بازدید 5628
Scarfbank 1097 روز پیش
بدون دیدگاه

رنگ پس دادن لباس هایم را چیکار کنم؟

رنگ پس دادن لباس یک اتفاق ناخوشایند است که همه ما حداقل یک بار آن را تجربه کرده‌ایم. متاسفانه برخی از پارچه‌ها در هنگام شستشو رنگ پس می‌دهند و باعث رنگی شدن لباس‌های دیگر می‌شوند. دلایل مختلفی همچون جنس پارچه، نحوه رنگ آمیزی، نوع و کیفیت رنگ، عدم استفاده از تثبیت کننده، نحوه شستشو و میزان درجه آب می‌تواند باعث رنگ پس دادن لباس شوند. مثلا در فرآیند چاپ و تولید روسری باید به مواردی دقت کرد و یک سری کارها را انجام داد تا از رنگ پس دادن روسری جلوگیری کینم. ما یک خبر خوب برای شما داریم، اینکه با استفاده از چند ترفند ساده می‌توانید مانع از محو شدن رنگ لباس‌های‌تان شوید. اگر می‌خواهید رازهای جلوگیری از رنگ پس دادن لباس مشکی و رنگی در هنگام شستشو را بدانید با ما همراه باشید. در آخر هم چند راهکار برای پاک کردن رنگ گرفتگی لباس خدمتتان عرض خواهد شد.

اجتناب از خریدن لباس‌هایی که رنگ پس می‌دهند

قبل از اینکه به سراغ معرفی راه‌حل‌های جلوگیری از رنگ پس دادن لباس برویم، یک پیشنهاد عالی برای شما داریم؛ اینکه در زمان خرید به لیبل مراقبت از لباس دقت داشته باشید. در صورتی که روی برچسب لباس جملاتی مانند «قبل از اولین استفاده لباس را بشویید»، «شستشو با دست»، «با آب سرد بشویید»، «قبل از شستشو پشت و رو کنید»، «از مواد شوینده قوی استفاده نکنید» و «احتمال رنگ پس دادن» نوشته شده‌اند، بهتر است از خرید آن منصرف شوید. زیرا این جملات به شما هشدار می‌دهند که رنگ لباس با شستشو کمرنگ خواهد شد.

 

با آب سرد بشویید

خیلی از افراد برای تمیز شسته شدن لباس‌هایشان از آب داغ استفاده می‌کنند. اما ما به شما این را توصیه نمی‌کنیم. زیرا آب داغ باعث می‌شود؛ الیاف لباس بیشتر در معرض آزاد سازی رنگ قرار بگیرند. از طرفی باعث آسیب به الیاف و بافت لباس نیز می‌شود. با این وجود باید بگوییم که آب سرد بهترین محافظت برای حفظ و روشنی رنگ لباس است. البته برای شستشوی ملحفه و حوله از آب داغ استفاده کنید؛ زیرا میکروب‌ها را از بین می‌برد.

به آنچه در برچسب مراقبت گفته شده عمل کنید

خیلی از افراد به دستورالعمل گفته شده روی لیبل مراقبت عمل نمی‌کند و این می‌تواند باعث آسیب و رنگ پس دادن لباس شود. برای طول عمر بیشتر لباس لازم است تمام موارد گفته شده در دستورالعمل برچسب مراقبت را رعایت کنید. بنابراین قبل از شستن لباس چه به صورت دستی یا اتوماتیک نگاهی به لیبل آن داشته باشید.

لباسشویی را زیاد پر نکنید

 

به هیچ عنوان در ماشین لباسشویی بیشتر از توان آن، لباس نریزید. سنگین کردن بار لباسشویی در وهله اول باعث آسیب دستگاه می‌شود. علاوه‌بر این به خاطر سایش بیشتر لباس‌ها، احتمال رنگ پس دادن لباس ها نیز بیشتر خواهد بود. در کنار این موارد نباید انتظار داشته باشید لباس‌هایی که در وسط لباسشویی قرار دارند، تمیز شسته شوند. به خاطر اینکه مواد شویند بیشتر جذب لباس‌های بیرونی می‌شود.

از شوینده قوی استفاده نکنید

برای حل مشکل رنگ پس دادن لباس مشکی و رنگی باید از شوینده مناسب استفاده کنید. شوینده‌های قوی به خاطر فرمولاسیونی که دارند باعث کم رنگ شدن رنگ لباس‌ها می‌شوند. به همین خاطر توصیه می‌کنیم لباس‌هایی را که رنگ پس می‌دهند با صابون یا شامپو و آب سرد بشویید.

از چرخه شستشو با دور کُند استفاده کنید

یک روش دیگر برای مانع شدن رنگ پس دادن لباس، تنظیم چرخه شستشو ماشین لباسشویی روی دور کُند و دمای پایین است. همچنین دقت داشته باشید که مدت زمان شستشوی لباس‌ها خیلی طولانی نباشد. زیرا یک چرخه طولانی باعث انتقال رنگ به لباس‌های دیگر و کاهش عمر لباس می‌شود.

 

لباس‌های جین را پشت و رو کنید

در بسیاری از اوقات در اولین شستشوی لباس جین باید انتظار روشن شدن رنگ آن را داشته باشید. یک راهکار عالی برای جلوگیری از رنگ پس دادن لباس، پشت و رو کردن آن قبل از شستشو است. به خاطر اینکه ساییده شدن لباس‌ها در هنگام شستن، یکی از علت‌های اصلی تغییر رنگ آنها است. وارونه کردن لباس‌ها قبل از شستن، تا حدی زیادی از دست رفتن رنگ پارچه را کاهش می‌دهد.

