۰

چاپ پارچه

بازدید 639

امروزه طراحان لباس با بهره گیری از تکنولوژی های روز نظیر چاپ پارچه، ایده و نوآوری های خاصی را در طراحی خود به کار می بندند. در سالیان گذشته با توجه به اینکه فرایند چاپ دستی پارچه رواج داشت و به شدت سخت و گران قیمت تمام می شد.

کمتر کسی به این فکر می افتاد که برای یک دست لباس به فکر چاپ پارچه بیفتد و معمولا کارخانجات و تولیدی های پوشاک که قصد تولید انبوه محصولات را داشتند ایده های طراحان خود را بر روی پارچه چاپ و تولید می کنند.

با گذر زمان و سرعت بالای تغییرات در ابزارها و ظهور و بروز نسل جدیدی از دستگاه های دیجیتالی پیشرفته نوع خدمات دهی تغییرات قابل توجهی را در صنایع گوناگون رقم زد.

چاپ پارچه , خدمات چاپ پارچه , شرکت چاپ پارچه , چاپ انواع پارچه

صنعت چاپ پارچه نیز از این دیجیتالی شدن سیستم ها بی بهره نبود و دستگاه های چاپ پارچه جای خود را به سرعت در خدمات چاپ پارچه پیدا کردند. بنحوی که امروزه طراحان لباس حتی برای تولید یک دست لباس این امکان را دارند که طراحی مد نظر خود را بر روی پارچه چاپ کنند.

معمولا کسانی که تمایل به استفاده از خدمات چاپ دارند مجموعه سوالات مشابهی را از مجموعه ما می پرسند. برای مثال یکی از سوالات متداولی که همکاران ما در رابطه با چاپ پارچه همواره با آن مواجه هستند این است که امکان چاپ روی چه نوع پارچه هایی وجود دارد؟

یا اینکه آیا روی پارچه های رنگی امکان چاپ وجود دارد؟ ما در این مقاله از سایت بانک روسری تلاش خواهیم کرد تا به بخشی از سوالات شما در زمینه چاپ پارچه پاسخ بدهیم و شما را با فرایند کلی چاپ پارچه اجمالا آشنا بنمائیم.

ویژگی های پارچه مناسب جهت چاپ پارچه چیست ؟

انتخاب پارچه مناسب جهت کسب نتیجه مطلوب در فرایند چاپ پارچه بسیار حائز اهمیت است و معمولا تعداد زیادی از مشتریان ما این سوال را از ما می پرسند که چه پارچه ای برای اینکار مناسب است ؟

توجه داشته باشید برای خرید پارچه مناسب در چاپ سابلیمیشن دو ویژگی ویژه را باید مد نظر بگیرید.

در صورتی که این دو ویژگی وجود داشته باشد شما چاپ پارچه مطلوبی خواهید داشت در غیر اینصورت امکان چاپ پارچه وجود ندارد.

این دو ویژگی عبارتند از :

  • پارچه دارای ۷۰ درصد پلی استر باشد
  • پارچه داری رنگی روشن باشد

چاپ پارچه , خدمات چاپ پارچه , شرکت چاپ پارچه , چاپ انواع پارچه

جنس پارچه مناسب برای چاپ

تار و پود و نخ موجود در پارچه بر روی چاپ پارچه به شدت تاثیر گذارند هر چه میزان مواد پلی استری در پارچه بیشتر باشد کیفیت نهایی کار بسیار عالی خواهد بود.

از آن جایی که فرایند چاپ سابلیمیشن در دمای بالای ۲۰۰ درجه سانتیگراد صورت می گیرد و رنگ ها از روی کاغذ های مخصوص بخار شده و بر روی بافت پارچه نفوذ می کنند .

هر چه میزان پلی استر و یا همان مواد نفتی در بافت پارچه بیشتر باشد رنگ ها در عمق و جان پارچه آنچنان نفوذ می کنند که طرح های شارپ و زنده تر و پر رنگ تر خواهند بود و همچنین ماندگاری بالایی خواهند داشت .

