آموزش کادو کردن شال و روسری
بازدید 480
Scarfbank 745 روز پیش
بدون دیدگاه

آموزش کادو کردن شال و روسری

یکی از لذت بخش‌ترین کارهایی که در هر سن و سالی جذابیت خود را دارد، هدیه دادن و هدیه گرفتن است. خرید هدیه و کادو امری سلیقه‌ای بوده و بهتر است در زمان خرید هدیه نظر طرف مقابل را در اولویت قرار دهیم و سعی کنیم هدیه‌ای خریداری کنیم که با سلیقه و دیدگاه طرف مقابل همخوانی داشته باشد. هدیه و کادوهایی که لباس یا پوشیدنی هستند، معمولا برای خانم‌ها لذت بخش بوده و از آن خوششان می‌آید. در کنار انتخاب هدیه‌ای زیبا، بهتر است به بسته بندی و نحوه کادوپیچی آن نیز دقت کنید تا زیبایی و متفاوت شدن هدیه بیشتر شود و در ذهن طرف مقابل ماندگار گردد. برای کادو کردن شال و روسری روش‌های متنوعی وجود دارد که در این مقاله به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

آموزش نحوه کادو کردن روسری و شال به شما کمک می‌کند که روش‌های خلاقانه و کاربردی را برای کادو کردن لباس و شال و روسری یاد بگیرید و از آنها برای خوشحال کردن طرف مقابل و متفاوت ساختن هدیه استفاده کنید.

+ اینفوگرافی روش های کادو کردن شال و روسری

کادو پیچی یا کادو کردن به چه معناست؟

در حقیقت کادوپیچی به معنای پیچیدن هدیه در یک بسته یا متریال خاص است. مثلا کاغذ کادو یکی از انواع متریال برای کادو کردن است که در رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی در بازار وجود دارد. از کاغذ کادوهای نازک و تک رنگ گرفته تا کاغذ کادو‌هایی که ضخیم هستند و رنگبندی‌های متنوعی دارند. البته امروزه جعبه هدیه یا پاکت هدیه نیز برای کادوپیچی مرسوم شده است. یکی ار جدیدترین جعبه‌های کادو، جعبه‌های سوپرایز یا انفجاری هستند که در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی در بازار وجود دارند و زیبایی خاصی دارند. استفاده از کاغذ کادو یا کادو کردن اولین بار به چین باستان برمی‌گردد. در آن زمان هدایای نقدی در کاغذی که شبیه به پاکت پیچانده شده بود، قرار می‌گرفتند. به این پاکت‌ها chih pao می‌گفتند.

نحوه کادو کردن شال و روسری

ساخت جعبه کادو یا کادو کردن روسری و یا شال اصلا کار سختی نیست. کافیست کمی زمان بگذارید و تمرین کنید تا نحوه کادو پیچی و ساخت جعبه کادو را یاد بگیرید.

برای کادو روسری و شال که هدیه شیک و مقرون به صرفه‌ای به شمار می‌رود، می‌توانید از روش‌هایی که در ادامه گفته می‌شود، کمک بگیرید. البته دقت داشته باشید کادو کردن شال و روسری کاری مهم است که باید حتما نسبت به آن اهمیت بدهید. زیرا نحوه کادو کردن آن به طرف مقابل این حس را می‌دهد که برای شما دارای اهمیت بوده است و برای آن زمان گذاشته‌اید.

