۰

چاپ تیشرت

بازدید 594

در این مطلب در مورد چاپ تیشرت ، روش های چاپ آن ، انتخاب روش مناسب و انتخاب پارچه مناسب برای چاپ پارچه را بررسی خواهیم کرد.

این که می خواهید بر روی تیشرت خود یک عکس خاص یا تصویری دلخواهی چاپ کنید ، یا به دنبال تبلیغ یک مارک جدید و جذاب هستید ، یا می خواهید لباس های ست با طرح خاصی برای خانواده خود تهیه کنید، یا صاحب یک مجموعه بزرگ با برند خاص هستید و می خواهید لباس کارکنان شما در عین یکسان بودن تبلیغی برای برند شما باشد، دلایل خوبی برای چاپ تیشرت دلخواه شما هستند.

نکاتی در مورد چاپ تیشرت

نکاتی  مهمی وجود دارد که باید قبل از چاپ روی تیشرت در نظر بگیرید. شما نمی توانید یک پیراهن بدون طرح قبلی چاپ کنید. در ابتدای کار باید طرحی را انتخاب کنید که بیان گر هدف شما یا معرفی برند شما باشد.

همچنین به یاد داشته باشید که طراحی شما باید با رنگ تیشرت مورد نظر مطابقت داشته باشد ، طرحی با رنگ های تیره به خوبی روی یک پیراهن آبی تیره یا سیاه نشان داده نمی شود. بنابراین، اگر می خواهید روی تیشرت های سیاه  طرحی را چاپ کنید، طراحی شما نیاز به استفاده از رنگ های روشن تر و برعکس دارید.

یکی دیگر از موارد مهم در نظر گرفتن بودجه شما است. در صورتی که می خواهید یک برند را معرفی کنید یا برای آن تبلیغ کنید. سفارش در تعداد زیاد احتمالاً هزینه چاپ را کاهش می دهد. تهیه تیشرت ها به صورت عمده یک طرح هوشمندانه است، به خصوص اگر می خواهید پیراهن را بفروشید.

چاپ تیشرت , چاپ تی شرت

روش های چاپ روی تیشرت

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی روش های مختلفی برای چاپ روی تیشرت وجود دارد. عوامل زیادی در انتخاب روش چاپ شما تاثیر گذار هستند. با توجه به اینکه می خواهید در تیراژ بالا تی شرت را چاپ کنید یا به صورت تکی یا بر روی چه نوع پارچه ای وبا چه رنگی می خواهید چاپ کنید روش های چاپ فرق می کند. برخی روش ها برای چاپ مقرون به صرفه تر و برخی دیگر گران تر هستند. مقدار بودجه شما هم در انتخاب روش چاپ تاثیر گذار است.

معرفی روش های چاپ تی شرت

چاپ مستقیم روی تی شرت یا چاپ DTG:

 روش چاپ مستقیم یا دیجیتال از مدرن ترین و پیشرفته ترین روش های چاپ روی تیشرت می باشد که توسط  پرینترهای مخصوص چاپ تی شرت صورت می گیرد. در این روش طرح یا عکس مورد نظر مستقیما توسط پرینتر بر روی تی شرت چاپ می شود.

در این روش هیچ محدودیتی از نظر جنس پارچه و رنگ آن وجود ندارد. روش DTG  امکان طراحی بسیار دقیق با جزئیات پیچیده و انتخاب رنگ های مختلف را فراهم می کند. اما نسبت به روش های دیگر از نظر هزینه بسیار گران تر تمام می شود.

چاپ سابلیمیشن:

این نوع چاپ یکی از روش های جدید چاپ تیشرت می باشد که توسط فرآیند تصعید صورت می پذیرد. کلمه سابلیمیشن خود به معنی عمل تصعید می باشد در این روش جوهر از حالت جامد به حالت گاز تبدیل می شود.

ابتدا طرح بر روی کاغذ چاپ شده و جوهر به صورت جامد می باشد. این طرح چاپ شده بر روی کاغذ توسط دستگاه سابلیمیشن تا دمای ۱۵۰ درجه حرارت داده می شود و عمل تصعید صورت می گیرد و جوهر بر روی تی شرت جای می گیرد و طرح مورد نظر را چاپ می کند.

چاپ روی تیشرت با روش حرارتی:

چاپ با روش حرارتی یکی از راحت ترین ، به صرفه و ارزان ترین روش ها است. در این روش طرح مورد نظر روی کاغذهای مخصوص و شفاف چاپ می شود. سپس توسط دستگاه مخصوص و حرارت دادن کاغذ شفاف طرح روی آن به پارچه منتقل می شود. هر طرحی که با این روش چاپ شود بعد از شستن تی شرت از آن جدا نمی شود اما فقط مخصوص تی شرت های با پارچه نازک می باشد.

چاپ تیشرت , چاپ تی شرت

چاپ سیلک یا چاپ صفحه پرس :

 این روش یکی از رایج ترین  و قدیمی ترین روش های چاپ روی تیشرت می باشد که برای چاپ از تعدادی صفحه پرس با توجه به تعداد رنگ مورد استفاده در طرح خود استفاده می شود. در این روش هر صفحه تحت فشار برای یک رنگ مورد استفاده قرار می گیرد. و برای یک طرح باید شابلون ساخته شود.

 این روش دارای مزیت های زیادی می باشد. در این روش هیچ محدودیتی از نظر رنگ و جنس پارچه استفاده شده وجود ندارد و نسبت به روش های دیگر بسیار مقرون به صرفه می باشد. برای چاپ در تیراژ بالا بهترین روش محسوب می شود.

از معایب آن می توان به زمان بر بودن آماده سازی صفحه ها برای چاپ و مناسب نبودن برای استفاده در تعداد کم و محدود بودن در استفاده از تعداد رنگ ها اشاره کرد. به طوری که برای هر رنگ باید از یک صفحه تحت فشار جداگانه استفاده کرد.

انتخاب پارچه مناسب برای چاپ

یکی از عواملی که بر روی روش های چاپ تیشرت تاثیر گذار می باشد ، جنس پارچه مورد استفاده در تی شرت است. با توجه به اینکه تی شرت ها دارای جنس های مختلفی می باشد برای هر روش چاپ بر روی تی شرت از پارچه های مناسب با آن باید استفاده شود.

پارچه های از جنس پلی استر چاپ بر روی آن ها بسیار زیبا و راحت صورت می گیرد. چاپ بر روی تی شرت های از جنس پلی استر ماندگاری طولانی تری دارد و کیفیت آن فوق العاده است. از این پارچه ها برای روش سابلیمشن استفاده می شود.

پارچه های نخی با وجود اینکه از محبوبیت خاصی در بین مردم برخوردار هستند. اما در مورد چاپ طرح بر روی آن ها قدرت رنگ پذیری زیادی ندارند و طرح های ایجاد شده بر روی آن جذابیت کمتری دارند.

از فرایند چاپ بر روی تیشرت برای کارهای تبلیغاتی و معرفی برند ها و یکسان سازی لباس کارکنان یک مجموعه استفاده می شود.

برای امتیاز به این پست کلیک کنید
[کل: ۰ میانگین: ۰]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع سایت مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاپ آپ خرید روسری