۰

بیژن پاکزاد طراح لباس مشهور

بیژن پاکزاد طراح لباس مشهور
بازدید 1392

امروز می خواهیم به سراغ زندگینامه و بیوگرافی بیژن پاکزاد به عنوان یکی از سرشناس‌ترین طراحان لباس در دنیا رفته‌ایم. اگر شما هم می‌خواهید جواب سوالاتی نظیر اینکه بیژن پاکزاد کیست و چرا مشهور است؟ بیژن پاکزاد اهل کجاست و در چه تاریخ و در کجا به دنیا آماده است؟ بیژن پاکزاد کی فوت کرده است؟ افتخارات و دستاوردهای او چیست؟ را بدانید؛  پس در ادامه همراه ما باشید.

معرفی بیژن پاکزاد بیوگرافی و زندگینامه‌ی آن  

اگر می‌خواهید بدانید که بیژن پاکزاد کیست! باید بگوییم که او مشهورترین طراح و تولید کننده لباس‌های مردانه در دنیا به ویژه در آمریکا بود. این طراح سرشناس ایرانی که در صنعت مد و لباس حرف اول را میزد، در ۱۵ فروردین سال ۱۳۱۹ به دنیا آمد و در ۲۶ فروردین سال ۱۳۹۰ به دلیل سکته مغزی در محل کارش چشم از جهان گشود.

بیژن پاکزاد در سال ۱۳۵۸ به آمریکا مهاجرت کرد و کارش را به‌طور گسترده و حرفه‌ای در آنجا ادامه داد. او علاوه‌بر تولید لباس‌های مردانه، در حوزه تولید عطر و ادکلن نیز فعالیت داشت و با نام تجاری بیژن به سراسر دنیا عرضه می‌کرد. لازم به ذکر است که امروزه برند “bijan” جزء معروف‌ترین برندهای دنبا در صنعت پوشاک، عطر زنانه و مردانه است.

برند بیژن پاکزاد در طراحی های لباس

بیژن پاکزاد اهل کجاست؟

او اصالتا از یک خانواده‌ی بسیار ثروتمند تهرانی بود که از همان دوران کودکی و نوجوانی با شاهزادگان بسیاری در دنیا روبرو شد. وی در سال ۱۳۵۸ به آمریکا مهاجرت کرد و مقیم آنجا شد. در جواب دقیق به اینکه بیژن پاکزاد اهل کجاست، باید بگوییم که ملیت او  ایرانی–آمریکایی اما اصالتا ایرانی بوده است. او همانند سایر افراد مشهور ایرانی، برای ایرانیان غرور آفرین است.

مسیر پیشرفت بیژن، طراح مشهور لباس

خانواده بیژن، جز یکی از سرشناس‌ترین خانواده‌های ثروتمند ایرانی در زمان شاه بود که توانستند او را برای تحصیل به کشور سوئیس بفرستند و مسیر موفقیتش را هموارتر کنند. بیژن در سن ۱۸ سالگی رشته مهندسی شیمی را انتخاب کرد؛ اما به دلیل همنشینی با شاهزادگان و آشنایی با سبک پوشش و همچنین علاقه‌ی شدید به صنعت مد، در دانشگاه میلز واقع در شهر سنت گال آلمان در رشته طراحی لباس ادامه تحصیل داد.

او پس از گذراندن رشته‌ی مورد علاقه‌اش؛ توانست در شهر میلان یک گالری لباس راه اندازی کند. او برای پیشرفت حوزه کاری خود در حوزه فروش در رشته‌ی بازاریابی تحصیل کرد و در این عرصه هم خوش درخشید. از آن زمان بود که توانست با دانش و آگاهی بالایی در شهرهای معروفی بوتیک خود را راه اندازی کند.

طراحی صفر تا صد لباس‌ها و فرمولاسیون عطرها توسط خود بیژن انجام می‌شد. همچنین طراحی جعبه‌های محصولاتش، طراحی گالری و بوتیک‌ها با ذهن خلاق بیژن ایجاد می‌شدند. او در بازاریابی و طراحی آنقدر قوی شد که توانست در صنعت مد و عطرسازی به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کند و از تمامی طراحان در آن زمان پیشی بگیرد.

