بازدید 730
Scarfbank 736 روز پیش
بدون دیدگاه

مشخصات و ویژگی های شال پشمینه

یکی از اصلی‌ترین آیتم‌های استایل بانوان شال‌ها و روسری‌ها هستند که خرید آن‌ها بسیار ضروری است. با نگاهی به دنیای متنوع شال و روسری در می‌ابید که شال و روسری متناسب با سلیقه‌ها و فرم‌های مختلف صورت طراحی شده است. شال و روسری محصولی است که به بهترین شیوه می‌تواند استایل را تکمیل کند. بنابراین باید در انتخاب این آیتم از استایل دقیق باشید. یکی از بهترین شال‌ها برای تکمیل استایل، روسری پشمینه است که با استفاده از آن می‌توانید استایلی جذاب بسازید. با ما همراه باشید تا ویژگی‌های شال پشمینه را بیان کنیم و بتوانید بهترین نوع را انتخاب کنید.

شال پشمینه چیست؟

شال پشمینه نوعی شال است که معمولا با دست بافته شده و جنس آن از پشم و ترمه است. این شال‌ها به خلق استایلی شیک و جذاب می‌انجامد. به همین دلیل باید در بین جنس‌های مختلف شال، حتما این شال را نیز خریداری کنید و در مجموعه شال‌های خود داشته باشید. با استفاده از شال پشمینه در هر استایلی زیبا و مرتب به نظر می‌رسید. پارچه این شال، پارچه‌ای لاکچری و گران بهاست که از طریق کرک کردن پرهای بزهای هیمالیا تهیه می‌گردد. به همین دلیل شال پشمینه، محصولی کاملا طبیعی به شمار می‌رود.

شال پشمینه خالص و اصل

خرید شال پشمینه

برای خرید و انتخاب این شال باید به نکات زیادی توجه نمایید. مثلا در زمان خرید باید هم به رنگ و هم به بافت شال توجه کنید. از مهم‌ترین مسائلی که باید به آن نیز دقت کنید این است که باید اصالت شال و اصل بودن شال پشمینه را در نظر داشته باشید.

بسیار نرم بوده و ماندگاری و دوام بالایی دارد. بهتر است شال‌های پشمینه با تن رنگ متناسب با پوست خود را انتخاب کنید. همچنین شال‌های با رنگ خنثی یا همرنگ لباس سبب ایجاد استایل زیباتر و شیک‌تری می‌شوند.

انتخاب رنگ مناسب شال پشمینه

زمان خرید شال پشمینه علاوه بر توجه به رنگ پوست، بهتر است رنگ‌هایی را انتخاب کنید که از آن لذت می‌برید. این کار باعث می‌شود همیشه بتوانید شال دلخواه خود را بپوشید و از آن لذت ببرید. به طور کلی افراد با رنگ پوست سرد بهتر است از رنگ‌های سرد مانند آبی، سبز و بنفش و… استفاده کنند. رنگ‌های گرمی مانند قرمز، نارنجی، قهوه ای و … نیز برای پوست‌های گرم مناسب هستند.

نحوه ترکیب مدل های مختلف شال پشمینه

شال‌های پشمینه از جمله شال‌هایی هستند که از قدیم توسط بانوان کاربرد داشته اند. این مدل شال‌ها بیشتر در هوای سرد استفاده شده و البته مدل‌های نازک را می‌توانید در هوای گرم نیز استفاده کنید.

ترکیب کردن این شال با استایل‌های غیر اسپرت همخوانی و هماهنگی بیشتری دارد. مثلا می‌توانید دامن چین دار بلند را با یک پیراهن پشمی و شال پشمینه بپوشید و استایلی جذاب و شیک خلق کنید.

اضافه کردن شال پشمینه به استایل باعث می‌شود ترکیب و استایلی منحصر به فرد داشته باشید. شال پشمینه بهترین انتخاب برای مهمانی‌های رسمی و یا شام‌های کاری است. با استفاده از شال پشمینه ترکیب و استایل تان زیبا و همه پسند خواهد بود و بدین ترتیب حس خوشایندی را خواهید داشت.

