۰

راهنمایی برای انتخاب شال و روسری مناسب شما

خرید شال و روسری مناسب برای شما
بازدید 1549

در این مقاله تصمیم گرفتیم راهنمای انتخاب شال و روسری مناسب برای شما را به طور کامل و اصولی توضیح بدهیم. به این دلیل که انتخاب شال و روسری می‌تواند استایل، زیبایی و جذابیت شما را دگرگون کند. انتخاب مدل، رنگ یا طرح می‌توانند چهره شما را بی روح و یا سرحال نشان دهند. مثلا مدل بستن شال و روسری می‌تواند فرم صورتتان را بهتر کند و یا برعکس چهره شما را متفاوت تر و بد فرم نشان دهد. همچنین انتخاب درست روسری در فصول مختلف مانند روسری زمستانه و شال زمستانه، از مواردی است که حتما باید آن توجه داشته باشید. بنابراین به راهنمای انتخاب شال و روسری احتیاج دارید و نیاز است تا اصولی را در این باره بدانید. با ما همراه باشید.

بهتر است شال بخریم یا روسری؟

اصلی‌ترین سؤالی که در این رابطه وجود دارد و پاسخ آن بسیار مهم است این است که شال به شما می‌آید یا روسری؟ درست است که بین شال و روسری تفاوتی وجود ندارد و هر دو برای ایجاد حجاب و پوشاندن موها کاربرد دارند. ولی چگونگی بستن و قرار گرفتن آن‌ها باعث می‌شود صورت تغییر کند و گاهی زیباتر و جذاب تر به نظر برسد و گاهی درست عکس آن اتفاق بیافتد.

راهنمای انتخاب شال و روسری متناسب با فرم صورت شما

بیشتر مردم تصور می‌کنند که روسری برای بانوانی مناسب است که کمی از سنین جوانی یا نوجوانی دور شده‌اند و یا افرادی که می‌خواهند استایلی رسمی داشته باشند. در واقع در نگاه عموم شال جوان پسندتر است. درست است که این نوع دیدگاه در مورد شال و روسری اشتباه است اما بد نیست زمان انتخاب این موضوع را مد نظر داشته باشید.

نکته دیگری که باید مدنظر داشته باشید نوع اندام و ظاهر شماست. مثلا اگر برجستگی سینه‌تان زیاد است و می‌خواهید این برجستگی دیده نشود، بهتر است از روسری‌هایی که چهارگوش، نخی و یا بلند هستند استفاده کنید که پوشش مناسبی ایجاد کنند.

انتخاب شال یا روسری متناسب با فرم صورت شما

اگر می‌خواهید جذاب‌تر و زیباتر به نظر برسید باید شال و روسری را به شکلی ببندید تا فرم صورتتان در بهترین حالت نمایان شود. برای مثال افرادی که فرم صورتشان کشیده است، با انتخاب روسری‌های نوک تیز، چهره خود را نامتناسب خواهند ساخت. ولی اگر این افراد گوشه روسری را به داخل کشیده و قسمت بالای پیشانی را گرد کنند، چهره‌شان متناسب‌تر به نظر خواهد رسید.

افرادی که دارای فرم مثلثی چهره هستند و چانه تیزی دارند، بهتر است روسری را زیر گلو یا سمت راست و چپ صورت با استفاده از گره‌های تزئینی ببندند. در این صورت فرم مثلثی صورت کمتر به چشم می‌آید. برای استفاده از شال نیز نباید آن را خیلی در قسمت پایین صورت سفت کنند. بدین شکل فرم صورت اصلاح خواهد شد.

افرادی که پیشانی بلند و پهن دارند هم نباید روسری یا شال را خیلی عقب ببندند یا در قسمت پایین آن را سفت کنند.

افرادی که صورت کشیده دارند بهتر است به جای روسری از شال استفاده کنند و تا پشت گوش‌ها، شال را به داخل ببرند و یک طرف شال را روی شانه بیندازند.


انتخاب شال و روسری با طرح‌های شلوغ یا سادهبکارگیری هدبند تکنیکی در ایجاد تعادل در صورت

ترندی که این روزها در بین جوانان و نوجوانان بسیار پر کاربرد است، استفاده از هدبند است. هدبند اگه به شکل درست به کار گرفته شود می‌تواند به صورت شما تعادل و توازن هدیه کند. با استفاده از هدبند می‌توانید عرض یا قد پیشانی‌تان را زیاد یا کم کنید و شال و روسری را به بهترین نحوه با فرم صورتتان هماهنگ سازید.

