اصطلاحات صنعت شال و روسری که باید بدانید
بازدید 684
Scarfbank 637 روز پیش
بدون دیدگاه

اصطلاحات صنعت شال و روسری که باید بدانید!

در دنیای مد و فشن اصطلاحات صنعت شال و روسری بسیار زیاد و وسیع هستند. به همین دلیل بهتر است بانوان حتما در این زمینه آشنایی داشته باشند و در مورد اصطلاحات این صنعت اطلاعات لازم کسب کنند. بدین صورت در زمان خرید شال و روسری راحت‌تر می‌توانند تصمیم بگیرند. شال و روسری یکی از صنعت‌هایی است که در آن تنوع رنگ و مدل زیادی را شاهد هستیم و بانوان می‌‌توانند با خرید شال و روسری‌های جذاب و بروز، در استایل خود جذابیت و تنوع ایجاد کنند. بنابراین اگر به دنبال خرید شال و روسری هستید، بهتر است ابتدا با اصطلاحات دنیای شال و روسری آشنا شوید و آنها را به خوبی بشناسید تا بتوانید با انتخاب یک شال و روسری مد روز و جذاب، استایل خود را زیباتر کنید.

مفاهیم رایج در شال و روسری و دانستن آنها به شما اجازه می‌دهد بهترین خرید را با دانش کافی داشته باشید و هر استایلی که دوست داشتید را با شال و روسری‌تان هماهنگ کنید. در استایل‌هایی مانند کژوال، کلاسیک، مینیمال و … لازم است همه‌ی آیتم‌های لباس مناسب با همان نوع استایل چیده شوند تا بتوانید با ظاهری عالی و بدون نقص در بیرون از منزل حضور یابید. با ما همراه باشید تا اصطلاحات صنعت شال و روسری را بیان کنیم.

 

انواع اصطلاحات شال و روسری

انواع قواره در روسری

روسری نوعی اکسسوری است که شبیه به مربع بوده و اندازه‌های مختلفی دارد. البته توجه داشته باشید اندازه‌ها و قواره‌های مختلف روسری برای مجالس و مناسبت‌های مختلف کاربرد دارند. معمولا سایز متوسط روسری برای مجالس و جاهای مختلف کاربرد دارد و بهترین نوع قواره است. در کنار قواره مدل‌های مختلفی از روسری نیز وجود دارند مانند روسری نخی، ابریشمی یا ساتن که باید در زمان خرید این موارد را نیز در نظر داشته باشید. در ادامه چند مورد از پرکاربردترین قواره‌های روسری را معرفی می‌کنیم.

  • روسری با قواره ۶۵ در ۶۵: این نوع روسری بیشتر تزیینی بوده و به عنوان دستمال سر یا گردن از آن استفاده می‌شود. گاهی اوقات این روسری دور مچ دست نیز بسته می‌شود و به آن باندانا نیز می‌گویند.
  • روسری با قواره ۷۵ در ۷۵: این نوع روسری که جدیدا ترند شده، جنسی از حریر، ساتن و ابریشم دارد و با استایل‌های مختلفی ست می‌شود. به این نوع روسری مینی اسکارف می‌گویند.
  • روسری با قواره ۹۰ در ۹۰: معمول‌ترین و رایج‌ترین نوع قواره روسری است و سایز متوسطی دارد و در همه‌جا می‌توان از آن استفاده نمود.
  • روسری قواره بزرگ: این نوع روسری سایز ۱۲۰ در ۱۲۰ و یا سایز ۱۴۰ در ۱۴۰ است که به آن روسری قواره‌دار نیز می‌گویند و طرفداران زیادی نیز در بین بانوان دارد.