بوتیک‌های بیژن پاکزاد در کجا قرار دارد؟

اولین بوتیک بیژن پاکزاد، در تهران با نام “پلنگ صورتی” راه اندازی شد. در واقع بیژن این بوتیک را دقیقا بعد از بازگشت به ایران، در پایتخت احداث کرد. او بوتیک‌هایی به اسم “سیسیل جی” یا “نیکولا بلازی” را در شهری که متولد شده بود احداث کرد و آن‌ها را به عنوان بوتیک اختصاصی شاهزادگان و اعضای خانواده‌های ثروتمند به شهرت رساند.

او بعد از مهاجرت به آمریکا یعنی در سن ۲۹ سالگی، اولین بوتیک جهانی خود را افتتاح کرد. جالب است بدانید که این بوتیک معروف، در یک کاخ بزرگ مدیترانه‌ای راه اندازی شد. این بوتیک آنقدر منحصربه‌فرد و خاص بود که مشتریان جهت ورود، باید از قبل، وقت قبلی رزرو می‌کردند. قابل ذکر است که این سبک از خرید تا به آن زمان در هیچ جای دنیا مرسوم نبود.

او در حوزه طراحی و فروش سابقه‌ی بسیار درخشانی کسب کرد. او در یک از سخنرانی‌هایش گفت که: ” من به عنوان یک پزشک برای مشتری‌هایم هستم. من اطلاعات زیادی در مورد سن، وزن، زندگی خصوصی و علاقه‌مندی‌های تمامی مشتریانم دارم”.

بیژن پاکزاد طراح لباس مشهور

بیژن پاکزاد طراح لباس مشهور

افتخارات کسب شده بیژن پاکزاد مشهورترین طراح لباس

از افتخارات کسب شده توسط بیژن پاکزاد به عنوان سرشناس‌ترین طراح لباس در دنیا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نام او در مجله مشهور Vanity Fair در سال ۱۹۸۹ میلادی در لیست خوش‌تیپ‌ترین‌ها مردان جهان گرفت.
  • در سال ۲۰۰۷ از سوی دانشگاه لیبرتی کالیفرنیا، مدرک دکترای افتخاری در رشته هنر، به او اعطا شد.
  • از سال ۲۰۱۰ در شهر بورلی هیلز کالیفرنیا، روز هشتم ماه می، روز بیژن(BIJAN DAY) نام گذاری شد.
  • در سال ۲۰۱۰جیمی دلشاد، از سوی فرمانده شهر بورلی هیلز، کلید افتخاری این شهر به او اعطا شد.
  • در سال ۲۰۱۰ از سوی موسسه بزرگ هنر OTIS COLLEGE OF ART & DESIGN واقع در لوس آنجلس، جایزه اسطوره طراحی لباس به او اعطا گردید.
  • در سال ۲۰۱۲ از سوی دانشگاه آکسفورد واقع در کشور انگلستان، جایزه کارآفرین برتر سال به بیژن اعطا شد.
  • بیژن در سال ۱۹۸۸ جایزه موفق‌ترین عطر مردانه مرسوم به جایزه FIFI را دریافت کرد.
  • او در سال ۱۹۸۸ جایزه بهترین بسته‌بندی عطر زنانه را از آن خود کرد.
  • در سال ۱۹۹۷ جایزه FIFI برای بهترین کمپین تبلیغاتی در دنیا به پاکزاد تعلق گرفت.
  • به دلیل علاقه شدید بیژن به رنگ زرد و شهرت وی در صنعت مد، طیف خاصی از رنگ زرد به اسم(Yellow Bijan) شهرت کسب کرد.

