۱۵ نمونه از بزرگ‌ترین موزه های مد و فشن در جهان که باید بشناسید
بازدید 1350
Scarfbank 630 روز پیش
بدون دیدگاه

۱۵ نمونه از بزرگ‌ترین موزه های مد و فشن در جهان که باید بشناسید

موزه مد و فشن مکانی برای کشف هنر، قدردانی از هنر و الهام گرفتن از آن است و چه راهی بهتر از نقاشی‌ها و مجسمه‌ها برای انجام این کار وجود دارد؟ برای افرادی که عاشق مد و فشن هستند نیز بهترین مکان برای ارتباط با لباس‌ها و اثار هنری، موزه است. در موزه مد و فشن افراد می‌توانند با آثار هنری و لباس‌های ساخته شده تاریخی ارتباط برقرار کنند.

از لباس‌های تاریخی سال‌ها پیش که باعث می‌شود خودتان را به زندگی در آن زمان منتقل کنید، تا طراحان نمادینی مانند Balenciaga یا Dior که تاریخ مد را با خلاقیت‌های خود رقم زده‌اند؛ همه در موزه های مد و فشن وجود دارند.

موزه مد و فشن

بدون شک، موزه های تخصصی مد برای افرادی که طراح هستند و یا عاشق مد هستند، گزینه خوبی برای بازدید به شمار می‌روند. بازدید از بزرگترین موزه های مد و فش، منحصر به فردترین مجموعه‌ها و مهم‌ترین مکان‌ها در صنعت مد یکی از بزرگترین آرزوهای علاقمندان به صنعت مد و فشن است. در ادامه فهرستی از بهترین و بزرگترین موزه های مد و فشن در جهان را گردآوری کرده‌ایم. در ادامه همراه ما باشید.

بزرگترین موزه های مد و فشن

  • موسسه فناوری مد در نیویورک

 بهتر است معرفی موزه های مد و فشن را با یکی از مهم‌ترین موزه های نیویورک در ایالات متحده شروع کنیم. موسسه فناوری مد بدون شک یکی از موزه هایی است که هر عاشق صنعت مد باید از آن دیدن کند و یکی از معدود موزه های رایگان در نیویورک است که باعث می‌شود علاقمندان بیشتری از آن بازدید کنند.

نمایشگاه های مختلفی در موسسه فناوری مد ارائه شده است، از طرح‌های دانش آموزان دبیرستانی گرفته تا قطعات منحصر به فرد طراحانی مانند Balenciaga و Chanel در این موسسه به نمایش گذاشته شده‌اند. موسسه فناوری مد همچنین با بیش از ۵۰۰۰۰ قطعه دائمی و نمایشگاه های مختلف مقطعی یکی از بهترین موزه های مرتبط با مد است که بازدیدکنندگان به تحسین آن می‌پردازند. در حقیقت این موسسه بهترین مکان برای تجربه مد و بودن در حال و هوای مد و فشن است.

  • موزه هنر متروپولیتن (MET) نیویورک

این موزه بدون شک یک مکان شناخته شده برای رویدادهای مهم سالانه گالا MET است، علاوه بر این، موزه هنر متروپولیتن یکی از بهترین موزه های مد با ۳۵۰۰۰ لباس و لوازم جانبی و بیش از ۲ میلیون آیتم از دوره های مختلف است که مد و فرهنگ ۵ قاره را به نمایش می‌گذارند. این موزه یکی از بهترین مکان‌ها برای غنی سازی دانش تاریخی شما از صنعت مد و فشن است.

  • موزه ویکتوریا و آلبرت در لندن

ورود به بهترین موزه های کلاس جهانی لندن رایگان است. این موضوع تنها در لندن مرسوم بوده و برعکس در کشورهای دیگر این موضوع اصلا دیده نمی‌شود. یکی از پایتخت‌های غیر قابل چشم پوشی مد، موزه ویکتوریا و آلبرت است که این موزه یکی از اصلی‌ترین موزه‌های علاقمندان به هنر و مد است.

موزه ویکتوریا و آلبرت مجموعه‌ای بیش از ۴ میلیون آیتم دارد و یکی از بهترین مجموعه‌های مد، پوشاک و منسوجات را در خود جای داده است. این موزه مکانی عالی برای درک چگونگی وجود روندهای فعلی مد در بسیاری از دوران های گذشته است. همچنین قطعات و آیتم‌های باورنکردنی که توسط طراحان بزرگی مانند السا شیاپارلی و پل پوآرت ایجاد شده‌اند در این موزه دیده می‌شود.