روش های کادو کردن شال و روسری

برای کادو کردن شال و روسری ره روش رایج وجود دارد که در ادامه به زور کامل و مفصل در خصوص آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

کادو کردن شال و روسری چگونه است؟

۱- کادو کردن شال و روسری با کاغذ کادو

برای کادو پیچی به این روش کافیست شال یا روسری را به شکل مربعی در بیاورید. البته قبل از آن برچسب قیمت را از شال و روسری جدا کنید. کاغذ کادو را باز کنید و هدیه را دقیقا وسط آن قرار دهید. یک سمت کاغذ کادو باید روی هدیه را بپوشاند و قسمت دیگر نیز باید تا مرکز هدیه تا زده شود. بنابراین بلندی کاغذ کادو را در نظر بگیرید و آن را به همین روش کوتاه کنید. سپس بخش اول یا کوتاه‌تر را روی هدیه قرار دهید به طوری که تا مرکز هدیه بیاید. سپس بخش بلندتر را روی آن بیاورید و چسب بزنید. بخش بالایی و پایینی کاغذ را نیز تا کنید و بعد از آن گوشه‌های کاغذ را به شکل مثلثی قیچی کنید. در انتها آن را با چسب دوطرفه بچسبانید.

برای کادو کردن با کاغذ کادو روش‌های دیگری نیز هست که می‌توانید آنها را به کار ببرید. مثلا می‌توانید شال و روسری را رول کنید تا شبیه به یک استوانه شود. سپس لبه‌های کادو را بپیچانید و با چسب محکم کنید. سپس با یک روبان زیبا آن را تزیین کنید تا شبیه به شکلات شود.

۲- کادو کردن روسری و شال با شیشه استوانه‌ای

این روش جالب و جدید برای کادو کردن شال و روسری کاربردی است. کافیست روسری یا شال را به شکل لوله‌ای تا کنید و درون شیشه استوانه‌ای بگذارید و آن را با روبان، اکلیل و … تزیین کنید.

۳- استفاده از بادکنک

در این روش باید روسری یا شال را درون بادکنک قرار دهید و سپس بادکنک را باد کنید و انتهای آن را با روبان ببندید.

۴- کادو کردن با پارچه

این روش نیز از جدیدترین روش‌های کادو پیچی است که توسط دوستداران محیط زیست انجام می‌شود. می‌توانید شال و روسری را درون پارچه ای شیک بپیچید. گیرنده نیز می‌تواند بعد از آن پارچه به عنوان دستمال گردن یا هر چیز دیگری استفاده کند.

۵- بقچه پیچ کنید

این روش در سال ۲۰۲۱ ترند شده است و برای استفاده از آن تنها به یک پارچه نیاز دارید. در این روش باید روسری یا شال را شبیه به یک مربع یا مستطیل کوچک تا بزنید و سپس پارچه را مانند یک لوزی پهن کنید. پس از آن روسری و یا شال را وسط پارچه قرار دهید و گوشه‌های بالا و پایین را به هم گره بزنید و سپس گوشه‌های چپ و راست را گره بزنید. درست شبیه به بقچه پیچی پارچه و وسایل توسط مادربزرگ‌ها در گذشته. برای زیباتر کردن هدیه‌تان می‌توانید از چند شاخه گل نیز استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

چاپ روسری

بهترین راه کادو کردن شال

۶- مهر و موم کردن هدیه

در این روش نیز برای کادو پیچی به پارچه ضخیم و چسب حرارتی نیاز دارید. مانند روش قبل شال و روسری را تا بزنید و وسط پارچه بگذارید. سپس گوشه‌ها را روی هم بگذارید و به جای گره زدن آن را با چسب حرارتی مهر و موم کنید.

برای زیباتر شدن هدیه نیز چند شاخه گل خشک که همرنگ و متناسب با پارچه باشد را وسط هدیه قرار دهید و با چسب حرارتی چند قطره چسب روی آن بچکانید. بعد از آن با مهر و یا ته لیوان و استکان چسب حرارتی روی شاخه و گل خشک‌ها فشار دهید و نگه دارید تا سرد شود. این روش سادگی و زیبایی خاصی دارد.

 

۷- کادو کردن شال و روسری با نخ کنفی

یک پارچه کنفی و مقداری نخ کنفی تهیه کنید. روسری و یا شال را در گوشه سمت راست پارچه بگذارید و روسری را همراه با پارچه تا بزنید و به سمت چپ ببرید. گوشه‌های پارچه را روی روسری قرار دهید و سپس با نخ کنفی دور هدیه را ببندید و شبیه به یک پایپون آن را گره بزنید. برای تزئین می‌توانید از چند شاخه گل خشک و یا اسماج استفاده کنید.