طرح‌های شلوغ یا ساده

این اصل فقط در مورد شال و روسری صدق نمی‌کند، بلکه در هر نوع پارچه یا لباسی وجود دارد. پارچه‌های طرح‌دار وگلدار شما را پرتر و چاق تر نشان می‌دهند و پارچه‌های تک رنگ و تیره شما را لاغرتر نشان می‌دهند. بنابراین اگر صورت لاغر و استخوانی دارید، بهتر است از شال و روسری‌های شلوغ با اشکال هندسی، جقه و گل دار  و… استفاده کنید. و اگر صورتتان پر است به سراغ شال و روسری‌های تک رنگ بروید.

انتخاب شال و روسری براساس سردی یا گرمی پوست

رنگ پوست و تن پوست در هنگام انتخاب شال و روسری مد روز اهمیت دارد. افراد با تن پوست سرد که در آن رگ مچ دست آبی و بنفش است باید رنگ های سرد را برای شال و روسری انتخاب کنند. رنگ‌هایی مانند صورتی، بنفش، سبز و یا آبی نفتی با چهره پوست سرد تناسب و هماهنگی خوبی دارد.

افراد با پوست خنثی که در آن رگ مچ دست سبز و آبی است می‌توانند هر رنگی را برای پوشیدن شال و روسری انتخاب کنند. با خیال راحت و بدون نگرانی می‌توانند از رنگ‌های مختلف مانند نارنجی، زرد، آبی، زرشکی، مشکی و … استفاده کنید زیرا به رنگ پوستشان هر رنگی می‌آید.

افراد با پوست گرم که معمولا رگ مچ دست زیتونی یا سبز کمرنگ دارند بهتر است از رنگ‌های گرم برای شال و روسری استفاده کنند. رنگ‌هایی مانند نارنجی، قرمز یا شتری از رنگ‌هایی هستند که افراد با پوست گرم حسابی با آن زیبا و جذاب می‌شوند.

افراد با پوست برنزه اما در زمان انتخاب شال و روسری کمی محدود می‌شوند زیرا از رنگ‌های تیره و کدر نمی‌توانند استفاده کنند به این دلیل که پوست را تیره‌تر نشان می‌دهد و اجازه نمی‌دهد رنگ پوست واقعی‌تان نمایان شود.

راهنمای انتخاب شال و روسری متناسب با رنگ چشم

راهنمای انتخاب شال و روسری متناسب با رنگ چشم

اولین و نخسین عضوی که در چهره افراد جلب توجه می‌کند و افراد در اولین نگاه آن را می‌بینند، چشم‌ها هستند. برای تأثیرگذاری بیشتر روی آشنایان، باید مطابق بر رنگ چشم‌تان، شال و روسری را انتخاب کنید. هماهنگی و کنتراست رنگ شال و روسری با چشم‌ها باعث می‌شود در ذهن اطرافیان زیباتر و جذاب‌تر به نظر برسید.

اشخاص با چشم‌های سبز یا میشی بهتر است روسری‌ها یا شال‌هایی که در آن صورتی و بنفش به کار رفته است، استفاده کنند. شال و روسری با تناژ قرمز نیز در این اشخاص جلوه زیبایی دارد.

برای اشخاص با چشم‌های آبی بهترین انتخاب روسری ها یا شال‌های با تناژ رنگی قرمز و نارنجی هستند. گرما بخشی و دلنشینی این رنگ‌ زمانی بیشتر می‌شود که ملایم باشد.

افراد با چشم‌های قهوه‌ای نیز می‌توانند هر رنگی که دوست دارند بپوشند هر رنگی به جز سفید، مشکی و قهوه‌ای چهره این افراد را جذاب می‌کند.

رنگ سال ۲۰۲۱ شال و روسری

همان طور که می‌دانید مؤسسه پنتون رنگ سال ۲۰۲۱ یا سال ۱۴۰۰ را دو رنگ طوسی و زرد روشن اعلام کرد. بهترین راه برای استفاده از این رنگ‌ها در استایلتان این است که از شال و روسری زرد یا طوسی استفاده کنید. برای مطالعه‌ی بیشتر در مورد رنگ شال و روسری پیشنهاد می‌کنیم مقاله ” رنگ سال ۱۴۰۰ شال و روسری چیست؟ را بخوانید. همچنین برای خرید انواع روسری مانند خرید روسری زمستانی، می‌توانید از فروشگاه بانک روسری استفاده کنید.

برای امتیاز به این پست کلیک کنید
[کل: ۰ میانگین: ۰]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع سایت مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاپ آپ خرید روسری