موزه مد و فشن

  • Le Palais Gallieraپاریس

پاریس پایتخت جهان مد است و نمی‌توان نقش آن را در مد نادیده گرفت. این موزه باورنکردنی واقع در کاخ گالیرا در مرکز پاریس، با بیش از ۷۰۰۰۰ تکه لباس و بزرگترین مجموعه لباس یکی از شناخته شده ترین موزه های جهان برای کارشناسان مد است. این موزه مد از قرن هجدهم موزه ای است که شما حتما آن را دوست خواهید داشت. در این موزه به راحتی می‌توان مد را در انواع دوره‌های تاریخی به خوبی تجزیه و تحلیل کرد. در این موزه همه چیز وجود دارد، از لباس هایی که خود ماری آنتوانت پوشیده تا نمایشگاه های امروزی‌تر با قطعاتی از طراحانی مانند دیور و شانل.

  • موزه و باغ کریستین دیور در گرانویل فرانسه

این موزه فشن و مد در همان مکانی واقع شده است که طراح دیور سال های اولیه کودکی خود را در آن گذرانده است، این نمایشگاه شامل قطعات نمادین کریستین دیور مانند عصر “نئولوک” است. در این موزه آثار طراحان بزرگی ایو سن لوران و جان گالیانو نیز دیده می‌شود. بازدید از این موزه بدون شک به شما این امکان را می‌دهد که بیشتر درباره آغاز خانه خیاطی دیور و استعداد بی نظیر هنرمندی که بدون شک یکی از بزرگترین مراجع مد امروزی است، آشنا شوید.

  • Fondation Pierre Bergé-Yves Saint Laurent در پاریس و مراکش

این موزه برخاسته از رابطه شخصی و حرفه ای بین طراح ایو سنت لوران و شریکش پیر برگه در سال ۲۰۰۲ ساخته شد. هدف از افتتاح این موزه نسبتاً جدید حفظ ۲۰۰۰۰ قطعه مد لباس و بیش از ۵۰۰۰۰ تصویر و طراحی بود که توسط طراح ایو سنت لوران در ۴۰ سال فعالیت وی انجام شد. به غیر از خلاقیت‌های این هنرمند، آثار دیگری از هنرمندان معاصر به نمایش گذاشته شده است که از ایو سن لوران و آثار او الهام گرفته‌اند.

موزه مد در پاریس

  • موزهmode یا (MoMu) در آنتورپ بلژیک

 موزه بلژیک در سال ۲۰۰۲ از حضور بزرگ طراحان Walter van Beirendonck، Ann Demeulemeester، Dries Van Noten، Dirk Van Saene، Dirk Bikkembergs و Marina Yee در هفته مد لندن افتتاح شد. این موزه بر روی کار این شش طراح متمرکز است و اخیراً قطعاتی از طراحان فعلی را در نیز خود جای داده است. این نمایشگاه هر شش ماه یکبار در حال تغییر است و بیش از ۳۰۰۰۰ قطعه‌ای که در آن وجود دارد به نمایش گذاشته می‌شود.

  • موزه لباس Bunka Gakuen در توکیو ژاپن

 این موزه که در سال ۱۹۲۳ به عنوان نماینده قاره آسیا ایجاد شد، نشان دهنده فرهنگ و لباس‌های فرهنگی در طول تاریخ در جهان است. این نمایشگاه با قطعاتی از ژاپن، کیمونوها و لباس‌هایی از شرق و جنوب شرق آسیا که پس از جنگ جهانی دوم به لطف ارتباط با گروه‌های نظامی دریافت شد، متولد شد. این نمایشگاه از سال ۱۹۹۰ درهای خود را به مناطق مختلف جهان باز کرد. این موزه به دانشگاه Bunka Gakuen متصل است که به آموزش و تحقیق مد اختصاص دارد.

  • موزه فراگامو فلورانس ایتالیا

این موزه مد متعلق به طراج برجسته کفش یعنی سالواتور فراگامو است. اگرچه برند او در فلورانس متولد شد، اما موفقیت وی به لطف حضور چهره‌های مشهوری مانند مرلین مونرو در هالیوود با طراحی های او آغاز شد که باعث شناخته شدن بیشتر آثار او شد. این موزه تاریخچه این شرکت و همچنین طرح های نمادینی مانند “پاشنه قفس” یا پاشنه لژدار را نشان می‌دهد. 

موزه مد ایتالیا

  • موزه گوچی در فلورانس ایتالیا

اگر در حال حاضر در فلورانس هستید، مطمئناً نمی‌توانید از دیدن یکی از بزرگترین خانه‌های مد در جهان که امروزه به خاطر کیف‌ها و لباس‌های مهمانی معروفش شناخته می‌شود، غافل شوید. آثار کلاسیکی مانند کیف بامبو و قطعات مختلف معاصر در این موزه وجود دارد. این موزه همچنین دارای نمایشگاه‌هایی از هنر، نقاشی و رشته‌های مختلف است که تجربه بازدید از آن را جذاب‌تر می‌سازد.

