۰

با تمامی تفاوت‌ های انواع چاپ آشنا شوید

بازدید 476

یکی از راهکارهای مناسب برای تبلیغات، استفاده از صنعت چاپ می‌باشد؛ بنابراین آگاهی از انواع چاپ و شیوه‌های مختلف آن به شما کمک می‌کند تا بتوانید با توجه به کاربرد هر نوع چاپ، طرح‌های متنوعی را بر روی محصولات و کالاها ایجاد نمایید. صنعت چاپ شامل انواع مختلفی مانند افست و دیجیتال می‌باشد. اطلاع از تفاوت های چاپ افست و دیجیتال به شما کمک می‌کند تا به نتیجه‌ی مورد دلخواه خود برسید.
درگذشته چاپ منحصر به کاغذ بود؛ اما در حال حاضر با پیشرفت تکنولوژی می‌توانید بر روی متریال‌های مختلف مانند نایلون، پارچه، چرم، فلز، شیشه و … طرح موردنظر خود را چاپ نمایید. ما در این مقاله به بررسی انواع مختلف چاپ و تفاوت‌های بین آن‌ها پرداخته‌ایم.

تفاوت انواع چاپ پارچه
معرفی انواع مختلف چاپ

روش‌های مختلفی جهت چاپ بر روی اشیا وجود دارد. این روش‌ها عبارت‌اند از:

• چاپ دیجیتال:

ویژگی‌های خاص و منحصربه‌فرد چاپ دیجیتال باعث شده است تا این نوع چاپ در مقایسه با سایر روش‌ها از محبوبیت بیشتری در بین مشتریان برخوردار باشد. برای انجام این نوع چاپ نیاز به چاپخانه و دستگاه‌های بزرگ چاپ ندارید. تنها کافی است تا در دفتر کار خود و به‌وسیله‌ی یک پرینتر مناسب (پرینترهای رومیزی، صنعتی لیزری، جوهرافشان، دستگاه‌های چاپ لارج فرمت) کلیه کارهای چاپ و خدمات بعدازآن را انجام دهید. به کمک چاپ دیجیتال می‌توانید کارت ویزیت، کارت کاتالوگ، بروشور، پوستر و … را چاپ نمایید.

• چاپ افست:

اگر مشتری یا کارفرمای شما نیاز به تحویل فوری کار ندارد و تعداد بالایی از چاپ را سفارش داده است، چاپ افست یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب برای این نوع از کارها می‌باشد. در این روش کلیه خدمات چاپ در چاپخانه‌ها انجام می‌شود. علاوه بر این برای انجام این نوع از کارها نیاز به دستگاه‌های بزرگ چاپی است.
• چاپ فضای باز: مطمئناً شما در اتوبان‌ها و خیابان‌ها این نوع از چاپ را دیده‌اید. از چاپ فضای باز (Outdoor Printing) جهت تبلیغات محیطی و بیلبوردهای تبلیغاتی استفاده می‌شود. دوام بیشتر در مقابل آب و نور خورشید و مقاومت زیاد در برابر عوامل جوی باعث شده است تا این نوع از چاپ مورد استقبال بیشتری در مقایسه با چاپ فضای داخلی قرار گیرد.

تفاوت انواع چاپ پارچه

میتوانید تاریخچه چاپ پارچه را در این لینک دنبال کنید.

بررسی و مقایسه تفاوت انواع چاپ افست و دیجیتال

آگاهی از تفاوت های چاپ افست و دیجیتال و ایندور و فضای باز به شما کمک می‌کند تا تصمیم‌گیری بهتری جهت انتخاب نوع چاپ بر روی متریال موردنظر خود داشته باشید. ما در این قسمت قصد داریم تا به بررسی و مقایسه بین انواع مختلف چاپ بپردازیم.

