۰

راهکارهای مراقبت از مو هنگام استفاده زیاد از چادر و روسری

مراقبت-از-مو
بازدید 1153

اگر به صورت مداوم از روسری، شال، مقنعه و چادر استفاده می کنید توصیه می شود که مطلب زیر را برای مراقبت از مو مطالعه کنید.

موها را می توان یکی از زینت های اصلی انسان خصوصاً زنان دانست که زیبایی مطلق را به صورت می بخشند اما موها از آنچه که ما تصور می کنیم بسیار حساس تر هستند و نیاز به مراقبت های ویژه ای دارند. بانوانی که از پوشش های مانند شال، چادر و روسری استفاده می کنند نیاز دارند که بیشتر از افراد دیگر به موهای خود توجه کنند. کارشناسان پوست، مو و زیبایی توصیه های بسیار زیاد و مفیدی برای حفاظت و مراقبت از موها ارائه کرده اند.

بهترین راهکارهای مراقبت از مو در هنگام استفاده از پوشش های مختلف

با توجه به آنکه پوشش هایی مانند چادر، روسری، مقنعه و… تمام سطح موها را پوشش می دهند لازم است که مراقبت های ویژه ای اتخاذ شود تا موها سلامت و شادابی خود را حفظ کنند. مهم ترین راهکارهایی که متخصصان زیبایی و کارشناسان امر برای مراقبت از مو توصیه کرده اند به شرح زیر هستند.

مراقبت از مو , نگهداری از مو , مواظبت از مو با چادر , مراقبت از مو با روسری

شناخت جنس مو

علم تریکولوژی یا موشناسی ثابت کرده است که صدها نوع مو در سراسر دنیا وجود دارد هر فردی با توجه به نژاد، نوع تغذیه، آب و هوا و شرایط جغرافیایی و… دارای مدل موهای منحصر به فردی است. در صورتی که فرد بتواند نوع و جنس موهای خود را به خوبی بشناسد می تواند از محصولات مخصوص برای مراقبت بیشتر از موهای خود استفاده کند. امروزه محصولات زیادی هستند که ارتباط مستقیم با موها دارند که مهم ترین آنها سشوار، اتو، رنگ و… هستند؛ بنابراین شناخت از جنس مو، خشکی یا چربی آن، میزان رشد و سایر خصوصیات باعث می شود بهتر بتوان به آن رسیدگی کرد

داشتن برنامه برای مراقبت از مو

افرادی که از چادر و روسری یا هر پوشش دیگری به صورت مداوم استفاده می کنند نیاز دارند برنامه مشخصی برای مراقبت از موهای خود داشته باشند. این برنامه می تواند مشخص کردن زمان شستن موها، شانه کردن مو، اصلاح و کوتاه کردن آن، استفاده از شامپوهای نرم کننده ای تقویت کننده با توجه به جنس مو و… باشد. برنامه محافظت از مو برای افراد باید بر اساس جنس موی آنها تعیین شود به عنوان مثال افرادی که دارای موی لخت هستند با افرادی با موهای فر نمی توانند از یک برنامه شستشوی همسان استفاده کنند و یا شامپوی مشترکی داشته باشند.

در انتخاب جنس پوشش خود دقت کنید

با توجه به آنکه چادر و روسری یا هر پوشش دیگری مانند مقنعه ارتباط مستقیمی با موها دارند، جنس آنها می تواند در محافظت از موها تاثیر زیادی داشته باشد. برای انتخاب یک پوشش مناسب باید از روش آزمون و خطا استفاده کنید تا بتوانید بهترین جنس پوشش را انتخاب کنید که به موهای شما آسیبی وارد نمی کند. چادر و روسری از موادی مانند نخ، ابریشم، ساتن، کشباف، نایلون و … ساخته می شوند و باید بتوانید مناسب ترین جنس را انتخاب کنید.

استراحت دادن به مو

اگرچه ممکن است متوجه تاثیرات محیط بر روی موهای خود نشوید اما فضای اطراف می توانند اثرات زیادی بر موها داشته باشند. پوشیدم موها با چادر و روسری در مدت طولانی مانع از رسیدن نور خورشید و اکسیژن کافی به آنها می شود و این می تواند مانع از رشد طبیعی آنها شود. جذب ویتامین D از نور خورشید برای رشد طبیعی موها بسیار مهم است بنابراین لازم است که موها را در معرض هوا و نور کافی قرار بدهید.

بستن موها ممنوع

بستن موها به دلیل اعتقادات یا باورها در دراز مدت باعث می شود خط رویش موها بالا برود و همین امر باعث می شود دیگر بانوان از فرم و زیبایی صورت خود راضی نباشند و به دنبال راهکارهای ناسالم برای جبران باشند. در صورتی که از چادر و روسری استفاده می کنید، حتی الامکان سعی کنید موها را نبندید تا موها حالت طبیعی خود را داشته باشند.

اصلاح مو

کوتاه کردن و اصلاح مو به صورت مرتب و منظم می تواند در مراقبت از مو نقش ویژه ای داشته باشد، خصوصاً زمانی که از شال، مقنعه، چادر و روسری استفاده می کنید. کوتاه کردن موها به صورت چتری یکی از بهترین راهکارها برای محافظت از موها است چرا که این کار باعث ثابت ماندن خط رویش مو می شود و می تواند تنوع بالایی در آرایش افراد داشته باشد

استفاده از روغن ها و ماسک های مناسب

موها ارزش بسیار بالایی دارند و زیبایی افراد خصوصاً بانوان را چند برابر می کنند و پوشاندن آن دلیلی بر بی ارزش بودن آن نیست. برای مراقبت از موها و حفظ سلامت و شادابی آنها از روغن هایی که متناسب با جنس موهای شما است استفاده کنید تا میزان چربی و خشکی موها را به حد اعتدال برساند. همچنین در سال های اخیر استفاده از ماسک های مو رواج بالایی پیدا کرده است. بهترین ماسک را متناسب با جنس موی خود انتخاب و از آن استفاده کنید.

بافتن موها

یکی دیگر از راهکارهای مناسب برای مراقبت از مو برای افرادی که از چادر و روسری استفاده می کنند بافتن آن است. بافتن موها باعث مرتب شدن مو، حجیم شدن یا حالت گرفت آن می شود و آراستگی ظاهری فرد را چند برابر می کند.

در صورتی که با وجود رعایت تمام موارد عنوان شده مشکلاتی مانند ریزش مو، چربی یا خشکی بیش از حد، موخوره گرفتن موها و… را مشاهده کردید به متخصص پوست و مو مراجعه کنید و از استفاده خودسرانه از داروهای شیمیایی خودداری کنید.

برای امتیاز به این پست کلیک کنید
[کل: ۲ میانگین: ۵]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع سایت مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاپ آپ خرید روسری