بازدید 728
Scarfbank 703 روز پیش
بدون دیدگاه

آموزش بستن توربان با شال

با توجه به ضروری بودن پوشاندن موها و داشتن حجاب، روش‌های مختلفی برای این منظور از گذشته تا به امروز استفاده شده است. از پوشیدن چادر گرفته تا پوشیدن انواع شال و روسری؛ اما در دنیای امروزی علاوه بر پوشاندن موها، بانوان معمولا از ترندها و مدها نیز پیروی می‌کنند. یکی از جدیدترین پوشش‌ها برای داشتن حجاب، توربان است که به اندازه شال و روسری می‌تواند موها را پنهان کند اما در ناحیه گردن پوششی ایجاد نمی‌کند. بنابراین اگر به دنبال حجاب کامل هستید، بهتر است با استفاده از توربان از لباس‌هایی استفاده کنید که یقه ایستاده دارند و قادرند گردن شما را بپوشانند. در این مقاله در خصوص بستن توربان با شال صحبت خواهیم کرد.

 

آموزش بستن توربان با شال

توربان در حقیقت یک اکسسوری ویژه و خاص برای استفاده در همه فصل‌های سال است. توربان نوعی سربند است که از مبدا آن کشورهای مصری و آفریقایی است و قدمتی طولانی دارد. البته استفاده از این اکسسوری تنها به دوران گذشته محدود نمی‌شود و در چند سال اخیر توسط فشن شوها و بانوان زیادی مورد استفاده قرار گرفته است. توربان معمولا برای بانوانی که دوست دارند متفاوت به نظر برسند، انتخابی عالی است. انواع مختلفی از توربان وجود دارند که کاربردهای متنوعی نیز دارند اما می‌توانید به راحتی بستن توربان با شال را یاد بگیرید و با استفاده از شال و روسری‌های خودتان، توربان بسازید و در هزینه هایتان صرفه جویی نمایید.

توربان چه کاربردی دارد؟

اولین بار توربان در نیجریه و توسط بانوان مسلمان استفاده شد. پس از آن توربان‌های متنوعی با طراحی‌های جدید و شیک روانه بازار شد و توسط بانوان مسلمان کشورهای دیگر نیز مورد استفاده قرار گرفت. امروزه توربان در فشن شو‌های اسلامی نیز جایگاه ویژه‌ای دارد. توربان شبیه به کلاه بوده و می‌توان موها را به طور کامل درون آن پنهان نمود. نقطه مرکزی توربان بالای پیشانی قرار داشته و شبیه به یک گره، پاپیون و… است و می‌تواند دارای تزئیناتی مانند سنگ دوزی، پولک دوزی و … باشد. جنس توربان نیز می‌تواند انواع پارچه، لمه، نخی، جین و ساتن باشد. انواع توربان نیز دارای کاربردهای متنوعی هستند که در زیر بیان می‌کنیم.

جنس توربان از چیست؟

کاربرد انواع توربان

برخی از افراد توربان را به عنوان کلاه حجاب نیز می‌شناسند. در هر صورت اگر به دنبال استایلی شیک و جذاب هستید، بهترین راه بستن توربان ساده یا مجلسی است. زیرا لباس‌های مجلسی در کنار شال، جلوه و زیبایی خاصی ندارند اما با استفاده از توربان می‌توانید لباس مهمانی یا مجلسی را شیک‌تر جلوه دهید. پوشیدن توربان هم رنگ یا با تزئینات شبیه به لباس مجلسی می‌تواند سبب زیباتر شدن استایل شما شود. در ضمن توربان به شما کمک می‌کند اکسسوری‌ها و زیورآلات خود را به نمایش بگذارید.

