انواع روسری وینتیج
بازدید 569
Scarfbank 668 روز پیش
بدون دیدگاه

روسری وینتیج چیست؟

همان طور که می‌دانید استایل وینتیج یکی از ترندترین استایل‌هایی است که طرفداران زیادی پیدا کرده است. لغت وینتیج (vintage) در فشن و مد به معنی قدیمی یا متعلق به گذشته است. بنابراین این استایل ممکن است مربوط به ۲۰ یا ۱۰۰ سال قبل باشد. این استایل دارای مزیت‌های زیادی است. شما می‌توانید در هر مغازه و ویترینی، بهترین ست لباس و استایل وینتیج را انتخاب کنید. یا اینکه می‌توانید برای ست کردن اجزای مختلف لباس، از کمد لباس و لباس‌های قدیمی‌تان استفاده کنید. با اینکار در هزینه‌ها نیز صرفه جویی خواهید کرد. روسری وینتیج نیز یکی از مواردی است که با استایل وینتیج می‌توانید بپوشید. در ادامه همراه ما باشید.

در مورد وینتیج بیشتر بدانید

استایل وینتیج، سبک پوشاک مربوط به قدیم است. یعنی اینکه بتوانید لباس‌هایی که در دهه‌های گذشته کاربرد داشته است را با هم ست کنید. هر نوع لباس یا شال و روسری را می‌توان با توجه به این موضوع با هم ست کرد و در مهمانی‌ها و مجالس از آن استفاده نمود. تنها نکته مهم در رابطه با ست کردن استایل وینتیج این است که نباید در آیتم‌های مختلف لباس مانند روسری وینتیج، مانتو وینتیج، کفش و لباسهای دیگر تناقض و ناهمخوانی وجود داشته باشد.

بنابراین اگر در فستیوال‌های معروف لباس یا فشن شو‌ها، استایل وینتیج را دیدید و بسیار زیبا و جذاب به نظر آمد، به این دلیل است که در تک تک اجزای استایل، سبک وینتیج با تمام ظرافت آن به کار رفته است تا منحصر به فرد به نظر برسد. به همین دلیل نباید زمانی که یک روسری وینتیج می‌پوشید، یک کفش یا مانتوی مدرن و به روز را با آن به کار ببرید. نباید رنگ‌های استایل وینتیج را با رنگ‌های جدید و اسپورت استفاده کنید. در این صورت استایل وینتیج شما زیبا و شیک به نظر خواهد رسید.

استایل وینتیج چیست؟

در استایل وینتیج، با الهام از استایل و طراحی‌های مشهور قدیمی، لباس‌هایی با طرح‌های قدیمی ایجاد می‌شود. امروزه لباس‌های متنوع زیادی به این سبک طراحی و تولید می‌شود و امروزه در مد و فشن از آن به عنوان لاکچری یاد می‌شود. لباس‌های وینتیج معمولا از کالکشن‌های طراحان معروفی مانند کوکو شنل، دیور و … ساخته می‌شود. به همین دلیل منحصر به فرد بوده و گاها قدمتی بالای ۲۰ سال دارند و قیمت آنها نیز بالا بوده و ارزش زیادی دارند.

اما نگران نباشید روسری‌های وینتیج را می‌توانید از این فروشگاه تهیه کنید و قیمت مقرون به صرفه و مناسبی نیز دارد و جهت رفاه مصرف کنندگان ایرانی تولید شده‌اند. بنابراین می‌توانید روسری وینتیج ایرانی را به راحتی تهیه کنید.

انواع روسری وینتیج

روسری وینتیج، به انواعی از روسری می‌گویند که در دهه‌های ۱۹۷۰ تا ۲۰۰۰ توسط بانوان استفاده می‌شدند. در کل دقت داشته باشید، زمانی که یک طراح مد و فشن، به سمت طراحی و تولید یک سبک می‌رود، دید بسیار بازی راجع به این موضوع دارد. روسری‌های وینتیج از اصلی‌ترین آیتم‌های استایل وینتیج هستند بنابراین طراحان به آنها توجه ویژه‌ای دارند.

