۱

لباس تا چه حدی می تواند بر شخصیت تاثیر گذار باشد ؟

بازدید 1807

تن آدمی شریفست به جان آدمیت                                           نه، همین لباس زیباست نشان آدمیت

تقریبا همه انسان‌ها به ظاهر خود اهمیت زیادی می‌دهند و کمتر کسی پیدا می‌شود که نوع پوشش و استایلش برای آن مهم نباشد. این ویژگی و توجه به نوع لباس و پوشش در دوران جوانی و نوجوانی به اوج خودش می‌رسد. اما باید توجه داشت که هر چه قدر شما بی غرض لباس خود را اتنتخاب کنید باز هم آن لباس رازهای درونی شما را آشکار می‌کند برای اینکه درک کنیم رابطه لباس و شخصیت چیست توجه شما را به این سخن کوکو شنل که در مصاحبه ای عنوان کرده بود: « اگر خانمی‌ بد لباس بپوشد، خود لباس است که به چشم می‌آید، ولی اگر یک خانم کاملا بی نقص لباس بپوشد، خود اوست که به چشم می‌آید.» جلب می نمایم.

پوشش و شخصیت , تاثیر کفش در شخصیت , تاثیر لباس در شخصیت

چرا پوشش بر شخصیت ما تاثیر می‌گذارد؟

حتما شده که با پوشیدن یک جفت کفش شیک، اعتماد به نفس بالایی پیدا کرده باشید و یا با یک کدست لباس رسمی احساس کنید که مهارت زیادتری دارید. تمام این‌ها نشان دهنده این است که نوع پوشش و انتخاب لباس‌های ما کاملا بر شخصیت درونی ما اثرگذار است و بعضا حتی آن خصوصیات را آشکار می‌کند. نوع لباس علاوه بر برملا کردن ویژگی‌های درونی ما، تاثیر زیادی بر احوالات ما نیز دارد. اگر شما لباسی با رنگ‌های شاد به تن کنید قطعا در روحیه شما نیز تاثیر خواهد داشت.

لباس ها سخن می‌گویند

همانطور که گفته شد، هر مقدار که شما تلاش کنید تا لباس خود را بدون نیت خاصی انتخاب کنید، باز هم شخصیت و رازهای درونیتان برملا می‌شود. یکی از ویژگی‌هایی که در یک لباس می‌تواند روحیه شما را توصیف کند رنگ است.

روانشناسی رنگ‌ها مبحث بسیار جامع و کاملی است که آن را به طور مختصر در این مقاله با هم بررسی می‌کنیم.پوشش و شخصیت , تاثیر کفش در شخصیت , تاثیر لباس در شخصیت

بنا به گفته دیوید زیلا متخصص مد، گر کمد شما پر از لباس‌های رنگ وارنگ باشد، باز هم انتخاب و ترجیح شما به یک رنگ خاص است. دلیل این موضوع آن است که شما با آن رنگ اعتماد به نفس و راحتی بیشتری دارید. رنگ مشکی رنگی کاملا رسمی‌ و جدی است و با پوشیدن لباس‌های مشکی رنگ شما فردی جدی وصف می‌شوید. رنگ قهوه ای تعریف کننده اعتبار، حقیقت، پایداری و ثبات است. افرادی که لباس قهوه ای به تن می‌کنند، افرادی محافظه کار، محترم و به دنبال آرامش هستند. رنگ آبی رنگی است که شما را فردی مهربان و صادق و آرام نشان می‌دهد. نوع پوشش شما نیز می‌تواند شاکار کننده شخصیت درونی شما باشد. به عنوان مثال اگر شما همیشه لباس‌هایی ناهماهنگ به تن می‌کنید، دیگران این موضوع را به معنای شلخته بودن شما می‌دانند. در صورتی که لباس‌های شما دارای مارک معروف باشد؛ شما فردی علاقه مند به مد روز شناخته می‌شوید. پوشیدن لباس و کفش با رنگ‌های تند و خاص نیز این مفهموم را به جامعه القا می‌کند که شما فردی نمایشی هستید و دوست دارید به چشم بیایید.

همانطور که گفته شد لباس پوشیدن شما علاوه بر نشان دادن تمایلات درونی شما، احساسات دیگران را نیز برمی‌انگیزد. بنابر این با انتخاب درست لباس هم ویژگی‌های مثبت خود را به دیگران نشان دهید و هم تاثیرخوبی بر ذهن اطرافیان خود بگذارید.در صورتی که لباس های موجود در بازار با شخصیت شما سنخیتی ندارد می توانید با تهیه پارچه و چاپ پارچه طرح هایی که مناسب شخصیت شما هستند را استفاده نمائید. امروزه خدمات چاپ پارچه این امکان را به افراد داده است تا آنچه را که برازنده شخصیت شان هست بپوشند.

برای امتیاز به این پست کلیک کنید
[کل: ۶ میانگین: ۳.۲]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع سایت مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاپ آپ خرید روسری