آیا رنگ پارچه در چاپ پارچه تاثیر خواهد گذاشت ؟

بهترین رنگ پارچه جهت استفاده برای چاپ رنگ سفید است شاید شما بخواهید روی رنگ های دیگر پارچه از خدمات چاپ پارچه استفاده نمائید و تمایلی به استفاده از رنگ سفید ندارید.

باید این نکته را خدمت شما عرض کنم در چاپ سابلیمیشن شما می توانید تمام سطح پارچه را به رنگ هایی که مورد علاقه ی تان چاپ نمائید یا بعبارتی دیگر از شما پراچه سفید داشته باشید می توانید آن را به رنگ مورد علاقه خودتان دربیاورید.

در زمینه تغییر رنگ پارچه سفید به سایر رنگ ها هیچ محدودیتی وجود ندارد و می توان آنها را با استفاده از چاپ به هر رنگی تغییر داد.

بعد از پارچه سفید می توان از پارچه های به رنگ های مانند سبز روشن، زرد روشن، صورتی روشن، کرم روشن، آبی روشن و هر پارچه رنگ روشن دیگری استفاده کرد.

ولی از آنجایی که رنگ پارچه می توانند روی کیفیت نهایی چاپ تاثیر بگذارد توصیه اکید ما در مجموعه چاپ پارچه بانک روسری این است که پارچه سفید تهیه نمائید و با استفاده از خاصیت چاپ سابلیمیشن آن را به طرح و رنگ های مدنظر خودتان به چاپ برسانید.

چاپ پارچه , خدمات چاپ پارچه , شرکت چاپ پارچه , چاپ انواع پارچه

اسامی پارچه های قابل چاپ چیست؟

معمولا مجموعه های ارائه دهنده خدمات با سال ها تجریه و آزمون خطا به گزینه های ایده آلی جهت ارائه خدمات خود می رسند. ما نیز در بانک روسری پس از بررسی و تست چاپ انواع پارچه به لیستی از پارچه های قابل چاپ دست پیدا کرده ایم.

اسامی پارچه های قابل چاپ عبارت است از : ریون، شانتون، ساتن، اسپان، فلامنت، پورش، ونیزی، حریر، قواصی و برخی از انواع پارچه های  ویسکوزی

این پارچه ها عموما بدون مشکل بوده و جواب خود را پس داده اند اما با توجه به خلوص تولید پارچه ها و الیاف و موادی که کارخانه ها در نخ های مورد استفاده در تولید پارچه بکار می گیرند.

بهترین توصیه ما این است که قبل از اقدام به چاپ پارچه اصلی، برای نمونه اقدام به تهیه تست چاپ پارچه بنمائید تا اطمینان صورت بگیرد که امکان چاپ پارچه وجود دارد یا خیر؟

بر روی چه پارچه هایی امکان چاپ وجود ندارد ؟

پارچه های تیره مانند مشکی، سرمه ای و قهوه ای قابلیت چاپ ندارند چون در چاپ سابلیمیشن رنگ سفید وجود ندارد و چاپ پارچه در تیرگی پارچه گم می شود .

پارچه هایی که در ساختار الیاف خود پنبه زیادی دارند یا از الیاف طبیعی و کتان ساخته شده اند نیز برای چاپ پارچه مفید نیستند و در بعضی از انواع آنها اصلا ممکن است چاپی صورت نگیرد.

بانک روسری توانایی چاپ پارچه در چه ابعادی را دارد؟

مجموعه بانک روسری توانایی چاپ پارچه از کوچکترین ابعاد که ۳۰*۴۰ سانتی متر است تا عرض ۱۶۰ سانتی متر به طول بی نهایت را داراست.

برای امتیاز به این پست کلیک کنید
[کل: ۰ میانگین: ۰]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع سایت مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاپ آپ خرید روسری