طراحان همچنین یک روسری و سبک را با یک نام معرفی می‌کنند و همه از آن نام برای معرفی آن استایل استفاده می‌کنند. اگر دقت کرده باشید در سال‌های اخیر روسری به نام مینی اسکارف به بازار معرفی شد که همان روسری‌های قبل بود اما ابعاد آن کوچک‌تر شده بود. برای خرید روسری وینتیج نیز در نظر داشته باشید، روسری‌های وینتیج دارای ابعاد ۷۰ در ۷۰ و یا ابعاد ۸۰ در ۸۰ و یا ابعاد ۹۰ در ۹۰ هستند. بنابراین زمان خرید روسری وینتیج به ابعاد آن دقت داشته باشید که بین این سایزها باشد.

انواع مدل روسری وینتیج

بیشتر افراد برای کاربرد روسری وینتیج در استایل از فیلم‌های قدیمی استفاده می‌کنند و از سبک لباس پوشیدن بازیگران این فیلم‌ها الهام می‌گیرند. برای مثال برای ست کردن استایل وینتیج به سراغ فیلم‌های شهرزاد یا فیلم‌های هالیوودی می‌روند. برخی از افراد نیز تمامی لباس‌های استایل وینتیج یک برند را کپی برداری می‌کنند و استایل مخصوص به خود را می‌سازند.

انواع استایل وینتیج

مدل روسری وینتیج گاهی اوقات از کاراکترهای معروف فیلم‌ها که در محیط شبکه‌های اجتماعی ترند می‌شود، طراحی و تولید می‌شود. این کاراکتر می‌تواند ایرانی و خارجی باشد. مثلا فیلم کازابلانکا و یا سریال دراکولا که در آن سبک وینتیج استفاده شده بود در شبکه‌های اجتماعی بسیار ترند شد و سبک لباس و روسری در آن مورد توجه قرار گرفت.

اما دقت داشته باشید زمانی که در یک فیلم یا سریال سبک محبوب خود را می‌بینید و دوست دارید شبیه کاراکتر فیلم لباس بپوشید، به برخی نکات باید دقت داشته باشید. همچنین طرح‌ها و ایده‌هایی که می‌گیرید را در ذهنتان حک کنید و به آن نکاتی را اضافه کنید. زیرا داشتن یک سبک تکراری و همگانی، زیاد جالب نیست و هر شخصی باید استایل متناسب با سلیقه و اندام خودش را داشته باشد. می‌توانید به جای انتخاب ست‌های آماده استایل وینتیج، تک تک اجزای استایل را خودتان انتخاب کنید و با هم ست کنید. یا اینکه برخی از آیتم‌ها را از کمد لباس‌تان انتخاب کنید.

چند ایده کاربردی برای داشتن استایل وینتیج

حال که در مورد سبک وینتیج و روسری‌های وینتیج اطلاعاتی را کسب کردید. وقت آن است به شما بگوییم چطور با سبک وینتیج و روسری وینتیج یک استایل فوق العاده بسازید.

  1. از عکس‌ها و فیلم‌های قدیمی ایده بگیرید

برای داشتن یک استایل وینتیج زیبا و شیک به عکس‌های قدیمی نگاهی بیندازید و از رنگ و طرح لباس‌ها الهام بگیرید. سپس با استفاده از لباس‌هایی که به این سبک ساخته می‌شوند یک استایل شبک بسازید.

  1. وینتیج ایرانی بپوشید

در هر کشوری مد و فشن مختص به آن فرهنگ و مرز و بوم است. شما می‌توانید یک استایل وینتیج غربی را انتخاب کنید و یا نوع ایرانی آن را بسازید. برای ساختن استایل وینتیج ایرانی کافیست به سریال‌های قدیمی مانند شهرزاد و میخواهم زنده بمانم نگاهی بیاندازید و از آنها ایده بگیرید.

  1. تمامی اجزای استایل شما مهم هستند

اگر یک استایل وینتیج زیبا می‌خواهید، باید همه لباس‌هایتان را از این سبک انتخاب کنید. مثلا اگر به سراغ استایلی از دهه ۶۰ تا ۵۰ می‌روید، باید بدانید که رنگ لباس‌ها در این دوران عموما تیره هستند و مانتو‌ها و لباس‌ها آزاد و گشاد هستند. روسری‌های مربوط به این دهه ها نیز کوچک هستند. اما اگر برای چیدن استایل وینتیج به سراغ دهه ۲۰ و ۳۰ رفتید باید بدانید که برش‌های لباس در این دوران ظریف بودند و روی تن می‌نشستند. روسری‌ها و موها نیز کاملا روی سر می‌خوابند. کت و دامن نیز از معمول‌ترین لباس‌های این دوران است.

