۰

چاپ سه بعدی پارچه

چاپ پارچه سه بعدی , خدمات چاپ پارچه سه بعدی
بازدید 811

تمام صنایع مربوط به مد و لباس هر روزه در حال پیشرفت و توسعه هستند و با توجه به تنوع سلیقه‌های افراد لازم است که این صنایع مطابق با سلیقه مشتریان حرکت کنند. با توجه به آنکه صنعت پارچه مشتریانی در حجم بسیار وسیع دارد، تکنولوژی‌ها و علوم مختلف برای ارضای این سلایق در حال فعالیت هستند. پرینترهای سه بعدی به عنوان یکی از جدیدترین لوازم تولید کننده در عرصه تولید پارچه شناخته می‌شود  که برای ساخت انواع البسه از آن استفاده می‌شود. در ادامه به بررسی بیشتر چاپ سه بعدی پارچه خواهیم پرداخت.

روش‌های مختلف چاپ پارچه

جریان حرکتی صنعت مد و پوشاک به سمتی است که استفاده از پارچه‌ها در طرح‌ها، شکل‌ها و انواع گوناگونی استفاده می‌شود و با توجه به نیاز بالای بازار لازم است که از روش‌های مختلفی برای تولید و چاپ پارچه استفاده شود. روش‌های مختلفی برای چاپ پارچه وجود دارند که مهم ترین و رایج ترین آنها شامل چاپ قالبی، چاپ باتیک، چاپ اسپری، چاپ حرارتی  و… است. چاپ سه بعدی پارچه به عنوان یکی از جدیدترین، به صرفه ترین و متنوع ترین روش‌های چاپ پارچه شناخته می‌شود که در سال‌های اخیر خدمات بسیار زیادی به صنعت مد، پوشاک و نساجی کرده است.

چاپ پارچه سه بعدی , قیمت چاپ پارچه سه بعدی

اهمیت چاپ سه بعدی پارچه با استفاده از پرینترهای سه بعدی

همانطور که گفته شد تمام صنایع جهانی در حال رشد هستند و به سوی هوشمند شدن پیش می‌روند. با توجه به آنکه صنعت نساجی همیشه به عنوان یکی از پرطرفدارترین و پرمشتری ترین صنایع شناخته می‌شود در این راستا از پرینترهای سه بعدی بهره برده است و چاپ سه بعدی پارچه را به انجام رسانده است. این فناوری برای اولین بار توسط Nano Dimension با به کارگیری نانو مواد و فرآیند چاپ سه بعدی اقدام به تولید منسوجات هوشمند کرده است. با توجه به استقبال بی نظیر مردم سراسر جهان از این تکنولوژی و محصولات آن پیش بینی شده است که فقط در آمریکا مبلغی در حدود ۴.۷۲ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۰ میلادی در بازار پارچه گردش خواهد داشت. شرکت Nano Dimension برای اولین بار در سال ۲۰۱۲ تاسیس شد و در این زمان کم تمرکز خود را بر روی توسعه چاپ سه بعدی سیستم‌های الکترونیکی هوشمند و تولید انواع وسایل پوشیدنی مدرن گذاشته است.

 چاپگرها و پرینترهای سه بعدی برای چاپ سه بعدی پارچه

بر خلاف روش‌های سنتی و صنعتی قدیمی که برای چاپ طرح‌ها و رنگ‌های مختلف بر روی پارچه‌ها استفاده می‌شد، چاپگرهای سه بعدی به شکلی مدرن و نوین می‌تواند هر نوع تصویر و عکسی را به شکل سه بعدی بر روی پارچه پیاده کند. این پرینترهای سه بعدی می‌توانند طرح‌های کامپیوتری را به شکل نمونه‌های واقعی و با دقت و کیفیت بسیار بالا پرینت کنند. چاپ سه بعدی علاوه بر صنعت پارچه و نساجی در صنایع مختلف دیگری از جمله پزشکی و مدل سازی صنعتی استفاده می‌شود و  هر روزه طرفداران بیشتری پیدا می‌کند.

مزایای چاپ سه بعدی پارچه

استفاده از پرینترهای سه بعدی در صنعت نساجی دارای مزایای بسیار زیادی است که مهم ترین آنها به شرح زیر هستند:

  • با توجه به آنکه صنعت نساجی به عنوان سومین صنعت پرمصرف از نظر آب شناخته می‌شود و یک صنعت همیشه فعال و گسترده است، یک تهدید بزرگ و جهانی برای محیط زیست به شمار می‌رود که نیاز به راه حل مناسبی دارد. استفاده از پرینترهای سه بعدی می‌تواند این معظل را حل کند و از نظر زیست محیطی بسیار به صرفه باشد
  • استفاده از صنعت چاپ سه بعدی پارچه می‌تواند درهای جدید و بسیار زیادی را به روی دانشمندان صنعت نساجی باز کند.
  • در نظر گرفتن سلیقه مشتریان و چاپ هر نوع طرح و نقشی بر روی پارچه‌ها که در شیوه‌های قدیمی و سنتی عملا امکانپذیر نبود.
  • چاپ سه بعدی پارچه در مقایسه با روش‌های سنتی از سرعت بیشتری برای تولید برخوردار است
  • این روش چاپ پارچه می‌تواند در کاهش هزینه‌ها بسیار موثر باشد و برای کسب و کارهایی که برای اولین بار وارد این صنعت می‌شوند می‌تواند کمک کننده باشد
  • در این نوع چاپ پارچه آزادی بیشتری در طراحی و پیچیدگی‌های هندسی وجود دارد و می‌تواند از زوایا و اشکال مختلف استفاده کرد که در تکنیک‌های دیگر کمتر شاهد آن خواهیم بود.
  • در چاپ سه بعدی پارچه می‌توان دسترسی بیشتری به قابلیت‌های مختلف داشت و تعداد بیشتری از افراد قادر خواهند بود از این فناوری در کسب و کارهای خود استفاده کنند
  • همانطور که گفته شد افراد مختلف از سلایق و ذائقه‌های گوناگونی برخوردارند و با استفاده از این سنعت می‌توان از قابلیت سفارشی سازی بهره برد و هر نوع طرح و نقشی را بر روی پارچه پیاده کرد

البته چاپ سه بعدی پارچه علاوه بر مزایای بی شماری که دارد می‌تواند معایبی هم داشته باشد. با توجه به آنکه این تکنولوژی به تازگی وارد صنعت بزرگ نساجی شده است ممکن است با  محدودیت مواد مواجه باشد، محدودیت دیگر این نوع چاپ به اندازه مربوط است و نمی‌توان بیش از اندازه تعیین شده برای پرینتر پارچه‌ای چاپ کرد. دقت بالای دستگاه و امکان اشتباه و محدودیت‌های تولید از دیگر معایت این روش هستند.

برای امتیاز به این پست کلیک کنید
[کل: ۱ میانگین: ۴]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع سایت مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاپ آپ خرید روسری