یک ترکیب دیگر که می‌توانید ایجاد کنید؛ پوشیدن شلوار مشکی، تونیک سفید است. این ترکیب در کنار استفاده از رنگ‌های ملایم و پاستیلی برای شال، بهترین انتخاب برای روزهای گرم تابستانی است. در واقع ست کردن شال پشمینه بسیار آسان است زیرا با هر نوع لباسی قابل ست شدن است. این شال را می‌توانید در زمان کوتاهی انتخاب کنید و با یک ست مناسب، استایلی خاص ایجاد کنید.

ست کردن شال پشمینه

ویژگی‌های شال پشمینه

شال پشمینه‌های موجود در بازار دارای برند‌های مختلفی بوده و همچنین طرح‌های مختلف و منحصر به فردی دارند. شال‌های پشمینه همچنین با جدیدترین ترندها و رنگ‌ها ترکیب شده اند تا ماندگار باشند و بتوانند در دنیای مد بدرخشند. شال‌های پشمینه دارای مدل های متنوعی مانند طرح دار، توری، ضخیم، نازک و شانه ای هستند.

همچنین مدل‌های مختلف شال پشمینه با طرح های گل دار، خطی، ابعاد هندسی، الگوهای زنجیره ای نیز در بازار وجود دارند که قابلیت ست شدن با انواع ترکیب‌های فرم‌های صورت و استایل را دارند. مدل‌های ضخیم شال پشمینه قابل استفاده در فصول سرد سال بوده و مدل‌های نازک را نیز می‌توانید در بهار و تابستان استفاده کنید.

بنابراین می‌توانید مدل‌های مختلف را براساس رنگ و جنس انتخاب کنید. پارچه شال پشمینه به راحتی قابلیت شستشو و اتو کشی را دارد. بنابراین برای کسانی که به دنبال ظاهری شیک، جالب و جذاب هستند، می‌توانند از شال پشمینه استفاده کنند.

بافت شال پشمینه بسیار ظریف بوده، بنابراین لازم است همیشه از آن مراقبت کنید. اگر برای شستشوی آن نمی‌خواهید به خشکشویی مراجعه کنید، بهتر است شال را با کمی شامپو و آب گرم بشویید. استفاده از مواد و ترکیبات سفیدکننده، سبب از بین رفتن رنگ و کیفیت پارچه شال می‌گردد. همچنین شال پشمینه را باید بدون چلاندن بشویید.

شال‌های پشمینه دارای ضخامت، گرمای مطلوبی نیز دارند، به همین دلیل بهترین انتخاب برای روزهای سرد سال هستند. با استفاده از شال‌های پشمینه می‌تواند در طی روزهای سرد سال، احساس گرما داشته باشید.

شال‌های پشمینه همچنین دارای ترکیباتی هستند که بسیار بادوام و ماندگار هستند. به همین دلیل چندین سال می‌توانید از آنها استفاده کنید.

آشنایی کامل با شال پشمینه

تشخیص شال خالص پشمینه

در زمان خرید روسری شال پشمینه باید دقت داشته باشید که شال و روسری پشمینه اصل را خریداری نمایید. به همین دلیل در اینجا چندین راهکار برای تشخیص شال اصل را مطرح کرده ایم.

۱. تست اشتعال پذیری

البته این تست برای خراب کردن شال و از بین بردن آن نیست. کافیست یک نخ از حاشیه شال پشمینه را بردارید و روی یک بشقاب بگذارید. سپس آن را بسوزانید. نخ سوخته شده را بو کنید. این بود باید شبیه به بوی موهای سوخته شده باشد. خاکستر تولید شده نیز باید پودر شود. در نتیجه احتمالا شال مورد نظر پشمینه خالص است. همان طور که گفتیم شال پشمینه از پشم طبیعی ساخته می‌شود. به همین دلیل پس از سوختن بوی مو و پشم می‌دهد. پارچه‌های ویسکوز معمولا بعد از سوختن بوی پلاستیک می‌دهند و رنگ آنها هم کاملا سیاه نمی‌شود. روسری‌های با جنس نخ نیز سریع می‌سوزند و پس از سوختن بوی پنبه ایجاد می‌کنند.

۲. مات بودن رنگ پارچه

معمولا شال‌های پشمینه خالص و اصل ظاهر براق ندارند. بنابراین اگر قبل از تست اشتعال پذیری شال، برق زیادی داشت؛ نباید آن را بخرید.