استفاده از روسری وینتیج

  1. از فروشگاه‌های تولید کننده سبک وینتیج خرید کنید

برخی از تولیدکنندگان داخلی، لباس‌ها و روسری‌هایی به سبک وینتیج تولید می‌کنند که می‌توانید از آنها خرید کنید.

روش‌هایی برای استفاده از روسری وینتیج

روسر‌ی‌های وینتیج یکی از اکسسوری‌های فوق العاده کاربردی هستند. این روسری‌ها در طرح‌ها و بافت‌های متنوعی موجود بوده و می‌توانید روسری متناسب با فصل یا مناسبت و مهمانی را به راحتی پیدا کنید. در اینجا ایده‌هایی برای استفاده از روسری وینتیج در استایل را بیان می‌کنیم. با ما همراه باشید.

  1. استفاده از روسری وینتیج به عنوان هدبند یا دستمال سر

همان طور که در تصویر می‌بینید یک روسری وینتیج به شکل دستمال سر بسته شده است. اگر موهای بلندی دارید باز هم می‌توانید روسری وینتیج را این مدلی پشت موهایتان ببندید و یک استایل با حال و هوای مادرانه در دهه ۶۰ میلادی بسازید.

  1. پوشاندن کامل موها

این نوع پوشیدن روسری که در تصویر بالا می‌بینید در دهه‌های گذشته رواج زیادی داشت. این سبک پوشیدن روسری وینتیج بسیار منحصر به فرد و در عین حال شیک است. مخصوصا زمانی که از یک عینک آفتابی نیز استفاده کنید. برای بستن روسری وینتیج در این مدل کافیست دو سر روسری را به عقب ببرید و پشت سر گره بزنید.

انواع روسری وینتیج

  1. روسری وینتیج برای پوشاندن صورت

در این دوران عجیب و غریب که باید هر جا می‌روید، ماسک بزنید؛ چرا از یک پوشش که بخشی از لباس‌تان باشد استفاده نمی‌کنید؟ پوشیدن ماسک هیچ گاه اینقدر شیک و جذاب نبوده است. می‌توانید از یک روسری وینتیج ابریشمی استفاده کنید و آن را به صورت مثلث تا کنید. سپس شال را چند بار به شکل افقی تا بزنید. چین های روسری به چسبیدن آن روی بینی کمک می‌کنند. سپس روسری را دور سر روی موها و یا زیر موها گره بزنید.

  1. استفاده از روسری وینتیج به جای دستمال گردن

یکی دیگر از راههای استفاده از روسری وینتیج این است که آن را به شکل دستمال گردن دور گردن گره بزنید. این کار در کنار زیبایی و ایجاد جذابیت فوق العاده یک مزیت دیگر نیز دارد. می‌توانید با استفاده از دستمال گردن، لباس‌های یه باز را بپوشید و گردنتان را پنهان کنید.

  1. استفاده از روسری وینتیج به عنوان تزیین مو

اگر می‌خواهید یک آرایش موی فوری و شیک داشته باشید، کافیست موها را به شکل گوجه‌ای بالای سر ببنید و سپس روسری وینتیج را به شکل یک پاپیون یا گره ساده دور آن ببنید.

سخن آخر

روسری‌های وینتیج یکی از ترندهای امسال هستند و البته ویژگی مثبت این روسری‌ها این است که همیشه می‌توانید از آنها استفاده کنید و هیچ گاه از مد نمی‌افتد. در حقیقت متخصصان مد و فشن عقیده دارند سبک وینتیج، سبکی لاکچری در دنیای مد است. همچنین دقت داشته باشید، ایران فرهنگی غنی و بسیار قدیمی دارد و پوشاک قدیمی ایران نه تنها در کشور بلکه در دیگر نقاط جهان نیز طرفدار دارند. برای ساخت سبک وینتیج ایرانی می‌توانید از روسری‌های محلی قدیمی که در اقوام کرد، لر، ترک، بلوچ و شمالی و … استفاده کنید و یک استایل وینتیج بی نظیر و شیک بسازید. در انتها نیز به کالکشن روسری وینتیج ما سری بزنید و مدلهای دلخواهتان را سفارش دهید و خرید شال و خرید روسری را انجام دهید.

برای امتیاز به این پست کلیک کنید
[کل: ۰ میانگین: ۰]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع سایت مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاپ آپ خرید روسری