۰

مجذوبه نوری برگزیده بخش طراحی پارچه جشنواره فجر

مجذوبه نوری برنده جشنواره فجر
بازدید 401

جشنواره مد و لباس فجر یکی از جشنواره‌هایی است که برای نمایش انواع طراحی‌های پارچه و مد لباس هر ساله در ایران برگزار می‌شود. در این جشنواره بهترین طراحی‌های مد و لباس در زمینه‌های مختلف از طراحان پارچه و لباس به نمایش گذاشته می‌شود. یکی از مهم‌ترین بخش‌های جشنواره مد و لباس فجر، بخش طراحی پارچه است. افراد بسیار زیادی به آن علاقه مند هستند. می‌خواهند بدانند چه پارچه‌هایی بهترین طراحی را در میان پارچه‌های موجود در بازار داشته‌اند. در دهمین جشنواره مد و لباس فجر که در سال ۱۳۹۹ در دوران شیوع کرونا برگزار شد، مجذوبه نوری به عنوان برگزیده مد و لباس فجر در بخش طراحی پارچه انتخاب شد. در ادامه می‌خواهیم مصاحبه مجذوبه نوری، بانوی طراح پارچه را در دهمین جشنواره مد و لباس فجر بیان کنیم و اقدامات این خانم طراح را بیشتر بیان کنیم.

برنده بخش مد جشنواره فجر

مجذوبه نوری در مصاحبه ای که در پایان دهمین جشنواره فجر نگاشته شد، بیان کرد که او در دوره دبیرستان در رشته علوم تجربی تحصیل کرده است. اما پس از مدتی به دلیل علاقه‌ای که به طراحی پارچه داشت در کنکور هنر شرکت کرد و وارد رشته هنر شد. در نهایت در دانشگاه الزهرا و در رشته طراحی پارچه با رتبه ۲۹۰ کنکور سراسری پذیرفته شد. نکته جالب درباره خانم مجذوبه نوری این بود که در رشته‌ای برگزیده شد که در دانشگاه در همان رشته مرتبط تحصیل کرده بود.

دانشگاه تاثیر زیادی بر روند رشد او در طراحی پارچه داشته است. از زمانی که این خانم وارد دانشگاه شد، نگاه وسیع‌تر و گسترده‌تری به رشته دانشگاهی خود پیدا کرد. او آموزش‌های لازم برای طراحی پارچه را در دانشگاه یاد گرفت.

مجذوبه نوری برنده جشنواره مد و لباس فجر

بخش های جشنواره مد و لباس

در این نمایشگاه رویداد‌هایی برگزار شد که افراد مختلف از جمله افراد برگزیده جشنواره مد و لباس فجر امکان شرکت در آن را داشتند و می‌توانستند انواع طراحی بر روی پارچه را به خوبی انجام دهند. هم‌چنین امکان ارتباط با برندهای مختلف لباس و پارچه به خوبی وجود داشت. مجذوبه نوری در ادامه مصاحبه گفت که رویدادی در پژوهشکده نوآوری در منسوجات و پوشاک دانشگاه الزهرا برگزار شد و او در این رویداد شرکت کرد. در نتیجه طرح او از طرح‌های برگزیده شد. از این رو مجذوبه نوری با این کار بیشتر با فضای صنعت مد آشنا شد و توانست نگاهی بسیار وسیع‌تر به فضای مد و طراحی پارچه داشته باشد. در واقع این زمینه ساز حضور او در جشنواره مد و لباس فجر نیز شد.

اثر مجذوبه نوری که در جشنواره مد و لباس فجر برگزیده شد، در ارتباط با کاشان بود. در این اثر طراحی پارچه در جشنواره فجر از  حمام سلطان امیراحمد کاشان استفاده شد. این اثر در واقع متعلق به دوره قاجار بود. در این اثر طراحی هم‌چنین از آجرکاری بام و تزیینات گچ‌بری داخلی این حمام برای زیبایی هر چه بیشتر طراحی استفاده شد. مجذوبه نوری طراحی پارچه را به صورت دستی و نرم‌افزاری انجام داد. در نهایت پس از انجام این طراحی، بر روی پارچه چاپ دیجیتال را انجام داد.