اصطلاحات دنیای شال و روسری

انواع قواره در شال

شال یکی دیگر از اکسسوری‌هایی است که برای پوشاندن موی سر کاربرد دارد و شبیه به مستطیل بوده و اندازه‌های مختلفی دارد. متداول‌ترین سایز شال ۷۰ در ۱۸۰ است. اما سایز‌های دیگری نیز مانند ۸۰ در ۱۸۰، ۷۰ در ۱۶۰، ۶۵ در ۲۰۰ و یا ۱۰۰ در ۲۸۰ نیز در بازار وجود دارند که هر کدام برای استایل‌های مختلفی قابل استفاده هستند و طرفداران خاص خود را دارند.

در صنعت شال و روسری هر سال یکی از مدل‌های شال و روسری مورد توجه قرار می‌گیرد و ترند می‌شود. در سال‌های گذشته شال ۱۰۰ در۲۸۰ که به آن شال سه متری می‌گفتند، مورد استقبال زیادی قرار گرفت. امسال اما همان طور که گفتیم روسری مینی اسکارف مورد توجه زیادی قرار گرفت.

اصطلاحات رایج صنعت شال و روسری

شال و روسری کج راه چیست؟

یکی از اصطلاحات رایج صنعت شال و روسری، شال و روسری کج راه هستند که بسیار متداول و رایج است. احتمالا شما هم در زمان خرید شال و روسری با این اصطلاح مواجه شده‌اید. اما کج راه به چه معنی است؟ کج راه در حقیقت پارچه‌ای است که در مقابل ساییدگی، مقاومت بالایی دارد. در ضمن شال و روسری‌هایی که پارچه کج راه دارند، کیفیت رنگ زیادی دارند و به پارچه کج راه، پارچه توییل نیز گفته می‌شود. البته لازم به ذکر است شال و روسری کج راه، ضخامت زیادی دارند و در فصول گرم سال، قابل استفاده نیستند. به همین دلیل از این نوع شال و روسری در فصل تابستان استفاده می‌شود.

انواع پارچه

ژاکارد (jacquard)

معمولا اصطلاح ژاکارد در اصطلاحات صنعت شال و روسری بیشتر از بقیه اصطلاحات شنیده می‌شود. ژاکارد در حقیقت نوعی طرح و مدل پارچه است که در آن طرح‌ها درون بافت پارچه قرار دارند. پارچه ژاکارد طرح‌های متنوع و گوناگونی دارد. از لوزی، مربع، زیگزاگی و اشکال مختلف را می‌توان در این نوع پارچه مشاهده کرد.

اسپان

این اصطلاح معمولا برای نوعی نخی پلی استر استفاده می‌شود. البته به صورت دقیق‌تر به نخ‌هایی می‌گویند که الیاف آن‌ها تکه تکه شده‌اند. این نوع نخ‌ها حالت یکسره ندارند و تنها به پلی استر مربوط نیستند. نخ اسپان به هوا اجازه می‌دهد از درون پارچه گذر کند.

پارچه فیلامنت چیست؟

فیلامنت

فیلامنت نوعی از نخ‌های پلی استر است که الیاف آن‌ها یکسره بوده و مانند اسپان تکه تکه نشده‌اند. این نوع نخ معمولا در شال‌های معمولی به صورت تنهایی استفاده نمی‌شود و با مخلوط شدن با نخ‌های دیگر در شال و روسری به کار می‌رود. نخ فیلامنت ترکیبی از لایه‌های الیاف است که با دستگاه نخ ریسی بافته می‌شوند و نرمی و براقی زیادی دارد. این نوع نخ نسبت به اسپان یک شکل‌تر است. در کل نخ‌های فیلامنت به دو دسته تقسیم می‌شوند:

نخ‌های مونو فیلامنت: این نوع نخ الیاف نسبتا ضخیمی داشته و نخ ابریشم نیز می‌تواند به عنوان مونو فیلامنت به کار برده شود.

نخ چند فیلامنتی (مولتی فیلامنت): این نوع نخ از چند نوع الیاف فیلامنت تهیه می‌شود و طول الیاف آن به تابیدن کم یا عدم تابیدن نیاز دارد.

