۰

آشنایی با دستگاه کلندر چاپ روسری و نحوه عملکرد آن

بازدید 895

دستگاه کلندر چاپ روسری یکی از ده‌ها دستگاه موجود برای چاپ پارچه، از جمله روسری و شال است. در این دستگاه از تکنیک دیگری برای چاپ استفاده می‌شود که در سایر دستگاه‌ها نیست. این دستگاه کاربردهای بسیار زیادی در چاپ پارچه، روفرشی، سفره و … که همگی در ابعاد بزرگ هستند، دارد. از این رو می‌توان متوجه شد که این دستگاه برای ابعادهای بزرگ ساخته شده است. اما به قول معروف وقتی ۱۰۰ را داریم، ۹۰ هم پیش ما است. یعنی این که اگر این دستگاه در اختیار ما باشد، علاوه بر چاپ پارچه در ابعاد بزرگ، موفق به چاپ پارچه در ابعاد کوچکتر نیز خواهیم بود. برای آشنایی بیشتر با این دستگاه و ویژگی‌های منحصر به فرد آن ، با ما همراه باشید.

نحوه کارکرد دستگاه کلندر چاپ روسری

نحوه کارکرد این دستگاه به این صورت است که طرح را از روی کاغذ‌های مخصوصی که طرح بر روی آن چاپ شده است، با فشار و گرما آن را به پارچه مورد نظر وارد می‌کنند. یعنی دستگاه کلندر چاپ روسری انتقال دهنده حرارت به صورت رولی یا همان غلطکی است. پس اگر به صورت دسته بندی شده بخواهیم این فرایند را برای شما توضیح دهیم به شکل زیر در می‌آید.

  • اولین قدم و مهمترین قدم طراحی عالی برای پارچه است. چون که بیشترین تاثیر را در میزان فروش شما خواهد داشت. پس این مرحله را با افراد خبره بگذرانید.
  • در این مرحله طرح را بر روی کاغذهای مخصوص چاپ می‌کنیم. البته اندازه کاغذ مخصوص باید با اندازه پارچه و طرح برابر باشد. تا زحمت‌های مرحله یک به هدر نرود. اما برای چاپ نیازمند دستگاه دیگری به اسم پلاتر اپسون هستید. تا طرح را بر روی آن کپی کنید. همچنین در حین کپی باید دستگاه پلاتر اپسون را به رنگ سابلیمیشن آغشته کنید. پرینتی که قرار است بگیریم به دو صورت رولی و برگه‌ای (شیت) می‌تواند باشد.
  • در این مرحله که مرحله آخر نیز می‌باشد، چاپ طرح‌ها روی پارچه است. این کار به این صورت انجام می‌شود که ابتدا پارچه را بر روی میز دستگاه پهن می‌کنیم و سپس کاغذ مخصوص طرح گذاری شده با روغن سابلیمیشن را روی پارچه پهن می‌کنیم. سپس هر دوی آن‌ها را وارد دستگاه می‌کنیم. که بعد از مدت یکی دو ثانیه‌ای طرح بر روی پارچه چاپ و به شما تحویل می‌گردد.

دستگاه کلندر چاپ روسری

چگونگی چاپ در داخل دستگاه

دستگاه کلندر چاپ روسری برای چاپ از روش فشار و گرما استفاده می‌کند. اما فشار و گرما را کدام یک از قسمت‌های دستگاه تولید می‌کند؟ جواب به این شرح است. ابتدا نمدی که در دستگاه وجود دارد، پارچه و کاغذ مخصوص را به دور سیلندر می‌چرخاند. سپس با فشاری که به پارچه و کاغذ وارد می‌کند و همکاری که سیلندر انجام می‌دهد، یعنی گرما را تولید می‌کند، در نهایت طرح پرینت شده بر روی کاغذ به پارچه منتقل می‌شود. به صورت ساده‌تر، سیلندر و نمد به ترتیب با گرما و فشار، موفق به چاپ طرح روی پارچه می‌شوند.

اما سیلندر چگونه گرم می‌شود؟

برای این که چاپ با موفقیت انجام شود، لازم است که حتما سیلندر گرم شود. اما این کار به تنهایی انجام پذیر نیست. ابتدا روغن مخصوصی را به داخل دستگاه می‌ریزند که با استفاده از المان‌های حرارتی شروع به گرم کردن روغن می‌کند. از آنجایی که این روغن به داخل سیلندر وارد می‌شود، با گرم شدن روغن در واقع سیلندر گرم می‌شود.