بیوگرافی بیژن پاکزاد

اتومبیل‌های بیژن پاکزاد طراح لباس سرشناس

بیژن پاکزاد به دلیل ذهن خلاق و عجیب‌وغریبش وارد صنعت طراحی خودروهای لوکس شد. او توانست با همکاری استون مارتین اولین بوگاتی ویرون زرد رنگ را طراحی کند. به گفته بسیاری از طراحان مشهور خودرو، این بوگاتی با سایر بوگاتی‌ها تمایز زیاد و چشمگیری دارد. از جمله خودروهای بیژن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. اتومبیل Bentley Azure
  2. اتومبیل Ferrari f430 Spider
  3. اتومبیل Mercedes Benz SLR McLaren
  4. اتومبیل Rolls Royce
  5. اتومبیل Bugatti Veyron

مشتریان پروپاقرص بیژن پاکزاد چه کسانی هستند؟

طراحی‌های بیژن آنقدر منحصربه‌فرد بود که توانست مردان مشهور در سراسر دنیا را به مشتریان پروپاقرص برند خود تبدیل کند. بیژن برای ۳۶ رئیس جمهور در سراسر دنیا  لباس‌هایی خاص طراحی کرد. به‌عنوان‌مثال باراک اوباما و جورج دبلیو بوش، که دو رئیس جمهور معروف کشور آمریکا بودند؛ پوشاک خود را فقط از بوتیک بیژن خریداری می‌کردند.

جالب است بدانید که رابطه صمیمانه بیژن پاکزاد و جرج بوش هم از همینجا نشات می‌گیرد. جالب است بدانید که در مراسم خاکسپاری بیژن، جورج بوش و اوباما شرکت کردند. عکس‌های زیادی از بیژن پاکزاد و بوش گرفته شده است که در حال حاضر می‌توانید در اینترنت جستجو کنید.

عکس بیژن پاکزاد و جورج بوش

از دیگر مشتریان معروف برند بیژن پاکزاد می‌توان به:

  1. تونی بلر: نخست وزیر بریتانیا
  2. رونالد ریگان: چهلمین رئیس جمهور آمریکا
  3. آرنولد شوارتزنگر: بازیگر، بدنساز و تاجر آمریکایی
  4. ولادیمیر پوتین: رئیس جمهور روسیه
  5. آنتونی هاپکینز: تهیه کننده مشهور بریتانیایی
  6. تام کروز: بازیگر و تهیه کننده آمریکایی

ویژگی‌های شخصیتی بیژن پاکزاد

او فردی بسیار پرتلاش، مهربان، اصیل و مردم دوست بود. جالب است بدانید که برخلاف دیگر افراد‌های مشهور در دنیا، او هیچ بادیگاردی نداشت و همیشه می‌گفت:”جایگاه من باید در بین مردم باشد؛ چرا که من از جنس آن ها هستم”. او آن‌قدر اصیل و وطن دوست بود و به ایرانی بودنش افتخار می‌کرد که در دکوراسیون داخلی بوتیک هایش تعدادی صنایع دستی و اصیل ایرانی همچون فرش‌های تبریز قرار می‌داد.

جالب است بدانید که اخیرا شایعه ای در فضای مجازی از بیژن پاکزاد و نانسی عجرم خواننده مشهور عرب زبان ایجاد شده است. طبق شنیده‌ها، بیژن پاکزاد در برابر توهینی که نانسی به ایرانیان کرده بود؛ اقدام به خرید کلیه بلیط‌های کنسرتش کرده است. اما هنوز این خبر به‌طور رسمی از هیچ جایی اعلام نشده است.

وضعیت کنونی برند بیژن پاکزاد

بیژن ۲ بار ازدواج کرد. نام دختر وی از همسر اولش، دانیلا و نام دختر و پسر او از همسر دوم به ترتیب الکساندرا و نیکلاس است. پس از فوت بیژن در سال ۱۳۹۰، دانیلا پاکزاد که در حوزه مد و لباس تحصیل کرده است؛ راه پدرش را ادامه داد و مدیریت برند بیژن را همراه با برادرش نیکلاس بر عهده گرفت. در حال حاضر هنوز هم برند بیژن را می‌توان در لیست گران قیمت‌ترین برندهای جهان مشاهده کرد.

برای امتیاز به این پست کلیک کنید
[کل: ۳ میانگین: ۵]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع سایت مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاپ آپ خرید روسری