آکریل

این نوع مخ معمولا برای بافت‌های زمستانی استفاده می‌شود و نوعی نخ مصنوعی است. حالت این نخ پف کرده بوده و به صورت مخلوط نیز در بافت پارچه استفاده می‌شود. آکریل به علت وزن کمی که دارد و حجم زیاد آن برای بافندگان مقرون به صرفه است.

استایل کژوال یکی از جدیدترین مفاهیم در صنعت مد و فشن

احتمالا شما هم کلمه کژوال را زیاد شنیده‌اید. این کلمه از اصطلاحات رایج دنیای مد و فشن است. در حقیقت به زبان ساده، استایل کژوال به استایلی می‌گویند که در آن احساس راحتی داشته باشید و بتوانید به صورت روزانه از آن استفاده کنید. کژوال لباسی است که هم به صورت رسمی و هم غیر رسمی می‌توانید از آن استفاده کنید.

در ست استایل کژوال از طرح‌ها و مدل‌های ساده استفاده می‌شود. بنابراین برای انتخاب شال و روسری باید طرح‌های ساده و شیک را انتخاب کنید که در آن احساس راحتی داشته باشید. همچنین استایل کژوال به سه دسته تقسیم می‌شود که هر کدام با یک مدل شال و روسری ترکیب می‌شوند.

شال و روسری ست کژوال عام را چطور ست کنیم؟

کژوال عام به معنای پوشیدن لباس‌های آزاد و راحت است. اما این استایل قابل ست شدن با هر نوع مدل شال و روسری نیست. در این نوع استایل پوشیدن کت سلیقه‌ای است و می‌توانید آن را حذف کنید و از تی‌شرت‌های قواره بزرگ و یا به اصطلاح لانگ استفاده کنید. پوشیدن شلوار جین و کفش‌های اسپرت نیز در استایل کژوال عام زیاد دیده می‌شود. شال و روسری مناسب برای این نوع استایل نخی سبک با طرح ساده و قواره بزرگ است.

مفاهیم رایج در شال و روسری

شال و روسری در ست کژوال نیمه رسمی را چطور ست کنیم؟

در استایل کژوال نیمه رسمی می‌توانید از رنگ‌های متنوع بیشتری استفاده کنید. همچنین استفاده از کت و شلوار و اکسسوری‌های مختلف با رنگ و جنس متنوع در این نوع استایل بیشتر دیده می‌شود. شال و روسری مناسب برای این نوع استایل، جنس حریر و نخ هستند. در زمستان نیز می‌توانید از شال‌های ضخیم که متناسب برای خانم‌ها و آقایان هستند، استفاده کنید.

شال و روسری در ست کژوال رسمی را چطور ست کنیم؟

در استایل کژوال رسمی لازم است که بین اجزای لباس، چاپ و رنگ شال و روسری تناسب و هماهنگی وجود داشته باشد. زیرا ست استایل کژوال رسمی باید تا جای ممکن به استایل رسمی نزدیک باشد ولی در عین حال فرد در آن احساس راحتی داشته باشد. در این نوع استایل می‌توانید از شال یا روسری با قواره‌های بزرگ استفاده کنید و یا از مینی اسکارف‌ها کمک بگیرید. از استایل کژوال رسمی می‌توانید در مهمانی‌ها و جلسات نیمه رسمی استفاده کنید.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم اصطلاحات رایج در صنعت شال و روسری را بیان کنیم. همچنین نحوه ست کردن شال و روسری با استایل کژوال را توضیح دادیم. در انتها می‌توانید از طریق فروشگاه بانک روسری، خرید شال و یا خرید روسری را بر طبق سلیقه و نیاز خودتان انجام دهید. تمامی شال و روسری‌های فروشگاه ما کیفیت و مرغوبیت فوق العاده‌ای داشته و با خیال راحت می توانید از آن استفاده کنید.

برای خرید روسری مشکی میتوانید از فروشگاه بانک روسری دیدن کنید.

 

برای امتیاز به این پست کلیک کنید
[کل: ۰ میانگین: ۰]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع سایت مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاپ آپ خرید روسری