۰

تفاوت مد (فشن) و استایل

بازدید 1507

اصطلاحات زیادی در صنعت پوشاک، مد و فشن وجود دارد که بعضا بدلیل نا آگاهی، خیلی از افراد آن‌ها را با هم اشتباه می‌گیرند و یا آن‌ها را یکی می‌دانند. از این اصطلاحات می‌توان به مد، فشن و استایل اشاره کرد که خیلی از افراد تفاوت آنچنانی میان این اصطلاحات قائل نمی‌شوند و بعضا آن‌ها را مشابه هم می‌دانند. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا با هم تفاوت میان این اصطلاحات را بررسی کنیم.

مد , فشن , استایل , تفاوت مد و فشن , تفاوت مد و استایل

مد و فشن

فشن به این معناست که شما به عنوان عضو کوچکی از یک جامعه از نوعی از لباس، پوشش، مدل مو و … استفاده کنید که از دیگر افراد اجتماع متمایز باشد. نکته مهمی ‌که باید رعایت شود این است که فشن دارای تاریخ انقضا است.  یعنی چیزی که امروز به نام فشن شناخته می‌شود، یک ماه بعد دیگر فشن نیست و امری کاملا عادی در اجتماع است. مد نیز در اصل کلمه ای فرانسوی است که به معنای روش سلیقه و اسلوب شناخته می‌شود. به طور کلی “مد”ی که ما در جامعه می‌شناسیم به تغییر سلیقه ناگهانی و مکرر همه یا بعضی از افراد یک جامعه اطلاق می‌شود.

استایل

استایل به طور کلی به معنای سبک و مدل است. این اصطلاح نه تنها در دنیای مد بلکه در دیگر زمینه‌های دیگر ظاهری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. استایل برای خود شخص است و هر کس استایل خود را مطابق با قواعد زندگی خود انتخاب می‌کنند. در واقع هر کس با استایلی که برای خود انتخاب می‌کند به نوعی یک امضای بصری برای خود دارند.  داشتن یک استایل شخصی به این دلیل کار مهم است که شما با انتخاب استایل برای خود تا ۸۰ درصد شهصیت خودتان را معرفی می‌کنید. استایل‌های کلی زیادی در دنیا برای پوشش وجود داد که از مهم ترین آن‌ها می‌توان به استایل کلاسیک، مینیمالیست، ماکسیمالیست و شجاعانه اشاره کرد.

تفاوت مد (فشن) و استایل

بیایید دوباره با هم معانی دو اصطلاح مد و استایل را بررسی کنیم. مد در واقع این است که شما به کمپانی‌ها و طراحان اجازه دهید با سلیقه خودشان برای شما لباسی طراحی و انتخاب کنند و در مقابل استایل به معنای این است که خود شما با اندیشه و فکر و شناخت ویژگی‌های درونی خود لباسی را برای خود انتخاب کنید. این دو اصطلاح علاوه بر تفاوت‌های معنایی، تفاوت‌های ظاهری زیادی نیز دارند. از دیگر تفاوت‌های این دو اصطلاح می‌توان به زمان آن اشاره کرد. استایل هیچ تاریخ انقضایی ندارد و رشد می‌کند و تغییر آن به عامل‌هایی مثل جنسیت، سن و فرهنگ بستگی دارد ولی مد یا همان فشن فصل به فصل تغییر می‌کند و تاریخ انقضا دارد. یکی دیگر از تفاوت‌های مد و فشن این است که توجه و تمرکز مد و فشن بیشتر بر روی ظاهر است و تلاش تمامی ‌مجلات و طراحان مد این است که شما متناسب با ترند‌های پوشاک لباس خود را انتخاب کنید ولی در مورد استایل این مسئله فرق دارد. در استایل شما خود لباس و پوشش خود را متناسب با شخصیت خود و با تمرکز بر روی روحیات و ویژگی‌های خود انتخاب می‌کنید.

برای امتیاز به این پست کلیک کنید
[کل: ۳ میانگین: ۲.۳]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع سایت مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاپ آپ خرید روسری