توربان برای نامزدی یا عقد

در مراسم نامزدی یا عقد، زمانی که نیاز است حجاب داشته باشید، بهترین و رایج‌ترین گزینه، استفاده از توربان است. استفاده از توربان سبب داشتن استایل متفاوت در مراسم نامزدی و عقد می‌شود. سعی کنید توربانی با رنگ و طرح متناسب با لباستان را انتخاب کنید تا جذابیت استایلتان دوچندان شود.

توربان برای تولد یا عروسی

توربان برای پوشاندن موها در جشن تولد و عروسی‌های مختلط بهترین انتخاب است. زیرا می‌توانید با آن استایلی زیبا بسازید و همچنین دیگر نیازی به آرایش موها ندارید. فقط کافیست نسبت به هماهنگی رنگ لباس و توربان دقت داشته باشید.

استفاده از توربان برای عکاسی

ساخت کلیپ فرمالینه و عکاسی فرمالیته با استفاده از یک توربان برای پنهان کردن موها عالی است. می‌توانید توربان را با گل یا پولک تزئین کنید تا هم حجاب کاملی داشته باشید و هم در کلیپ و عکس زیبا و خوش استایل به نظر برسید. دقت داشته باشید که توربان با رنگ پوست و رنگ لباس همخوانی داشته باشد. برای پنهان کردن موهای بلند نیز بهتر است توربانی انتخاب کنید که برای پوشاندن همه موها، فضای بیشتری داشته باشد.

دقت داشته باشد اگر می‌خواهید از توربان در مجالس یا مهمانی‌های رسمی استفاده کنید و یا می‌خواهید روی آن شال بپوشید و از توربان به عنوان هدبند استفاده کنید، بهتر است رنگ آن را با شال خود ست کنید تا توربان شما جلب توجه نکند. استفاده از توربان‌های شیک و طرح دار زیر شال ساده همخوانی بیشتری داشته و سبب جذاب‌تر شدن استایل می‌شود.

بستن توربان شال و روسری

نحوه بستن توربان با روسری

همان طور که گفتیم می‌توانید خودتان با استفاده از شال یا روسری توربان ببندید و در هزینه‌ها صرفه جویی کنید در اینجا ۴ روش برای بستن توربان با روسری و بستن توربان با حجاب را بیان می‌کنیم.

اولین روش بستن توربان با روسری

در این مدل نیاز به روسری با قواره کوچک دارید. در حقیقت این مدل ساده‌ترین راه برای بستن توربان است. کافیست روسری را تا بزنید. سپس سر روسری را از پایین به سمت بالا ببرید و یک گره یا پاپیون بزنید.

دومین روش

برای بستن این مدل توربان نیز به یک روسری کوچک نیاز دارید. روسری را به شکل مثلثی تا بزنید و سپس به صورت برعکس روی سر قرار دهید. طوری که لبه مثلثی آن جلوی صورتتان باشد. بعد از آن لبه‌های روسری با بالا بیاورید و گره بزنید.

سومین روش

این روش بیشتر جنبه تزئینی داشته و می‌توانید از آن برای مهمانی‌ها و مجالس استفاده کنید. کافیست یک روسری کوچک را روی سر قرار دهید و شبیه به تصویر موها را دور آن بچرخانید و سپس پشت سر گره بزنید.

 

چهارمین روش

در این روش باید روسری را شبیه به مثلث تا بزنید و سپس دو لبه آن را پشت سر قرار دهید و روی روسری گره بزنید یا پاپیون بزنید. این روش مشهور به دزد دریایی است.

نحوه بستن توربان دزد دریایی

نحوه بستن توربان با شال

بستن توربان شال و روسری علاوه بر روش های ذکر شده، روش‌های دیگری نیز دارد که با شال قابل اجراست. برای بستن توربان با شال از روش‌های زیر استفاده کنید.

اولین روش بستن توربان مجلسی با شال

برای این روش به یک شال حریر نیاز دارید و بدون استفاده از سوزن می‌توانید این مدل توربان را ببندید. برای بستن این مدل کافیست دو لبه شال را بالا بیاورید و شبیه به پاپیون یا گره جلو سر ببندید.