 

۸- کادو پیچی پاکتی

برای کادو پیچی به این روش به یک کاغذ کادو تک رنگ و یا روزنامه‌ای نیاز دارید. شال یا روسری را تا بزنید و سپس طول شال تا شده را دوبرابر به اضافه ده کنید و اندازه عرض آن را نیز دو برابر به اضافه ۸ کنید. این ابعاد را روی کاغذ کادو پیاده سازی کنید و آن را شبیه به یک مستطیل برش دهید و دورتادور آن را به اندازه یک سانتی متر به داخل تا بزنید. پس از آن کاغذ کادو را از طول تا بزنید تا شبیه به پاک شود. سه طرف پاکت را با استفاده از چسب بهم بچسبانید. شال یا روسری را درون پاکت بگذارید و سپس درب آن را نیز چسب بزنید. پاکت هدیه را با استفاده از نخ کنفی، نخ کاموا و یا با روش مهر و موم و گل خشک تزیین کنید.

۹- کادوپیچی دفترچه ای

روش دفترچه‌ای نیز شبیه کادو پیچی پاکتی است. تنها فرق آن در اندازه طول است که باید به اضافه ۴۰ شود و مقدار زیادی از بالای پاکت اضافه بیاید. به عکس زیر دقت کنید. باید میزان اضافه کاغذ را شبیه به شکل زیر به اندازه دلخواه درآورید. برای تزیین نیز می‌توانید از نخ کنفی و یا گل خشک استفاده کنید.

کادوپیچی دفترچه ای روسری

۱۰- کادوپیچی پوشه ای

روش پوشه ای نیز شبیه به دفترچه‌ای بوده و باز هم تنها تفاوت در اندازه طول است. نحوه کادو کردن شال در این روش بدین صورت است که باید اندازه شال تا زده شده را در سه ضرب کنید. سپس کاغذ کادو را به سه قسمت تقسیم کنید و آن را تا بزنید. لبه‌های تا شده دو قسمت اول را به هم بچسبانید و سپس شال را داخل آن بگذارید. بعد از آن قسمت اضافه را روی هدیه برگردانید و شبیه به یک پوشه آن را در بیاورید و به سلیقه خودتان آن را تزیین کنید.

چطوری هدیه خود را جذاب تر کنیم؟

  • سعی کنید از جعبه کادوهای آماده استفاده نکنید. کادو کردن توسط خودتان خیلی بهتر و جذاب‌تر از مدل‌های آماده است.
  • یک عکس قدیمی یا خاص انتخاب کنید و آن را درون بسته بندی و کادو قرار دهید.
  • یک متن و یا یک گل به هدیه اضافه کنید. این کار می‌تواند احساسات شما را بهتر به گیرنده انتقال دهد.
  • هدیه را در مهمانی یا مکانی خاص مانند رستوران یا کافی شاپ با پخش یک آهنگ خاص، به فرد مقابل بدهید.
  • برای چسباندن کارت به هدیه خلاقیت به خرج بدهید و کارت را خودتان درست کنید.

نحوه جذاب کردن هدیه

سخن آخر

همان طور که متوجه شدید کادو پیچی و نحوه کادو کردن شال و روسری به اندازه خود هدیه اهمیت دارد. زیرا نشان دهنده میزان اهمیت و توجه‌ای است که هدیه گیرنده دارید. از طریق همین فروشگاه می‌توانید خرید شال و خرید روسری‌هایی را که مورد پسند اکثر بانوان هستند را انجام دهید. در ضمن می‌توانید از طریق این فروشگاه اقدام به چاپ روسری و خرید شال و روسری با طرح دلخواه تان نمایید.

برای امتیاز به این پست کلیک کنید
[کل: ۱ میانگین: ۵]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع سایت مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاپ آپ خرید روسری