ویژگی‌های دیگر دستگاه کلندر چاپ

دستگاه کلندر چاپ روسری یک سری از کلیدها و انواع ترفندها برای زمانی که برق نباشد و … را در بدنه خود تعبیه کرده است. در این بخش می‌خواهیم با این قسمت‌ها آشنا شویم.

  •       دستگاه کلندر گفتیم که برای چاپ نیازمند گرم شدن سیلندر خود می‌باشد. اما این کار یک دردسر را هم برای دستگاه به وجود می‌آورد. چون نمد در برابر گرما مقاوم نیست، بعد از اتمام چاپ به جای خاموش کردن کامل دستگاه، از کلید خاموشی اتوماتیک استفاده می‌کنند. این کلید باعث می‌شود که دستگاه تا سرد شدن سیلندر، به فعالیت خود ادامه دهد. که مانع از آسیب دیدن نمد و دستگاه می‌شود.
  •       غلطک جانبی هم یکی دیگر از ویژگی‌های خوب این دستگاه به شمار می‌رود. بعضی موقع‌ها ممکن است سیلندر دستگاه سایشی داشته باشد و هنگامی که نمد، پارچه و طرح روی کاغذ را به سمت سیلندر می‌برد، باعث ماندن کمی از نمد بر روی سیلندر می‌شود. که این کار باعث خراب شدن آن می‌شود. غلطک جانبی باعث بهتر شدن حرکت نمد می‌شود و از خراب شدن سیلندر و دستگاه جلوگیری می‌کند.
  • دستگاه کلندر چاپ روسری یک ویژگی ممتاز دارد. در مواقعی که حجم و سرعت کار بالا می‌باشد، این دستگاه ویژگی دارد که باعث می‌شود، کناره‌های پارچه و نمد در جای خود قرار بگیرند. این کار هم سرعت و هم دقت را در کارها بالا می‌برد.
  • فرض کنید در حال چاپ هستید و برق به هر علتی از دسترس خارج شود. در این صورت دیگر کلید اتوماتیک آن کار نمی‌کند. چون اصلا برقی وجود ندارد. به همین علت نمد که به سیلندر چسبیده است، در صورت سرد نشدن سیلندر باعث خراب شدن دستگاه می‌شود. اما دستگاه کلندر برای قسمت فشار بادی که در واقع نقش آن سرد کردن سیلندر است، یک قسمت به صورت دستی قرار داده است. با چرخاندن آن با دست، سیلندر سرد می‌شود.

دستگاه کلندر چاپ روسری

دستگاه کلندر برای کدام کارها مناسب است؟

این دستگاه دارای میز کار سه متری می‌باشد. از این اندازه میز می‌توان متوجه شد که برای کارهایی یا برای چاپ‌هایی با ابعاد بالا طراحی شده است. دستگاه کلندر چاپ روسری برای چاپ پارچه‌هایی نظیر روفرشی، رومبلی، پتو، موکت‌، پرده، شال،چاپ روسری و … مناسب است. با این اوصاف، کسانی که به فکر راه‌اندازی تولیدی پوشاک در این زمینه‌های نامبرده هستند، می‌توانند با تهیه‌ی این دستگاه کار خود را شروع کنند. کار با دستگاه بسیار آسان می‌باشد و تمامی اجزا، تجهیزات و نیازمندی‌های آن در داخل و کشور و نمایندگی‌ها به وفور یافت می‌شود.

نتیجه گیری

این دستگاه برای چاپ، نیاز به طرحی دارد که روی کاغذ مخصوص با روغن سابلیمیشن، پرینت شود. سپس طرح پرینت شده با پارچه وارد دستگاه می‌شود و مراحل چاپ را می‌گذراند. مراحل چاپ، گرم شدن سیلندر و فشار نمد است. این دستگاه دارای کلید خاموش اتوماتیک، غلطک جانبی، فشار بادی دستی و … است.  این دستگاه برای چاپ پتو، روفرشی، روسری، شال و … مناسب است.  برای اطلاعات بیشتر و خرید دستگاه کلندر چاپ روسری به آدرس سایت شرکت مراجعه کنید.

برای امتیاز به این پست کلیک کنید
[کل: ۱ میانگین: ۱]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع سایت مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاپ آپ خرید روسری