۰

همه چیز در مورد یک لباس با کیفیت

بازدید 774

حتما شما هم هنگام خرید لباس به این فکر کرده اید که چه نوع جنس پارچه و لباسی با کیفیت‌تر است و یا برای هر لباس چه نوع پارچه ای نیاز است. انتخاب نوع پارچه یکی از سخت ترین تصمیمات در هنگام خرید پارچه و یا لباس به حساب می‌آید و انواع مختلفی از پارچه موجود است که هر کدام ویژگی‌های خاصی دارند و کیفیت آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. روش‌های زیادی برای تشخیص نوع پارچه و پارچه با کیفیت وجود دارد که ما در این مقاله با این روش‌ها آشنا خواهیم شد.

با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

کیفیت

همانطور که گفته شد، انتخاب بهترین جنس و نوع پارچه یکی از مهم ترین تصمیمات هنگام خرید پارچه و لباس محسوب می شود و انتخاب با کیفیت‌ترین نوع لباس معمولا کاری دشوار به شمار می‌آید. برای آشنا شدن با روش‌های شناخت و تشخیص نوع پارچه لازم است تا با مفهوم کیفیت آشنا شویم و بدانیم کیفیت یک لباس به چه معیارهایی بستگی دارد و چه عنصری لباس مرغوب را از دیگر لباس‌ها متمایز می‌کند

کیفیت یک لباس رابطه مستقیمی با درز، دوخت، الگو، برش، دکمه و حتی جیب‌ها دارد. در واقع می‌توان گفت موضوعی که یک لباس و پارچه را نسبت به دیگر پارچه‌ها متمایز می‌کند توجه به جزئیاتی است که در نگاه اول بی اهمیت به نظر می‌رسند.

توقعات ما از لباس و پارچه با کیفیت

تقریبا می‌توان گفت که اکثر افراد بر این عقیده هستند که لباس با کیفیت باید بیشترین کارکرد را داشته باشد. یعنی لباس‌هایی را با کیفیت می‌دانند که بعد از شسته شدن مشکلی برای آن‌ها پیش نیاید. به عنوان مورد بعدی توقعات افراد از لباس با کیفیت می‌توان به مناسب و فیت بودن آن اشاره کرد. افراد توقع دارند لباس که خریداری می‌کنند کاملا برای فرم بدنشان مناسب باشد  و اندامشان را بی نقص نشان دهد. این که یک لباس تمامی نیازها و توقعات ما را برآورده کند؛ به نوع پارچه به کار رفته شده در آن بستگی دارد.

انواع پارچه

مورد بعدی که نیاز است قبل از آشنایی با روش‌های تشخیص پارچه بدانیم، مبحث شناخت انواع پارچه است. پارچه‌ها به طور کلی به دو نوع طبیعی و مصنوعی تقسیم می‌شوند. هر کدام از این نوع پارچه‌ها نیز انواع مختلفی دارند که از انواع پارچه‌های طبیعی می‌توان به کتان، لینن، پشمی و جین اشاره کرد و در مقابل ویسکوز، پلی استر، نایلون و لیوسل نیز از انواع پارچه‌های مصنوعی محسوب می‌شوند.

مصنوعی یا طبیعی؟

خیلی از مردم تصور می‌کنند که پارچه‌های طبیعی، جنس و کیفیتی بهتر از پارچه‌های مصنوعی دارد. اما واقعیت این است که الیاف‌های مصنوعی و نیمه مصنوعی نیز مزایای خاص خود را دارند و امروزه در صنعت فست فشن به طور معمول از پارچه‌های مصنوعی به جای الیاف طبیعی استفاده می‌کنند زیرا این کار قیمت لباس را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

روش‌های تشخیص پارچه با کیفیت

اکنون که با تعریف کیفیت پارچه، توقعات ما از یک لباس و انواع پارچه آشنا شدیم؛ وقت آن است که با روش‌های تشخیص کیفیت پارچه و لباس آشنا شویم.

مهم ترین فاکتور در با کیفیت بودن یک لباس، کیفیت پارچه استفاده شده در آن است. پس برای تشخیص کیفیت یک لباس لازم است که کیفیت پارچه استفاده شده در آن را بررسی کرد. برای بررسی کیفیت پارچه لازم است به دو نکته توجه کرد:

  • کیفیت نسبی پارچه

در این مورد لازم است پارچه انتخابی خود را با دیگر پارچه‌های هم نوع خود مقایسه کرد. به عنوان مثال شما بعد از مدت‌ها استفاده از پارچه جین می‌توانید تشخیص دهید که کدام یک از انواع پارچه جین کیفیت مطلوب تری دارد.

  • متناسب بودن پارچه با کاربرد مد نظر

به غیر از مناسب بودن کیفیت نسبی پارچه، پارچه انتخابی شما باید با کاربرد مورد نظر شما متناسب باشد. به عنوان مثال اگر دنبال لباسی راحت و مناسب استفاده روزمره هستید، احتمالا از پارچه‌های ضخیم استقبال نخواهید کرد.

برای امتیاز به این پست کلیک کنید
[کل: ۱ میانگین: ۵]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع سایت مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاپ آپ خرید روسری