براساس تفکیک رنگ بشویید

این توصیه مهم را همیشه به یاد داشته باشید، حتی زمانی که خیلی عجله دارید. لباس‌هایتان را براساس رنگ تفکیک کنید و لباس‌های سفید و نزدیک به آن را جداگانه بشویید. اگر این کار را انجام ندهید، در پایان چرخه شستشو و در هنگام خالی کردن لباس‌ها از ماشین لباسشویی، تغییر رنگ لباس‌های سفید به صورتی کم رنگ باعث ناراحتی شما خواهد شد.

اگر لباس سفید و یا رنگی شما رنگ روی آن ریخته می‌توانید مقاله روش ها و ترفند های پاک کردن رنگ از روی لباس سفید و رنگی”  را دنبال کنید.

برای شستشو از سرکه استفاده کنید

شاید تعجب کنید؛ ولی واقعیت دارد. اضافه کردن یک فنجان سرکه باعث جلوگیری از رنگ پس دادن لباس می‌شود. نگران بوی سرکه نباشید، زیرا بعد از خشک شدن اثری از بوی آن نیست. از دیگر مزیت‌های شستن لباس با سرکه می‌توان به رفع بوی بد لباس‌ مانند لباس زیر و جوراب اشاره کرد. البته در مصرف آن زیاده‌روی نکنید، زیرا باعث آسیب بافت لباس می‌شود.

نمک اضافه کنید

خیساندن لباس‌ها در محلول آب و نمک باعث تثبیت رنگ آنها می‌شود. لباس‌های رنگی مانند قرمز، آبی و سبز پایدار نیستند و احتمال رنگ پس دادن آنها وجود دارد. رنگ پس دادن لباس مشکی هم خیلی شایع است. به همین خاطر می‌توانید دفعه اول این لباس‌ها را در آب نمک قرار دهید و بعد با آب سرد و شوینده ملایم بشویید.

 

از دستمال جذب کننده رنگ لباس استفاده کنید

یک روش آسان برای جلوگیری از رنگ دهی لباس‌ها، استفاده از ورقه تثبیت کننده رنگ لباس است. در واقع این ورقه‌ها مانع از انتقال رنگ به سایر لباس‌ها می‌شوند. به خاطر اینکه قدرت فوق‌العاده‌ای در جذب رنگ داخل آب لباسشویی دارند. طرز استفاده از آن بسیار راحت است. در زمان ریختن لباس‌ها داخل ماشین لباسشویی، یک عدد از آنها را داخل لباسشویی بیندازید. البته در صورتی که رنگ پس دادن لباس ‌ها شدید است، چند ورقه داخل دستگاه قرار دهید. فقط به یاد داشته باشید که لباس‌های با رنگی دهی بالا را همراه با لباس‌های سفید نشویید.

در معرض آفتاب خشک نکنید

نکته مهم دیگری که در از بین بردن رنگ پس دادن لباس موثر است، خشک کردن لباس در هوای آزاد است. برای خشک کردن لباس‌ها از چرخه خشک‌کن لباسشویی استفاده نکنید، زیرا باعث محو شدن رنگ آنها می‌شود. همچنین به یاد داشته باشید که لباس‌هایتان را در زیر تابش مستقیم خورشید پهن نکنید، زیرا تاثیر آن در کم رنگ شدن رنگ لباس ها حتی بیشتر چرخه خشک‌کن است.

چگونه رنگ روی لباس را از روی لباس‌های دیگر پاک کنیم؟

اکنون که متوجه شدیم چگونه از رنگ پس دادن لباس جلوگیری کنیم؛ باید این واقعیت را بپذیریم که هیچ راهکار صد در صدی وجود ندارد. در واقع بی‌احتیاطی در تفکیک لباس‌ها و عدم رعایت دستورالعمل‌های شستشو مطابق برچسب مراقبت لباس، می‌تواند باعث انتقال رنگ به لباس‌های سفید و روشن شود. در این طور مواقع به تنها چیزی که فکر می‌کنیم، از بین بردن لکه رنگ لباس است. در این بخش به چند راه‌حل موثر اشاره می‌کنیم.

  • قبل از اینکه لباس خشک شود باید برای پاک کردن رنگ گرفتگی آن اقدام کرد. زیرا با خشک شدن آن، کار شما سخت‌تر می‌شود.
  • در حالی که لباس سفید رنگ گرفته هنوز خشک نشده است، با آب داغ و مایع شوینده آن را بشویید. عمل شستشوی لباس را چند بار تکرار کنید تا مانند قبل سفید شود.
  • در صورت مقاومت رنگ گرفتگی، لباس سفید خود را چند ساعت در محلول سرکه و آب قرار دهید و سپس بشویید. به جای سرکه می‌توانید از سفید کننده اکسیژن هم استفاده کنید.
  • از بین بردن رنگ گرفتگی لباس‌های رنگی کمی سخت‌تر از لباس‌های سفید است. در اولین قدم محلول سرکه را امتحان کنید.
  • در صورت ماندگاری بیشتر رنگ گرفتگی می توانید از سفید کننده اکسیژن استفاده کنید. البته ابتدا روی یک قسمت از لباس امتحان کنید تا آسیبی به آن نرسد.

در بیشتر اوقات با چند بار شستن لباس‌ها، رنگی دهی آن از بین می‌رود. با این حال توصیه می‌کنیم با خرید لباس‌های باکیفیت خودتان را با این مشکل درگیر نکنید. از طرفی با رعایت تمام نکات گفته شده در این متن، میزان رنگ پس دادن لباس را به حداقل برسانید تا با خیال راحت شلوار جین و لباس‌های مشکی خود را بپوشید و از زیبایی رنگ آنها لذت ببرید.

برای امتیاز به این پست کلیک کنید
[کل: ۱۹ میانگین: ۳.۶]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع سایت مطرح شود تایید نخواهد شد.

پاپ آپ خرید روسری