۰

بهترین جنس چاپ روی پارچه + مثال های از چاپ پارچه

بازدید 2316

اکثر افراد ترجیح می‌دهند که یک تصویر دلخواه روی لباس خود داشته باشند. چاپ روی پارچه به کمک این افراد آمده است. تکنولوژی چاپ تصاویر و رنگ‌های مختلف بر روی لباس و پارچه راه حل خوبی برای تنوع و جلوگیری از یکنواختی و بی‌ روح بودن پارچه‌ و البسه می‌باشد.

بهترین جنس پارچه برای چاپ:

انجام یک چاپ خوب و با کیفیت روی پارچه مستلزم ۲ شرط اساسی است: اول اینکه رنگ پارچه حتی المقدور روشن باشد، دوم اینکه درصد پلی استر موجود در پارچه حداقل ۷۰٪ باشد.

چرا پلی استر؟ مهمترین عامل در چاپ پارچه تار و پود آن است و در پارچه پلی استر این عامل و مهمتر از آن نوع جنسش که از مواد نفتی و پلاستیک است، بسیار تاثیر گذار می‌باشد.

چاپ روی پارچه , دستگاه چاپ روی پارچه

مثال‌هایی از چاپ تصویر روی پارچه:

امروزه در کوچه خیابان‌ها، به خصوص در میان جوان‌‌ها از چاپ بر روی لباس و پوشاک احتمالا بسیار دیده‌اید. مانتوها و شال‌های رنگارنگی که در میان دختران جوان پرطرفدار شده و تیشرت‌ها و البسه‌ای که با طرح‌های مختلف و رنگی امروزه به چشم ما بسیار آشنا هستند. این چاپ‌ها هم بر روی لباس مستقیما انجام می‌شود، هم پارچه‌هایی با این چاپ‌ها در ابتدا تولید می‌شود و سپس از آن‌ها در تولیدی‌ها و خیاطی‌ها لباس‌های متعدد دوخت و طراحی می‌شود.

از دیگر موارد استفاده از چاپ پارچه می‌توان به چاپ لوگوها و نمادهای روی پرچم‌ها نام برد. از پرچم‌های کشورهای مختلف گرفته تا پرچم‌های تشریفاتی و مناسبتی و یا حتی پرچم‌های کوچک تبلیغاتی که به علت زیبایی و جزییات ریز و دقیقی که روی پرچم‌ها به واسطه این نوع چاپ‌ها صورت می‌گیرد، از استقبال خوبی در بازار برخوردار شده است.

چاپ پارچه , چاپ روی پارچه

نرخ و قیمت چاپ روی پارچه:

با توجه به جنس و نوع پارچه، شکل و طرح و مقدار رنگ استفاده شده نرخ‌های متفاوتی برای چاپ روی پارچه وجود دارد. به همین دلیل روش‌های چاپ متفاوتی به وجود آمده‌اند که محدودیتی در طرح و رنگ ندارند، اما با توجه به کیفیت و وضوح تصاویر و همیچنین ماندگاری آن قیمت‌ها و نرخ‌های متفاوتی داردند. یکی از انواع آن، چاپ سابلیمیشن است که برای آشنایی با این روش چاپ حتما ادامه مقاله را مطالعه نمایید.

چاپ سابلیمیشن (sublimation):

این شکل از چاپ که امروزه بسیار پرکاربرد هم شده از انواع چاپ روی پارچه به حساب می‌آید. عملکرد آن به این شکل است که در این روش فرایند تصعید صورت می‌گیرد (تبدیل جامد به گاز) یعنی بعد از چاپ طرح مورد نظر روی کاغذ با حرارت بالایی که به کاغذ داده می‌شود تصویر از روی کاغذ به روی پارچه منتقل می‌شود، از این رو به این روش ترنسفر نیز گفته می‌شود. این روش به ماندگاری بالایی که روی انواع پارچه دارد نیز معروف است. رنگ پارچه، نوع پارچه و طرح و رنگ تصویر در این روش بسیار مهم و تاثیر گذار است.

چاپ پارچه , دستگاه چاپ پارچه

ویژگی‌های چاپ سابلیمیشن:

این روش چاپ غیر مستقیم بوده و در سایز و ابعاد کوچک حداکثر ۳۰ در ۴۰ سانتی‌متر بوده و در ابعاد بزرگ حداکثر عرض ۱۶۰ سانتی‌متر و طول بی‌نهایت را شامل می‌شود. محدودیتی در رنگ و طرح در این روش وجود ندارد ولی همانطور هم که قبل‌تر گفتیم بهترین نوع پارچه، پارچه‌هایی با درصد پلی‌استر بالا و رنگ‌های روشن است و مزیت اصلی آن قابلیت شستشو است که بدون محدودیتی قابل انجام می‌باشد.

پس اگر از طرح‌های ساده‌ی لباس و پارچه‌های خود خسته شده‌اید، بد نیست که از این روش‌های چاپ پارچه استفاده کرده و طرح و رنگ تازه‌ای به لباس‌های مورد علاقتان ببخشید.

دستگاه چاپ روی پارچه

به طور کلی دستگاه‌هایی که با استفاده از آنها چاپ روی پارچه انجام می‌شود، به دو صورت کلی هستند. اولین مورد، چاپ مستقیم و دومین مورد چاپ غیر مستقیم است. در روش چاپ مستقیم، طرح به شکل مستقیم وارد دستگاه چاپ روی پارچه می‌شود و پس از آن بر روی پارچه طراحی خواهد شد. اما در روش چاپ غیر مستقیم، ابتدا طرح بر روی کاغذ یا فیلم، توسط دستگاه‌های دیجیتال چاپ می‌شود. سپس این طرح به دستگاه داده می‌شود تا فرآیند چاپ روی پارچه انجام شود. پس تفاوت این دو روش در چاپ، به تعداد مراحل آنها بستگی دارد.

برای امتیاز به این پست کلیک کنید
[کل: ۰ میانگین: ۰]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع سایت مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاپ آپ خرید روسری