۰

اینفوگرافیک شناخت انواع پارچه ساتن؛ نحوه دوخت ساتن چگونه است؟

شناخت انواع پارچه ساتن
بازدید 1198

پارچه ساتن، یکی از انواع پارچه‌های مورد استفاده در پرده، تزیینات، روکش مبل و لباس‌های رسمی است و استفاده از آن در طراحی و دوخت بسیار رایج است. اولین تولید کننده ساتن کشور چین بود که با استفاده از ابریشم انحصاری تولید پارچه ساتن را انجام داد. ساتن پارچه‌ای نرم، الاستیک و براق است، دارای روی براق و نرم و یک روی مات است و ماندگاری و طول عمر بسیار زیادی دارد. این پارچه در برابر چین و چروک مقاوم است و با وجود سختی دوخت آن، استفاده از آن کاربرد بسیار زیادی دارد. در ادامه می خواهیم برای شناخت انواع پارچه ساتن، آن‌‍ها را توضیح دهیم تا با این پارچه مقاوم و مناسب بسیار بیشتر آشنا شوید.

۱- ساتن مبلی: این پارچه ساتن دارای تنوع رنگ زیاد و محبوبیت فراوانی است.با این حال این پارچه زود چرک و لکه روی آن دیر پاک می‌شود. هم‌چنین دارای لیزی بسیار زیاد است.

۲- ساتن آستری: این نوع پارچه ساتن، دارای آهار زیاد است و بسیار براق و نرم است. این پارچه ایستایی بسیار بالایی دارد و برای دوخت مقاوم و محکم نیز بسیار مناسب است.

۳- ساتن کش: ساتن کش، خوش‌حالت است و حالت کشسانی بسیار بالایی دارد. این ساترا دارای نخ لاکرا است و به همین دلیل چروک شدن آن دیر اتفاق می‌افتد.

۴- ساتن دوشس: این نوع ساتن، محکم، سنگین و دارای درخشش کمی است. ساتن دوشس، برای لباس‌های رسمی، لباس عروس و لباس شب نیز بسیار مناسب و کاربردی است.

۵- ساتن حریر: ساتن حریر کم وزن و سبک است. این ساتن لطیف و مات است و از این رو برای شال و روسری نیز مناسب است.

۶- ساتن کرپ: ساتن کرپ، دو روی کرپ و ساتن دارد و برای لباس‌های رسمی و عروسی گزینه بسیار مناسبی حساب می‌شود.

۷- ساتن آمریکایی: این نوع ساتن بسیار براق است، دارای آهار مناسب است و بافت لطیفی دارد. هم‌چنین برای دوخت انواع لباس عروس از آن بسیار استفاده می‌شود.

۸- ساتن تافته: این ساتن، بسیار محکم است و آهار آن دارای مقاومت بسیار زیادی است. این ساتن هم‌چنین ریزش کمی دارد و برای انواع لباس‌های مجلسی، مانتو و  شومیز مجلسی بسیار مناسب است.

نکات دوخت ساتن

در ادامه رعایت برخی نکات در نحوه دوخت پارچه ساتن را آموزش می‌دهیم تا بتوانید این نوع پارچه را به خوبی آماده کنید.

۱- علامت گذاری: ساتن دارای لک پذیری زیادی است، به همین دلیل باید از گچ در پشت پارچه یا از سوزن استفاده کنید.

۲- برش زدن: دقت داشته باشید که پارچه را خلاف جهت برش دهید. هم‌چنین باید لبه‌های لباس را به گونه‌ای در نظر بگیرید که جای کافی و مناسب برای دوخت پارچه ساتن وجود داشته باشد.

۳- دوختن: برای دوخت باید از سوزن‌های سبک و یا از سوزن‌های microtex استفاده کنید. برای دوخت پارچه ساتن دقت داشته باشید که نخ مناسب، نخی از جنس کتان پلی استر است. هم‌چنین کوک فرانسوی بهترین کوک برای دوخت ساتن می‌تواند باشد.

با توجه به این نکات پیشنهاد می‌شود حتما برای تهیه پارچه و لباسی اقدام کنید که از جنس پارچه ساتن باشد و از کیفیت و دوخت پارچه ساتن بسیار لذت ببرید.

 

اینفوگرافیک انواع پارچه ساتن؛ نحوه دوخت ساتن چگونه است؟

اینفوگرافیک شناخت انواع پارچه ساتن

برای امتیاز به این پست کلیک کنید
[کل: ۱ میانگین: ۵]

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع سایت مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاپ آپ خرید روسری