 برگزیده جشنواره مد و لباس فجر

برگزیده‌گان جشنواره مد و لباس فجر

مجذوبه نوری جشنواره فجر را یک فرصت بسیار مناسبی برای ایجاد ظرفیت‌های مختلف طراحی در مناطق مختلف کشور می‌داند. در این جشنواره بخش‌هایی وجود دارد که آثار طراحی با موضوع آزاد نیز امکان شرکت داشته باشند. به گفته این فرد پیدا کردن جشنواره باعث ایجاد یک رقابت سخت و نزدیک شده است. کسانی که به نمایشگاه آثار هنری می‌آیند و طراحی‌های مختلف را می‌بینند، می‌توانند نگاه‌های مختلف به یک موضوع خاص را به خوبی مشاهده کنند. از این رو مشخص می‌شود که این موضوع با چه بیانی نگاه شده است. این بخش جشنواره مد و لباس فجر می‌تواند جذاب‌ترین بخش جشنواره باشد. طبق آن‌چه که مجذوبه نوری بیان کرده‌ است، در سال گذشته در جشنواره مد و لباس فجر نفر دوم در بخش طراحی پارچه شد ولی در سال ۱۳۹۹ نفر اول این مقام را کسب کرد.

طبق صحبت‌‌های مجذوبه نوری، نقش جشنواره مد و لباس فجر در معرفی هنرمندان و ایجاد هم‌افزایی بین آن‌ها بسیار زیاد است. بنا به نظر این طرح پارچه و لباس، هنرمندان این امکان را دارند که خود و ظرفیتی را که م دارند به چالش بکشند. هم‌چنین می‌توان شاهد تحقق استعداد‌هایی بود که در عرصه طراحی پارچه فعالیت انجام می‌دهند. به عبارتی این کار باعث دادن انگیزه زیاد به فعالان و افراد برگزیده جشنواره مد و لباس فجر خواهد شد.

معرفی و شناخت افراد در طراحی و مد و پارچه، بر روی روند کار آن‌ها تاثیری بسیار بیشتر از قبل خواهد گذاشت. این امید در مجذوبه نوری وجود داشت که در جشنواره‌های بعدی بیشتر از قبل تعامل هنر و صنعت با یک‌دیگر مشاهده شود. هم‌چنین استعداد‌های این عرصه جریان جشنواره‌های فجر بیشتر از قبل شکوفا خواهد شد. در واقع یکی از اهداف جشنواره مد و لباس فجر رسیدن به همین موضوع خواهد بود.

مجذوبه نوری برنده جشنواره فجر

مصاحبه مجذوبه نوری

مجذوبه نوری در مصاحبه‌ای اعلام کرد که در بخش طراحی پارچه عده زیادی شرکت‌ کرده‌اند. اما در سال ۱۳۹۹ به دلیل شرایط ناشی از کرونا، آمار شرکت در جشنواره فجر به مقدار زیادی کاهش یافت. این ناشی از تاثیر کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن در میان طراحان بوده است. هم‌چنین این گونه به نظر رسید که رشته طراحی پارچه بسیار کم‌تر از قبل شناخته شده است. بر خلاف این که ظرفیت‌های بسیار زیادی برای این رشته و زمینه هنری وجود دارد. در واقع مهم‌ترین بیس صنعت مد و لباس می‌تواند پارچه باشد.

در واقع به نسبتی که این بخش دارای اهمیت است، توجه چندانی نشده است. این از وظایف بسیار مهم مسئولین است که زمینه را برای افراد مستعد و توانا فراهم کنند تا به عرصه صنعت تولید وارد شوند. با این کار می‌توانند احیای صنعت مد و لباس نساجی را به راحتی انجام دهند. البته توجه چندانی متاسفانه به این بخش طراحی و هنر نشده است. غرب گرایی نازلی که در بازار امروزه وجود دارد. باعث شده است که انگیزه شرکت‌کنندگان بسیار بیشتر از قبل کاهش یابد. در پایان برگزیده جشنواره مد و لباس فجر از برگزارکنندگان این جشنواره، خانواده و استادان دانشگاه الزهرا بسیار تشکر گرامی کرد.

برگزاری جشنواره مد و لباس فجر

خرید و چاپ روسری و شال

در این جا بخشی از مصاحبه مجذوبه نوری برگزیده جشنواره مد و لباس فجر در سال ۱۳۹۹ را با هم خواندیم. مشاهده کردیم که این برنده طراحی پارچه در جشنواره فجر چه دیدگاهی درباره طراحی پارچه و لباس داشته است. با این فضا بهتر از قبل آشنا شدیم. جال پیشنهاد می‌شود که برای خرید روسری و خرید شال و چاپ روسری در تهران و خرید طرح از فروشگاه بانک روسری اقدام کنید. بانک روسری انواع شال و انواع روسری را با کیفیت بسیار مناسب و قیمت مناسب در اختیار شما علاقه مندان به طراحی و پارچه قرار می‌دهد. شما می‌توانید خرید روسری و خرید شال را با کیفیت بسیار عالی از این جا انجام دهید. تجربه‌ای بسیار عالی از آن داشته باشید.

برای امتیاز به این پست کلیک کنید
[کل: ۰ میانگین: ۰]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع سایت مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاپ آپ خرید روسری