دومین روش

این روش دارای محبوبیت زیادی بوده و بانوان چه مسلمان چه غیر مسلمان برای بستن توربان از این روش استفاده می‌کنند. در این روش شال ثابت بوده و پشت شال گره زیبایی قرار می‌گیرد.

 

روش چهارم بستن توربان با شال

در این روش بستن توربان شال دخترانه، لبه‌های شال جلو سر قرار می‌گیرند و دور هم پیچانده می‌شوند. این کار باعث می‌شود جلوی توربان طرحی زیبا شبیه به تصویر زیر ایجاد شود.

 

ویژگی های یک توربان خوب

توربان خوب دارای ویژگی‌های خاصی است که در این جا مهم‌ترین نکاتی که برای خرید توربان باید به آن توجه کنید را بیان می‌کنیم. با استفاده از این نکات می‌توانید بهترین هدبند و توربان را خریداری و انتخاب کنید.

 به جنس توربان توجه کنید

اولین ویژگی که باید در زمان خرید توربان به آن توجه کنید، جنس توربان است. بهتر است توربانی را انتخاب کنید که از پارچه با کیفیت بالا تهیه شده است. همچنین توربان را با توجه به فصلی که قرار است از آن استفاده کنید، انتخاب کنید. مثلا توربان‌های بافتنی بهترین انتخاب برای فصول سرد سال هستند. در عوض توربان‌های نخی انتخابی خوب و هوشمندانه برای فصول گرم سال‌اند.

توربان با شال

به رنگ و مدل دقت کنید.

همان‌طور که قبل‌تر گفتیم؛ توربان‌ها دارای رنگ‌ها و مدل‌های مختلفی هستند. اما سوال این است که آیا هر طرح و رنگی برای شما مناسب است؟ مسلما در زمان خرید توربان باید به رنگ پوست، فرم صورت و رنگ لباستان دقت کنید تا بتوانید بهترین توربان متناسب با خودتان را خریداری کنید.

برای مثال توربان‌های دارای تزئینات یا گل‌های درشت، تنها به صورت‌های تپل و گرد می‌آیند و استفاده از این توربان‌ها برای خانم‌های با صورت کشیده مناسب نیست. زیرا سبب کشیده‌تر شدن صورت آنها می‌شود. در ضمن برای انتخاب رنگ توربان نیز توجه به رنگ چشم، رنگ لباس و رنگ پوست الزامی است.

به میزان پوشش دهی توربان دقت کنید.

برای برخی از خانم ها داشتن حجاب و پوشش کامل بسیار ضروری است. در این صورت باید به دنبال توربان‌هایی باشید که پوشش کاملی هم برای مو و هم برای گردن هستند. این نوع توربان‌ها به عنوان توربان شال دار به فروش می‌روند و دارای قسمتی شبیه به شال هستند که روی گردن را می‌پوشاند. البته می‌توانید هر توربانی که دوست دارید بپوشید و برای پوشاندن گردن از لباس‌های بایقه ایستاده یا از یقه حجاب و شال برای پوشاندن گردن استفاده کنید.

قیمت توربان

قیمت توربان و هدبندها به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله عواملی که در تعیین قیمت توربان دخیل هستند می‌توان به جنس پارچه، میزان تزئینات و ظرافت تزئینات به کار رفته در آن، متریال‌های استفاده شده در تزیین مانند منجق، پولک و … اشاره کرد.

سخن آخر

اگر به دنبال پوششی جذاب و شیک برای موها هستید، استفاده از توربان و سربند توصیه می‌شود.  البته با خرید شال و خرید روسری نیز می‌توانید یک تیر و دو نشان بزنید و هم به عنوان شال و روسری و هم به عنوان توربان از آن استفاده کنید.

برای امتیاز به این پست کلیک کنید
[کل: ۱ میانگین: ۵]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع سایت مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاپ آپ خرید روسری