تا بنیادگذاری شرکت خود، ادامه داد. چند سال بعد، قدم از مرز پوشاک مردانه فراتر نهاد و طراحی لباس‌های زنانه را نیز آغاز کرد. بروکس برادرز، برند معروف و سنتی آمریکای شمالی، با پیشنهاد خود به براون برای طراحی یک مجموعه پوشاک زنانه برای بخش تازه تأسیس «آزمایشگاه برداشتهای خلاقانه»، زمینه ساز ورود رسمی او به قلمرو پوشاک زنانه شد. کارهای براون، بیش از هر چیز، تقدیری شخصی از استایل متین فردگرایانه است؛ که برای فرهنگ گذرا تجمل به حساب می آید.

در ادامه مصاحبه کوتاهی با براون را با هم میخوانیم:

خب براون چه چیزی الهام بخش شماست؟

مردم واقعی

رویای شما به عنوان یک طراح چیست؟

تولید ایده‌های متفاوت

مهم‌ترین دستاورد کاری شما چه بوده است؟

هر یک و همه مجموعه هایم دستاورد مهمی برای من است.

ترند ها برای شما چقدر اهمیت دارند؟

ترندها اصلا برایم اهمیتی ندارند

مد و لباس همواره منعکس کننده دوره زمانی خاص بوده است. مد در قرن بیست و یکم چه چیزی را منعکس می‌کند؟

کاری به این ندارم که طراحان دیگر چه می کنند؛ ولی‌ برای من این قرن منعکس کننده‌ی وفاداری به ایده ها است. داشتن هویت فردی خیلی مهم است.

چه کتابی را به یک طراح مد توصیه می کنید؟

سرچشمه

 

منبع: اطلس طراحان مد و لباس

برای امتیاز به این پست کلیک کنید
[کل: ۱ میانگین: ۴]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع سایت مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاپ آپ خرید روسری