شال لمه چیست؟
بازدید 638
Scarfbank 725 روز پیش
بدون دیدگاه

آشنایی کامل شال لمه + لمه مجلسی

شال لمه چیست 

یکی از جذاب‌ترین و زیباترین انواع شال، شال لمه مجلسی است که لمه آن درخشان بوده و براق بودن رشته نخ این شال‌ها سبب جلب توجه دیگران می‌گردد. به همین دلیل یکی از پرطرفدارترین شال‌ها در بین بانوان برای استفاده در مجالس و مهمانی‌هاست. جنس پارچه شال لمه از آن دسته از پارچه‌های براقی است که شبیه به فلزات می‌درخشد. برای ساخت این نوع پارچه به شکل معمول از الیاف مصنوعی استفاده می‌گردد.

شال لمه امروزه در مدل‌های زیادی در بازار دیده می‌شود. رنگ بندی این مدل‌ها مختلف بوده و شامل رنگ‌هایی مانند طلایی، نقره‌ای و… است. جنس شال لمه می‌تواند نخی و یا شنی باشد. لمه‌های به کار رفته در پارچه و در تار و پودر آن هستند و به شکل چسبی یا داغی نیستند. شال‌های لمه معمولا بسیار سبک و لطیف بوده و برای استفاده در فصل‌های گرم توصیه می‌شوند. شال‌های لمه دار و استفاده از آنها در شب نیز توسط بانوان به دلیل چند برابر شدن جذابیت آن زیاد دیده می‌شود. البته باید شال لمه را به درستی با لباس‌‌های خود ست کنید که زیبایی آن دیده شود و شیک به نظر برسد.

شال لمه مجلسی

تاریخچه پارچه لمه و اسم آن

«Lame» یک واژه فرانسوی به معنی صفحه ی فلزی است. پارچه ظریف لمه از دوران باستان کاربرد داشته است و در کتیبه‌های آشوری از آن یاد شده است. در قدیم از پارچه لمه برای دوخت لباس برای کشیش‌ها، اسقف‌ها و ثروتمندان استفاده می‌شده است. این پارچه نشان دهنده جایگاه اجتماعی بالا و ثروتمند بودن فرد بوده است. در گذشته برای افزایش درخشندگی و شکوه یک پارچه به آن الیاف فلزی طلایی یا نقره ای اضافه می‌شده است. و به آن پارچه لاکچری و ظریف پوشاک طلایی می‌گفته‌اند.

انواع شال لمه

شال لمه دار در دو نوع شال لمه نخی و شال لمه شنی در بازار پیدا می‌شود.

جنس شال لمه

جنس شال لمه

شال لمه مجلسی

این نوع شال لمه بسیار براق بوده و یکی از ترندترین شال‌ها در صنعت مد است. الیاف شال لمه لخت و براق بوده و درخشندگی و زیبایی خاصی دارند. شال لمه شنی یا شال لمه نخی به هیچ عنوان سر نبوده و به راحتی می‌توانید از شال لمه مجلسی استفاده کنید زیرا ایستایی خوبی دارد.

در خرید شال لمه به این نکته توجه کنید. با توجه به قیمت شال لمه در زمان خرید دقت کنید که لمه‌های به کار رفته روی آن با چسب قرار نگرفته باشند. رشته‌های لمه ای که در درون تارو پود شال قرار گرفته باشند، سبب ایجاد زیبایی و درخشندگی بی نظیری در آنها می‌شوند. همچنین به دلیل درخشندگی که دارد سبب زیباتر و جذاب‌تر دیده شدن فرد می‌شود.

"

شال لمه را با چی ست کنیم؟

پوشش مناسب برای موها یکی از مواردی است که برای خانم‌ها اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل خانم‌ها در انتخاب شال و روسری حساسیت زیادی به خرج می‌دهند. خرید شال و روسری مناسب سبب آراسته و شیک و منظم به نظر رسیدن فرد می‌شود. بنابراین اگر برای مهمانی و مجالس به دنبال یک شال مجلسی زیبا هستید، بهتر است شال لمه را انتخاب کنید. البته ست کردن شال لمه از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است زیرا سبب شیک‌تر و جذاب‌تر شدن استایل شما می‌گردد.

عدم ست شدن و هماهنگ شدن شال لمه با دیگر آیتم‌های لباس نه تنها ظاهری زیبا برای شما ایجاد نمی‌کند، بلکه سبب شلخته و نا منظم به نظر رسیدن فرد می‌گردد. با ما همراه باشید تا در مورد ست کردن شال لمه بیشتر توضیح بدهیم.

شال های لمه و نحوه ی ست کردن آن

به طور معمول شال‌های لمه موجود در بازار به شکل تک رنگ هستند. با وجود تک رنگ بودن نیز به دلیل داشتن رشته‌های لمه، ظاهری فوق العاده دارد و جذابیت و زیبایی خاص خود را دارند. البته برخی از مدل‌های شال لمه با طرح‌های پیچیده نیز در بازار وجود دارد که طرفداران خاص خود را دارند. پرطرفدارترین مدل‌های شال لمه در بازار، شال لمه نقره‌ای، طلایی و مشکی هستند. شال لمه مشکی نیز از شال‌های پرطرفداری است که توسط بانوان زیاد استفاده می‌شود. در هر صورت در زمان خرید شال لمه باید دقت داشته باشید تا بتوانید آن را با لباس‌هایتان ست کنید.