  • موزه کریستوبال بالنسیاگا اسپانیا

این موزه در شهر محل تولد طراح واقع شده است و از سال ۲۰۱۱ شروع به کار کرده است. این موزه ۶۰ سال کار و فعالیت یکی از مهمترین طراحان تاریخ مد معاصر را نشان می دهد. شما می‌توانید قطعات مختلفی را در این موزه مد ببینید که صنعت مد را به نمایش گذاشته‌اند. در این موزه مد همچنین لباس‌های عروسی و مهمانی زیبای وجود دارد که توسط مشتریان آن در طول زمان اهدا شده است.

  • موزه کیف Tassenmuseum Hendrikje آمستردام، هلند

اکنون نوبت معرفی یک موزه کیف برای دوستداران کیف است، در اینجا مقاله ما سعی کرده‌ایم تمام جنبه‌های مد را پوشش دهیم و چیزی بهتر از رفتن به موزه کیف برای دوستداران کیف نیست. این موزه به نمایش تاریخچه کیف، کیف پول و انواع لوازم جانبی این دسته اختصاص دارد که در مرکز آمستردام واقع شده است و با وجود یکی از بهترین کافه‌های شهر در آن، به یک مکان دیدنی تبدیل شده است. این موزه دارای بیش از ۵۰۰۰ قطعه از قرن شانزدهم تا به الان است و در آن می‌توانید تاریخچه لوازم جانبی و اهمیت آن در تمدن‌های مختلف را ببینید.

موزه فشن

  • موزه کفش باتا در تورنتو کانادا

هر چیزی که به کفش مربوط باشد را در این موزه می‌توانید پیدا کنید. این نمایشگاه که در تاریخ فرهنگی کفش تخصص دارد، نمایشگاه‌هایی از نقاط مختلف جهان و دوره‌های تاریخ، از صندل‌های یوکا ساخته شده توسط بومیان آمریکایی گرفته تا کفش‌های معروف زنان چینی که پاهایشان را خم می‌کند و رشدشان را متوقف می‌کند، به نمایش می‌گذارد.

  • Musée des Arts Décoratifs در پاریس فرانسه

این موزه که در موزه معروف لوور واقع شده است. البته توسط اکثر بازدیدکنندگان به خوبی شناخته شده نیست. این موزه که در سال ۱۹۰۵ افتتاح شد دارای مجموعه ای چشمگیر از هنر، مد و طراحی است که در آن یک گالری منحصر به فرد برای بخش مد و پارچه وجود دارد. بیش از ۱۵۰۰۰۰ قطعه از طراحان مشهوری مانند مادلین ویونه، کریستین لاکروا و کریستین دیور در آن قرار دارد که نمونه اولیه کت و شلوار نمادین “نوک لوک” خود را اهدا کردند. این موزه فوق‌العاده با تنوع بسیاری که دارد نه تنها در صنعت مد بلکه در صنعت هنرهای تزئینی نیز الهام دهنده است.

  • موزه کیف دستی سیمون در سئول کره جنوبی

این موزه که به‌خاطر نمای بیرونی کیف‌شکلش معروف است، در سال ۲۰۱۲ توسط شرکت سیمون که به خاطر ساخت کیف‌هایی برای برندهای معروفی مانند توری برچ و مارک جیکوبز معروف است، افتتاح شد. آثار این موزه به دو بخش تقسیم می‌شود. در یک بخش امروزی‌ترین طرح‌ها از قرن بیستم تا کنون، عمدتاً از ایالات متحده در آن وجود دارد و در بخش دوم طرح‌های مربوط به قرن پانزدهم، از اروپا در آن دیده می‌شود.

موزه های مد در اسیا

سخن آخر

موزه های مد و فشن بهترین مکان‌ها جهت آشنا شدن با تاریخ و فرهنگ مد در هر دوران هستند. در ایران نیز یک موزه مد و فشن در کاخ سعدآباد وجود دارد که در آن انواع پارچه، لباس‌های اصیل ایرانی و براق دوزی به نمایش گذاشته شده‌اند. با حضور در کاخ سعدآباد می‌توانید لباس‌هایی با طراحی منحصر به فرد را ببینید. طراحی‌هایی که در آن هنرهای جذاب و و بینظیری مانند سوزن‌دوزی، سرمه‌دوزی، ترمه، گلابتون‌دوزی، منجوق و ملیله‌دوزی، چاپ باتیک، گل‌دوزی و… در آن به کار رفته است.

بانک روسری یکی از بهترین و متنوع‌ترین فروشگاه‌ها در زمینه خرید روسری و شال است چنانچه قصدخرید روسری با مدل‌های متنوع و به روز و همچنین با جنس پارچه مرغوب را داشتید، کافیست به فروشگاه روسری ما سری بزنید.

برای امتیاز به این پست کلیک کنید
[کل: ۰ میانگین: ۰]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع سایت مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاپ آپ خرید روسری