۰

قواعد پوشش اداری برای آقایان و خانم‌ها

بازدید 1352

امروزه پوشش و توجه به تیپ  لباس به یکی از اصلی ترین دغدغه‌های افراد به خصوص جوانان تبدیل شده و همه وقت و سرمایه زیادی را برای پوشش خوب و قابل قبول در جامعه صرف می‌کنند. یکی از مکان‌هایی که افراد، زمان زیادی از روز را (بعضا ۸ ساعت) در آن می‌گذرانند و نحوه پوشش آن‌ها اهمیت دارد محل کار افراد است.

قواعد پوشش اداری , لباس اداری

لباس اداری

پوشش شما در محل کار به نوع کار و قوانین محل کار شما باز می‌گردد. اگر شما در محیطی مشغول به کار هستید که فرم رسمی دارد، عملا انتخاب نوع پوششتان دست خودتان نیست و مجبور هستید تا نوعی خاص از لباس را به تن کنید.

اما به طور کلی نحوه لباس پوشیدن و قوانین موجود در محل کار شما به ۳ دسته کلی رسمی، نیمه رسمی و روزانه تقسیم می‌شوند.

قواعد لباس اداری برای آقایان

همانطور که در بالا گفته شد شما با توجه به نوع محیط کار می‌توانید ۳ استایل متفاوت را برای پوشش انتخاب کنید. اولین نوع محیط کار، شاغل بودن در محیط‌های رسمی، اداری و به خصوص دولتی است. در اینجور موارد شما نیاز به یک دست لباس کاملا رسمی نیاز دارید. کت و شلوار ساده در رنگ‌های مشکی، سرمه‌ای و طوسی می‌تواند لباس مناسبی برای شما باشد. پیراهن سفید، اکسسوری ساده و کفش‌های رسمی‌را نیز فراموش نکنید.

قواعد پوشش اداری , لباس اداری

مورد دوم در محل کارهایی است که به نوعی رسمی روزمره است. اینگونه محیط‌های کاری کاملا رسمی نیست. در این گونه محیط‌ ها هر رنگ پیراهنی مناسب است. از طرفی می‌توانید انواع طرح‌ها را برای پیراهن خود انتخاب کنید و با کت تک بپوشید. در مورد شلوار نیز می‌توانید از شلوار‌های پارچه ای طرح دار استفاده کنید.

و اما آخرین مورد از نوع محیط کار، محیط کار غیر رسمی‌ است. در این گونه محیط‌ های کاری شما می‌توانید به صورت روزمره لباس به تن کنید. اما باید توجه داشته باشید که مزر باریکی میان روزمره پوشیدن و شکستن قواعد وجود دارد. در این مورد، شلوارهای روزمره جین و کتان در فرم معمولی مناسب ترین انتخاب هستند. علاوه بر آن پیراهن و یا بلوز به همراه کتانی‌های کلاسیک تیپ شما را زیبا خواهد کرد.

قواعد لباس اداری برای خانم‌ها

قواعد لباس اداری برای بانوان نیز مانند آقایان به سه دسته رسمی، نیمه رسمی و غیر رسمی تقسیم می‌شود. در مورد محیط‌های رسمی، یک شلوار پارچه‌ای به رنگ‌های قهوه ای، سرمه ای و مشکی و کت و مانتو اداری ترکیب مناسبی است.در مورد کفش هم کفش پاشنه دار جلو بسته در رنگ‌های گفته شده استایل شما را کامل می‌کند.

قواعد پوشش اداری , لباس اداری

در مورد محیط دوم نیز مانند قواعد لباس اداری مردان می‌توانید به جای استفاده از کت و شلوار هماهنگ، از کت و شلوار جدا ولی متناسب استفاده کنید. در صورتی که پیراهن و بلوز شما از زیر مانتو مشخص است می‌توانید از شومیزهای رنگی و یا طرح دار بروید. در این مدل کفش‌های راحتی و تخت نیز گزینه‌های مناسبی برای شما هستند.

و اما محیط غیر رسمی در این مورد باید توجه داشته باشید همانطور که گفته شد، مرز بسیار باریکی میان تیپ غیر رسمی و رد کردن شئونات وجود دارد. شلوار جین و تیشرت و شومیز می‌تواند گزینه‌های مناسبی برای این مورد باشد. کتانی و کفش‌های جلوباز نیز می‌توانند پوشش شما را تکمیل کنند.

برای امتیاز به این پست کلیک کنید
[کل: ۱ میانگین: ۱]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع سایت مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاپ آپ خرید روسری