شال لمه مشکی یکی از شال‌هایی است که می‌توانید از آن در استایل‌های مختلف استفاده کنید. بنابراین اگر مراسم یا مهمانی برقرار است، بهتر است از یک شال مشکی لمه با لبه‌های طلایی و نقره ای استفاده کنید. در ضمن برای لباس‌های رنگی روشن نباید از شال لمه مشکی استفاده کنید. اما ترکیب شال مشکی لمه با لباس مجلسی قرمز یا آبی فوق العاده است.

نحوه خاص و منجصر به فرد رسیدن با شال لمه

همان طور که گفتیم شال‌های لمه دار دارای دو رنگ و یا بیشتر هستند. بنابراین هم در استایل‌های پیچیده و هم در استایل ساده می‌توانید از آن استفاده کنید. برای مثال اگر لباسی که تهیه کرده‌اید، ساده و به رنگ مشکی است، می‌توانید از شال دو رنگ که هم در آن رنگ مشکی وجود دارد و هم رنگ دیگری استفاده کنید. شال کرمی لمه نیز از جمله رنگ‌هایی است که به راحتی با همه چیز ست می‌شود. پوشیدن این شال با لباس مشکی سبب جذابیت و زیباتر شدن فرد می‌شود.

خرید شال لمه

خرید شال لمه

نکات مهم جهت ست کردن شال لمه با لباس

اگر لباسی که می‌خواهید بپوشید تک رنگ است می‌توانید به آسانی شال‌های لمه را با آن ست کنید. شال‌های لمه دار با هر طرح و با هر رنگی قابل ست شدن با لباس‌های تک رنگ هستند. البته بهتر است که شال‌های لمه دار با رنگ روشن را با لباس‌های مشکی و تیره ست کنید. این کار سبب خاص و جذاب شدن استایل شما می‌شود. به این دلیل که شال رنگ روشن می‌تواند تیرگی و سیاهی لباس را کم کند و سبب ساخت استایلی جذاب گردد.

لباس شب سفید نیز با شال‌های رنگ روشن و تیره ست می‌شود. البته ست کردن شال لمه با لباس‌های سفید کار سخت‌تری است و در برای ست کردن آن انتخاب‌های کمتری دارید.

در هر صورت برای ست کردن شال لمه دار در مجالس بهتر است به این موارد دقت کنید. برای مثال اگر لباس مجلسی شما رنگ آبی تیره دارد، می‌توانید شال لمه با رنگ آبی روشن بپوشید. در حقیقت باید تناژ رنگی لباس مجلسی با شال لم یکسال باشد اما درجه رنگ‌ها متفاوت باشند. در این صورت استایلی ساده و در عین حال بخصوص و درخشان خواهید داشت.

ست لمه مجلسی

یکی دیگر از روش‌هایی که می‌توانید شال لمه دار را با لباس مجلسی ست کنید، این است که از رنگ‌های متضاد استفاده کنید. این کار سبب خاص شدن و متفاوت شدن استایل شما می‌گردد. برای مثال اگر لباسی به رنگ آبی دارید می‌توانید از شال لمه دار به رنگ طلایی یا زرد استفاده کنید. البته به این نکته نیز دقت داشته باشید که تعداد رنگ‌های به کار رفته در استایل نباید از ۳ رنگ بیشتر شود. در این صورت زیبایی و جذابیت استایل از دست می‌رود.

در صورتی که جنس شال لمه انتخابی شما طرح‌های براق و ریز دارد، برای ست کردن آن لباس مجلسی یا مانتوهای طرح ساده را انتخاب کنید. اگر لباس مجلسی یا مانتو انتخابی شما دارای طرح هستند، سعی کنید طرح‌های برجسته و بزرگ را انتخاب کنید. در این صورت طرح‌های بزرگ لباس در تضاد با طرح‌های ریز شال زیبایی خاصی به وجود می‌آورند. ست کردن شال‌های لمه به رنگ طلایی، نقره‌ای و مشکی به نسبت دیگر رنگ‌ها ساده‌تر است. اما دقت کنید که رنگ‌های زرد، قرمز و آبی به سخت ست می‌شوند و اگر بتوانید این شال‌ها را با لباستان ست کنید، استایلی خاص و منحصر به فرد خواهید داشت.

سخن پایانی

مسلما بانوان زیادی به خرید روسری و خرید شال لمه دار علاقمند هستند. در این مقاله سعی کردیم تمامی نکاتی که مرتبط با جنس شال لمه است را توضیح بدهیم. شال لمه با زرق و برق زیاد سبب درخشندگی و جذابیت بیشتر در مجالس و مهمانی‌ها می‌شود. بنابراین لازم است یک یا چند شال لمه با رنگ دلخواه تان را سفارش دهید و در کمد لباس خود داشته باشید. برای خرید انواع شال می‌توانید از فروشگاه ما دیدن کنید و انواع شال را مشاهده کنید.

برای امتیاز به این پست کلیک کنید
[کل: ۰ میانگین: ۰]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع سایت مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاپ آپ خرید روسری