مهم‌ترین ویژگی چاپ دیجیتال

• در این نوع از چاپ برخلاف سایر روش‌ها نیاز به گرفتن فیلم، زینک و پلیت ندارید. درنتیجه خدمات پیش از چاپ، برای چاپ دیجیتال کاربردی ندارد.
• ازآنجایی‌که خدمات پیش از چاپ در روش دیجیتال وجود ندارد؛ بنابراین شما می‌توانید هر نوع کاری را در کوتاه‌ترین زمان و در تیتراژ پایین انجام دهید.
• قیمت تمام‌شده‌ی کار چاپ دیجیتال در مقایسه با چاپ افست بسیار بالاتر می‌باشد. به این دلیل که استهلاک دستگاه دیجیتال و مواد اولیه آن در مقایسه با سایر روش‌ها بسیار بیشتر است؛ اما بااین‌حال، اگر نیاز به تحویل فوری کار در تعداد کم دارید، چاپ دیجیتال را به شما توصیه می‌کنیم.
• در چاپ دیجیتال برخلاف چاپ افست، حضور شما در هنگام چاپ امکان‌پذیر می‌باشد. بدین‌صورت که چاپ بعد از تائید و تغییرات مورد نظر شما، نهایی می‌شود. این در حالی است که در چاپ افست فقط برای چاپ اختصاصی این کار شدنی است و برای چاپ‌های عمومی حضور و تائید شما قبل از مراحل چاپ امکان‌پذیر نیست.

مهم‌ترین ویژگی چاپ افست

• ازآنجایی‌که خدمات پیش از چاپ در چاپ افست وجود دارد، این مسئله باعث شده است تا امکان تحویل فوری کار وجود نداشته باشد؛ بنابراین در شرایطی که برای چاپ عجله ندارید، به سراغ چاپ افست بروید.
• امکان تیتراژ پایین در چاپ افست وجود ندارد؛ بنابراین پیشنهاد ما به شما این است که اگر کارفرما یا مشتری به چاپی کمتر از ۵۰۰ عدد نیاز داشت، چاپ دیجیتال بهترین گزینه می‌باشد.
• قیمت پایین در کنار کیفیت بالا از دیگر ویژگی‌های مثبت چاپ افست می‌باشد. همچنین اگر از چاپ افست استفاده کرده باشید، متوجه دقت بالاتر و قابل‌قبول‌تر این نوع چاپ در مقایسه با چاپ دیجیتال خواهید شد.
مهم‌ترین ویژگی چاپ ایندور یا فضای داخلی
• تنوع و کیفیت رنگی بالا با وضوح بسیار زیاد، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مثبت چاپ ایندور می‌باشد. همین ویژگی باعث شده است تا این نوع از چاپ ،برای پوسترهای نمایشگاهی، استندهای تبلیغاتی و کاغذدیواری و … یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب باشد.
• قیمت این چاپ در مقایسه با نوع کار بسیار مناسب است.
• طرح‌های چاپ‌شده به‌وسیله‌ی چاپ فضای داخلی، قابلیت دید از فاصله دور را دارد.
• به کمک چاپ ایندور می‌توانید تا عرض یک ‌و نیم متر با هر متراژ و طرح دلخواهی چاپ خود را انجام دهید.
• به دلیل مقاومت بسیار پایین در برابر باد و باران و آفتاب، فقط در فضاهای سرپوشیده قابل استفاده می‌باشد.

تفاوت انواع چاپ

نتیجه‌گیری نهایی

تفاوت های چاپ افست و دیجیتال یک مسئله مهم جهت انتخاب نوع دقیق چاپ می‌باشد. به این دلیل که انتخاب شما می‌تواند بر روی عواملی مانند هزینه کار، دوام، کیفیت کار، تیتراژ و اندازه چاپ تأثیرگذار باشد. ما در این مقاله سعی کردیم تا با بررسی انواع مختلف صنعت چاپ، شمارا در جهت انتخاب درست و اصولی راهنمایی کرده باشیم.

برای امتیاز به این پست کلیک کنید
[کل: ۱ میانگین: ۵]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع سایت مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاپ آپ خرید روسری