۳. به قطر پارچه پشمینه دقت کنید

هر چند غیر قابل باور به نظر می‌رسد اما قطر نخ‌های پشمینه خالص بودن آن را نمایان می‌کنند. قطر مناسب شال‌های پشمینه ۱۴ تا ۱۵.۵ میکرون است. قطر‌های بالاتر از ۱۹ میکرون برای خرید مناسب نیستند. تعداد میکرون، نرمی و سبک بودن پارچه نشان دهنده کیفیت بالای پارچه پشمینه است.

۴. بافت پارچه را بررسی کنید

شال پشمینه را در مقابل نور قرار دهید. بافت پارچه پشمینه باید نامنظم باشد زیرا به شکل سنتی و با دستگاه‌های دستباف تولید می‌شود. بی نظمی در بافت پارچه نشان دهنده خالص بودن و اصل بودن آن است.

 

شال پشمینه چیست ؟

۵. تست فشردن پارچه

عجیب به نظر می‌آید ولی فشردن پارچه با دست می‌تواند خالص بودن شال پشمینه را نشان دهد. معمولا پارچه‌های دارای ماده پلی استر یا اکریلیک با فشردن و مالیدن، الکتریسیته ساکن تولید می‌کنند. بنابراین اگر شال پشمینه‌ای که قصد خریداری آن را دارید، جرقه تولید می‌کند، احتمالا غیر طبیعی است.

۶. برچسب روی شال را بررسی کنید

این مورد می‌تواند شک و شبه راجع به خالص بودن شال پشمینه را از بین ببرد. کافیست شال پشمینه را بررسی کنید که یک برچسب کوچک یا بزرگ روی آن پیدا کنید. در این صورت به راحتی می‌توانید از پشمینه نبودن آن مطمئن شوید. زیرا شال پشمینه اصل هیچ گونه برچسبی ندارد. بافت پارچه نیز به شکلی است که برچسب روی آن باقی نمی‌ماند و به سرعت جدا می‌شود.

۷.میزان درخشش و براقیت

همان طور که می‌دانید پشم هیچ گونه درخششی ندارد. بنابراین اگر شال پشمینه‌ای که می‌خواهید بخرید، برق می‌زند و می‌درخشد؛ دلیلی برای خرید آن وجود ندارد. زیرا در آن نخ ابریشمی یا الیاف دیگر به کار رفته که شال پشمینه را تبدیل به محصولی تقلبی می‌کند.

۸. انجام آزمایش‌های میکروسکوپی

اگر شال پشمینه را زیر میکروسکوپ قرار دهید، اشکالی که می‌بینید متغیر و نامنظم هستند. بنابراین اگر شکل ساده ای دیدید که در فاصله زیاد قرار دارد، قطعا شال مورد نظر پشمینه نیست.

۹. ابعاد خیلی مهم است

شال‌های پشمینه معمولا ۲ در ۱ متر هستند. ابعاد‌های بزرگتر معمولا گران‌تر نیز هستند. بنابراین اگر ابعاد بزرگتر را با قیمت پایین‌تر و یا ابعاد استاندارد را با قیمت پایین‌تر از نرخ بازار مشاهده کردید، احتمالا شال پشمینه شما تقلبی است.

۱۰. پارچه زیادی بی‌نقص است

درست است که همه دوست دارند شال و روسری دلخواهشان بدون نقص و کاملا صاف باشد؛ اما شال پشمینه اصل بدون عیب و نقص وجود ندارد. کار تولید شده توسط دست و با الیاف حیوانی معمولا دارای نقص‌های کوچکی نیز هست. اگر روی شال پشمینه هیچ گونه پیله، نخ کش یا دیگر مشکلی وجود ندارد، باید در اصالت کالا شک کنید.

خرید شال پشمینه

سخن آخر

شاید تصور کنید یافتن شال پشمینه اصل امکان پذیر نیست. اما کافیست موارد ذکر شده را بررسی کنید تا شال پشمینه خالص را خریداری کنید. البته بهترین راهکار و آسان‌ترین راه برای خرید شال پشمینه اصل این است که از فروشگاه‌های معتبر خرید خود را انجام دهید. در فروشگاه ما می‌توانید خرید شال و خرید روسری را انجام دهید. همچنین می‌توانید قیمت شال پشمینه را مشاهده کنید و اقدام به خرید آن نمایید.

برای امتیاز به این پست کلیک کنید
[کل: ۱ میانگین: ۵]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع سایت مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاپ آپ خرید روسری